Jaguar R-D6 - síla nafty

Jaguar R-D6 - síla nafty

 
 

Mezi šelmami z Coventry byla na letošním frankfurtském autosalonu k vidění i zajímavá studie R-D6. Stejně jako většina konceptů má samozřejmě i R-D6 naznačit jakým směrem se tato automobilka hodlá v budoucnu ubírat.

Noblesní originalita v podobě sportovního „pětidveřového kupé“ s řadou nejmodernějších technologií a navíc poháněná naftovým motorem. (Ano čtete správně sportovní vůz poháněný naftovým motorem). Tak by se totiž dala stručně charakterizovat studie R-D6. Ale pěkně postupně.

Studie R-D6 je sportovní automobil ovšem nezvykle osazený pěti dveřmi.. Otevírání zadního páru dveří je ovšem dozadu, což je nejen zajímavé, ale má být i připomenutím starých časů. (S tímhle prvkem však nedávno přišla i Mazda u modelu RX8.)

Studie R-D6 měří na délku jen 4330 mm, čímž je ve srovnání z jinými modely Jaguaru například o 342 mm kratší než model X-TYPE a o celých 760 mm kratší než XK8 kupé. Ke kompaktní délce R-D6 přispívají velmi krátké převisy (vpředu 800 mm, vzadu 695 mm). Protiváhou ke krátkým převisům je dlouhý rozvor náprav (2840 mm), což je kombinace přidávající na stabilitě a ovladatelnosti vozu. K vynikajícím jízdním vlastnostem by měl přispět i moderní podvozek, který je velmi podobný podvozku nové generace modelu XJ. Také karosérie je postavena na základě nejnovějších technologií s vysokým využitím hliníku a kompozitních materiálů. Díky těmto materiálům je dosaženo nízké hmotnosti vozu a tím samozřejmě i jeho vyšších jízdních výkonů.

Přední část R-D6 je reprezentována typickou maskou Jaguaru, která futuristickými liniemi postupně prostupuje až k překvapivě skosené zádi. Velmi zajímavé jsou také oblé boční linie a linie navazující na přední světlomety. Ty spolu se zadními svítilnami využívají technologii vysoce svítivých LED diod, které mají nejen moderní vzhled v křišťálově modrém nádechu, ale i výbornou svítivost a životnost. Dalšími zajímavými prvky jsou zapuštěné kliky dveří, jež jsou vlastně tlačítky pro jejich elektrické otvírání a neméně zajímavými prvky jsou i otvory sání na kapotě motoru či chromové lemy kolem bočních oken. Působivou dominantou zadní části jsou dvě obrovité obdélníkové koncovky výfuků. Studie R-D6 je postavena na speciálně pro tento vůz z jednoho kusu hliníkové slitiny vyrobených mohutných ráfcích o průměru 21 palců obutých do pneumatik Pirelli rozměru 255/30 R21 vpředu a 275/30 R21 vzadu. Mezi jednotlivými paprsky kol jsou na odiv vystaveny i výkonné brzdy Jaguar R-Performance.

Čtyřmístný interiér studie R-D6 je vytvořen ve sportovně luxusním stylu a samozřejmě nechybí ani nejnovější technologie. Z materiálů je v hojné míře využito jemné černé kůže, leštěného hliníku a tradičního „jaguarovského“ materiálu – ušlechtilé dřevo v leštěné černé povrchové úpravě tzv. piano black. Černá kůže a černé leštěné dřevo jsou zajímavě kombinovány s hliníkovými prvky, sportovním bílým pozadím palubních přístrojů a červenou barvou, která je využita pro podsvícení ovládacích prvků a dokonce i pro osvětlení interiéru. Také komfortní kožená sedadla zaujmou svým designem a to zejména v oblasti integrovaných opěrek hlavy. Ke komfortu těchto sedadel také patří jejich vyhřívání či ochlazování.

Zcela revoluční technologií představenou ve studii R-D6 je unikátní displej navigačního, komunikačního a zábavného panelu. Tato převratná technologie umožňuje na jednom displeji sledovat dvě různé projekce. Toho je dosaženo speciálním polarizačním LCD panelem překrývajícím normální displej. Díky této nové technologii je na jednom displeji vidět z různého úhlu pohledu různé zobrazení. Na jednom displeji tak například řidič může sledovat navigační instrukce, zatímco ve stejném čase a na stejném displeji může spolujezdec sledovat například video či hrát hry. Tuto technologii představila ve studii R-D6 japonská firma Alpine, která se sice vyjádřila že je tento panel ještě součástí vývoje, ale předpokládá jeho uvedení do sériové produkce za rok až rok a půl.

