suhlas... jaguar zacal novu eru.... verim ze uspesnejsiu ako tu v 90tych rokoch ... uz sucasne XF je krok spravnym smerom ... a v tomto smere pokracuje aj XJ a F-type....
nove XE je velmi pekne... posobi na mna hodnotne a stylovo tak ako sa na jaguar patri, chvalabohu X-type je uz davno zabudnuty.......pre mna osobne je novy jaguar XE najkrajsie a najcharizmatickejsie auto v strednej triede spolocne s lexusom IS ..... bodaj by bolo viac takychto zaujimavych netuctovych aut v strednej triede :yes:
PS: paci a mi aj cadillac ATS [odkaz] povedal by som ... dalsia paradna netuctova bomba triedy :yes: , interier naprosto fenomenalny neskutocna parada , tretia volba po jagu a lexe je u mna v tejto triede zda sa uz tiez jasna [odkaz] :yes:
Jaguar má rozhodně na čem stavět. Přesně zacílené portfolio, parádní designový jazyk, image maker a plakátová ikona F-Type a zanedlouho snad průhledné A-sloupky a nadstavba HUD.
XE určitě přitáhne nové zákazníky, kteří by Jaguaru mohli do budoucna vydržet a přejít na vyšší modelové řady. Vstup do kategorie crossoverů, která zažívá boom, je nutnost.
Bude hodně těžké ukousnout si z koláče pevně třímaného v rukách D3, ale držím palce, aby se to Jaguaru povedlo. V takové kondici jako je teď, možná už nikdy nebude, když se to nepovede...
Řekl bych, že Jagu dost zatopí Giulia. V této kategorii schází možnost koupit auto se "srdcem" (je tu Ghibli, ale není nejlevnější a někdo chce i kombajn). Pro Jag bude nevýhoda i (tradičně) žravější V6, proti skvostnému V6 biturbu od Ferrari bude tahat za kratší konec. Vybral bych Giulii, ale úspěch přeji oběma.
Ten kompresorovej V6 není zase takovej žrout, navíc funguje, zní a jezdí naprosto parádně. V6 použitý v Ghibli se v žádným případě nebojí si cucnout víc...
Na soudy ohledně Julie je čas minimálně do doby představení ;-)
- XE zpočátku nenabídne šestiválec v naftě
- začíná na cenový úrovni D3, ale očekával bych bonus ve výbavě, kterej nepřichází
- crossover je hotovej (moc se od konceptu zvenku naštěstí zřejmě lišit nebude) a místo jeho zařazení do nabídky přijde na trh v říjnu nový XF, směřování trhu by právě X-overu nahrávalo
Na druhou stranu:
- C-Klasse 2 roky po uvedení naftovej V6 stále nemá
- importér snad dá prodejcům u XE zajímavou marži na cenovej jemnocit
- nejpozději příští rok přijde na trh E-Klasse a následně 5er, poté A6...generační obměny by mohly nahrát minimáoně zpočátku vyšším prodejům XF
Taktak, trhlinek. Já bych zmínil TRHLINU. Kde je odpověď na otázku kdo budou zákazníci pro tento vůz? Ano, vůz je atraktivní, ale tradiční zákazníci Jaguáru jsou již pochovaní nebo již neřídí. To jsou nebo byli lidé, kteří spojovali Jaguár s úspěchy na závodních drahách a se jmény slavnými jezdců. (Btw to samé platí i pro Alfu Romeo a našli by se i další)). Jaguár. To jméno mělo kdysi váhu. Bohužel, dnes to "něco" co dělalo z Jaguára před 50ti lety "něco speciálního" tam již není. Vše ostatní, co Jaguár nabízí, nabízí i konkurence. Asociace s Tata je další negativní prvek v celé rovnici.
Já zatím ještě řídím >:-[] . Při sestupu do nižších tříd se zákazníci najdou spíš než obráceně. Motorová paleta je evidentně zaměřená na fleet, kde by v normálních zemích měl klient získat daňovou úlevu.
