J.D. Power 2014: Nejlepší servisy mají Buick a Cadillac
Američtí zákazníci jsou nespokojenější se službami oficiálních servisů značek Buick a Cadillac. První dopadl nejlépe mezi mainstreamovými značkami, druhý bodoval mezi těmi prémiovými. Vyplývá to z tradičního průzkumu J.D. Power Customer Service Index.
Obě značky patřící do koncernu General Motors si meziročně polepšily – Buick o 26 bodů, Cadillac o 14 bodů. Cadillacu se podařilo překonat tradičního vítěze tohoto průzkumu posledních let – Lexus, když získal 872 bodů z 1.000 možných. Tato japonská značka ve spokojenosti zákazníků se službami autorizovaných servisů tentokrát skončila mezi prémiovými výrobci až třetí, před ní se dostalo také Audi.
Spokojenost zákazníků se službami oficiálních servisů postupně roste. Mezi prémiovými značkami byl v letošním hodnocení průměr 855 bodů, zatímco loni to bylo 846 bodů. U mainstreamu je průměr 797 bodů, což je meziroční nárůst o osm bodů. Přesně tolik bodů mimochodem získal Nissan.
Výsledky průzkumu J.D. Power CSI 2014 – prémiové značky | |||
Poř. | Značka | Počet bodů | Slovní hodnocení |
1. | Cadillac | 872 | Mezi nejlepšími |
2. | Audi | 868 | Mezi nejlepšími |
3. | Lexus | 867 | Mezi nejlepšími |
4.-5. | Infiniti | 865 | Lepší než většina |
4.-5. | Lincoln | 865 | Lepší než většina |
6. | Jaguar | 853 | Průměr |
7. | Porsche | 848 | Průměr |
8.-9. | BMW | 847 | Průměr |
8.-9. | Mercedes-Benz | 847 | Průměr |
10. | Acura | 843 | Průměr |
11. | Volvo | 840 | Zbytek |
12. | Land Rover | 805 | Zbytek |
Když se podíváme na konec žebříčku, zjistíme, že mezi prémiovými značkami obsadily poslední pozice Volvo a Land Rover, tedy stejné značky jako před rokem. Mezi běžnými značkami jsou na chvostu Subaru, Dodge, Jeep a Ram. Proti loňskému průzkumu si své pozici vyměnily pouze Jeep a Ram, které patří do koncernu Chrysler Fiat Automobiles.
Z průzkumu dále vyplynulo, že američtí zákazníci jsou spokojenější, pokud je v rámci servisních služeb použit tablet. V 15 procentech případů pak američtí klienti vybírají servis na základě sociálních sítí, což je výrazně více než u klientů mimo USA.
Výsledky studie J.D. Power Customer Service Index 2014 byly tvořeny na základě odpovědí více než 90.000 amerických majitelů aut modelových let 2009 až 2013. Otázky byly zákazníkům pokládány mezi loňským říjnem a prosincem.
J.D. Power hodnotí kvalitu servisu na základě 10 klíčových indikátorů. Mezi ně patří zaměření na potřeby zákazníka, poskytování užitečných rad nebo pravidelné informování klienta o aktuálním stavu vozu.
Výsledky průzkumu J.D. Power CSI 2014 – mainstreamové značky | |||
Poř. | Značka | Počet bodů | Slovní hodnocení |
1. | Buick | 835 | Mezi nejlepšími |
2. | Volkswagen | 830 | Mezi nejlepšími |
3.-4. | GMC | 828 | Mezi nejlepšími |
3.-4. | Mini | 828 | Mezi nejlepšími |
5. | Chevrolet | 812 | Lepší než většina |
6. | Toyota | 801 | Průměr |
7. | Chrysler | 799 | Průměr |
8. | Hyundai | 798 | Průměr |
9. | Nissan | 797 | Průměr |
10. | Kia | 796 | Průměr |
11. | Mitsubishi | 794 | Průměr |
12. | Honda | 792 | Průměr |
13.-14. | Ford | 791 | Průměr |
13.-14. | Mazda | 791 | Průměr |
15. | Scion | 780 | Zbytek |
16. | Subaru | 776 | Zbytek |
17. | Dodge | 765 | Zbytek |
18. | Jeep | 756 | Zbytek |
19. | Ram | 752 | Zbytek |