Nové XF přináší nebývale agresivní linie, vycházejícími z úspěšného XK. Koeficient odporu vzduchu cx se podařilo stlačit na vynikajících 0,29 při nulovém vztlaku na přední i zadní nápravě.

XF

Prudce se snižující linie zadní části střechy vyvolává pochybnosti o dostatečné výšce pro hlavy cestujících, ale její hodnota 956 mm hovoří o opaku. Stejný rozměr pro přední sedadla je 990 mm. Nechybí LED-koncovky a zavazadelník o objemu 540 litrů.

Nosná struktura opouští hliník a vrací se k ocelovým plechům. Návrh celého vozu byl poprvé proveden zcela pomocí CAD. Obě nápravy vycházející z XK prošly dalším vývojem. Odpružení je u třech slabších motorizací pasivní s vinutými pružinami, nejvýkonnější model SV8 dostal dvoustupňové elektronicky řízené tlumiče. Standardem jsou 17“ kola, SV8 obdrží 20“. Motory jsou osvědčené, kromě vznětového šestiválce 2,7 l (152 kW) se jedná o evoluce původních motorů Jaguar. Základní třílitrový šestiválec s plynule variabilním časováním ventilů nabízí 175 kW, vrcholem je ortodoxní osmiválec 4,2 l v atmosférické (219 kW) i kompresorové verzi (306 kW). Jedinou převodovkou je šestistupňový automat ZF.

V interiéru se nešetřilo špičkovými materiály jako je kůže, leštěný hliník a drahé kořenové dřevo. Výbava má tři stupně – Luxury a Premium Luxury (oba motory V6), Premium Luxury (atmosférický V8) a SV8 pro nejvýkonnější model. Nechybí samozřejmě nejmodernější prvky výbavy podle dnešních prémiových zvyklostí

Jaguar XF - první frankfurtské dojmy

Jaguar hraje ve Frankfurtu o svou budoucnost. Snad ještě nikdy nezávisel další osud celé automobilky na jediném modelu tak jako nyní. Modely X-Type ani S-Type britskému výrobci slávu nepřinesly a luxusní limuzína XJ má moc úzký okruh klientů, aby mohla Jaguar držet nad vodou. Zpátky na výslunní nedostal automobilku ani koncern Ford, a tak frankfurtská prezentace nového modelu XF probíhala v podivné slavnostně-napjaté atmosféře.

Jaguar se mohl těšit z toho, že nový XF vzbudil zájem. Němečtí manažeři si nadšeně podávali masivní dveře nové limuzíny vyšší střední třídy a pokládali zvídavé otázky na motorizace, výbavy i ceny. Na stánkem s šelmou ve znaku se přesto neustále vznášela reálná možnost / hrozba prodeje značky někomu, kdo nemá s výrobou automobilů žádné zkušenosti (finanční skupina) nebo špatnou pověst (některé čínské firmy).

Co bude s automobilkou dál, těžko v tuto chvíli hádat, stejně tak můžeme těžko předpovídat, zda bude XF dostatečně silný, aby pomohl Jaguaru na nohy. Teoretické ředpoklady k tomu ovšem má. Jaguar udělal odvážný krok, zbavil se prakticky veškerých odkazů na minulost a retro designu. Nový XF vypadá dynamicky až sportovně, působí majestátně a nezapře pořádnou dávku sebevědomí až snad arogance.

Setkání s novým XF na silnici bude minimálně v prvních letech prodeje silným zážitkem. Jaguar věnoval značnou pozornost, ostatně neměl na výběr, vzhledu interiéru. Materiály prošly generační proměnou, výrazně se zlepšilo zpracování a slícování. Na středové konzole stále najdete tlačítka prozrazující příbuznost s Fordem, ovšem jsou to ta nejlepší tlačítka, která může Ford momentálně nabídnout.

Graficky velice povedená a přehledná přístrojová deska se dočkala velkého centrálního barevného displeje zobrazujícího všechny potřebné údaje (náhradou za drobný, zeleně podsvícený displej), barevná obrazovka usazená uprostřed palubní desky grafickým rozhraním i rozlišením konečně odpovídá premiovému segmentu. Dostalo se i na elektronické hračičky konstruované spíše na efekt než s ohledem na praktické požadavky posádky.

Po zmáčknutí tlačítka start se například elektricky vysunou výdechy ventilace a dále vyjede z hloubi středového tunelu volič automatické převodovky. Jak spolehlivé budou tyto prvky v každodenním používání ukáže až čas. Jaguar XF neoslní vnitřním prostorem. Za 185 cm vysokým řidičem zůstává stejně vysokému pasažérovi malá rezerva u kolen a lepší situace není ani nad hlavou.

Na zavazadla se myslelo očividně více než v Jaguaru S-Type, vstupní otvor nicméně zůstal docela malý. Skutečně velmi se těším na první test nového XF v provozu. Jsem zvědavý, co Jaguar provedl s řízením a podvozkem.

Jaguar XF - modelová řada
Motor2.7D3.0 V64.2 V84.2 V8 SV8
Zdvihový objem [cm3]2720296741964196
válce/ventily6/46/48/48/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]152/4000175/6800219/6000306/6250
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min]435/1900293/4100411/4100560/3500
Max. Rychlost [km/h]229237250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,28,36,55, 4
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]7,510,511,112,6

BM


Fotogalerie z výstaviště
 
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Babišovu vládu čeká nehezká budoucnost, říká Pirát Michálek Babišovu vládu čeká nehezká budoucnost, říká Pirát Michálek

Předseda poslaneckého klubu Pirátů Jakub Michálek dostal…

Světlíkova Vítkovice Heavy Machinery oznámila vstup nového investora Světlíkova Vítkovice Heavy Machinery oznámila vstup nového investora

Společnost Vítkovice Heavy Machinery (VHM) ze skupiny…

Exmajitel Baníku bude radit ministrovi Exmajitel Baníku bude radit ministrovi

Poradcem ministra průmyslu a obchodu Tomáše Hünera se…

 
Zdroj: redakce

Štítky Jaguar Frankfurt 2007

 

Přidat názorDiskuse: Jaguar ve Frankfurtu 2007

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.












Blesk.cz

Exprezident Klaus o podpoře Zemana: Drahoš není želé, ale na Hrad nemá

Exprezident Klaus o podpoře Zemana: Drahoš není…

Krátce po sečtení hlasů řekl exprezident Václav Klaus (76), že jeho kandidátem v 2. kole je současná hlava státu…

Víme, jak dlouho trval nejdelší sex na světě!

Víme, jak dlouho trval nejdelší sex na světě!

Délka sexu je častým námětem mnoha diskuzí. Odnepaměti lidi zajímalo, jak dlouhý sex vlastně může být. Jak…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

SESTŘIHY: United odskočili Liverpoolu i Chelsea, Arsenal propadl

SESTŘIHY: United odskočili Liverpoolu i Chelsea,…

Fotbalisté Manchesteru United porazili v pondělní dohrávce 23. kola anglické ligy 3:0 Stoke a na druhém místě…

 

Reflex.cz

Lucemburština zažívá renesanci. Mohla by se stát oficiálním jazykem EU

Lucemburština zažívá renesanci. Mohla by se stát…

Máte zálibu v obskurních jazycích? Co se takhle začít učit lucemburštinu, kterou mluví na světě jen tři sta…

10 nejlepších filmů roku 2017 a proč je musíte vidět

10 nejlepších filmů roku 2017 a proč je musíte vidět

Blade Runner 2049, Dunkerk, Nejtemnější hodina a dalších sedm skvělých filmů roku 2017 by vám rozhodně neměly…