Já si teda jako myslím, že to nikdo chtít nebude. Že si každej raději koupí supersportovní Octávii RS. Nejlíp v kombíku a TDI. Teda aspoň podle článků a testů zde na ŠA.cz bych to tak viděl...
Na normálních trzích nevím, proč by tohle někdo koupil. Nádherné sportovní auto, které nabízí to, co k Jaguaru tradičně patří, 6 válce, navíc dopované kompresorem, ne dnes módními turbovysavači. A kdo chce zběsilost, pak 8 válec. Nicméně tohle asi cílí na trhy jako Čína, Dínsko, Belgie a spol. kde vládnou ekofašisté a zavedli na zajímavá auta s velkými motory šílené daně. Jinak si to vysvětlit neumím.
Pouze alternativa s nizkejma emisema (na papíru). Pro Jaguar není problém auto postavit. Základ má, motor má, tak není problém... V Evropě jsou země, kde jsou na nový auta šílený daně ( desítky % z ceny auta). Třeba v tom Dánsku potom Fabie začíná na cca 450t Kč...
Navíc s touhle cenou to bude zajímavá konkurence pro Cayman a Boxter...
"turbovysavač", možná to chtělo ještě napsat motůrek ze sekačky, a něco o zelených ekofašistech z bruselu.
Ten motor má 300k, stovku pod šest sekund, a pořád stojí o nezanedbatelných 320t míň, než šestiválec. Vzhledem k tomu, kolik se prodává třeba takových 4-er nebo A5 kupé s 2,0D - je tenhle motor pořád ještě slušná volba. Samozřejmě, že je šestiválec lepší, no a?
Na druhej strane je to 2 miestne coupe so zakladnou cenou 60 tisic euro. Toto si primarne nekupuju ludia za posledne peniaze, takze budu mat aj 70 tis na V6.
Priplatit si za unikatnu V6 s kompresorom, ktora coskoro odide do prepadlistia dejin, je podla mna hodne tych penazi, ale chapem aj tych co sa rozhodnu usetrit, specialne ak rozdiel bude skrz dane vyrazne vacsi :-)
Já ne. 4 válec do takového kupé nepatří. To je auto na radost, a tu radost má dělat i motor... nejde jen o výkon, ale taky jeho průběh a zvuk, který mají F-Typy fantastický.
To je pravda. Schválně jsme se díval, kolik stojí auta s pořádným motorem v Holandsku...Mustang s 5,0 tam vyjde přes 3 miliony. 3x dražší jak u nás. Mustang 2,3 ecoboost, který si tu nikdo nekoupí, tam vyjde na 1,5 milionu. To je asi i důvod, proč vzniklo toto krásné kupé od Jaguaru s podměrečným 2 litrem (v této třídě). je šílené volit si takové zelené politiky, co pak takto ničí automobilový průmysl a veškerou radost.
Může, ale teď je Jag i Land Rover na dieselu nejvíce závislý prémiový výrobce a hybridy zatím v nabídce nemá. Takže s tím útrumem bych to tak hr neviděl.
U F-Type žádný v nabídce není. I když se mluvilo o tom, že přijde také.
Ten článek mi přijde z velké části nesmyslný. Například BMW může prodávat drtivou většinou aut se vznětovými motory, ale zážehové má a nabízí je tu. Nic nám nebrání je začít kupovat a BMW naše preference zajímá z hlediska plánování, jinak jim to může být celkem jedno.
Není nic horšího, když kolem Vás projede "prémiový" model a chrchlá jak těžký kuřák a ono to Bmw 320D poslední generace , skoro jsem si říkal, že to auto toho není ani hodno.
V noci na dnešek jsem sledoval premiéru jednoho nového modelu. V kontextu s ním, vyznívá "oznámení" o čtyřválcovém Jagu dost smutně. Jediná věc, co obě auta spojuje, jak Jaguar na titulní fotce, tak dva exempláře na představovačce, je červená barva. To auto co mělo premiéru byl Dodge Challenger Demon...
