Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar v Ženevě 2004

Vitek
Luxusní evropská značka koncernu Ford nepřivezla do Ženevy žádnou velkou novinku, diváci se musejí spokojit s facelifty dvou výrobních řad

Jaguar S-type 2004 – krásu tvoří detaily

Pro střední Jaguar nastal čas omlazení. Zvnějšku je výraznou změnou použití hliníkové kapoty, přední i zadní nárazník, prahové nástavce, zadní spoiler a zadní čelo byly lehce restylizovány k prodloužení mládí. Pro všechna provedení jsou nyní k dispozici nová 18“ kola, zvyšující sebevědomí britského konkurenta Mercedesu E, BMW 5 a Audi A6. Interiér byl rozdělen do tří základních úrovní, lišících se použitými materiály a základní výbavou. Základní zůstává bez přívlastku, druhou volbou je Sport a třetí SE/Executive. Mimo toto rozdělení stojí výkonné provedení R. Nově jsou k dispozici hliníkové obkládací panely do interiéru a rozšířila se i paleta čalounění a interiérových odstínů.

Motorovou paletu – vidlicové šestiválce 2,5 a 3,0 l a vidlicový osmiválec 4,2 l bez, či s kompresorem, nově doplnil i koncernový biturbo common-rail V6 2,7 l o výkonu 153 kW a kroutícím momentu 435 Nm, udělující zrychlení na stovku za 8,1 s a maximální rychlost 230 km/h.

K existujícím elektronickým prvkům přibyl adaptivní tempomat s varováním před blížící se překážkou a parkovací asistent i na předku vozu.

Jaguar XK 2004 – jarní kosmetika

Přesně na Apríla strhnou prodejci plachty z inovovaných Jaguarů XK. Žádná významná technická změna se nekoná, všechny modifikace jsou optické, příp. ve prospěch komfortu. Nadále tedy mají kočky z Coventry osmiválcová srdce 4,2l s atmosférickým (219 kW) a kompresorovým (290 kW) plněním.

Přepracována byla příď – maska s optimalizovaným nárazníkem je nyní opticky čistší, ušlechtilejším dojmem působí i přepracované prahové nástavce a nový zadní nárazník a spoiler. Přeplňovaná verze se odlišuje speciální maskou, větším zadním spoilerem a čtyřmi koncovkami výfuku. Patřičným doplňkem jsou 18 – 20“ kola v novém Euro-designu.

Standardní specifikaci obohatila šestistupňová samočinná převodovka se stabilizačním systémem a nadstandardní výbava byla rozdělena do tří cenově výhodných paketů.

Komfortní paket obsahuje parkovací asistent pro zadní nárazník, vyhřívané čelní sklo a sedačky, dešťový senzor, elektricky polohovatelný volant a samostmívací vnitřní a sklopná vnější zrcátka. Dle provedení stojí 1.500 – 2.000 €.

Sportovní paket je nejrozsáhlejší – hliníkové lemování v interiéru, obložení pravým dřevem, xenonové reflektory a několik různých litých kol. Pro XKR navíc zahrnuje sedačky Recaro, odvrtávané brzdy Brembo a sportovní volant. Cena – 2.500 – 5.400 €.

Tečkou za anglickou pohádkou píše Technologický paket – adaptivní tempomat, navigační systém a kvalitní hi-fi vyjdou dohromady na 4.000 €.

Základní ceny jsou stanoveny na 72.140/81.070 € za XK8 coupé/convertible a 83.170/92.120 € za XKR.


Vitek