Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Iveco zkouší CNG kamiony s délkou 18 m: Ještě levněji

Iveco ve spolupráci s logistickou firmou Smet zkouší osmnáctimetrové návěsové soupravy s pohonem na zemní plyn.
Zpět na článek
30. 12. 2015 10:03
30. 12. 2015 10:17
30. 12. 2015 17:18
Avatar - Ada je zase tady
30. 12. 2015 08:37
Fyzika stále platí
čím větší komprese, tím větší energetická účinnost. A od určité míry komprese už motor nepotřebuje zapalovací svíčky. Jinak řečeno, smysl má jen vznětový motor, zážehový motor má smysl použít jen pro ruční nářadí, jako je například sekačka na trávu, neboť vzhledem k malému kompresnímu poměru (a tím pádem nízké energetické účinnosti) je možno jej zkonstruovat jako lehký. Otázka paliva je druhořadá. Budoucnost má zemní plyn spalovaný v dieselu. :-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - wakantanka
30. 12. 2015 09:19
Re: Fyzika stále platí
V tomto obore ale fyzika platí aj v inom meradle. Teda tie CNG nádrže určite vážia viac ako klasické nádrže na naftu a tým pádom znižujú užitočnú nosnosť daného vozidla. Toto riešenie v spojení s predĺženým návesom je vhodné viacmenej len pre úzky okruh prevádzkovateľov.
30. 12. 2015 10:16
Re: Fyzika stále platí
jo snizeni zatizeni o 100-200kg pri 24-25 tunach zatizeni navesu je opravdu omezujici, kor kdys tahace jsou casto dimenzovane na 28-48 tun >:D v realu bude mit ten kamion vetsi rezervu nez jakou za nej pujde legalne zavesit

v nekterych azijskych zemich je vpodstate stesti kdys clovek vidi kamion ktery nejede na plyn, jen tvrdohlava Evropa nesmyslne tlaci naftu pro kterou musi surovinu dovazet (u statu ktere si ropu tezi to chapu, ale u Evropy ktera je tak zavisla na externich dodavatelich je to vysmech)
Avatar - m.z.
30. 12. 2015 13:07
Re: Fyzika stále platí
Proto se nabízí hliníková kola, vzduchojemy, krátké dveře kabiny a podobné vychytávky pro snížení hmotnosti...

Každé ušetřené kilo je důležité, je dost souprav, které zatížení využívají na 100%.
30. 12. 2015 16:16
Re: Fyzika stále platí
ty co tahaj navesy pro palety to ale jiste nebudou, tam je proste limitem nosnost navesu :-)
30. 12. 2015 14:38
Re: Fyzika stále platí
Jak si Ádo vysvětluješ, že benzinové i naftové motory Mazda mají v podstatě totožný kompresní poměr?
A co nové diesely? Nepřekvapuje tě fakt, že co nová generace, to nižší kompresní poměr?
Avatar - zaplosak
30. 12. 2015 10:03
18 metrů
Tak ať si s tím jezdí - iveco, plat čím dál menší - kraksny větší... :no:
Rozbalit vlákno
3
30. 12. 2015 10:17
Re: 18 metrů
predpokladam ze 18 metru je mysleno jako celkova delka soupravy, naves bude standard 13.6m
30. 12. 2015 16:53
Re: 18 metrů
já bych to viděl na soupravu 9+9m oproti 8+8m. Pokud by byl stejný 13,6m návěs nevidím smysl článku :-)
CNG v nákladní dopravě už dávno ano. Ale pokud to nevymyslí němec, nebo VW tak se to neprosadí že?
Avatar - zaplosak
30. 12. 2015 17:18
Re: 18 metrů
dnes už jezdí celkem běžně návěsy na 36 palet, jde to poznat podle toho že na kozlu musí být majáky....