Jaguar Cars zveřejnil první snímky nového vozu – kombi X-Type. Tento automobil bude představen 9. září ve Frankfurtu a na evropské trhy se vůz dostane na jaře 2004.
no čekal jsem to horší, ale ty zadní světla mi trochu něco připomínají. Na sedanu jsou mnohem hezčí, ale za tý tmy je to bomba. A ta chromová lišta by mohla být trochu jiná. Ale jinak bych do něj šel. Myslím že s ním bude mít Jagy úspěch, i když to asi není pravej Jaguar.
to o pravym/nepravym Jaguaru asi nechapu, ale jinaxouhlas - ty zadni svetla mi v nahledu pripomnely Volvo V40, ve velkym pak nejakyho Japonce (nejakou Hondu nejspis) nebo neco korejskyho ... netroufam si ani odhadovat, jak se to bude prodavat, ale temu zadku dali IMHO svetlama na zadek
Sakra chlape uz me s tim stves.. Nenechas me se k nicemu vyjadrit at se kouknu na jakejkoli clanek tady na autu.cz uz je tam tvuj prispevek s uplne stejnejma nazorama jako ja! ale porad! to neni spravedlivy! kouknu se na fotku a rikam si VOLVO V40,tak to sem chci napsat a co se nestane zase ty§ grrrrrrrrrrr! (sice je to pravda, ale neber to vazne, mam rad lidi ktery maj stejnej nazor jako ja)
I když sám jsem vyznavač off-roadů,tak v moji garáži je vždycky místo po nějaký ten osobák.A není nad osobák s pohonem 4x4!Bezpěčné,drží jako přibitý atd.X type kombi s kombinací 4x4 je pěkné rodinné auto,se kterým můžete i na lyže!No není to super? [odkaz]
X-Type kombi je podle me klasika v britském stylu. Konečně i Jaguar se přizpůsobil době. Kombíky už přeci dávno děla audina, BMW i Mercedes. Já osobně fandím jižanskému temperamentnímu designu, Seatu, Alfě Romeo... Mimochodem, ví někdo, kam směřuje Seat Altea. viz www.auto-katalog.cz.
Kam ten svet speje? Dieselove kombi od Jaguaru? Ja prvni pohled hruza, na druhy pohled prevlecene Mondeo. Zadek vypada trochu jako Volvo S40.
Bohuzel se Jaguar myli, pokud si mysli, ze mu kombi 4x4 diesel pomuze k vyssim prodejum. V teto tride je totiz firma, ktera 4x4 umi lepe, diesely umi lepe, je celkove technicky vyspelejsi a v kombikach ma dlouhou (a uspesnou) tradici. Tim mam na mysli samozrejme Audi (a A4 Avant).
No a kdo nepotrebuje kombika a staci mu mene prostoru (vymenou za sportovnejsi svezeni), pro toho je tu Seat Leon 1.9 TDI 110kW 4x4 6Speed TopSport !
Dat do auta se sportovni image 2.0D 96kW? No to muze udelat jen Ford/Jaguar! Proc radeji nekoupili od VW/Audi motor 1.9TDI 110kW, nebo novy 2.0 TDI 16v 136kW?
Nerekl jsem, ze mi to pripomina Mondeo. Rekl jsem:
1) Ze mi to zezadu pripomina Volvo V40 (ostatne Volvo i Jaguar jsou vlastne Ford, takze asi moji stejne designery)
2) Ze je to prevlecene Mondeo - tim myslim, ze to je jina kastle na podvozku Mondea s motorem z Mondea.
asi nemá cenu přesvědčovat tě o něčem jiném, ale vysvětli mi prosím, jakto, že když je X-Type na podvozku Mondea je rozvor o 44mm kratší? /Mondeo 2754, X-Type 2710/. Myslel si snad platformu, ne? Podvozek a platforma je zatracenej rozdíl. A co se týká motoru, proč nedávaj do ST220ctky motor z Jagu, když je to podle tebe to samý? /ST220 226koní/280Nm, X-Type 231koní/284Nm/. Pokud vím, tak V6 jsou motory AJ6 z S-Typu. A taky by mě zajímalo jaks přišel na cituji "VW/Audi motor 1.9TDI 110kW, nebo novy 2.0 TDI 16v 136kW" takový motory do Audi nedávaj.
Mozna ho do Audi nedavaj, ale rozhodne ho Audi vyrabi. Shodou stastnych nahod motor 1.9 TDI 110kW mam a v technicaku v rubrice vyrobce je uvedeno Audi
AG.
