Jaguar R-D6 - síla nafty

Jaguar R-D6 - síla nafty

 
 

Mezi šelmami z Coventry byla na letošním frankfurtském autosalonu k vidění i zajímavá studie R-D6. Stejně jako většina konceptů má samozřejmě i R-D6 naznačit jakým směrem se tato automobilka hodlá v budoucnu ubírat.

Noblesní originalita v podobě sportovního „pětidveřového kupé“ s řadou nejmodernějších technologií a navíc poháněná naftovým motorem. (Ano čtete správně sportovní vůz poháněný naftovým motorem). Tak by se totiž dala stručně charakterizovat studie R-D6. Ale pěkně postupně.

Studie R-D6 je sportovní automobil ovšem nezvykle osazený pěti dveřmi.. Otevírání zadního páru dveří je ovšem dozadu, což je nejen zajímavé, ale má být i připomenutím starých časů. (S tímhle prvkem však nedávno přišla i Mazda u modelu RX8.)

Studie R-D6 měří na délku jen 4330 mm, čímž je ve srovnání z jinými modely Jaguaru například o 342 mm kratší než model X-TYPE a o celých 760 mm kratší než XK8 kupé. Ke kompaktní délce R-D6 přispívají velmi krátké převisy (vpředu 800 mm, vzadu 695 mm). Protiváhou ke krátkým převisům je dlouhý rozvor náprav (2840 mm), což je kombinace přidávající na stabilitě a ovladatelnosti vozu. K vynikajícím jízdním vlastnostem by měl přispět i moderní podvozek, který je velmi podobný podvozku nové generace modelu XJ. Také karosérie je postavena na základě nejnovějších technologií s vysokým využitím hliníku a kompozitních materiálů. Díky těmto materiálům je dosaženo nízké hmotnosti vozu a tím samozřejmě i jeho vyšších jízdních výkonů.

Přední část R-D6 je reprezentována typickou maskou Jaguaru, která futuristickými liniemi postupně prostupuje až k překvapivě skosené zádi. Velmi zajímavé jsou také oblé boční linie a linie navazující na přední světlomety. Ty spolu se zadními svítilnami využívají technologii vysoce svítivých LED diod, které mají nejen moderní vzhled v křišťálově modrém nádechu, ale i výbornou svítivost a životnost. Dalšími zajímavými prvky jsou zapuštěné kliky dveří, jež jsou vlastně tlačítky pro jejich elektrické otvírání a neméně zajímavými prvky jsou i otvory sání na kapotě motoru či chromové lemy kolem bočních oken. Působivou dominantou zadní části jsou dvě obrovité obdélníkové koncovky výfuků. Studie R-D6 je postavena na speciálně pro tento vůz z jednoho kusu hliníkové slitiny vyrobených mohutných ráfcích o průměru 21 palců obutých do pneumatik Pirelli rozměru 255/30 R21 vpředu a 275/30 R21 vzadu. Mezi jednotlivými paprsky kol jsou na odiv vystaveny i výkonné brzdy Jaguar R-Performance.

Čtyřmístný interiér studie R-D6 je vytvořen ve sportovně luxusním stylu a samozřejmě nechybí ani nejnovější technologie. Z materiálů je v hojné míře využito jemné černé kůže, leštěného hliníku a tradičního „jaguarovského“ materiálu – ušlechtilé dřevo v leštěné černé povrchové úpravě tzv. piano black. Černá kůže a černé leštěné dřevo jsou zajímavě kombinovány s hliníkovými prvky, sportovním bílým pozadím palubních přístrojů a červenou barvou, která je využita pro podsvícení ovládacích prvků a dokonce i pro osvětlení interiéru. Také komfortní kožená sedadla zaujmou svým designem a to zejména v oblasti integrovaných opěrek hlavy. Ke komfortu těchto sedadel také patří jejich vyhřívání či ochlazování.

Zcela revoluční technologií představenou ve studii R-D6 je unikátní displej navigačního, komunikačního a zábavného panelu. Tato převratná technologie umožňuje na jednom displeji sledovat dvě různé projekce. Toho je dosaženo speciálním polarizačním LCD panelem překrývajícím normální displej. Díky této nové technologii je na jednom displeji vidět z různého úhlu pohledu různé zobrazení. Na jednom displeji tak například řidič může sledovat navigační instrukce, zatímco ve stejném čase a na stejném displeji může spolujezdec sledovat například video či hrát hry. Tuto technologii představila ve studii R-D6 japonská firma Alpine, která se sice vyjádřila že je tento panel ještě součástí vývoje, ale předpokládá jeho uvedení do sériové produkce za rok až rok a půl.

