Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar stáhne X-Type z amerického trhu

Václav Pavlečka
Diskuze (1)
Velká konkurence v segmentu prémiových vozů tlačí Jaguar nejen k uvádění nových modelů a jejich modernizaci. Omlazovací kúra se dotkne Jaguaru X-Type modelové řady roku 2008. Tento vůz se však přestane prodávat ve Spojených státech.

V USA už brzy nový X-Type nekoupíte

Na trhu ve Spojených státech amerických bude X-Type nabízen v autosalonech do doby, než automobilka uvede do prodeje model XF (viz naše novinka - http://news.auto.cz/frankfurt-2007/jaguar-xf-kocka-uz-zase-skace-vysoko-prvni-foto-info.html), od kterého si hodně slibuje. Oficiálním důvodem stažení X-Type z prodeje v USA je nevalný zisk automobilky z prodeje vozu, který Jaguar přičítá tvrdé konkurenci a nepříznivému vývoji kurzu dolaru. Poslední vozy X-Type určené pro americký trh vyrobí automobilka koncem tohoto roku s tím, že očekává ukončení prodeje koncem prvního čtvrtletí příštího roku.

Omlazení více než 500 komponent

Ve zbytku světa je však situace jiná. X-Type projde nejen kosmetickým face-liftem. Změny se dotknou přes pěti stovek komponent. Zatímco zvenku se na cenově nejdostupnějším Jaguaru nezmění příliš součástí, zevnitř bude situace trochu jiná. Nejprve tedy k úpravám na karosérii: X-Type, který se v současné generaci vyrábí už od roku 2001, dostane nové přední a zadní nárazníky, zpětná zrcátka s integrovanými směrovými světly a přepracovanou masku chladiče. Zákazníci si budou moci vybrat z nových laků a nových designů litých kol.

Nový X-Type nabídne kombinaci vznětového agregátu 2,2D a automatické převodovky, která umožňuje i sekvenční řazení. Průměrná spotřeba vozu při použití této nové varianty dosáhne 6,9 litru na 100 km. Ke zrychlení z 0 na 100 km/h bude vůz potřebovat 9,9 s a na jeden kilometr vypustí do ovzduší 184 g CO2.

V interiéru si budou moci budoucí kupci užívat většího luxusu. Výbava jako rozhranní Bluetooth, kvalitní parkovací asistent, zlepšený zvuk audiosystému a nová sedadla jsou z funkčního hlediska největší kroky vpřed. Ovšem došlo i na zkrášlovací kúru – chromování výdechů ventilace a středové konzoly a dřevěné obložení z dýhy palisandrového dřeva.

Václav Pavlečka
Diskuze (1)