a ucte k tradicim... sakra radeji nez delat z Jagu masovku, mel delat FGord dal co Jaguar umel - velka kupe a sedany XJ. Nemel zkouset formuli 1 ale zustat u vytrvalostnich zavodu, kde to Jaguaru slo. Nemel se poustet do X-typu a podbizet znacku, ktera neco znamenala. Proc si sakra Ford a amici nezasedli treba na Astona??? k tomu rozhodne nic necitim a nemuseli zprasit Jaguar. Zacinam mit pocit, ze kdyby jaguar koupil treba VW, dopadlo by to lip... ach jo. Nemam rad Ford!!!
Re: O diky velky Forde za skvely pristup ke znacce
Taky mi tohle vadi. Uz jsme to tu diskutovali. Jenze je potreba to brat jako krok, kterym zacina rozsahla zmena v Jagu, ktera, snad, skonci stejne dobre jako u AM a LR. Ford je to nejlepsi, co mohli u Jagu mit. O F1 by ti nejvic rekl Marko. Takze vydrzme, berme znemy jako pozitivum a na zaver BRAVO JAGUAR, BRAVO FORD!!!!!;-)
Re: O diky velky Forde za skvely pristup ke znacce
Ford sa rozhodol tak ako sa rozhodol. Mozme sa mozno zhodnut v tom, ze "remeselna" praca na tej strategii prieniku do nizsich segmentov bola odvedena zle...Dokonca s Tebou budem suhlasit, ze pokus postavit Jaguar proti nemeckym velkoseriovym standardnym premiovym firmam bola ako strategia od zakladu chyba. Ich krok od prototypov do F1 ale bol iba logickym vyustenim tejto strategie - ak je to marketingovy kanal pre BMW a Mercedes, a Jaguar s nimi naozaj chcel na trhu superit, tak musel sa pokusit s nimi bojovat prave aj v F1. Tu si dokoca myslim, ze Jaguar ma na to - budovat si image prave cez F1. Podla mna ten ustup z F1 bol sice vzhladom k situacii znacky pragmaticky - ale ja by som tam Jaguar o par rokov rad videl. Ak pre nic ine, tak preto, ze tam nechal "nedokoncenu pracu". ;-)
Re: O diky velky Forde za skvely pristup ke znacce
No, ja myslim ze v istom ohlade zle odvedena bola...dole o tom pisem. Myslim, ze keby bol X-Type urobeny doslednejsie a ten nastup na trh s doplnujucimi verziami karoserie/motorov/pohonov by bol jednak koordinovanejsi, jednak rychlejsi, mal by X-type vacsiu sancu na uspech. Ale to uz sa teraz nedozvieme...
Re: O diky velky Forde za skvely pristup ke znacce
Jaaj...F1...ano, tam boli blizko. Keby mali rozpocet dostatocny...tak su najneskor "dnes" medzi tymi, ktori sa biju o titul. To je matematicky vypocitatelna vec... :yes:;-)
Re: O diky velky Forde za skvely pristup ke znacce
Neboj se, poctivě monitoruji situaci ;-) O situaci Toyoty v F1 tady nedávno psal Marko (a já v tom s ním souhlasim).. celkové pojetí managementu, které se tak osvědčuje na "trhu", bohužel v F1 patrně moc nefunguje.. Z jiného soudku: zrovna reaguješ, jako typický evropan - jseš nedočkavý, chceš hned zisk, nemáš samurajskou trpělivost.. Toyota je v F1 teprve pátou sezonu, na rozdíl od jiných automobilek pobících v F1 začínala na zelené louce".. začala od píky, všechno si vyvíjí sama, nemela potřebné know-how.. v Toyotě vládne kaizen ;-)
Re: O diky velky Forde za skvely pristup ke znacce
Následující zpráva není útok! Ale když mluvíš o spojení "být v *", hned se mi něco vybavilo.. zkoukni tenhle odkaz [odkaz] XJ -39.7%, S-TYPE -16.1%, X-TYPE -52.5%, XK -22.2%, průměr za celou automobilku -36.9%.. very ugly story, ještě že nejde klesnout do mínusu
>:-[] ;-\
Re: O diky velky Forde za skvely pristup ke znacce
Inak, tam je este problem aj v tom, ze ta znacka "Jaguar" sa stala casom silnejsou nez su znacky jej jednotlivych produktov. Stala sa doslova UK kulturnou ikonou - ktora tym padom ale zacala strasne "svazovat" (musim to napisat po cesky, lebo v slovencine to slovo ma takto dva vyznami) aj ponuku modelov. A ten diktat znacky voci modelom asi odniesol prave X-Type - proste tak maly Jaguar asi nebol uplne akceptovany trhom. Inak, tomuto sa este budem venovat v prispevku kt. mam pripraveny k Renaultu (- tam btw. Ghosn vysvetluje, preco nakoniec neusilovali o kupu Jaguara).