Je otázka, jestli ten Challenger bude umět taky něco jiného než se rychle odlepit z místa... ale jo, určitě je to zajímavej stroj.
F-Type má pořád šestiválec i osmiválec. Já bych nějakou puristickou verzi se čtyřválcem a bez té armády asistentů uvítal, dostupných sporťáků není nikdy dost... akorát že F-Type by ani tak nebyl žádná lidovka.
Já teda ani náhodou bohužel zájemců se nejspíš najde dost a pak se budeme divit, že není pořádný motor, protože si budou myslet, že ten 4 válec stačí všem ;-\
Bohužel fakt stačí = legendární BMW 8 mělo ve verzi 840 V8 4,4 210kW a naprostý maximum eště nedávný doby 850i V12 jen o trochu víc 240kW = šestistupňovou převodovku
Absolutní vrchol nakonec představovala verze 850CSi dvanáctiválec s výkonem 280kW = ten dneska dává V6 3.0 v tomhle Jagu. S tim že v Jagu je fantastickej 8st. automat, v tom BMW 5 st.
Takže 221kW + ZF8HP v F-Type je fakt celkem v pohodě. I když má fakt malej počet válců = na to si prostě budeme muset zvyknout
Víc válců bude v krátký budoucnosti jen pro vyvolené = myslim pro fakt bohatý ;-)
Pod tou velkou kapotou to bude vypadat stejně legračně/smutně jako u Mustanga s 2,3 ecoboostem. Tato auta se kupují na radost, ne kvůli spotřeby a už vůbec ne kvůli emisím. Podstatnější je podle mě charakter a zvuk. Takže kromě vybraných šíleně zdanených trhů, to asi díru do světa neudělá.
To jo ale když se tam musí vejít i V8 to místo tam prostě bejt musí ;-)
Charakter do jistý míry může mít i ten R4 a zvuk je dneska už většinou jen umělej = i u velkejch motorů
Já naprosto souhlasim že to je trochu na hlavu ale je to spíš o zvyku než o reálně nedostatečnym motoru. Optimum bych viděl v silnějšim V6 = s výkonem tý špičkový V12 verze BMW 850 CSi :-)
Díru zatim možná neudělá ale svět se docela výrazně a hlavně rychle mění = díky různejm omezenim tyhle modely budou brzy v celkovejch nákladech možná i výrazně výhodnější
Obávám se že ten ekonomickej odhad že velký motory budou během pár let jen pro opravdu movitý může bejt správnej = v tu chvíli se atraktivita těhle verzí výrazně zvedne. A výkonově ani jízdně to ostudný auto spíš nebude
Tak zrovna s tím zvukem se u tohodle konkrétního auta hodně pleteš. F tape má ve výfuku mechanické klapky a ten zvuk vytváří proudící splodiny a ne repráky jak u zavrženihodných, poruchových křápů z Vlkohradu
píšu Ti, že F tape nemá zvuk umělej. Jsou tam mechanické klapky, které otevřou výfuk, proto to taky tak střílí do výfuku. Jaguar zatím zvuk nepouští z repráků
ale ke zvuku, ten dělá prostě roura, záhyby, dutiny, klapky a podobně a to je zvuk motoru. Tvůj odkaz na laděné výfuky to jen potvrzuje. Repráky, syntetizéry a podobně to je umělotina a to je prostě špatně (asi tak jako imitace koncovky výfuku v nárazníku)
Jsou auta, u kterých ten zvuk prostě je dán fyzikou a pak ten další odpad
Chápal by som tvoj nárek pokiaľ by sa jednalo o nejaký výrazne slabší motor, ale plakať na 300 koňovým motorom je zvláštne. Zároveň ťa nikto nenúti ho kupovať, v ponuke ostávajú aj plnotučné motory.
