Jaguar R-D6 - síla nafty

Jaguar R-D6 - síla nafty

 
 
8.10. 2003

Mezi šelmami z Coventry byla na letošním frankfurtském autosalonu k vidění i zajímavá studie R-D6. Stejně jako většina konceptů má samozřejmě i R-D6 naznačit jakým směrem se tato automobilka hodlá v budoucnu ubírat.

Noblesní originalita v podobě sportovního „pětidveřového kupé“ s řadou nejmodernějších technologií a navíc poháněná naftovým motorem. (Ano čtete správně sportovní vůz poháněný naftovým motorem). Tak by se totiž dala stručně charakterizovat studie R-D6. Ale pěkně postupně.

Studie R-D6 je sportovní automobil ovšem nezvykle osazený pěti dveřmi.. Otevírání zadního páru dveří je ovšem dozadu, což je nejen zajímavé, ale má být i připomenutím starých časů. (S tímhle prvkem však nedávno přišla i Mazda u modelu RX8.)

Studie R-D6 měří na délku jen 4330 mm, čímž je ve srovnání z jinými modely Jaguaru například o 342 mm kratší než model X-TYPE a o celých 760 mm kratší než XK8 kupé. Ke kompaktní délce R-D6 přispívají velmi krátké převisy (vpředu 800 mm, vzadu 695 mm). Protiváhou ke krátkým převisům je dlouhý rozvor náprav (2840 mm), což je kombinace přidávající na stabilitě a ovladatelnosti vozu. K vynikajícím jízdním vlastnostem by měl přispět i moderní podvozek, který je velmi podobný podvozku nové generace modelu XJ. Také karosérie je postavena na základě nejnovějších technologií s vysokým využitím hliníku a kompozitních materiálů. Díky těmto materiálům je dosaženo nízké hmotnosti vozu a tím samozřejmě i jeho vyšších jízdních výkonů.

Přední část R-D6 je reprezentována typickou maskou Jaguaru, která futuristickými liniemi postupně prostupuje až k překvapivě skosené zádi. Velmi zajímavé jsou také oblé boční linie a linie navazující na přední světlomety. Ty spolu se zadními svítilnami využívají technologii vysoce svítivých LED diod, které mají nejen moderní vzhled v křišťálově modrém nádechu, ale i výbornou svítivost a životnost. Dalšími zajímavými prvky jsou zapuštěné kliky dveří, jež jsou vlastně tlačítky pro jejich elektrické otvírání a neméně zajímavými prvky jsou i otvory sání na kapotě motoru či chromové lemy kolem bočních oken. Působivou dominantou zadní části jsou dvě obrovité obdélníkové koncovky výfuků. Studie R-D6 je postavena na speciálně pro tento vůz z jednoho kusu hliníkové slitiny vyrobených mohutných ráfcích o průměru 21 palců obutých do pneumatik Pirelli rozměru 255/30 R21 vpředu a 275/30 R21 vzadu. Mezi jednotlivými paprsky kol jsou na odiv vystaveny i výkonné brzdy Jaguar R-Performance.

Čtyřmístný interiér studie R-D6 je vytvořen ve sportovně luxusním stylu a samozřejmě nechybí ani nejnovější technologie. Z materiálů je v hojné míře využito jemné černé kůže, leštěného hliníku a tradičního „jaguarovského“ materiálu – ušlechtilé dřevo v leštěné černé povrchové úpravě tzv. piano black. Černá kůže a černé leštěné dřevo jsou zajímavě kombinovány s hliníkovými prvky, sportovním bílým pozadím palubních přístrojů a červenou barvou, která je využita pro podsvícení ovládacích prvků a dokonce i pro osvětlení interiéru. Také komfortní kožená sedadla zaujmou svým designem a to zejména v oblasti integrovaných opěrek hlavy. Ke komfortu těchto sedadel také patří jejich vyhřívání či ochlazování.

Zcela revoluční technologií představenou ve studii R-D6 je unikátní displej navigačního, komunikačního a zábavného panelu. Tato převratná technologie umožňuje na jednom displeji sledovat dvě různé projekce. Toho je dosaženo speciálním polarizačním LCD panelem překrývajícím normální displej. Díky této nové technologii je na jednom displeji vidět z různého úhlu pohledu různé zobrazení. Na jednom displeji tak například řidič může sledovat navigační instrukce, zatímco ve stejném čase a na stejném displeji může spolujezdec sledovat například video či hrát hry. Tuto technologii představila ve studii R-D6 japonská firma Alpine, která se sice vyjádřila že je tento panel ještě součástí vývoje, ale předpokládá jeho uvedení do sériové produkce za rok až rok a půl.

