Od loňského představení nového modelu XK bylo jen otázkou času, kdy jej doplní i špičková verze XKR. Nový Jaguar XKR vychází z modelu XK a navazuje na předchozí úspěšnou generaci téhož jména a ve všech parametrech jej výrazně překonává.

Nový XKR přichází jak ve verzi kupé, tak i kabrio.

Atmosférický motor 4,2 V8 dostal mechanický kompresor Eaton. Díky této koncepci je velké množství točivého momentu k dispozici již v nejnižších otáčkách a s jejich nárůstem přichází i plynulý příliv síly. Tomu napomáhá ještě variabilní časování sacích ventilů (VICT). Motor produkuje 306 kW při 6250 ot/min a 560 Nm při 4000 ot/min. Velký důraz byl kladen na zvukový projev, díky utišení kompresoru o 5 dB mohli technici pracovat na dokonalém naladění výfukové soustavy. Síla je na zadní nápravu přenášena přes šestistupňovou automatickou převodovku s možností sekvenčního řazení páčkami na volantu.

Podvozek XKR kombinuje komfort s jízdními vlastnostmi. Pružiny byly proti modelu XK přitvrzeny na přední nápravě o 38% a na zadní o 24%. Řízení Servotronic má snížený účinek, upravena byla i charakteristika elektronicky řízených tlumičů pérování. Zásadní změnou je posílení brzdové soustavy. Přední náprava dostala kotouče průměru 355 a tloušťky 32 mm, tedy o 29 a 2 mm více. Třmeny jsou lakovány černě s velkým R.

Změny se dotkly také vnějšího vzhledu. Dominantou je zcela nový přední nárazník se spoilerem a rozměrnými vstupy chladícího vzduchu, krytými hliníkovou mřížkou. V horním je umístěn znak. Stylistickým i funkčním prvkem jsou vstupy vzduchu na kapotě motoru, které pomáhají kompresoru v dodávce vzduchu pro motor. Boky zdobí velká 19“ kola, na přání 20“, a za předními koly výdech vzduchu z motorového prostoru. Záď je charakteristická dvěma páry kruhových koncovek výfuku a opět velkým R pod pravým zadním světlem. V luxusním interiéru hraje prim kvalitní kůže na sedadlech, doplněná hliníkem na přístrojové desce. Možno je ovšem ale získat i obložení dřevěné.

Nový XKR míří na specifickou skupinu zákazníků, kteří žádají luxus na nejvyšší úrovni společně s výkonem supersportu a nehodlají slevit ani z jednoho požadavku. Za 67,500 £ nabízí více dynamiky než německá konkurence a přitom jej lze využívat ke každodenním cestám třeba i za nákupy. Tam sice majitel jen stěží využije zrychlení z 0-100 km/h za 4,9 sekundy a nejvyšší omezenou rychlost 250 km/h. Určitě ale zaujme ladnými tvary svého vozu...


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší

Počet chybějících bytů v Praze se za poslední tři roky…

Babiš se dalších vln EET jen tak nevzdá Babiš se dalších vln EET jen tak nevzdá

Vláda Andreje Babiše (ANO) v souvislosti s dnešním…

Poslanci chtějí v rozpočtu změny za téměř 100 miliard Poslanci chtějí v rozpočtu změny za téměř 100 miliard

Poslanci v druhém čtení návrhu státního rozpočtu navrhli…

 
Zdroj: redakce

Štítky Jaguar Paříž 2006

 












Blesk.cz

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru mozku má vedlejší účinky

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru…

Léčba republikánského senátora Spojených států Johna McCaina, který trpí mimořádně zhoubným nádorem na mozku,…

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

 

iSport.cz

RENTGEN SPECIÁL: Jak útočí Liberec? Obránce centruje, obránce zakončuje

RENTGEN SPECIÁL: Jak útočí Liberec? Obránce…

Šestnáct podzimních kol HET ligy je minulostí a fotbaloví redaktoři deníku Sport, kteří se podílejí na…

Trpišovský měl kývnout Slavii. Nyní záleží na dohodě s Libercem

Trpišovský měl kývnout Slavii. Nyní záleží na dohodě…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…