To neni moje logika = to je prostě logika + fakta :-)
V12 600kW by mít nemohlo = protože V12ka se do F Type nevejde ;-)
Plus protože Jaguár V12 už dost let nedělá = a nedělá přesně z tohohle důvodu = výkony dřívějších V12 hravě pokryje V8 dneska dokonce už i V6 a eště hůř: dokonce už i R4
Výkon 600kW je do auta typu F Type už moc = to je výkon do supersportů
I když výjímky existujou [odkaz] :yes::yes::-)
.....mě v dané konfiguraci neláká a ani moc nezajímá. To je celé. Zkonstatovat že existuje, popsat ho a případně i zhodnotit. Tak by měl vyznít i článek na webu, který se prezentuje jako "nejlepší jízda na webu". No, ono to tak docela je, kdyby nebylo té zbytečné bulvární věty v titulku - "Bude ho někdo chtít?", která má rozproudit diskuzi nebo co ?
A opět za tu vtíravou reklamu automaticky se spouštějící a s videem ještě ke všemu v angličtině :no: Je to hnus, hnus, hnus.
Jen zbytek článku neuměl Dragoun tak hloupě bulvárně rozvinout jako jeho takykolegové.
Jsou trhy na kterých bude R4 výhodou pro základní model. Zůstávají V6 a V8, nevím co je na tom špatně.
FL přinesl horší věci, ořezaný výběr barev, divně přepracované nárazníky apod. Ale i tak se jedná stále o fajn sporťák, který má koule.
Na předádění se v roadsteru někde po fr. riviéře je ta motorizace naprosto v pohodě, problémem F-typu je cena, zcela jistě by se prodával mnohem lépe, kdyby se základní v6 nestál dvě mega, tahle verze aspoň trochu srazí cenu.
Co mě na f-typu pořád nesedí, je hmotnost, auto z hliníku, teď k tomu čtyřhrnek a pořád přes 1,5 tuny.
Tak v tomhle maji anglani tradici. Aston s jeho V8 Vantage se taky dusoval exotickyma materialama a s atmo V8 to male, dvoumistne coupe vazilo 1,6t (nejakych 150kg nad ctyrmistnou carrerou?). Pravda, 10 let zpet, dnes uz by to treba zvladli niz, ale zase za ty penize co si za sva auta muze AM rict to melo byt lehci uz tehda.
Tiež nevidím problém v R4, keď to má 300 koní, stovku ako najlepšie hotheče a pritom ide o úplný základ, kto s tým má problém, má na výber niekoľko V6 a niekoľko V8. A v kontexte toho, že blízky súper Cayman má výhradne štvorvalce (zatiaľ) a stále v porovnávačkách poráža šesťvalce (napr. M240i), tak dynamicky to nebude určite ostuda. Jag výfuky naladiť vie, takže ani o zvuk by som sa až tak neobával. Uvidíme, ako tá hmotnosť, ale cez 1,5 tony má aj M240i a štvorvalcová 230i má 1475 kg.
That being said, osobne by som športové kupé s R4 nebral, práve kvôli tým hothečom, chýbala by mi tam pridaná hodnota a ako optimum pre F-type vidím silnejší V6.
Přes 1,5 tuny má kde co, neříkám, že je to nějaká tragedie, ale u ftypu se podíl hliníku na jeho konstrukci velmi zdůrazňuje, videa s chlapem držícím celý boční hliníkový panel atp., je to malý sporťák, dvousedadlovka, spec. dělaná pro sportovní jízdu a výsledkem je, že kupé se čtyřválcem váží podobně jako čtyřsedadlová M4 se šestiválcem, to mi prostě nepasuje, cayman se čtyřhrnkem má o dvěstě kilo míň.