Psal jsem o Audi, protoze kdybych do teto diskuse napsal, ze lepsi nez X-Type je VW Passat, tak uz by se tady asi vsichni podelali.
Nicmene v dieselech do X-Typu zatim nic lepsiho, nez do Pasatu 2.5 TDI nedavaj a co se benzinu tyce, X-Type taky nema nic jako ma Passat W8.
A jak mam vedet, proc do ST220 nedaj motor z Jagu? To je jako bych se ptal, proc do Octavie RS nedali motor 3.2 V6, kdyz do Golfa ho davaj. Nevim.
Jsi peknej zvanil. V kolika Jaguarech jsi jezdil a jake mas konkretne s X-Type zkusenosti? Tvuj typ na sportak je vazne hovorici za vse - TDI :))))))))) Typky jako, ktery maj pred barakem Fabii SDI, ale kazdy auto zkritizujou jako kdyby sami konstruovali F1. Jestli nechapes, ze u Jaguaru jsou lide, kteri chapou, ze je rok 2003 a snazi se dat zakaznikum moznost vetsiho vyberu podle jejich pozadavku, tak je mi te uprimne lito. Kdybys o koncernu Ford neco vedel, tak bys v zivote nemohl napsat, ze Jaguar, Volvo a Ford maji stejneho designera! Jenze tvuj mozecek zna jenom jednu automobilku - VW! A co neni VW a v dieslu, tak je podle tebe spatne, ze?:-(" src="[odkaz]"> Napis do Coventry a porad jim co maji vyrabet, urcite na takoveho odpornika cekaj!:(((
Fakt je, ze pred domem stoji par Fabii, ale mohu ti zarucit, ze ani jedna neni moje.
Fakt ti dekuji za slusny a korektni prispevek k veci.
Pokud jsi ho cetl ocima, musels videt, ze se moje mirna kritika tykala vyhradne Jaguaru X-Type 4x4 COMBI 2.0D !
A to, ze Audi A4 Avant Quattro TDI bude lepsi, na to vsadim backory!
Jinak proti Jaguaru nic nemam. XKR je prima auto, ale tenhle X-Type proste neni Jaguar.
A pokud mas nejake pochyby, tak se sakra koukni na statistiku prodejnosti! Jsou lidi blbci, nebo to, ze davaji pred Jaguarem prednost Audi ci BMW ma
nejakou pricinu ?!?!? Voni jsou lidi asi uplne pitomi. Nekupujou Jaguar, prestoze je v teto tride nejlevnejsi a misto toho si kupujou ty pitome
nefunkcni nemecke Audiny, co? Vzdyt podle testu je lepsi nez Jaguar dokonce i jeho bratranec Volvo!
Kdybys vedel o cem hovoris, tak bys nekritizoval auto, ktery nebude existovat! X-Type 2.0D 4x4 nebude, je to predokolka! Statistika prodejnosti vypovida mimo jine o tom, ze spousta chytraku si koupi Audi prave proto, ze je TDI. Chtej setrit na benzinu, coz je u auta nad 2mega pekna kravina. Jinak samozrejme, kdybys srovnal ceny X-Type, A4 a BMW3 a porovnal take co obsahuje vybava, tak dojdes k tomu, ze Jag neni nejdrazsi. Dalsim problemem Jagu je image! To stoji podle strizlivych odhadu Jaguar min. 50% zakazniku. Jag ma image super lux a velmi draheho auta (neni pravda) a to lidi odrazuje, maji strach co bude rikat okoli. Osobne znam nekolik sefu pobocek zahranicnich firem, kteri si chteli koupit Jaga a materska organizace je donutila koupit drazsi BMW nabo Audi, protoze to tolik neprovokuje:( Ja sam Jaga mam a nejvetsim problemem bylo co bude rikat obyvatelstvo krajskeho mesta! Muzu ti rict, ze prvni reakce byly velmi neprijemne! Jaguar se snazi tuto negativni image rozptylit a je to dobre. Jinak ja proti Audi v podstate nic nemam, neni to salek meho caje, ale toleruji tuhle znacku. Ty bohuzel patrne jinou neznas:( Mel bys jako spousta jinych pochopit, ze Jag neni jen XKR, ale i normalni auta na kazdodenni jezdeni! Domluv si u Jaguaru zkusebni jizdu, abys hovoril k veci a potom muzes byt kriticky.
