Jaguar S-Type (1998-2008) – Retrokočka

Jaguar S-Type (1998-2008) – Retrokočka

 
 

Jaguar se vždy zaměřoval na luxusní a sportovní vozy. S-Type byl pro značku se šelmou ve znaku návratem do vyšší střední třídy po třech dekádách a z výrobních linek sjížděl skoro celé jedno desetiletí.

Jaguar, tehdy schovaný pod křídly koncernu Ford, zvolil toto označení záměrně. Stejné totiž nesl už model, který se vyráběl v letech 1963-1968 a novodobý S-Type byl jeho pokračovatelem jak co do velikosti, tak i designu.

Trocha historie

Moderní variace na klasické téma s logem Jaguaru se poprvé představila 20. října 1998 na autosalonu v Birminghamu. Automobil byl postaven na podlahové plošině Ford DEW98, kterou sdílel se zatím poslední generací Fordu Thunderbird a Lincolnem LS. Design vzešel z pera Geoffa Lawsona, byl jeho posledním dílem pro Jaguar a nedá se nazvat jinak než retro. Pod kapotami byly zpočátku dva motory. Menší vidlicový šestiválec třílitrového objemu dával 179 kW. Jednalo se o koncernovou pohonnou jednotku, kterou vyvinul Ford ve spolupráci s Mazdou, v S-Type ovšem dostala variabilní časování ventilů. Byl to také první motor V6 v Jaguaru vůbec. Druhým agregátem byl čtyřlitrový V8 s výkonem 209 kW, který pocházel z větší řady XJ X308. Přenos síly motoru a točivého momentu zajišťovaly buď pětistupňová mechanická převodovka nebo samočinná se stejným počtem stupňů, s osmiválcem se dodávala jen druhá jmenovaná. V showroomech po celém světě se novinka objevila v březnu roku 1999.

obrázek [555 x 351]  

Na autosalonu v italské Boloni v roce 2000 mohli novináři i návštěvníci vidět verzi Sport s větším osmiválcem, prodávala se ale i s menším motorem. Jak název napovídal, exteriér byl laděn více sportovně, zmizely chromované doplňky a standardem byla osmnáctipalcová kola. Změny prodělal i interiér. První velké modernizace se S-Type dočkal na začátku roku 2002. Žádný zásadnější facelift se nekonal, ovšem technika se změnila razantně. Podvozek byl radikálně přepracován, S-Type dostal i nové zavěšení kol. Motor 3.0 V6 prošel modernizací zaměřenou na spolehlivost. Díky novému šestistupňovému automatu ZF se také zlepšila spotřeba paliva a jízdní dynamika. Osmiválcový čtyřlitr byl nahrazen odvozeným motorem s objemem 4,2 litru o výkonu 224 kW, který poháněl také novou generaci XJ X350.

Kromě atmosférické verze byla na autosalonu v Los Angeles představena kompresorová varianta S-Type R s výkonem 298 kW, tedy 400 koní. Byla zamýšlena jako odpověď na BMW M5 E39, ale jeho popularity nedosáhla. Na první pohled byla rozeznatelná podle sportovních nárazníků, větších kol a síťované masky chladiče. Na opačném konci nabídky se objevil dvouapůllitrový vidlicový šestiválec s výkonem 150 kW, který pocházel z menšího X-Type. Úpravy modelové řady byly korunovány zcela novým interiérem. Všechny motory byly dodávány s již zmíněnou šestistupňovou automatickou převodovkou, šestiválce bylo možné objednat i s pětistupňovým manuálem.

Zásadní facelift přišel v lednu roku 2004. Změnil se vzhled nejen přední části vozu, ale hlavně zadní, kde se objevil nový nárazník, výše umístěná zadní světla a široká chromovaná lišta, která se stala charakteristickým prvkem všech Jaguarů. Dalšího vylepšení se dočkal podvozek, ocelová kapota byla nahrazena hliníkovou. Tím se zlepšilo vyvážení vozu a také jeho celková ovladatelnost. Výkonové parametry pohonných jednotek se změnily nepatrně, třílitrový šestiválec dával 175 kW, 4,2litrový osmiválec 219 a jeho přeplňovaná varianta 291 kW. Nejvýznamnější novinkou bylo ovšem uvedení turbodieselu. Motor o objemu 2,7 litru s výkonem 152 kW vznikl ve spolupráci Fordu a koncernu PSA. Pro S-Type ale doznal významných úprav. Tento agregát se stal novým základem nabídky, i když na některých trzích zůstal ještě v nabídce i benzínový 2,5 V6. Stejně jako ostatní motory se diesel dodával se šestistupňovým automatem ZF, ale na rozdíl od benzínových šestiválců měla manuálně řazená alternativa také šest stupňů. V interiérech verzí S-Type R a S-Type Sport se objevily doplňky z hliníku, u Jaguaru poprvé od šedesátých let. Standardem všech modelů se stal stabilizační systém DSC a na předních sedadlech našly své místo také aktivní hlavové opěrky.