Největším překvapením studie R-D6 je však motor. I Angličané se totiž zjevně chytili naftového boomu a studii R-D6 osadili předsériovým 24ventilovým šestiválcovým bi-turbodieselem o objemu 2,7 litru z lehkých slitin, vyvíjejícím výkon 170 kW (231 k) a točivý moment 500 Nm. Tyto zajímavé hodnoty motoru umístěného podélně vpředu přenáší na zadní kola poněkud překvapivě ručně řazená šestistupňová převodovka, katapultující R-D6 na 100 km/h za méně než 6 sekund. Díky vysokému výkonu a relativně nízké hmotnosti (cca 1500 kg) může akcelerace R-D6 pokračovat až do elektronicky omezených 250 km/h.

Osazení sportovního vozu dieselovým motorem je obzvláště u Jaguaru poněkud nečekané. Vzhledem k tomu, že se s uváděným motorem počítá od poloviny příštího roku u modelu S-TYPE však jde jen o chytrou propagaci tohoto prvního šestiválcového dieselu Jaguaru. Studie R-D6 má stejně jako většina studií zaujmout nebo nejlépe něčím originálním šokovat a to se této studii jistě v mnohém povedlo.



Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko

Zvýšený zájem o kryptoměny letos na podzim přirozeně…

Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti

Politickým náměstkem ministra spravedlnosti Roberta…

Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu

Teroristé plánovali útok na katedrálu Panny Marie…

Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty

Doba, kdy auta "z donucení" musela jezdit na dřevoplyn,…

 

Štítky Video Jaguar

 

Tapety








Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč

Díváte se po maximálně desetiletém voze s cenou do 150…

VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru

Nový šestiválec vůz posune na úplně novou úroveň.…

 



Jaguar a Land Rover vstupují na indický trh, výhradním dovozcem bude Tata Motors Jaguar a Land Rover vstupují na indický trh, výhradním dovozcem bude Tata Motors

Jaguar a Land Rover jsou „klenoty“ v průmyslovém impériu…

Jaguar S-Type (1998-2008) – Retrokočka Jaguar S-Type (1998-2008) – Retrokočka

Jaguar se vždy zaměřoval na luxusní a sportovní…

 



 
Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Včera

Hvězda F1 Lewis Hamilton, motocyklový fenomén Marc Marquez a rallyeové eso Sebastien Ogier mají dohromady patnáct titulů mistrů světa. V čem jsou si podobní?




Blesk.cz

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web, Google k tomu spustil nový nástroj

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web,…

Společně s oznámením ukončení podpory aplikací pro Chrome přichází Google s náhradou vzdálené plochy, která byla…

Australané zatkli Kimova špióna. Pro KLDR sháněl zbraně hromadného ničení

Australané zatkli Kimova špióna. Pro KLDR sháněl…

Australští policisté zatkli muže ze Sydney, kterého viní z domlouvání obchodů pro Severní Koreu, včetně prodeje…

 

iSport.cz

Kapitán národního týmu Erat: Dokázali jsme, že můžeme hrát s kýmkoliv

Kapitán národního týmu Erat: Dokázali jsme, že…

Dobrá práce! Kapitán Martin Erat dovedl reprezentaci ke třem výhrám a potvrdil, že právě on je tím správným…

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen spolu hrají, říká kouč

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen…

Skřípe to. Místo, aby ofenzivní opory táhly AS Řím za titulem, spíš si zatím na hřišti překáží. V sobotním…

 

Reflex.cz

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním stavu. Kolik malérů se bude muset ještě přihodit, aby se s tím začalo něco dělat?

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním…

Nedávný pád pěší lávky (a čtyři zraněné osoby) u Trojského zámku v Praze po čase opět vyprovokoval debatu nad…

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát separatistické strany, ale nemusí mít většinu

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát…

Předvolební průzkumy se v mnoha zemích světa mýlily, proto je potřebné brát i poslední výsledky v ostře…