Nové XF přináší nebývale agresivní linie, vycházejícími z úspěšného XK. Koeficient odporu vzduchu cx se podařilo stlačit na vynikajících 0,29 při nulovém vztlaku na přední i zadní nápravě.

XF

Prudce se snižující linie zadní části střechy vyvolává pochybnosti o dostatečné výšce pro hlavy cestujících, ale její hodnota 956 mm hovoří o opaku. Stejný rozměr pro přední sedadla je 990 mm. Nechybí LED-koncovky a zavazadelník o objemu 540 litrů.

Nosná struktura opouští hliník a vrací se k ocelovým plechům. Návrh celého vozu byl poprvé proveden zcela pomocí CAD. Obě nápravy vycházející z XK prošly dalším vývojem. Odpružení je u třech slabších motorizací pasivní s vinutými pružinami, nejvýkonnější model SV8 dostal dvoustupňové elektronicky řízené tlumiče. Standardem jsou 17“ kola, SV8 obdrží 20“. Motory jsou osvědčené, kromě vznětového šestiválce 2,7 l (152 kW) se jedná o evoluce původních motorů Jaguar. Základní třílitrový šestiválec s plynule variabilním časováním ventilů nabízí 175 kW, vrcholem je ortodoxní osmiválec 4,2 l v atmosférické (219 kW) i kompresorové verzi (306 kW). Jedinou převodovkou je šestistupňový automat ZF.

V interiéru se nešetřilo špičkovými materiály jako je kůže, leštěný hliník a drahé kořenové dřevo. Výbava má tři stupně – Luxury a Premium Luxury (oba motory V6), Premium Luxury (atmosférický V8) a SV8 pro nejvýkonnější model. Nechybí samozřejmě nejmodernější prvky výbavy podle dnešních prémiových zvyklostí

Jaguar XF - první frankfurtské dojmy

Jaguar hraje ve Frankfurtu o svou budoucnost. Snad ještě nikdy nezávisel další osud celé automobilky na jediném modelu tak jako nyní. Modely X-Type ani S-Type britskému výrobci slávu nepřinesly a luxusní limuzína XJ má moc úzký okruh klientů, aby mohla Jaguar držet nad vodou. Zpátky na výslunní nedostal automobilku ani koncern Ford, a tak frankfurtská prezentace nového modelu XF probíhala v podivné slavnostně-napjaté atmosféře.

Jaguar se mohl těšit z toho, že nový XF vzbudil zájem. Němečtí manažeři si nadšeně podávali masivní dveře nové limuzíny vyšší střední třídy a pokládali zvídavé otázky na motorizace, výbavy i ceny. Na stánkem s šelmou ve znaku se přesto neustále vznášela reálná možnost / hrozba prodeje značky někomu, kdo nemá s výrobou automobilů žádné zkušenosti (finanční skupina) nebo špatnou pověst (některé čínské firmy).

Co bude s automobilkou dál, těžko v tuto chvíli hádat, stejně tak můžeme těžko předpovídat, zda bude XF dostatečně silný, aby pomohl Jaguaru na nohy. Teoretické ředpoklady k tomu ovšem má. Jaguar udělal odvážný krok, zbavil se prakticky veškerých odkazů na minulost a retro designu. Nový XF vypadá dynamicky až sportovně, působí majestátně a nezapře pořádnou dávku sebevědomí až snad arogance.

Setkání s novým XF na silnici bude minimálně v prvních letech prodeje silným zážitkem. Jaguar věnoval značnou pozornost, ostatně neměl na výběr, vzhledu interiéru. Materiály prošly generační proměnou, výrazně se zlepšilo zpracování a slícování. Na středové konzole stále najdete tlačítka prozrazující příbuznost s Fordem, ovšem jsou to ta nejlepší tlačítka, která může Ford momentálně nabídnout.

Graficky velice povedená a přehledná přístrojová deska se dočkala velkého centrálního barevného displeje zobrazujícího všechny potřebné údaje (náhradou za drobný, zeleně podsvícený displej), barevná obrazovka usazená uprostřed palubní desky grafickým rozhraním i rozlišením konečně odpovídá premiovému segmentu. Dostalo se i na elektronické hračičky konstruované spíše na efekt než s ohledem na praktické požadavky posádky.

Po zmáčknutí tlačítka start se například elektricky vysunou výdechy ventilace a dále vyjede z hloubi středového tunelu volič automatické převodovky. Jak spolehlivé budou tyto prvky v každodenním používání ukáže až čas. Jaguar XF neoslní vnitřním prostorem. Za 185 cm vysokým řidičem zůstává stejně vysokému pasažérovi malá rezerva u kolen a lepší situace není ani nad hlavou.

Na zavazadla se myslelo očividně více než v Jaguaru S-Type, vstupní otvor nicméně zůstal docela malý. Skutečně velmi se těším na první test nového XF v provozu. Jsem zvědavý, co Jaguar provedl s řízením a podvozkem.

Jaguar XF - modelová řada
Motor2.7D3.0 V64.2 V84.2 V8 SV8
Zdvihový objem [cm3]2720296741964196
válce/ventily6/46/48/48/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]152/4000175/6800219/6000306/6250
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min]435/1900293/4100411/4100560/3500
Max. Rychlost [km/h]229237250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,28,36,55, 4
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]7,510,511,112,6

BM


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Tisíce českých firem získaly možnost přijímat platby bitcoinem Tisíce českých firem získaly možnost přijímat platby bitcoinem

Pokladní systém Storyous umožní podnikatelům přijímat…

V Manchesteru zřejmě vraždil britský mladík V Manchesteru zřejmě vraždil britský mladík

Pachatelem pondělního teroristického útoku v Manchesteru…

Na Trumpově sesazení by Soros vydělal přes miliardu dolarů Na Trumpově sesazení by Soros vydělal přes miliardu dolarů

Miliardář George Soros vsadil stamiliony na pád…

 
Zdroj: redakce

Štítky Jaguar Frankfurt 2007

 

Přidat názorDiskuse: Jaguar ve Frankfurtu 2007

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.













Blesk.cz

První žena, kterou Kajínek objal: Bába se zbláznila, řekli mi doma

První žena, kterou Kajínek objal: Bába se zbláznila,…

Už jako mladík si získal srdce mnohých žen a stejně tak to zůstalo i po dlouhých letech v kriminále. Když Jiří…

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

 

iSport.cz

Exbaníkovec Kaša slaví titul s Žilinou: Liga mistrů? Můžeme uspět

Exbaníkovec Kaša slaví titul s Žilinou: Liga mistrů?…

Když loni v létě opouštěl Baník, nebylo to zrovna vřelé loučení. Žilina tehdy využila toho, že Baníkem…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…