Do závěrečné fáze svého života vyjel S-Type v prosinci roku 2006 s decentním faceliftem, který měl hlavně zdůraznit sportovní image. Ten přiblížil vzhled běžných verzí vrcholnému erku - převzaly z něj charakteristickou síťovanou mřížku chladiče a sportovnější nárazníky, které byly dříve vyhrazené jen nejvýkonnější verzi. Model XS, který nahradil dřívější Sport, k tomu dostal nástavce nárazníků i prahů. S-Type R pak jezdil na nových devatenáctipalcových kolech. Z nabídky definitivně zmizel motor 2,5 V6 a ve Velké Británii se přestal prodávat atmosférický 4,2 V8.

Detroitský autosalon pořádaný v lednu 2007 viděl koncept C-XF, studii nástupce S-Type. Sériová verze XF měla premiéru na podzim ve Frankfurtu a začala se vyrábět v továrně Castle Bromwich v polovině listopadu. Předchůdce se doprodával ještě v roce 2008, v České republice nalezly poslední dva kusy své nové majitele v srpnu.

obrázek [555 x 397]  

Bezpečnost a spolehlivost

Crashtest nezávislého sdružení Euro NCAP Jaguar S-Type neabsolvoval. Vzhledem k velikosti se však jedná o poměrně bezpečný automobil. V žebříčcích TÜV jej také nenalezneme. V obou případech je to dáno relativně malým rozšířením tohoto modelu na trzích v Evropě.

Verze 3,0 V6 absolvovala stotisícový test časopisu Auto Bild. Nutno dodat, že šlo o model před první modernizací, zkouška spolehlivosti byla zahájena v červenci roku 2000.

Jak S-Type dopadl? Bohužel nepříliš lichotivě. Již z výroby byly nesprávně spasované dveře řidiče, v interiéru se občas ozývaly pazvuky a z klimatizace se linul zápach. I s jejím nastavením byly problémy. Pětistupňová samočinná převodovka řadila pomalu a necitlivě. Již v 18.000 km do řízení pronikaly rázy. Interiér se do 30.000 km rozvrzal naplno, přibyly drobnosti typu odlupujícího se laku na klikách dveří či uzávěru palivové nádrže, který se viklal. Při 45.000 km se rázy nakazila i zadní náprava. Zadní tlumiče a přední stabilizátory byly nakonec po 82.345 kilometrech vyměněny. Na konci stotisícového testu se ještě porouchala převodovka, na vině byla řídicí hydraulika.

Závěrečná demontáž přinesla následující verdikt: Důvodem mnoha závad byla nekvalitní práce při prvomontáži v závodě. Ta byla příčnou, proč se na stěnách válců objevily rýhy hluboké průměrně dvě setiny milimetru a proč kolem sedel ventilů byly otřepy. Také na ojniční pánvi a ložiscích byly zřetelné stopy po opotřebení. Byly také vyběhané hřídele stěračů, rezavá voda z nich poté skapávala do motorového prostoru.

Technici ovšem jen nehaněli: Ventily, hnací hřídele a zadní diferenciál žádné větší opotřebení nevykázaly. Byli jsme spokojeni i se samotnou pohonnou jednotkou, třílitrový šestiválec byl na tom velmi dobře, za své služby si ale nechal řádně zaplatit – průměrná spotřeba dosáhla hodnoty 13,8 l/100 km.

Nutno dodat, že vylepšená verze, která se v Evropě prodávala od března 2002, byla na tom se spolehlivostí komponent i kvalitou výroby a použitých materiálů mnohem lépe.

obrázek [555 x 374]  

Zkušenosti uživatele

(Zdeněk Šimoník, majitel S-Type 2,7 D)

S - Type vlastním lehce přes dva roky, tedy modelovou řadu po zásadním faceliftu a obnově v roce 2002, ale před poslední úpravou výměnou nárazníků za ty z S-Type R, která proběhla koncem roku 2006.