Re: O diky velky Forde za skvely pristup ke znacce
No mozna to byl logicky krok, ale udelany uplne spatne. Po prevzeti Fordem Jaguar utlumil sportovni program, vsichni sikovni lide okolo TWR zdrhli nekam jinam - formule atd a pak kdyz uz se tam chteli pak vratit, tak uz nemeli technicky zaklad. Optimalni cas byl v dobe, kdy Walkinshaw kupoval Arrows - urcite by byl radeji pokracoval s kockou, s kterou spolupracoval od roku 82. No nic. akorat se vzdy nastvu, kdyz vidim rozhodnuti fordu.
Re: O diky velky Forde za skvely pristup ke znacce
Rozhodnuti Fordu jsou leckdy diskutabilni a casto vylozene spatna, o tom neni sporu. Druha vec je , ze Ford ma na to, aby Jag postavil na nohy a dokazal ho dustojne umistit na soucasny trh. A TW bude asi tema samo pro sebe. Je otazkou, jestli si z Jagu neudelal trosku "trafiku" a novi majitele to nechteli trpet. To je jen moje spekulace, takze zadny prehnany reakce, pls;-)
Re: O diky velky Forde za skvely pristup ke znacce
No mozna to mel trochu jako trafiku, ale za ta vitezstvi to stalo - Jaguar byl na zavodnich tratich a vyhraval... coz se o tymu amiku a Stewartovi rict rozhodne nedalo
Re: O diky velky Forde za skvely pristup ke znacce
Jo o uspechu neni sporu. A ja osobne TW velmi respektuji! Druha vec je, kolik ten uspech stal a jestli si ho Jag mohl dovolit. Jak psal Marko, v F1 byli od uspechu daleko jen "par dolaru" a neslo to dokoncit:-(
Re: O diky velky Forde za skvely pristup ke znacce
Svým příspěvkem dokládáš nevyhnutelnost úpadku automobilky Jaguar. Kdyby jí totiž převzal VW, dočkali bychom se v modelu S-Type zámků dveří, kliček stahování zadních oken a volantu ze Š Fabia. Viz Audi RS4 – máte dostatek empatie? Snažte se vžít do role, že jste si zrovna koupily auto za 2.2 mil, který sice jede jak pila, ale ze dveří ční taková levnota. Ford byl zkrátka nejmenší zlo, nicméně zlo.
Jo tohleto téma už tu jednou bylo. To všechno se mohlo stát prý jen kvůli americké neúctě k tradicím. Shodlo se tu minule na tom nejmíň pět lidí. Třeba přestěhovat továrnu. A co udělalo BMW s Rollsem? >:D A kolik z Vás si tu tenkrát stěžovalo? Já Vám to povím. Ani jeden. Stejně tak dobře všichni moc dobře víte, že ať by Jaguara koupil místo Fordu Mercedes nebo Renault nebo VW, tak jako tak by vzniknul Jaguar střední třídy. Byla to logická cesta. Jediná cesta. Všichni tou cestou jdou. A kdyby měl X-type tržní úspěch, budete ho tu opěvovat. Ale neuspěl a je třeba najít viníka. Nejlíp takového, aby neutrpěla ojropícká hrdost. Po bitvě je každý generál a Vy stojíte na ruinách kdysi skvostné pevnosti a prstem beze stop hlíny, krve, potu ukazujete na viníka, který má holý odřený ruce a po boji se každou chvílí zhroutí. Stratégové od umakartového stolu. Ignorující základní souvislosti. X-type je dobrý auto. S-type je dobrý auto. A XJ je možná v mnoha ohledech to nejlepší auto, co si můžete koupit. Forda mám rád a u Jaguaru neudělal chybu. Tahle bitva nešla vyhrát a nedá se vyhrát. Je 21.století a vsadit na vkus, historii, eleganci, klasiku, aristokratičnost se nevyplácí. A pro Jaguar jiná cesta není. Pak by to nebyl Jaguar ale třeba druhý Audi. A potřebujeme vůbec druhý Audi? Shrnu to. Chyba není v Jaguaru. Chyba je v lidech.
Hezké - :yes: Souhlas. Mě X-Type stále má co říci. Má fascinující předek... a celej je to pro mne stále Jaguar... kritizovat ho mohou jen neznalci... Ostatně, po večerech si můžou z modelíny zkusit udělat Jaguara svýho...
