Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

J.D. Power 2014: Nejlepší servisy mají Buick a Cadillac

David Bureš
Diskuze (16)
Ve spokojenosti amerických zákazníků s dealery a servisy propadly značky Land Rover, Jeep nebo Ram. Lexus pak spadl na třetí příčku.

Američtí zákazníci jsou nespokojenější se službami oficiálních servisů značek Buick a Cadillac. První dopadl nejlépe mezi mainstreamovými značkami, druhý bodoval mezi těmi prémiovými. Vyplývá to z tradičního průzkumu J.D. Power Customer Service Index.

Obě značky patřící do koncernu General Motors si meziročně polepšily – Buick o 26 bodů, Cadillac o 14 bodů. Cadillacu se podařilo překonat tradičního vítěze tohoto průzkumu posledních let – Lexus, když získal 872 bodů z 1.000 možných. Tato japonská značka ve spokojenosti zákazníků se službami autorizovaných servisů tentokrát skončila mezi prémiovými výrobci až třetí, před ní se dostalo také Audi.

Spokojenost zákazníků se službami oficiálních servisů postupně roste. Mezi prémiovými značkami byl v letošním hodnocení průměr 855 bodů, zatímco loni to bylo 846 bodů. U mainstreamu je průměr 797 bodů, což je meziroční nárůst o osm bodů. Přesně tolik bodů mimochodem získal Nissan.

Výsledky průzkumu J.D. Power CSI 2014 – prémiové značky
Poř.ZnačkaPočet bodůSlovní hodnocení
1.Cadillac872Mezi nejlepšími
2.Audi868Mezi nejlepšími
3.Lexus867Mezi nejlepšími
4.-5.Infiniti865Lepší než většina
4.-5.Lincoln865Lepší než většina
6.Jaguar853Průměr
7.Porsche848Průměr
8.-9.BMW847Průměr
8.-9.Mercedes-Benz847Průměr
10.Acura843Průměr
11.Volvo840Zbytek
12.Land Rover805Zbytek

Když se podíváme na konec žebříčku, zjistíme, že mezi prémiovými značkami obsadily poslední pozice Volvo a Land Rover, tedy stejné značky jako před rokem. Mezi běžnými značkami jsou na chvostu Subaru, Dodge, Jeep a Ram. Proti loňskému průzkumu si své pozici vyměnily pouze Jeep a Ram, které patří do koncernu Chrysler Fiat Automobiles.

Z průzkumu dále vyplynulo, že američtí zákazníci jsou spokojenější, pokud je v rámci servisních služeb použit tablet. V 15 procentech případů pak američtí klienti vybírají servis na základě sociálních sítí, což je výrazně více než u klientů mimo USA.

Výsledky studie J.D. Power Customer Service Index 2014 byly tvořeny na základě odpovědí více než 90.000 amerických majitelů aut modelových let 2009 až 2013. Otázky byly zákazníkům pokládány mezi loňským říjnem a prosincem.

J.D. Power hodnotí kvalitu servisu na základě 10 klíčových indikátorů. Mezi ně patří zaměření na potřeby zákazníka, poskytování užitečných rad nebo pravidelné informování klienta o aktuálním stavu vozu.

Výsledky průzkumu J.D. Power CSI 2014 – mainstreamové značky
Poř.ZnačkaPočet bodůSlovní hodnocení
1.Buick835Mezi nejlepšími
2.Volkswagen830Mezi nejlepšími
3.-4.GMC828Mezi nejlepšími
3.-4.Mini828Mezi nejlepšími
5.Chevrolet812Lepší než většina
6.Toyota801Průměr
7.Chrysler799Průměr
8.Hyundai798Průměr
9.Nissan797Průměr
10.Kia796Průměr
11.Mitsubishi794Průměr
12.Honda792Průměr
13.-14.Ford791Průměr
13.-14.Mazda791Průměr
15.Scion780Zbytek
16.Subaru776Zbytek
17.Dodge765Zbytek
18.Jeep756Zbytek
19.Ram752Zbytek

David Bureš
Diskuze (16)
14. 4. 2014 09:57
Re: Lepší kafe?
Všichni víme, že je to o lidech. A nejen o těch v servisu nebo na prodejně. Pokud klient jen remcá mimo a stěžuje si na kafi jiným, nikdy to nezlepší. Jsem naopak za to, okamžitě se ohradit v případě, že se mi něco nelíbí.
Následně to zašne fungovat, pokud jsem měl výhrady, vyříkal jsem si to okamžitě. Teď se leckdy stavím jen na pokec a kávu, mezitím bez jakýhokoliv objednání technik sám od sebe zajistí čištění auta.
Jsem dokonce teď nejspokojenější za celou dobu.
14. 4. 2014 09:52
Re: nechci tu anketu zpochybnit,
Měl jsi ho někdy? Nebo to bude platonická zkušenost typu "jedna paní povídala", jak je u tebe zvykem? ;-)
14. 4. 2014 09:50
Re: nechci tu anketu zpochybnit,
Nejezdíš s ním, jen hloupě plkáš. Všechen materiál až na rozdílný servisní intervaly elektromotoru odejde stejně jako u jinýho auta. A vzhledem k nadváze Tesly, stejně jako množství elektronických systémů, tam může být ještě častěji.
14. 4. 2014 09:40
Lepší kafe?
A co na tom konkrétně J.D. hodnotí? Jakou mají v "čekárně" pohovku a jaké uvaří recepční kafe?
Avatar - Ji/Ri
14. 4. 2014 09:27
Re: nechci tu anketu zpochybnit,
Kromě mě teda! ............... Dooobře ty!!! Tak teďka máš potlesk stejný jako K.I. Prácheňský >:D ;-) :yes: