7.2. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Jaguar oživí další legendární model. Řada přišla na ikonický D-Type

 

Britská značka pokračuje v oživování svých legendárních modelů. Po E-Typu Lightweight a XKSS se vrací na scénu nádherný D-Type.

Jaguar patří mezi ikonické automobilové značky se záplavou slavných historických aut. Britská automobilka se za ně rozhodně nemusí stydět, a tak nepřekvapí, že svoji historii ráda připomíná. A navíc se k ní v posledních letech často vrací, její divize Jaguar Classic se rozhodla oživit další slavný model, D-Type.

D-Type jistě nemá smysl automobilovým fanouškům blíže představovat, tenhle sporťák poháněný řadovým šestiválcem proslul nejen svými krásnými křivkami, ale především svými úspěchy na závodní scéně. Čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans vyhrál hned třikrát za sebou, mezi lety 1955 až 1957.

Automobilka měla v polovině padesátých let v plánu vyrobit 100 jeho exemplářů, nabízela je totiž i zákaznickým týmům, nakonec jich ale bylo dokončeno jen 75. Na nikdy nedokončenou pětadvacítku aut dojde až nyní, 62 let po ukončení výroby D-Typu.

Video

O stavbu 25 vozů se postará centrum Jaguar Land Rover Classic Works ve Warwickshir, které má s takovými projekty již své bohaté zkušenosti. Při ruční stavbě budou pracovníci využívat originálních nákresů a dalších dobových materiálů, díky němuž budou „nové“ D-Typy naprosto věrné originálům. Vozy každopádně vzniknou v úzké spolupráci se svými majiteli, kteří si budou moci vybrat, zda budou chtít postavit „krátkonosou“ variantu z roku 1955 nebo „dlouhonosou,“ využívanou o rok později.

Připomeňte si šelmy z Coventry: Jaguary XK, C a D-Type

Zatím byl dokončen první exemplář z plánované série, který se světu poprvé prezentuje na letošní výstavě Salon Retromobile show v Paříži. „Konstruktérský prototyp“ je postaven podle specifikace z roku 1956, rozeznatelné podle prodloužené kapoty. Šedému autu nechybí ani charakteristická „ploutev“ za místem řidiče, širokoúhlá hlava válců nebo rychloupínací brzdové třmeny pro možnost jejich rychlé výměny.

Automobilka nespecifikovala, kolik oživený Jaguar D-Type bude stát, vězte ale, že tyto projekty jsou z oblasti těch, které když se ptáte na cenu, nemáte na ně. Navíc vězte, že „skutečné“ D-Type má dnes hodnotu stovek milionů korun. Vítězný D-Type z čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans z roku 1956 s číslem šasi XKD501 byl v roce 2016 vydražen za 21.780.000 amerických dolarů, což tehdy odpovídalo asi 525 milionům Kč. Letos se pak má dražit kousek s šasi XKD403, s nímž v rámci testů jezdili i Stirling Moss a Peter Walker, jehož cena je odhadována minimálně na 12 milionů dolarů (245,5 milionu korun).

Jaguar D-Type je každopádně třetí takový projekt automobilky s kočkovitou šelmou ve znaku. Již v roce 2014 se rozhodla postavit zbývajících šest exemplářů E-Typu Lightweight, o dva roky později pak následovalo devět XKSS. D-Type je tak zatím největším projektem, s nejvyšším počtem vyrobených kousků.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Pavla Otta: Pestrá nabídka Zápisník Pavla Otta: Pestrá nabídka

K prvním billboardům s tvářemi kandidátů se s blížícími…

Qualcomm obvinil Apple z krádeže obchodních tajemství Qualcomm obvinil Apple z krádeže obchodních tajemství

Americký výrobce čipů Qualcomm obvinil technologickou…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
BMW poodhaluje novou řadu 3. Včetně nově pojatého interiéru BMW poodhaluje novou řadu 3. Včetně nově pojatého interiéru

BMW řady 3 se v nové generaci G20 připomíná. Od…

VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

Nová platforma MEB koncernu Volkswagen je určena výhradně…

 





 
Fiat Regata (1983-1995): Pohledný sedan se představil před 35 lety v Brně

Fiat Regata: Pohledný sedan se ve světové premiéře představil před 35 lety... V Brně!

Včera

Fiat Regata navázal na úspěšné Ritmo, jen přidal stupňovitou záď a později i praktické kombi.




Blesk.cz

Blanarovičová slavila 55 unavená, ale zamilovaná! Kdo je její nový chlap?

Blanarovičová slavila 55 unavená, ale zamilovaná!…

Oslavu vlastních pětapadesátých narozenin spojila herečka a zpěvačka Yvetta Blanarovičová s galakoncertem 10.…

Mexické království strachu a hrůzy: Ostrov plný děsivých panenek!

Mexické království strachu a hrůzy: Ostrov plný…

Mexický ostrov Isla de las Muecas není nic pro slabé povahy! Je totiž posetý tisíci, mnohdy pořádně děsivých…

 

iSport.cz

Vede Limberský! Podívejte se na TOP 30 hráčů Sparty, Slavie a Plzně ve FIFA 19

Vede Limberský! Podívejte se na TOP 30 hráčů Sparty,…

Nová FIFA 19 je tu! Kromě vylepšené grafiky a animací má spoust novinek v čele s novou ligou - samotnou…

Sparta mění ředitele! Přichází Čupr, Kotalík zůstává v představenstvu

Sparta mění ředitele! Přichází Čupr, Kotalík zůstává…

Fotbalová Sparta posílí a pozmění své vedení. A změna to nebude jen kosmetická. Do pozice generálního ředitele…

 

Reflex.cz

Bohumil Pečinka: Nehrajme si v komunálních volbách na četníky a zloděje

Bohumil Pečinka: Nehrajme si v komunálních volbách…

Jedním z trendů komunálních voleb ve velkých městech jsou hry na četníky a zloděje v duchu hesla „Pusťte nás…

Fascinující cesta Evropou v roce 1904 na starých fotografiích, na Karlově mostě jezdily povozy se senem

Fascinující cesta Evropou v roce 1904 na starých…

Ta mimořádně zajímavá fotografie, jak po pražském Karlově mostě jede vozka s povozem, který je plný sena, se…