Vůz je zakoupen ještě před fází likvidačních slev a to výhradně z důvodu nesrovnatelně vyššího jízdního pohodlí než u BMW a Audi a zároveň obratnosti a skvělé ovladatelnosti. Té se mu dostalo po zásadním přepracovaní podvozku v roce 2002, pro porovnání - neohrabané silniční křižníky od Mercedesu ji postrádají.

Z hlediska spolehlivosti nemohu mít za 2 roky provozu jedinou výhradu, snad jen jedenkrát vůz pozlobil podivnou hláškou ohledně automatické převodovky, ta však byla neprodleně vyřešena v rámci záruky diagnostikou ve značkovém servisu firmy AMT. O jízdních vlastnostech jsem se rozepisoval výše, jsem s nimi zcela spokojen, mírné přitvrzení u mladšího XF se přeci jen projevilo na dalším zlepšení stability, ta je však u S-Typu jinak zcela dostačující. Co se motoru týče, nemám žádné výhrady, ač jsem fanouškem tradičních britských šesti a dvanáctiválců, díky spotřebě 7,5 l/100 km při nadprůměrné dynamice a výkonu více než dvou stovek koní jsem ochoten překousnout i diesel V6 s blokem motoru od PSA. Interier se drží standardu značky, snad jen dílenské zpracování bohužel po převzetí Fordem výrazně upadlo, což je i na S-Typu jasně patrné. Velmi mne těší že interier XF vykazuje známky návratu ke starým hodnotám.

Na závěr jsem si vybavil jen jeden nedostatek zásadnějšího charakteru, kterým je automatická šestistupňová převodovka. Ta je totiž v základním režimu doslova zoufale pomalá. Osobně se tuto nectnost snažím eliminovat buď sportovním režimem, nebo manuální volbou stupňů, nicméně měl-li bych si S -Type kupovat znovu, což bych klidně udělal, jednalo by se o verzi v manuálu .

obrázek [555 x 387]   (Tomáš Smíšek, majitel S-Type 3,0 V6 z roku 2000)

Majitelem auta jsem necelý rok. Vůz má obrovské charisma, můj kousek je téměř bezproblémový, píší o něm, že zlobí elektroinstalace - to mohu asi i potvrdit, odešlo ovládání okénka, ale může to být náhoda.

Motor není žádný závodník, se svými 240 koníky zvládá váhu auta, ale už jsem jezdil s živějšími. To ovšem zcela jistě nemělo být cílem, je to velmi pohodlný křižník na dálky, stejně jako lehce ovladatelné auto do města tlumící perfektně nerovnosti. Před pár měsíci jsem se svezl úplně novým C od Mercedesu a na můj Jag jsem vzpomínal s láskou. Současné ubírání všech automobilek ke sportovnímu podvozku mě dohání k šílenství. Až budu chtít sportovní vůz, půjdu k Porsche anebo Astonu, ne k Opelu či Audi.

Volil jsem automat a podotýkám, že jsem na samočinné převodovky lehce zaměřen a preferuji je. Podle mého názoru se k charakteru tohoto auta hodí a perfektně řadí i podřazuje s minimální prodlevou. Jinak výbava samozřejmě odpovídá standardu značky, majitel je hýčkán.

obrázek [300 x 467] Průměrná spotřeba dle palubního počítače činí 11,4 l/100 km - zhruba 80 procent jezdím v městském provozu, delší cesty zvládám za 9 l, kdybych vůz nutil jezdit dle pravidel, tedy používal tempomat, zvládl by i 7 l. Ceny náhradních dílů se dají unést, já však objednávám z Anglie za třetinové částky na všechna svá auta.

Pro příklad: cena ložiska se u nás pohybuje kolem cca 3000 Kč za kus, na ostrovech je za 26 liber, tedy 900 Kč i s dopravou. Mám problém s hodinami, nařizují se totiž satelitně, ovšem vůz jsem kupoval v Anglii a zřejmě odsud neumí číst ten správný satelit. Jakmile jsem kdekoliv za západ od našich hranic, hodiny se automaticky nařídí a pak samozřejmě jdou správně i u nás, ovšem jen do doby, než jsem nucen odpojit baterii, pak se neumějí nařídit, musel bych opět do Německa.