Největším překvapením studie R-D6 je však motor. I Angličané se totiž zjevně chytili naftového boomu a studii R-D6 osadili předsériovým 24ventilovým šestiválcovým bi-turbodieselem o objemu 2,7 litru z lehkých slitin, vyvíjejícím výkon 170 kW (231 k) a točivý moment 500 Nm. Tyto zajímavé hodnoty motoru umístěného podélně vpředu přenáší na zadní kola poněkud překvapivě ručně řazená šestistupňová převodovka, katapultující R-D6 na 100 km/h za méně než 6 sekund. Díky vysokému výkonu a relativně nízké hmotnosti (cca 1500 kg) může akcelerace R-D6 pokračovat až do elektronicky omezených 250 km/h.

Osazení sportovního vozu dieselovým motorem je obzvláště u Jaguaru poněkud nečekané. Vzhledem k tomu, že se s uváděným motorem počítá od poloviny příštího roku u modelu S-TYPE však jde jen o chytrou propagaci tohoto prvního šestiválcového dieselu Jaguaru. Studie R-D6 má stejně jako většina studií zaujmout nebo nejlépe něčím originálním šokovat a to se této studii jistě v mnohém povedlo.



Objem obchodování s kryptoměnami je oproti konci roku poloviční Objem obchodování s kryptoměnami je oproti konci roku poloviční

Denní objem aktivit na kryptoměnových burzách je oproti…

KSČM není extremistická, ale rád bych ji měl za demokratickou, kritizoval komunisty Zeman KSČM není extremistická, ale rád bych ji měl za demokratickou, kritizoval komunisty Zeman

Prezident Miloš Zeman přijel na sobotní mimořádný sjezd…

Moody's zvýšila výhled ratingu Česka ze stabilního na pozitivní Moody's zvýšila výhled ratingu Česka ze stabilního na pozitivní

Mezinárodní ratingová agentura Moody's Investors Service…

 

Štítky Video Jaguar

 

Tapety








Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz

V losangeleském domě Elona Muska za v přepočtu 350…

Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

 



Jaguar a Land Rover vstupují na indický trh, výhradním dovozcem bude Tata Motors Jaguar a Land Rover vstupují na indický trh, výhradním dovozcem bude Tata Motors

Jaguar a Land Rover jsou „klenoty“ v průmyslovém impériu…

Jaguar S-Type (1998-2008) – Retrokočka Jaguar S-Type (1998-2008) – Retrokočka

Jaguar se vždy zaměřoval na luxusní a sportovní…

 



 
Wankelův motor: Omyl, nebo každodenní společník?

Wankelův motor: Omyl, nebo každodenní společník?

Dnes 11:26

Wankelův motor. Technologie pohonné jednotky s rotačním pístem, kterou se v automobilovém světě nikdy nepodařilo tak úplně doladit...




Blesk.cz

Záhadná smrt slavného hudebníka (†28): Mrtvého ho našli v Ománu

Záhadná smrt slavného hudebníka (†28): Mrtvého ho…

Obrovská rána pro fanoušky elektronické hudby. Hvězdný DJ Tim Bergling známý pod svým uměleckým jménem Avicii…

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je George Soros a proč na něj útočí?

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je…

Americký finančník a filantrop maďarského původu George Soros (87) získal značný majetek burzovními spekulacemi,…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Prague Lions válí! Kellnerová a spol. byli v Šanghaji devátí, celkově jsou třetí

Prague Lions válí! Kellnerová a spol. byli v…

Prague Lions znovu skončili v Top desítce. Na třetím podniku série Global Champions League v parkurovém skákání,…

 

Reflex.cz

Bližší komáři než Beran. Zeman opět ukázal, jak se staví k hrdinům

Bližší komáři než Beran. Zeman opět ukázal, jak se…

Včera večer byly do Prahy vládním speciálem z Říma dovezeny ostatky kardinála Josefa Berana. Na mši, kterou za…

Udej šéfa, udej tátu, udej mámu!

Udej šéfa, udej tátu, udej mámu!

BSA - Software Alliance - má program pro zvýšení ochoty lidí udávat. Za udání neoprávněného užití software…