Mě se jaguary hodně líbí. od té doby co jsem navštívil Anglii jako Turista. a Poprvní spatřil tu nádheru! fakt krásné KÁRY! Ale z 9000kč měsíčně si ho jaksi nekoupím nicméně sním o tom že se vněm aspoň svezu. U nás na valaššku je ale nepotkáš jaká škoda.z informací co jsem získal z internetu ale vyplývá že Moje soukromá Š110R rv.77 je spolehlivější než XJ6-8 ročník 86-95 co je na tom pravdy??(prý šíleně žere olej,praská hlava,teče chlazení,) jak na tom je ten váš??
Jestli je to dotaz na moje auto, tak ja nemam XJ6. Muj Jaguar jezdi k me spokojenosti. Drobne problemy se vyskytly jako u kazdeho auta, ale byly odstraneny. Jedine s cim se u Jagu musis smirit je, ze maji drazsi servisni hodinu, jinak neni zadny problem. Je zajimave si precist recenze a testy spolehlivosti v nemeckych a anglickych casopisech. Jsem presvedcen (a to nejen ja), ze anglicke casopisy jsou daleko objektivnejsi v hodnoceni. Napriklad zminovane XJ jsem videl na tretim miste ve spolehlivosti.
No to je asi pravda informace mám z časopisů i internetu. Fakt ale je.že v Anglii se do jaguáru moc nenaváží. neobsáhlejší materiál o jaguarech jsem našel na Adrese( www.mojenoviny.cz)4lánek jse jmenuje: Jaguar Xj:cenově relativně dostupný aristokrat) našel jsem na google. přečtětě jsi jej a napište co jsi o něm mislíte. s tím že jsem u nás nikdy nepotkal Jaga, jsem tak tochu neměl pravdu.Potkal jsem zatím 2 tuším že XJ8 Ale oba byly z prahy nebo okolí.toho posledního jsem se držel se svojí stařenkou zuby nechty,aby mi neujel,aby si ho pořádně prohlédl :-) asi 6km jsem si zajel. Tak se mi Jagy líbí!:-) škoda že jsem nevyhrál sportku. hned bych si koupil X-type TD. :-)
No, Jaga 2.0D Combi si budeme moct vsichni prohlednout v klidu, ten nam neujede ;-))))))
Ja mam proste jen pocit, ze Ford dela z Jaga takovou svou luxusnejsi divizi (jako VW z Audi ci Fiat z Alfy), ale ze to proste uz je jen drazsi konfekce.
Samozrejme, ze to bude kvalitni a komfortni auto, ale takovych je plno (Audi, BMW, Medved, Alfa, Volvo, Lexus, atd...).
Ale slysel jsem i kvaifikovane nazory, ze i v ramci fordovic koncernu je Volvo lepsi, luxusnejsi a kvalitnejsi, nez Jag. Nevim, volvem jedu casto, v jagu jsem jeste nemel tu cest.
Kazdopadne ford degradoval Jag na luxusnejsi konfekcni zbozi. Me se Jagy libi (XKR), ale kdybych na to mel, rozhodne si koupim radeji Aston Martin. Vzdy se mi libil vic a i ted si daleko lepe drzi punc jedinecnosti.
zdá se, že v tomto se shodneme. Faktem zůstává, že v dnešní době jsou všechna auta kvalitní /až na světlé vyjímky/ a tak laik kategorizuje auta podle ceny, image, velikosti, designu atd.
Nechci Ti kazit iluze,ale Aston Martin taky patří do Fordu stejně tak jako Land/Range Rover a Mazda. Rozdíl je pouze v tom, že JAG, Volvo, Aston a RRover jsou tzv. PAG/Premium Automotive Group.
DB7 má středový panel z XK a možná i víc - podotýkám , že panel je metalizovaný plast.
V dnešní době to fakt asi nejde dělat jinak. Samozřejmě jsou vyjímky jako BMW. Celý problém tkví v prezentaci. Podle mě. Když X-Type přišel na trh, tak se řeklo, že má "podvozek" a motor z Mondea. Od tý doby se to s ním táhne. Zatímco nové Volvo S40/V40 napíšou, že bude na vynikající platformě, kterou bude mít Focus. Zatracenej rozdíl v prezentaci, co říkáte. Ford si v poslední době velice polepšil stejně jako Mazda. I když faktem je, že na úkor svých "koncernových" bratrů.
