7.2. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Jaguar oživí další legendární model. Řada přišla na ikonický D-Type

 

Britská značka pokračuje v oživování svých legendárních modelů. Po E-Typu Lightweight a XKSS se vrací na scénu nádherný D-Type.

Jaguar patří mezi ikonické automobilové značky se záplavou slavných historických aut. Britská automobilka se za ně rozhodně nemusí stydět, a tak nepřekvapí, že svoji historii ráda připomíná. A navíc se k ní v posledních letech často vrací, její divize Jaguar Classic se rozhodla oživit další slavný model, D-Type.

D-Type jistě nemá smysl automobilovým fanouškům blíže představovat, tenhle sporťák poháněný řadovým šestiválcem proslul nejen svými krásnými křivkami, ale především svými úspěchy na závodní scéně. Čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans vyhrál hned třikrát za sebou, mezi lety 1955 až 1957.

Automobilka měla v polovině padesátých let v plánu vyrobit 100 jeho exemplářů, nabízela je totiž i zákaznickým týmům, nakonec jich ale bylo dokončeno jen 75. Na nikdy nedokončenou pětadvacítku aut dojde až nyní, 62 let po ukončení výroby D-Typu.

Video

O stavbu 25 vozů se postará centrum Jaguar Land Rover Classic Works ve Warwickshir, které má s takovými projekty již své bohaté zkušenosti. Při ruční stavbě budou pracovníci využívat originálních nákresů a dalších dobových materiálů, díky němuž budou „nové“ D-Typy naprosto věrné originálům. Vozy každopádně vzniknou v úzké spolupráci se svými majiteli, kteří si budou moci vybrat, zda budou chtít postavit „krátkonosou“ variantu z roku 1955 nebo „dlouhonosou,“ využívanou o rok později.

Připomeňte si šelmy z Coventry: Jaguary XK, C a D-Type

Zatím byl dokončen první exemplář z plánované série, který se světu poprvé prezentuje na letošní výstavě Salon Retromobile show v Paříži. „Konstruktérský prototyp“ je postaven podle specifikace z roku 1956, rozeznatelné podle prodloužené kapoty. Šedému autu nechybí ani charakteristická „ploutev“ za místem řidiče, širokoúhlá hlava válců nebo rychloupínací brzdové třmeny pro možnost jejich rychlé výměny.

Automobilka nespecifikovala, kolik oživený Jaguar D-Type bude stát, vězte ale, že tyto projekty jsou z oblasti těch, které když se ptáte na cenu, nemáte na ně. Navíc vězte, že „skutečné“ D-Type má dnes hodnotu stovek milionů korun. Vítězný D-Type z čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans z roku 1956 s číslem šasi XKD501 byl v roce 2016 vydražen za 21.780.000 amerických dolarů, což tehdy odpovídalo asi 525 milionům Kč. Letos se pak má dražit kousek s šasi XKD403, s nímž v rámci testů jezdili i Stirling Moss a Peter Walker, jehož cena je odhadována minimálně na 12 milionů dolarů (245,5 milionu korun).

Jaguar D-Type je každopádně třetí takový projekt automobilky s kočkovitou šelmou ve znaku. Již v roce 2014 se rozhodla postavit zbývajících šest exemplářů E-Typu Lightweight, o dva roky později pak následovalo devět XKSS. D-Type je tak zatím největším projektem, s nejvyšším počtem vyrobených kousků.

Spolupracujeme s TipCars.com
Merkelová a Peňa Nieto ocenili obchodní dohodu Evropské unie s Mexikem Merkelová a Peňa Nieto ocenili obchodní dohodu Evropské unie s Mexikem

Německá kancléřka Angela Merkelová a mexický prezident…

Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony

Švýcarská pošta se čtrnáct let věnuje zahraničnímu…

Polská PiS vyrazila do boje s klesající popularitou Polská PiS vyrazila do boje s klesající popularitou

Polská vládnoucí strana slibuje štědré výdaje, snížení…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové…

 





 
BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

Dnes 17:31

Přestože mnichovská značka plánuje v budoucnu stavět stále inteligentnější vozy, plně autonomní auta jsou prý ještě hodně vzdálená.




Blesk.cz

Ohořelá psí těla s provazy kolem krku: Zvířata mučí děti?

Ohořelá psí těla s provazy kolem krku: Zvířata mučí děti?

Uhořelá těla pohozená v potoce a na poli s provazy kolem krku…V osadě u slovenského města Trebišov se našla…

Zachránkyně knedlíků v Chicagu: Znovu otevřela  restauraci českých krajanů

Zachránkyně knedlíků v Chicagu: Znovu otevřela…

Už už to vypadalo, že v Chicagu, které je jakousi „mekkou“ českého přistěhovalectví do USA, ztratí milovníci…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

SESTŘIH: Liberec - Slavia 0:0. Hosté ztratili, nepomohla ani přesilovka

SESTŘIH: Liberec - Slavia 0:0. Hosté ztratili,…

Fotbalisté Slavie Praha remizovali ve šlágru 25. ligového kola v Liberci bez branek a vzdálila se jim obhajoba…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

PAVEL ŠRUT A GALINA MIKLÍNOVÁ jsou, pokud jde o dětské knížky, dvojjediná bytost – za posledních deset let jich…

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří nechtěli bojovat. Kdo skutečně byli?

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří…

Legendární japonští bojovníci jsou opředeni řadou mýtů a polopravd. Nindžům jsou často přisuzovány téměř…