Automobil možná není tak precizní jako německé vozy, avšak má velmi pohodlný a příjemný interiér. Podotýkám, že design Jaguarů na rozdíl od německé konkurence příliš nestárne. Přiznávám, že jsem zaujatý proti unifikovanosti automobilek a nesnáším nudná auta, takže mé názory jsou velmi subjektivní.

Co každého zaujme? Určitě samočinné otevírání kufru na dálku - ulehčí nakládání tašek, když máte plné ruce u Tesca. Litá kola mají vkus. Samozřejmě dominantou je přední mocná maska. Časté dotazy? Kolik to žere? Slyšel jsem, že automat spolyká o 4 litry více a že se kazí... Spotřeba však není vysoká, spolehlivost ústrojí je také dobrá. Prý je drahá pojistka? Povinné ručení je ale standardní pro kategorii nad 2,5 litru.

Mírné zápory u mne naprosto suverénně převálcují klady a rád takovému autu leccos odpustím...

Potřebujete se na něco zeptat majitelů tohoto vozu? Zkuste diskuzi na moje.auto.cz
JAGUAR S-TYPE na MOJE.AUTO.cz

Klady

S-Type je bezesporu elegantní automobil, design ve stylu retro se snoubí s klasickou důstojností Jaguaru. Jízdní vlastnosti a stabilita jsou velmi dobré, po úpravách podvozku v roce 2002 se ještě zlepšily. Sedadla jsou velmi pohodlná, cestující si mohou užívat i rozsáhlou výbavu, která je u této značky obvyklá. I odpružení jim přináší značnou míru komfortu. Z motorů bychom mohli doporučit zejména osmiválce, ať už bez dopingu, či s kompresorem Roots. Zvuk mechanicky přeplňovaného agregátu, který se line z dvojité koncovky výfuku, je opravdu impozantní a čtyři stovky koní nemají s vozem o hmotnosti 1,8 tuny příliš práce. Sedmnáctilitrová spotřeba ve městě je pak adekvátní nabízeným výkonům, po dálnici se v rámci limitů dá jezdit za 12 l. Pochopitelně u turbodieselu je apetit motoru v jiných dimenzích, tento agregát můžeme s klidem doporučit také, první pohonná jednotka spalující naftu v Jaguaru je velmi kultivovaná.

obrázek [555 x 300]  

Zápory

Kvalita zpracování zpočátku výroby příliš neodpovídala zařazení výrobce do prémiového segmentu.

Provozní náklady jsou vyšší, ovšem nikterak závratné, i náhradní díly se dají sehnat již levněji a existuje i jejich druhovýroba. S třílitrovým motorem si příliš nerozumí samočinná převodovka, a to hlavně původní pětistupňová, šestistupňová ZF je na tom o něco lépe. Zavazadelník má sice objem 400 l, ale je poměrně mělký a variabilitou také neoplývá. Vyšší cestující mohou mít problémy na zadních sedadlech s místem pro hlavu, zvláště když sedí za řidičem s podobnou výškou, tedy nad 180 cm. Působivé tvary si zde i přes celkovou délku vozu 4,9 m vyžádaly svou daň

JAGUAR S-TYPE na AUTO.cz
TEST Jaguar S-Type R 4.2 Supercharged - superkočka (12/2005)
TEST Jaguar S-Type 2.7 D - another day in Paradise (11/2006)

Závady

Poruchy trápí hlavně motor 3,0 V6 z prvních ročníků výroby (1999 a 2000), ten se může po 100.000 km zadřít, problém způsobovala konstrukční vada. Jinak spolehlivým vidlicovým osmiválcům zase praská těsnění pod hlavami válců. Často se opotřebovávají zadní závěsy, kde vznikají vůle. Pětistupňový automat u prvních exemplářů také dlouho nevydrží, pokud z něj uniká olej, je zralý na výměnu. Do zapalovacích svíček se dostává snadno vlhkost. Závady trápí i imobilizér, odejít může také stahování oken. Platí ovšem, že ročníky 2002 a mladší jsou výrazně spolehlivější, doporučujeme tedy hledat právě ty.