Hothatche mají stovku pod 5s, ty nejlepší za 4,4. Ono se to nezda, ale ta vterina je obrovsky rozdil. To zrychleni Jaga je spis podprumerne, diky tomu nahonu na zadek ale bude zaroven i vice hrave. Nicmene mi pripada vtipne, ze bych se svym R kombikem tomu kupe ujel, at na rovince, nebo v zatackach. V primym srovnani s Caymanem 718, ktery ma taky 2,0 4val 300k a nahon na zadek, se stovkou za 4,5-4,7s, je Jaguar moc tezky a moc pomaly, pritom za stejny penize. Pokud bych chtel kupe se 4valcovym dvoulitrem, nekoupil bych si toho Jaga proto, ze Porsche je proste kazdym ohledem lepsi volba.
Ano to srovnání je na místě. Jen z Porsche člověk nevymáčkne moc slevu, z Jaguara klidně přes 10 %. Mají tam dost reservu. Jaguar je větší a je trochu zbytečně těžký. Ale se 4 válcem by jej asi nikdo nechtěl (u nás, v Holandsku a spol. jo) a s 6 válcem bych mu zase dal před Caymanem přednost.
Jistě že je to sofistikovaná konstrukce - plast, hliník a ocel a hlavně v tom není milion ekopí*ovin a nesmyslné výbavy díky čemuž to pak váží 400 kg navíc >:D
V kazdem meritelnem ohledu mozna, ale co do image bych to dal spis jaguaru. Jednoduse F-type nema nalepku auta pro kaderniky nebo pro ty co nedosahli na 911. Jasne ze cloveku co resi auta tohle muze byt srdecne jedno, ale kolik % kupcu kupuje tyhle auta jen pro pozitek z jizdy a kolik i kvuli tem "vecem kolem", tot otazka.
Ja na nejaký image nedám a rozhodoval by som sa podľa konkrétneho modelu. Aj keď tá posledná veta asi platí a mnohým nejde len o ich subjektívny postoj k autu, ale o vnímanie auta okolím.
Teda v rámci štvorvalcov by som bez debaty uprednostnil Caymana pred F-T, ale pri V6 (ideáne V6S) už by to bol Jag, jednoducho motor je základ a ani objektívne špičkový podvozok Porsche by asi nezvrátil argument šiestich valcov. A to nehovoríme o tom, že F-T má aj V8.
Jenze to je furt dokola, i kdyz bych vzal V6S 380k, tak ho sfoukne dokonce uz starsi Cayman II S, ktery ma "jen 325k", jak to asi dopadne s novym Caymanem S, ktery ma 350k, je jasny asi vsem. 200 Kg je problém toho Jaga. Prestoze se mi jinak to auto moc libi, ve srovnani s konkurenci je to proste horsi volba.
Redakce nedostala pozvánku na první jízdy s LR Disco? Nebo si počkáme, až nikoho z Blesku nenapadne žádný článek třeba o tom, jak by mohlo vypadat kupé odvozené od Citigo?
Tak za prve, nazyvej ho prosim pravym jmenem... co to jako je ten LR Disco? Nemyslis nahodou "Kodiaqa z dilen Land Roveru" nebo jinak "Britskeho Kodiaq"? A za druhe tenhle utocny ton?! Myslim ze srovnavacka Britskeho Kodiaqu s Kodiaqem original te brzo postavi nohama na zem...
...coz ostatne ceka casem vsechny, Q7, X5, RR nebo LR... vsichni se za pompezniho doprovodu nadpisovych otazniku a vykricniku nakonec skloni. >:-[]
no priatelia prave mi pristalo v garazi po 8 mesiacoch cakania nove Porsche 718....ma 4 valce z 0-100 za 4,2 sek....fakt ma 4 valce netrapia, uz mam 200km >:D
Myslim, že (nielen) Taliani majú nad dva litre dosť nevýhodné poistenie, cestnú daň apod. Napríklad Volvo tam malo v R modeloch dvojliter, aj také Maserati malo dvojliter.
No to teda nevím jak to mají Italové s pojištěním, ale nová, naprosto úchvatná a dokonalá italská Alfa Romeo Giulia, nemá v nabádce nic pod dva litry (chvála Bohu). Pojistka už není kritériem ani v ČR.