Největším překvapením studie R-D6 je však motor. I Angličané se totiž zjevně chytili naftového boomu a studii R-D6 osadili předsériovým 24ventilovým šestiválcovým bi-turbodieselem o objemu 2,7 litru z lehkých slitin, vyvíjejícím výkon 170 kW (231 k) a točivý moment 500 Nm. Tyto zajímavé hodnoty motoru umístěného podélně vpředu přenáší na zadní kola poněkud překvapivě ručně řazená šestistupňová převodovka, katapultující R-D6 na 100 km/h za méně než 6 sekund. Díky vysokému výkonu a relativně nízké hmotnosti (cca 1500 kg) může akcelerace R-D6 pokračovat až do elektronicky omezených 250 km/h.

Osazení sportovního vozu dieselovým motorem je obzvláště u Jaguaru poněkud nečekané. Vzhledem k tomu, že se s uváděným motorem počítá od poloviny příštího roku u modelu S-TYPE však jde jen o chytrou propagaci tohoto prvního šestiválcového dieselu Jaguaru. Studie R-D6 má stejně jako většina studií zaujmout nebo nejlépe něčím originálním šokovat a to se této studii jistě v mnohém povedlo.



Zásoby ropy ve Spojených státech se snižují rychleji, než se očekávalo Zásoby ropy ve Spojených státech se snižují rychleji, než se očekávalo

Organizace zemí vyvážejících ropu (OPEC) bude na své…

Trump: Důsledky stažení z Afghánistánu by byly nepřijatelné Trump: Důsledky stažení z Afghánistánu by byly nepřijatelné

Spojené státy budou pokračovat v boji proti teroristům v…

Minimální mzda se zvýšila o rekordní částku. Zaměstnavatelům však uškodí Minimální mzda se zvýšila o rekordní částku. Zaměstnavatelům však uškodí

Česko má velice vysokou odvodovou zátěž, připomněli…

 

Štítky Video Jaguar

 

Tapety








Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo

Škoda Octavia RS byla po dlouhých letech první Škodovkou…

Porsche začíná nabízet karbonová kola. I jejich výroba je úžasná na pohled Porsche začíná nabízet karbonová kola. I jejich výroba je úžasná na pohled

K exkluzivním automobilkám patří také vlastní studio…

 



Jaguar a Land Rover vstupují na indický trh, výhradním dovozcem bude Tata Motors Jaguar a Land Rover vstupují na indický trh, výhradním dovozcem bude Tata Motors

Jaguar a Land Rover jsou „klenoty“ v průmyslovém impériu…

Jaguar S-Type (1998-2008) – Retrokočka Jaguar S-Type (1998-2008) – Retrokočka

Jaguar se vždy zaměřoval na luxusní a sportovní…

 



 
XDS, Torsen, VAQ, TVC… Co všechno nám dnes pomáhá zatáčet?

XDS, Torsen, VAQ, TVC… Co všechno nám dnes pomáhá zatáčet?

Dnes 08:00

Zkratky či pojmy, jimiž se to hemží snad v každém testu současného auta. Všechny mají vylepšovat jízdní vlastnosti vozidla v zatáčkách, ale každý na to jde jinak.




Blesk.cz

Miliony Američanů sledovaly zatmění Slunce. Hlavu kvůli němu zaklonil i Trump

Miliony Američanů sledovaly zatmění Slunce. Hlavu…

Davy Američanů vybavených dalekohledy, fotoaparáty a speciálními ochrannými brýlemi dnes pozorovaly úplné…

Královský trapas dánského prince Frederika: V Austrálii ho nechtěli pustit do baru

Královský trapas dánského prince Frederika: V…

Dánského korunního prince Frederika nechtěli na návštěvě Austrálie vpustit do baru, protože u sebe neměl doklad…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: City vydřeli o deseti bod. Chelsea vykradla Spurs, slaví United

SESTŘIHY: City vydřeli o deseti bod. Chelsea…

Fotbalisté Manchesteru United zvítězili v druhém kole anglické ligy na hřišti Swansea vysoko 4:0 a zopakovali…

Brance Plzně předcházel Bakošův faul! Spartě gól vzali, Slavii sudí nepomohl

Brance Plzně předcházel Bakošův faul! Spartě gól…

Komise rozhodčích FAČR musela po 4. kole HET ligy pitvat hned několik sporných momentů. Nejvíce emocí vzbudil…

 

Reflex.cz

Somálské peklo: Teroristé z aš-Šabábu dělají z dětí vojáky. A polovina Somálců živoří v táborech

Somálské peklo: Teroristé z aš-Šabábu dělají z dětí…

„Aš-Šabáb je tady všude. Nemůžete vědět, jestli s ním nespolupracuje třeba váš soused. Mají špehy dokonce i ve…

Budeme legalizovat znásilnění a sadistické sexuální mučení?

Budeme legalizovat znásilnění a sadistické sexuální mučení?

Minulý týden se ve veřejném prostoru objevil požadavek na legalizaci pedofilie a zrovnoprávnění, osvobození…