Jaguar v Paříži 2004

Jaguar v Paříži 2004

 
 

Nejmenší model X-type je vlastně převlečené Mondeo, od kterého si půjčilo i donedávna v Jaguaru nemyslitelný vznětový čtyřválcový dvoulitr, z Fordu známý jako 2,0 TDCi.

Proměna v konzumní značku

Tak by se dal nazvat proces, kterým prochází kdysi hrdý ostrovní výrobce pod vedením Fordu. Nejmenší model X-type je vlastně převlečené Mondeo, od kterého si půjčilo i donedávna v Jaguaru nemyslitelný vznětový čtyřválcový dvoulitr, z Fordu známý jako 2,0 TDCi. Ten vyvíjí 96 kW a 330 Nm a britské kočce ve střední třídě propůjčuje zrychlení na 100 km/h za 10,2 s a nejvyšší rychlost 198 km/h. Na stánku nakladli marketingoví specialisté důraz také na nové kombi X-type, rovněž spřízněné s Mondeem.

Na budoucí slávu pod kapotou středního S-typu, nedávno faceliftovaného, také zakládá vznětový biturbodiesel 2,7 l V6 z produkce PSA-Ford, jehož 153 kW a 435 Nm zrychlí S-type na stovku za 8,5 s a pokračuje až do nejvyšších 230 km/h. Jeho kultivovaný zvuk a medvědí síla dávají poměrně snadno zapomenout, že v nádrži nešplouchá benzín, ale mastná nafta.

Evropskému publiku se také představil o 12,5 cm prodloužený Jaguar XJ LWB, který již v Americe nějakou dobu znají. Všechny přidané centimetry Jaguar přidal vzadu sedícím pasažérům 125 mm a díky rekonstrukci celého kokpitu za to zaplatil jen minimální daň; lehká hliníková karoserie přibrala přijatelné 24 kilogramy a stala se nejlehčí mezi konkurencí. Nezanedbatelných je i 7 mm výšky nad hlavou navíc.

Zadní sedadla je možné objednat ve čtyřech konfiguracích - počínaje pevnou zadní lavicí až po elektricky ovladatelné a vyhřívané samostatné zadní klubovky. Cestující vzadu mají k dispozici výklopné stolky na notebook z ušlechtilého dřeva, čtyřzónovou klimatizaci ovládanou hlasem a multimédia s iPod, DVD a MP3. Cestující vpředu i vzadu mají možnost konferenčního telefonování mezi sebou i s okolním světem.

Zvnějšku je nejluxusnější Jaguar k poznání podle modifikované mřížky chladiče a výhradního designu minimálně 18" kol (za příplatek i 19 nebo 20"). Změny v jízdních vlastnostech jsou zanedbatelné, proto si LWB (Long Wheel Base) vystačí s nezměněnou technikou z SWB, tedy třemi osmiválci 3,5; 4,2 a 4,2 l s kompresorem (196 - 298 kW a 345 - 553 Nm), postačujícími k dosažení stovky za 7,3; 6,3 a 5 s.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Maturitní zkoušku z matematiky nezvládl téměř každý čtvrtý student Maturitní zkoušku z matematiky nezvládl téměř každý čtvrtý student

U maturity z češtiny i matematiky uspělo letos méně…

Největšího českého výrobce pražců kupují Němci Největšího českého výrobce pražců kupují Němci

Český výrobce pražců ŽPSV z Uherského Ostrohu na…

Jak to vidí Martin Lobotka: Chlad ze západu Jak to vidí Martin Lobotka: Chlad ze západu

Německý růst se začátkem roku sesunul k italskému tempu.…

 
Zdroj: redakce

Štítky Jaguar Paříž 2004

 












Blesk.cz

Slavná kaplička v Louce má novou malérečku: Tetičku (†90) nahradila neteř a ornamenty kreslí jinak

Slavná kaplička v Louce má novou malérečku: Tetičku…

Sláva, unikátní tradice nezaniká! Kapličku v Louce zdobí po padesáti letech o něco jiné vzory než obvykle.…

Zemřela Patrasové láska a opora! Rodina už nikdy nebude stejná!

Zemřela Patrasové láska a opora! Rodina už nikdy…

Bolestné chvíle prožívají Dáda Patrasová (62) s dcerou Annou Slováčkovou (22). Přišly o milovaného člena jejich…

 

iSport.cz

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v Košicích! A řeší brankáře

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v…

Čeští hokejisté po sedmém místě na MS v Kodani a Herningu klesli v žebříčku IIHF z páté příčky na šestou. Proč…

Přestupy v extralize ONLINE: Chomutov získal tvrďáka z Kladna!

Přestupy v extralize ONLINE: Chomutov získal tvrďáka…

ONLINE | Hokejová Tipsport extraliga zná šampiona, sestupující, i nováčky, a začínají vycházet na povrch nové…

 

Reflex.cz

Záhada jménem yetti. Rozlouskli ji vědci definitivně, nebo ne?

Záhada jménem yetti. Rozlouskli ji vědci…

Slyšel o něm každý, ale nikdo ho neviděl. Alespoň ne tak, aby věrohodně potvrdil jeho existenci. Jaký tajemný…

Německá zkušenost s alternativními zdroji: Bez jádra jsme v troubě

Německá zkušenost s alternativními zdroji: Bez jádra…

Civilizaci žene kupředu energie. Kdyby došly cenově přijatelné a únosné zdroje energie, tak se naše civilizace…