No XKR a Aston nejsou zrovna stejna trida, ale to nevadi. Mimochodem Aston ma nektere ovladaci prvky v interieru z Mondea. Jde o to, ze napr VW udela Phaeton a zasahne do segmentu, ktery mu "neprislusi". Vsichni zacnou rikat, jak je to bajecne a skvele. Nejlepsi je samozrejme naftova verze. Kdyz Jag udela neco noveho napr. X-Type (4x4, predokolka, nafta, kombi), tak vsichni zacnou kricet, ze to neni Jaguar a vsechny ty vykriky, ktere tu byly. Potud by jeste byla vec nazoru, ale vetsina lidi si potom rekne, Jag jsou super lux a drahy auta, ktery maj velkoobjemovy benzinovy motory, drahej provoz, spatnej servis a vsechny ty ostatni bludy. Kdyz potom maji moznost mit Jaga za dostupnych podminek, tak v tom hledaji neco utajeneho a spatneho! Znam cloveka, ktery si koupil A6 v uplne plne nalozi, jedine co slo pridat byl ridic. To auto koupil s 1,9TDI a jeho argument na otazku, proc neozelel trochu vybavy a neporidil lepsi motor , bylo, ze tento motor ma male povinne ruceni!:( Jde mi o to, aby lide pochopili, ze Jaguar neni jen o zadnim nahonu, vykonem motoru a tech ostatnich uz 100x recenych vecech. Ale, ze Jag je kvalitni dostupne auto, k beznemu pouzivani. Auto, ktere ma osobitou dusi danou i tim ostatnim co se kolem Jagu toci. Jaguar je proste o zivotnim stylu, nahledu na svet, lasce k automobilum a ne o nahonu na zadek!
faktem je, že angláni se nenavážej do ničeho, prostě hodnotí. Kdyby byli nacionalisti jako němci, tak Focus RS přece porazí Subaru Impreza /ne STI, AutoCAR. Ale v něm. časákach je to jiný. Napíšou test na angl. auto /X-Type/ a švédský /S60/, ale v celym článku se píše o A4 jako o etalonu ve třídě:)-to vyšlo v českym. Nebo můj favorit: před lety v jednom čes. časopise vyšel převzatý článek. Test tří korejců! Hyundai Accent, KIA asi Sephia a Daewoo Nexia. Výsledek testu? Nexia je nejzastaraleší, nejlínější a nejhorší, ale stává se výtězem, protože cituji "je vlastně Kadett". Tomu já osobně říkám PR článek!
Pani, jak jsem zavidel, kdyz jsem v dalkovem autobusu videl ten skvelej manualni OSMIkvalt !
Co se ale toho sestikvaltu tyce - mam takovej pocit, ze po vytunovani motoru by to chtelo zmenit i prevody (pritvrdit), protoze napr. narust kroutaku z 330Nm na 430Nm by si to uz zaslouzil. Myslim, ze by tim mohla klesnout spotreba a mozna se i zvednout maximalka. Takhle tam v kilu dam 6 a dalsich 140 neni kam zaradit...
to je můj názor.JAG je mimo jiné pro ty co mají rádi vůni benzínu , tichej a silnej motor.Je pro bohatý gentlemany kteří nemusí šetřit na palivu. Kombi může bejt stylovka ale ten disel 2,0???? To ne.Kdo na to nemá at´ si koupí něco levnějšího. A kdo chce jezdit na naftu jen proto,že je to in tak at´ si koupí pašíka nebo C5 nebo třeba octavii .
Všiml jsem si,že tu říkáte,že Jaguar je předělané Mondeo atd.Asi na tom něco je,ale Audi A4 není zase nic jiného,než předělaný Volkswagen.Dneska se prostě používají stejné platformy,motory atd.Myslím,že v tomhle není X-Typu co vyčítat. [odkaz]
Audi A4 je prerobený VW. Prosím ťa, v kolkých si sa už viezol a čo je tam prerobené? Ja len tak, že obidve som vyskúšal, dosť detailne prezrel a akosi mi to pripadajú dve odlišné autá. Z ktorého VW to prerobili? Pokial teda nepovazujes za prerábku rovnaký agregát - to by nova Micra bola asi len prerobené Clio, Vel Satis prerobený Saab 9-5 a iné veľmi podobné záležitosti
I v našem 8-letém seatu Toledo je na různých částech vozu různá značka. Někde VW, někde Audi někde Seat.....Pokud se podíváte na nabídku motorů Audi, Seat, Škoda, VW.... zjistíte, že nabídka je téměř totožná....stejně jako rozvory atd...takže rozdíl mezi těmito auty logicky nemůže být úměrný rozdílům v cenách....( tím nechci říct, že rozdíly jako design atd. nejsou )....