Jaguaru pomohlo vřelý přijetí F-type a na tom se dá imageově stavět. Jaga z předTata éry jsem mockrát neřídil, ale přiznám se, že bych si ho vzhledem ke konkurenci nekoupil. Teď s tím nemám problém. Mám druhý auto a pokud Jag nezačne "audinovatět", pak i velmi rád zůstanu. A klidně i s o číslem menším autem než mám teď ;-)
Přeji Jágu vše nejlepší. Jsem ale realista. Jak jsem již psal, Jaguáru chybí ten punc z 50tých let minulého století a zatím ho ničím nenahradil. Proto to bude mít v dnešním tržním prostředí velice těžké. Toyota kdysi spočítala, že aby se model po dobu "svého života" rentoval, je třeba prodat 100 000 units za rok. Nevím kolik to bude dnes, ale určitě více, protože vývojové náklady díky novým technologiím se posunuly o kus dál.
Pak ten model asi dotují modely, které se prodávají nadprůměrně dobře. Pokud si to automobilka může dovolit a myslí si, že je dobře i za cenu ztrát zůstat s modelem na trhu, pak všechno dobře. I když se to samozřejmě manažérům prosperujících divizí asi těžko vysvětluje.
To je přeci nesmysl. Kolik kusů musíš prodat, se odvíjí od marže. Jsou modely, na kterých je marže přes milion na kus. Celý Jaguar dohromady snad neprodá 100 tisíc aut ročně.
To ano, ale Toyota prodává svou Camry velikosti XF za 20kUSD? Ziskovost na autě je u prémiových výrobců někde jinde a svý dělá samozřejmě obzvláště příplatková výbava.
Ani se mi tu nechce rozepisovat příplatek za navi u XF, která nebude mít větší hodnotu než 100EUR ;-) .
Souhlasím... Zatím také vyčkávám na nové Xf, ale vůbec bych se nebránil jít do Xe s 3,o Sch. Pokud vylepší navigaci a celý inf.systém nemám strach, že se Jagu povede zle.Xf mám už 5 tým rokem a ještě se pořád těším na každou jízdu. Neomrzelo mě ho řídit a čichať jeho stále voňavý interiér. :-)
Pozri sa na to globálne. V EU predaje jasne hovoria čo je top a nedáva na výber nič okrem D3, ale inde vo svete to tak jednoznačné nie je. Verím, že JAG dokáže novými modelmi pritiahnuť zákazníkov a násobne zdvihnúť predaje.
Taky to tak vidím .... Nějak nechápu, že každá druhá automobilka se chystá k expanzi, ale používají k tomu pořád stejný recyklovaný produkt s trochu přifáblovaným obalem .... Kde je něco nového ??
Třeba pro mě tam to "něco" pořád je... Zčásti mám sice dojem, že ono "něco" je jen jakýsi nádech anomálie (rozuměj není to D3) či exotična nezakládající se na žádné objektivní hodnotě, na druhou stranu Jaguar představuje řidičskou volbu v rámci prémiovek a tak nějak využil toho, že z BMW a Audi se stala homogenní směska... Tudíž i kdyby nepřinášel nic navíc, je alespoň jakýmsi způsobem vyprofilovaný vůči konkurenci.
Btw. Jaguar by měl jako první nabízet "průhledné" sloupky karoserie... takže přece jen něco navíc by mohlo být... :-)
No a jestli se nic nezmění a XE nebude nějakou záhadou hrůzné, tak v příštím roce by mohl mít Jaguar minimálně o jednoho nového zákazníka (živého a řídícího) navíc :*)
Zákazník bude někdo, kdo chce onvé auto s jiným vzhledem anebo nechce D3 a nevybral si u Volva (kterému se třeba loni v USA dost nedařilo, jenden z největších propadů) či japonců....
Dobře, že jsi zmínil to Volvo. Ti jsou bohužel ve stejné "brázdě" jako Jag. Asijští majitelé, značka odhozená Fordem. To není moc dobrá vizitka, obzvláště v USA.
v USA se nedaří leckomu, viz VW , které taky mělo loni pokles prodejů a letos bude mít ještě větší, zejména u své dieslové snahy, bo galon benzínu 1,90 USD a galon nafty 3,70.
To expanyi dieslů pohřbí vcelku spolehlivě >:D >:D >:D
Neporovnával som položku po položke, ale keď som si pri spustení konfigurátora nahodil "svoje" XE, tak mi vyšlo cca o 8tis. lacnejšie oproti MB-C. Malý JAG na mňa funguje dizajnom na 100% a v tejto triede by som ho bez váhania zaradil na prvé miesto - a to som s ním ani nejazdil :-)
O triedu vyššie už to mám inak. Nepochybujem, že nový XF bude ešte o kus lepší, ale vysoké očakávania mám od prichádzajúcich konkurentov. O prvé miesto sa mi tam bije MB-E spolu s LEX-GS, to budú pre mňa najočakávanejšie novinky ďalšieho roka.
