Jaguar využije některá technická řešení C-X75 v jiných modelech
Jaguar nedal svým příznivcům zrovna ideální vánoční dárek, když v polovině prosince oznámil, že projekt supersportu C-X75 končí. Údajně se tak děje kvůli ekonomické krizi, která v posledních letech srazila hlavu více plánovaným modelům, ale mohlo by za tím být i něco trošku jiného, případně kombinace více faktorů. Faktem zůstává, že Jaguar svůj druhý exotický supersport nepostaví, tedy alepoň ne v blízké budoucnosti.
Vývoj C-X75 ale prý nepřijde nazmar, využita bude celá řada řešení, na která při jeho vývoji inženýři přišli. Hybridní systém, složený z benzinové přeplňované šestnáctistovky o výkonu 500 koní a dvojice elektromotorů, by si mohl po úpravách, daných odlišnou koncepcí obou aut, najít časem cestu i do F-Type, případně do nové generace vozů XK.
Použitelné prý budou i zkušenosti, získné při návrhu velmi funkční a aerodynamické karoserie, lehkého karbonového šasi a v neposlední řadě i taktéž velmi kol, vyznačujících se též velmi malou hmotností.
Proto možná (ne)překvapí, že se Jaguar rozhodl využít získanou techniku k dalším pokusům. Už dříve padlo prohlášení, že se vyrobí pět prototypů, určených pro muzeum, předváděcí akce a sběratele, souběžně s jejich výrobou ale bude i nadále vyvíjen hybridní systém, aby Jaguar předvedl jeho potenciál. Záměrem je dostat se na zrychlení na stovku za 2,8 s a na maximální rychlost 330 km/h. Jak už bylo řečeno, jednou by se to mohlo hodit...