Ceny

Nabídka vozidel v domácích autobazarech je vzhledem k exkluzivitě značky pochopitelně omezená. Nejlevnější jsou třílitrové šestiválce z prvních dvou ročníků, ty lze sehnat již v rozmezí 170-200 tisíc Kč, budou však mít na tachometru více než 150 tisíc km. Běžnější jsou ale vozy, jejichž cena začíná na dvousettisícové částce. Za V8 z roku 2001 se 120 tisíci km pak dáte 250-300 tisíc Kč. Šest let starý S-Type R se 120 tisíci km je k mání za 400.000. Diesely jsou vzhledem k menšímu stáří dražší – určitě si připravte minimálně stejnou částku jako za zmíněné erko, spíše však půl milionu korun. Kolem šesti set tisíc pak stojí novější exempláře kompresorové verze R.

obrázek [555 x 336]  

Co říká odborník?

(Martin Seidl, manažer skladu Auto ESA)

V roce 1999 vyjel na světové trhy nový Jaguar S-Type. Ačkoliv jde o výrobek tradiční britské značky, o opravdový Jaguar se zdaleka nejedná. V době uvedení tohoto modelu spadala značka do koncernu Ford a tato americká automobilka se odepsala pod všechny díly na vozidlo montované, snad vyjma osmiválcového motoru. Na stejné podvozkové platformě se v USA montoval Lincoln LS. Dnes je jedním z nejdůležitějších argumentů ke koupi cena, již za něco málo přes 200.000 Kč, můžete vlastnit tento vůz, s kterým mezi Passaty a A6 jen tak nezapadnete.

Člověk by očekával vyšperkovaný kokpit s propracovanými detaily. Opak je však pravdou, jednotlivé komponenty, které byly převzaty ze starších modelů Fordu a jen lehce přepracovány, se do této třídy nehodí a zbytečně automobil sráží. Vývoj v USA se nezapře, vše v interiéru působí velmi spotřebně a lacině.

Jízdní vlastnosti jsou však již více evropské, ač by podvozková platforma z Lincolnu napovídala něco jiného. Pohon zadní nápravy a nezávislé zavěšení všech kol z hliníku se sice nevyrovná BMW či Mercedesu, je však velmi komfortní. Nejrozšířenější motor o objemu 3,0 je znám z Fordu Mondeo ST220 nebo Mazdy Tribute, je však přepracován a má zvýšený výkon. Je důležité být při nákupu obezřetný, motor trpí výrobní vadou. Vana olejové náplně je velmi mělká a olej se v zatáčkách odlévá. Spousta motorů se kolem sta tisíc ujetých kilometrů zadře, je proto nutné si agregát poslechnout, zda vše běží jak má a z útrob nevychází jakékoli nežádoucí zvuky. Oprava pak může být velmi nákladná. jelikož jde o častou závadu, nebude zřejmě jednoduché motor například z vrakoviště sehnat.

obrázek [555 x 238]  

Důležitým milníkem tohoto modelu je rok 2002, kdy se vůz dočkal celkového přepracování. Dalo by se říci, že nezůstal kámen na kameni. Nešlo jen o klasický facelift, kdy je změna světel a nárazníku prezentována skoro jako nový model. Tolik kritizovaný interiér prošel úplnou proměnou a nutno říci, že k lepšímu, nápravy se dočkaly přepracování včetně jejich ukotvení do karoserie.

V roce 2004 dostal Jaguar S-Type vznětový motor, jde o vidlicový šestiválec objemu 2,7 litru se vstřikováním common-rail, který vyšel ze společné spolupráce mezi Fordem a francouzským koncernem PSA. Motor se k S-Typu překvapivě hodí.

Vrcholnou variantou je osmiválec do V o objemu 4,2 přeplňovaný Rootsovým kompresorem. Stejně jako slabší nepřeplňované motory V8 byl i on spřažen pouze s šestistupňovou samočinnou převodovkou, volba manuálu nebyla možná.

Dle značkových servisů jsou největší problémy s uložením stabilizátorů, které byly zpočátku jednoduché gumové. Dále se vyskytují trable se zvlněnými brzdovými kotouči a nezřídka jsou i problémy s převodovkami a to jak s manuály, tak i s automaty. U samočinného ústrojů je nutné během jízdy vyzkoušet, zda řazení je plynulé a bez trhání, radíme také zkontrolovat těsnost převodovky. U mechanické skříně je důležitá kontrola během zkušební jízdy, kdy je nutno často řadit, řadicí páka by měla chodit bez velkého tlaku a změny rychlostních stupňů by neměly doprovázet žádné pazvuky, zvláště pak při podřazování.

obrázek [555 x 367]  

