Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

J.D. Power 2004(2.díl):mezi malými vede Jazz, ale nejen tam!

Ondřej Láník
Diskuze (3)
První mezi nejmenšími automobily, ale také nejlepší celkově! To je Honda Jazz. Nenápadný ale promyšleně navržený automobil. Druhý Yaris slaví úspěch také na českém trhu a třetí Fabia je českým premiantem na britských ostrovech.

První mezi nejmenšími automobily, ale také nejlepší celkově! To je Honda Jazz. Nenápadný ale promyšleně navržený automobil. Druhý Yaris slaví úspěch také na českém trhu a třetí Fabia je českým premiantem na britských ostrovech.

Včera jsme poprvé nahlédli do výsledků zajímavého průzkumu zákazníků, kteří si ve Velké Británii koupili nový automobil v letech 2001 až 2002. V

prvním článku je také popsána metodika šetření. Z ní je zřejmé, že nejde pouze o „očekávání“, která mohou být u méně prestižních značek nižší než u vozů luxusních jmen. Efekt „příjemného překvapení“ asi funguje, ale rozhodněv tomto průzkumu nejde jen o pocity zákazníka. Celkový výsledek hodnocení spokojenosti zákazníka s automobilem je sestaven ze čtyř sledovaných skupin. Největší podíl (41 %) na výsledku má známka za kvalitu a spolehlivost automobilu. Hodnocení vlastností automobilu jako jízdní výkony, design, pohodlí, výbava má 26% podíl na celkovém hodnocení. Náklady (18 %) zohledňují spotřebu paliva, pojištění a náklady na údržbu a opravy. Spokojenost se službami dealera tvoří nejmenší 16% podíl výsledné známky.

Výsledek průzkumu spokojenosti majitelů aut J.D. Power 2004 hovoří jasně. Jazz je první mezi nejmenšími automobily, ale také nejlepší celkově! Na Jazzu není prakticky co kritizovat. Spolehlivost je velmi silnou stránkou malé Hondy a když už se výjimečně něco porouchá jsou to brzdy nebo něco na podvozku. Druhým důležitým faktorem úspěchu je kvalitní servis s nízkými cenami, což platí také o nákladech na provoz. Velkorysá variabilita interiéru Jazzu si také získává Brity.

Druhý mezi malými vozy a celkově čtvrtý je malý zástupce Toyoty. I u nás dobře známý automobil byl před rokem celkově druhý, ale letos ztratil jen nepatrně. Zákazníci mají Yaris rádi pro prostornost a komfort na palubě i prvotřídní přístup dealerů.

Třetí a pro nás velmi zajímavý je výsledek Škody Fabia. Ta se umístila celkově na sedmém místě, ale cenný je průnik do jinak japonské TOP5 malých vozů. Britové jakoby nebrali ohled na tradiční domácí značky. Patriotismus Britů zjevně nečiší z umístění Roveru 25/MG ZR na posledním místě v této skupině vozů a čest musí zachraňovat šestý Opel Corsa a desátá Agila, které ve Spojeném království dostávají loga Vauxhall.

JDPower 2004 Spokojenost britských zákazníků s automobily

Mini+malé automobily

poř.ve tříděcelkověmodel

index spokojenosti

1.1. Honda Jazz 88.4%
2. 3. Toyota Yaris 85.4%
3.7. Škoda Fabia 85.1%
4.11. Mazda Demio 84.0%
5.14. Suzuki Ignis 83.8%
6. 28. Hyundai Amica 81.9%
6. 28. Vauxhall Corsa 81.9%
8.31. Suzuki Wagon R+ 81.8%
9.45. Ford Ka 80.6%
10. 53.Vauxhall Agila 80.3%
11. 56. Mini 80.1%
12.61. Volkswagen Lupo 79.9%
13.65. Nissan Micra 79.6%
14 67. Citroen C3 79.4%
14. 75.Volkswagen Polo 79.4%
16. 75. Suzuki Swift 78.9%
17.79. Seat Ibiza 78.6%
17. 79. Seat Arosa 78.6%
19.85. Peugeot 106 78.1%
20.86. Fiat Seicento 77.9%
20. 86. Ford Fiesta 77.9%
20. 86. Daewoo Matiz 77.9%
23.91. Renault Clio 77.8%
24.95. Fiat Punto 77.3%
24. 95. Peugeot 206 77.3%
26.100.Citroen Saxo 76.6%
27. 101. Rover 25/MG ZR 76.2%

Ondřej Láník
Diskuze (3)