"Moje" konfigurace se shoduje s tou plakátovou...krásná sytá červená metalíza a 20" kola ;-) . Líbí se mi, že i s alcantarou můžeš mít odvětrávaný sedačky (nebo to tak zatím na konfigurátoru vypadá)...ale potřebuju si v autě posedět. Zkusit se zabydlet a samozřejmě projet.
Na novou generaci D3 jsem zvědavej, FL GS by mohl zafungovat. Nesedí mi jeho současnej designovej jazyk, ale auto jezdí velmi pěkně. ;-)
Pokud bude XE stát jako 3er nebo MB-C tak podle mě neobstojí. Technicky je totiž na nimi.... snad jen ty průhledné sloupky, ale zatím jít do výroby nemají. Nedivil bych se, kdyby je Němci předběhli.
No mě nějak nesedí ty čtyřpoty. Jaguar byla značka, kde zákazník tradičně očekával šestiválce a dvanáctiválce. Jaguár s naftovým čtyřválcem...no nevím nevím...
Tak za prvé motory. Pak pohodlí - Jaguar nemá vzduchové pérování na obě nápravy ani u XJ. Za další spotřeba a pak technické vychytávky a asistenty, kterých má teď nejnovější mercedes kupu a další kupu na přání.
Jako zákazníka mě pak zajímá záruka - tu Jaguar určitě jako prémie nemá (6 let servisní paket), servisů obecně má taky málo. V neposlední řadě kvalita zpracování a tady nevěřím, že D3 předběhnou. Kdyby to člověk bral po položkách bude toho více. Jaguaru fandím, ale jeho cenová politika je dle mého skromného názoru příliš optimistická.
Motory? Skladba od začátku na úrovni C-Klasse po dvou letech na trhu
Vzduchový pérování? Až dokáže nejen M-B vyladit pérování auta bez vzduchu a jeho nevýhod tak jako Jag, může si hvízdat. Tak jemně a přitom přesně jak jezdí XF na 19" ani M-B E, ani A6 nejezdí.
Asistenti? Myslím, že nyní už nic nechybí.
Servisní paket? Souhlas! To je naprosto reálná nevýhoda!
Zpracování a obecně materiály? Jsem ten typ otravy, kterej je schopnej řešit poslední vrznutí v servisu. A to tak razantně, jak to jen je v rámci slušných mezí možný. A světe div se...je to věc, který jsem se bál. Zatím bez problémů.
P.S.: Pro mě je největší neznámou novej infotainment. Ještě jsem ho neviděl a zatím ho nedostal do výroby ani novej Disco Sport...
XE má 2 diesely a 3 benzíny. C Klasse má 13 variant, včetně hybridu, pohonu 4x4 nebo dvou různě silných 8válců. Když srovnáš stejně silná auta je rychlejší.
Auta od střední či vyšší střední by už bez vzducháčů neměly být. Jag nemá full diodové světlomety. Snad už mají lepší navigaci, než tomu bývalo. Nelíbil se mi počítač ani v F-Typu, který snad teď prošel modernizací.
XE je na začátku...výkonových variant R4 se dá nasekat spousta. AWD přijde ASAP. Co je na vzduchu oproti naladěným klasickým pružinám lepší?
Full LED chybí...to je fakt. A navi? Dokud neuvidím tu novou, tak k tý původní není moc co říct...anglán by snad suše poznamenal, že nerozptyluje detaily :-! >:D
Ano, F-T má novej display mezi budíky.
Co se týče kvality zpracování, D3, to jsou tři různé koncerny a jako takové nemohou mít stejnou kvalitu zpracování např. v interiéru. Myslím, že Jaguar na tom tak špatně nebude.
Co se týče cenové politiky, osobně jsem to nezkoumal, ale souhlasím že aspoň pro začátek by měl Jaguar prodávat levněji, než např. Mercedes.
F30 predstavena v listopadu '11, do prodeje leden/unor '12, dalsi motorizace prisli za 1-2 mesice v breznu (16d/18d atd.) , 30d ale az v cervenci (9 mesicu po premiere, pul roku po uvedeni), 35d dokonce az v cervnu nasledujiciho roku.
To postupne uvolnovani motorizaci k premii tak nejak patri, dulezite je aby onen 6 valec v nafte vubec mel.