Jaguar se potýká s výrazným poklesem prodeje, Land Roveru se daří
Britská automobilka Jaguar se bude muset vyrovnat s dalším poklesem odbytu svých vozů. Podle nového šéfa automobilky Mika O' Driscolla se totiž v letošním roce prodá „jen“ 60 000 tisíc vozů značky Jaguar. Oproti loňskému roku tak dojde k 20% poklesu prodeje, neboť Jaguar v roce 2006 celosvětově prodal 75 tisíc vozů. Za posledních pět let se dokonce prodeje automobilky propadly o téměř 54 %.
O' Driscoll však nechce o zákazníky bojovat nižšími cenami, resp. slevami, a raději sáhne ke snížení výrobních kapacit a zvýšení výnosnosti. Chce rovněž zapracovat na synergii se sesterskou automobilkou Land Rover. V následujících pěti letech pak Jaguar plánuje investovat 700 milionů liber do technologií šetrných k životnímu prostředí, např. do vývoje hybridního pohonu.
Land Rover naopak zažívá zlaté časy, protože by měl i v tomto roce dosáhnout nového prodejního rekordu. Automobilka tento rok podle slov svého šéfa Phila Pophama překročí hranici 200 tisíc prodaných vozů. Popham předběžně počítá s 220 tisíci prodanými vozy. Největším trhem mimo Velkou Británii bude již v příštím roce Rusko. Největší potenciál prodeje vidí Land Rover v Číně, kde se letos počítá s prodejem zhruba 6 tisíc vozů.