Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar v Ženevě 2010

Tradiční britská značka sportovních a luxusních aut letos slaví 75 let.

U této příležitosti na ženevském autosalonu prezentuje model XKR Special Edition. Jedná se o kupé s přeplňovaným osmiválcovým pětilitrem, které je vybaveno dvěma novými pakety: Speed Pack a Black Pack.

XKR Speed Pack

Základem úprav je paket Speed Pack, který obsahuje především posunutí omezovače rychlosti z 250 na 280 km/h. Aby XKR v těchto rychlostech dosahovalo lepší jízdní stability, byl upraven přední i zadní spoiler. Na karoserii proto působí menší vztlak.

Zároveň Speed Pack obsahuje zadní difuzor, výdechy v blatnících a několik dalších detailů lakované v barvě karoserie. Standardem jsou 20palcová kola Kasuga a červeně lakované brzdové třmeny.

XKR Black Pack

Rozšířením Speed Packu je Black Pack, který nebude možné objednat zvlášť. V tomto případě mají lišty kolem oken, mřížky v předním nárazníku i 20palcová kola Kalimnos lesklý černý lak. Interiér je u XKR Black Pack čalouněný černou kůží, na přání se budou dodávat černé polepy na boky karoserie.

XJ

Nová generace vlajkové lodi měla světovou výstavní premiéru na autosalonu ve Frankfurtu 2009. Na ženevském autosalonu Jaguar prezentuje tento model v okamžiku těsně před dubnovým uvedením do prodeje. Prezentuje se standardní provedení i model s prodlouženým rozvorem XJ L.

Nová generace přináší úplně nový design s masivnějšími tvary a kapkovitým profilem. Nejen, že je novinka větší a vypadá moderně, má ale také aerodynamičtější karoserii se součinitelem odporu 0,29. Přepracovaná hliníková platforma je odvozena od minulé generace, skelet je z 50 % tvořen recyklovaným hliníkem, jeho části jsou vyrobeny také z hořčíku a kompozitních materiálů. Výsledkem je nejlehčí karoserie v segmentu pětimetrových limuzín.

V oblasti motorů nabídne Jaguar dvě novinky. Základní a v Evropě nejžádanější motorizací bude nový turbodiesel 3,0D ve své nejsilnější 202kW verzi, který se představil začátkem roku v XF Diesel S. Maximum točivého momentu je 600 Nm, kombinovaná spotřeba 7,0 l/100 km, akcelerace na 100 km/h trvá 6,4 s.

Mezi benzinovými motory sází XJ výhradně na pětilitrový osmiválec. Ten dává v atmosférické verzi 283 kW a 515 Nm. Kompresorová V8 pak bude dostupná ve dvou variantách – 346 kW/575 Nm a 375 kW/625 Nm. Všechny motory mají standardně šestistupňovou automatickou převodovku s řazením na volantu a rychlost elektronicky omezenou na 250 km/h.

V zájmu co nejlepší ovladatelnosti převezme nové XJ mnoho prvků z XFR a XKR. Dostane mimo jiné tlumiče s proměnlivou charakteristikou Adaptive Dynamics, rychlý převod řízení a elektronicky ovládaný diferenciál Active Differential Control se svorností až 90 %.

V interiéru se nachází digitální přístrojový štít Virtual Instrument a 8palcová dotyková obrazovka Dual-View. Nová funkce umožňuje na stejném displeji sledovat různé obrazy, řidič tak může mít spuštěnou navigaci, zatímco přední spolujezdec sleduje televizi nebo film na DVD. Pro cestující vzadu pak slouží obrazovky v hlavových opěrkách předních sedadel. Za příplatek bude 1200W audiosystém Bowers & Wilkins.