Ooo diky ja neznalec si sypu popel na hlavu a jdu pro x-type s packama z mondea:-) jsem jen hloupy v tom to je... Ne tak to urcite neni... dejte vedle sebe XJS, XJ-C a vedle nich xko a sko...to to sakra nevidite??? Je to o necem uplne jinem. Jaguar ma byt luxusni auto a ne masovka. A Lonesi ty jako pravy amerikofil aby ses neozval vid? Propominas mi jednoho clobrdu, ale to je zase rusofil:-)
Ozvu se kdykoliv za kohokoliv, když to uznám za vhodný. Už minule sem dostal za názor, že přesun továrny Jaguaru je totéž co přesun továrny Rollsu po čumáku a je mi to jedno. Pokud myslíš, že značka by přežila, kdyby vyráběli jenom XJ a XK, tak se pleteš. Moje názory jsou konzistentní a je jedno, o koho se jedná. Dieselu nebo kombi od X-type říkám ne. Za to nadávám Fordu stejně jako každému jinému. Rovný metr. O tom to je. Ne o -filech. Rovný metr pro přesun továrny, rovný metr pro modelovou politiku, rovný metr bez ohledu na to, kdo to dělá. A kdo dělá nejvíc věcí, co se mi líbí, a nejmíň, co se mi nelíbí, toho si vyberu.
No ja osobne si myslim, ze mohli prezit jen vyrobou drahych aut - ford mel jen garantovat znatelne zvyseni kvality a ne se jim cpat pod kapotu a do interieru.
Neboli objektivní přístup. Připadá mi že jsi v diskuzi jediný, kdo si přiznává že o marketingu Fordu neví natolik, aby mohl hodnotit postup Fordu, a přitom víš víc než většina kritiků. Plně s tebou souhlasím.
X je Jaguar ve střední třídě... to, že se neprodává je pro mne nepochopitelné... protože jestli něco... tak tohle auto vůbec nestárne... Právě proto, že to je udělaný v Jaguaru...
Lonesi, dovolim si v niektorych bodoch nesuhlasit. Mozme polemizovat o tom, ci by pod inym vedenim vznikol Jaguar strednej triedy. Mozno ano, mozno nie...(teda, objektivne...v tej dobe pravdepodobne ano). Rozhodne si ale nemsylim, ze by to bola logicka cesta (a tym som sa nikdy netajil). A uz vobec to nie je jedina cesta. ;-) Teraz skusia ist cestou, ktora je podla mna prirozdenejsia. maly shooting-brake, maly roadster, a male coupe. Nemyslim si, ze pre Jaguar je nevyhnutne nutne / prospesne ist cestou sedanu strednej triedy. A myslim, ze aj oni to teraz zistuju. Pravda je ale kvoli objektivite ta...ze mi nevieme, aka by historia sedanu strednej triedy od Jaguaru bola, keby to auto bolo "osobnostne silnejsie"a halvne keby nedoslo k niektorym chybam (z dovodu pokusu o rychle uvedenie v tomto segmente "za kazdu cenu"): dlho iba pohon 4WD ktory opticky zvysoval cenovku proti konkurencnym modelom, dlha absencia dieslov (pretoze ich trh v EU proste chce - a tak to je), ale aj dlha absencia kombi - ktore nakoniec nie je nic viac ak "obycajny" wagon. A to, co je na tom najdivnejsie, je fakt, ze Ford dokazal zvladnut prerod Volva LR aj AM, zvladom Mazdu, a zrazu cele planovanie u Jaguaru bolo uz suborom (vaznych) chyb, ktore vyustili do sucasneho stavu (vratane predaja Brons Lane): Inak mas pravdu v tom, ze dnes uz na tradiciu & spol. nic moc neuhras. To je vec, s ktorou sa budem musiet aj ja tazko zmierit. Rovnako, ako s tym, ze dalsie Jaguare (S-Type, XJ-series) uz budu inovativne-moderne, a nie aristokraticky-osobite. ;-\ ( ;-) )
Lonesi, myslim, ze do toho zase zanasis "tridni boj". Dle meho u RR nikdo nerval, protoze BMW neudelalo tolik chyb pri prebirani a utvareni nove startegie. RR nijak neutrpel a slo to relativne hladce. Taky bych videl malicky rozdil v prebirani lux premiovkou a prebiranim sublux mainstreamem. Dalsi aspekt by mohl byt, ze RR se nikoho z nas primo nedotyka. Je to neco, co jde naprosto mimo vetsiny z nas. U Jagu je to jine. Vidame ho, zname lidi, kteri s nim jezdi nebo ho dokonce sami mame. Tam je ten dopad jiny. Proste Jag se do autosrdci milovniku aut zaskrabnul daleko vic nez RR. Jinak se celkem souhlasit da. Po bitve je opravdu nezvykle velky vyskyt generalu a chyby delaji jen a jen lidi. A lidi od Fordu jich nasekali nepocitanych:-( Nicmene jsem optimista a verim, ze nakonec se jim to povede;-)