Přednosti

  • elegantní design
  • jízdní vlastnosti (zejména od roku 2002)
  • pohodlná sedadla
  • bohatá výbava
  • komfortní odpružení
  • silné motory V8
  • povedený turbodiesel

Nedostatky

  • dílenské zpracování (do roku 2002)
  • vyšší provozní náklady
  • pomalejší řazení samočinných převodovek
  • velikost zavazadelníku a variabilita
  • méně místa pro vyšší cestující vzadu
  • větší celková poruchovost (do roku 2002)

Nejčastější závady

  • konstrukční vada motoru 3,0 V6 (ročníky 1999 a 2000), může způsobit zadření
  • prasklé těsnění pod hlavou válců (V8)
  • vůle v zadních závěsech a v uložení stabilizátorů
  • zvlněné brzdové kotouče
  • úniky oleje z pětistupňové samočinné převodovky
  • vlhkost v zapalovacích svíčkách
  • závady elektrického stahování oken
  • poruchy imobilizéru
Máte jinou zkušenost? Vložte vaši recenzi Jaguaru S-Type na moje.auto.cz
JAGUAR S-TYPE na MOJE.AUTO.cz
Spolupracujeme s TipCars.com
Větrné elektrárny netáhnou, přestávají být stabilním zdrojem zisků Větrné elektrárny netáhnou, přestávají být stabilním zdrojem zisků

Větrná energetika přestává být stabilním zdrojem zisků.…

World Press Photo v Praze nebude. Nejsou peníze World Press Photo v Praze nebude. Nejsou peníze

Aktuální ročník prestižní putovní výstavy reportážní…

 

Štítky Jaguar

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Deset Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 



Jaguar a Land Rover vstupují na indický trh, výhradním dovozcem bude Tata Motors Jaguar a Land Rover vstupují na indický trh, výhradním dovozcem bude Tata Motors

Jaguar a Land Rover jsou „klenoty“ v průmyslovém impériu…

Video: Jaguar S-Type – loučení s retrodesignem Video: Jaguar S-Type – loučení s retrodesignem

Pozornost zákazníků je zamířena na nový Jaguar XF a jen…

 



 
Mazda na Wankel nezanevřela. Chce ho ale využít trochu zvláštním způsobem

Mazda na Wankel nezanevřela. Chce ho ale využít trochu zvláštním způsobem

Dnes 12:58

Mazda se motoru Wankel nechce vzdát a zvažuje jeho další využití. Tradiční sportovní model, který je poháněn pouze tímto motor, však na mysli úplně nemá...




Blesk.cz

Do Prahy poteče lepší voda. Úpravna vody Káraný má obnovené filtry

Do Prahy poteče lepší voda. Úpravna vody Káraný má…

Část Pražanů se může těšit na kvalitnější vodu, která poteče do jejich domácností. Šest filtrů v úpravně vody,…

Pornoherečka z VyVolených hledá tátu! Sbalí po Řepkovi Reného?

Pornoherečka z VyVolených hledá tátu! Sbalí po…

Nedá si pokoj! Neúspěšně se hlásila do reality show VyVolení i Miss Aerobik. Teď se pornoherečka Silvie Řeháková…

 

iSport.cz

Veselý otevřeně o NBA: Pořád o ní přemýšlím. Svědčila by mi víc než dřív

Veselý otevřeně o NBA: Pořád o ní přemýšlím.…

Sezonu zahájil v Eurolize, která má za sebou první kolo. Zase má být jedním z pilířů Fenerbahce Istanbul,…

Kotalík: Konec Stramaccioniho není téma, cílem zůstává Liga mistrů

Kotalík: Konec Stramaccioniho není téma, cílem…

Krach v předkole Evropské ligy ani aktuálně šesté místo v domácí soutěži s patnáctibodovou ztrátou na Plzeň…

 

Reflex.cz

Mumie z Guanajuatu jsou jednou z nejděsivějších turistických atrakcí na světě

Mumie z Guanajuatu jsou jednou z nejděsivějších…

Epidemie cholery, které v 19. století zasáhly takřka celou planetu, se nevyhnuly ani Mexiku. Jen mezi lety…

Larry Flynt, oplzlý ďábel s andělskými křídly, hledá špínu na Trumpa. Nabídl 10 milionů dolarů

Larry Flynt, oplzlý ďábel s andělskými křídly, hledá…

„Larry Flynt je ďábel s andělskými křídly, lacině oplzlý, ale zároveň plný noblesnosti hodné obdivu,“ řekl…