Audi se od VW lisi napriklad tim, ze ma karoserii z hliniku. To bych rekl, ze je docela rozdil. Rozdil je take v tom, ze quattro neni 4motion.
To, ze se davaji do koncernovych vozu stejne motory, je jasne.
Ale v Audi A8 asi motor 1.2 V3 HTP nenajdete. Ale takove 1.9TDI najdete od fabie az po audi A6 vsude.
Jenze je zasadni rozdil, co se do jakeho koncernoveho vozu dava.
Co je ve skodovce vrchol, je v audine zaklad.
Ve skodovce napisou na Octavii 1.8T 132kW hrdy napis RS, ale Seat Toledo je proste 1.8 20VT 132kW a zadny hrdy RS tam nedavaj a zastaraly 1.8T 110kW do Toleda proste davo nemontujou.
To same u Fabie - daj do toho motor 1.9 TDI PD VTG 96kW a hned jsou z toho na vetvi a pisou na to "RS".
Soucasna Ibiza i Cordoba maj tento motor bezne v nabidce a zadnej humbuk okolo toho nedelaj.
Do octavie daj 1.9TDI 96kW a delaj okolo toho "inferno", do Toleda se davno dava 1.9 TDI 110kW a zadne inferno okolo toho nedavaji.
Do Leona davali 2.8V6 (ten pak je ve skodovce VRCHOLEM nabidky v o dve tridy vetsim Superbu!), ted tam davaji 1.8T 165kW (!) z Audi TT.
V Octavii do nizsich modelu davaji bubnove brzdy, nebo okenka na klicku (!), ale Toledo s takovou ostudou proste neexistuje.
Seat chrli jeden prototyp za druhym, maji Tango, Salsu, CupraGT, ted Alteu.
Skoda ma zase Superb, coz bych rekl, ze je hodne dobre a reprezentativni auto, ktere muze image Skody hodne posilit - az na to jmeno, ktere je v anglii k smichu.
Hodne zajimave bude sledovat, jak se jednotlive koncernove znacky postavi k vozum na nove platforme Golf V.
Jak si bude stat nove Toledo/Leon, nova Octavia, atd... zajimave take bude, kdo na teto platforme nabidne vice zajimavych aut. Seat uz asi ma SUV Alteu, pravdepodobne bude mit sedan Toledo. Skoda pravedepodobne opet prjide s octavii liftback/combi. Prijde jeste neco? Hodne se spekulovalo o MPV/SUV od Skody, ale je otazka, jestli bude mezi Touranem a Alteou jeste nejaky trzni prostor...
A4 ma karoseriu z hlinika ? To asi nie...
A taky hrdy na seata by som zasa nebol, pretoze mam dvoch kolegov s leonmi tdi a ti ako dovod kupy uviedli, ze golf s rovnakym motorom a vybavou je o 5000EUR drahsi :) A prekvapivo v nemecku castejsie stretam fabie ako ibizy ci cordoby (posl.generacie).
Aby sme sa rozumeli, ja nemam nic proti seatu, tie auta vyzeraju pekne, maju vcelku slusne ceny a techniku, ale image ? ...zabudni.
No ale ja si prave nekoupil seat kvuli image. Prave naopak. Presne jako tvuj pritel - VW Bora se sestikvaltem, ESP, climatronicem, TDI 110kW, atd... stoji o vice jak sto tisic vic, nez stejne, resp. lepe vybavene Toledo. To proste rozhodlo. A navic bora je vevnitr volkswagenovsky stroha az hnusna (skoro jako octavia), kdezto v seatu nic neresili a cely vnitrek (napr cela pristrojova deska) je pekna - kompletne z audiny.
Image pro me nehraje az tak velkou roli, spise naopak. Za stejnou cenu, kterou me stal seat, se da koupit trojkovej bavorak. Ten ma image urcite daleko vyssi, ale vybava a motor (pri te shodne cene) ma samozrejme horsi. Navic, kdybych si koupil bavorak, tak by se sousedi asi podelali, objeli by mi to korunou, udali me na financak a vubec ;-))
Po vsem co jsem zde precetl by me zajimalo co se obecne povazuje za pravy Jaguar? At premyslim, jak premyslim, tak nevim:
D-Type?E-Type? S-Type? XJ? XK? XK220? XJS? A-Type?Mk II? .....
Tak ktery je ten jediny "pravy"?????