Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jaguar X-Type má problémy

Management plánoval, že se prodá zhruba 100.000 X-Typů ročně. Minulý rok však našlo majitele jen 73.000 vozů a letos může být situace dokonce ještě horší.
Zpět na článek
10. 4. 2003 14:14
neregistrovaný "samper"
10. 4. 2003 15:29
neregistrovaný "ace3"
10. 4. 2003 15:33
neregistrovaný "Yaroukh"
10. 4. 2003 15:34
neregistrovaný "Yaroukh"
10. 4. 2003 15:46
neregistrovaný "ace3"
10. 4. 2003 16:13
neregistrovaný "Alex"
10. 4. 2003 16:18
neregistrovaný "Yaroukh"
10. 4. 2003 17:27
neregistrovaný "Ace2"
11. 4. 2003 10:57
neregistrovaný "David"
10. 4. 2003 17:23
neregistrovaný "Ace2"
10. 4. 2003 18:33
neregistrovaný "Yaroukh"
10. 4. 2003 19:43
neregistrovaný "cuisine"
11. 4. 2003 10:08
neregistrovaný "David"
10. 4. 2003 20:55
neregistrovaný "anonym"
11. 4. 2003 18:52
neregistrovaný "Petr"
10. 4. 2003 22:54
neregistrovaný "Trucker"
11. 4. 2003 10:12
neregistrovaný "David"
11. 4. 2003 17:26
neregistrovaný "Fechta"
11. 4. 2003 08:28
neregistrovaný "kny2tl"
11. 4. 2003 14:53
neregistrovaný "GTR"
13. 4. 2003 18:05
neregistrovaný "Yaroukh"
11. 4. 2003 16:07
neregistrovaný "carmik"
11. 4. 2003 17:55
neregistrovaný "ace3"
13. 4. 2003 17:54
neregistrovaný "Yaroukh"
12. 4. 2003 15:50
neregistrovaný "repec"
11. 4. 2003 21:03
neregistrovaný "Ludek"
12. 4. 2003 16:40
neregistrovaný "samper"
13. 4. 2003 15:17
neregistrovaný "capriman"
13. 4. 2003 08:24
neregistrovaný "Bobb"
13. 4. 2003 09:53
neregistrovaný "carmik"
13. 4. 2003 15:35
neregistrovaný "daszer"
13. 4. 2003 16:44
neregistrovaný "Yaroukh"
13. 4. 2003 19:35
neregistrovaný "Ludek"
14. 4. 2003 12:24
neregistrovaný "daszer"
14. 4. 2003 16:40
neregistrovaný "Ludek"
14. 4. 2003 18:21
neregistrovaný "Yaroukh"
14. 4. 2003 19:14
neregistrovaný "Ludek"
14. 4. 2003 19:34
neregistrovaný "Yaroukh"
14. 4. 2003 23:40
neregistrovaný "Ludek"
22. 4. 2003 17:27
neregistrovaný "Bobb"
14. 4. 2003 09:19
neregistrovaný "Mr.modena"
14. 4. 2003 19:48
neregistrovaný "xxx"
14. 4. 2003 20:07
neregistrovaný "xxx"
16. 4. 2003 10:37
neregistrovaný "carmik"
25. 5. 2003 23:33
neregistrovaný "xxx"
26. 5. 2003 16:23
neregistrovaný "Zdenal"
3. 5. 2003 23:57
neregistrovaný "Alex"
28. 5. 2003 17:54
neregistrovaný "Fik"
23. 6. 2003 09:18
neregistrovaný "samper"
neregistrovaný "samper"
10. 4. 2003 14:14
Je to fakt moc škoda :-(((
Od samýho začátku tomuhle autu moc fandim, líbí se mi spousta různých aut, ale X-Type je u mě top kára a tohle mi fakt trhá srdce. Je to těžký, na jedný straně lidi říkaj: "Diesel do Jaga, no kam ten svět spěje.." a určitym způsobem maji pravdu, ale jak je vidět, tenhle model se tomu neubrání. Ještě hůř se mi čtou informace o tom provedení kombi... Nedávno byla mam dojem fotka ve Speedu a nevypadalo to špatně, ale už je z toho cítit, že je to nutnost. Kdyby si o X-Typu někdo chtěl se mnou pokecat, budu rád za mail, zatím těch lidí moc neznám. Je to svátek vidět ho, potkám zhruba jednoho až dva kousky za měsíc (tady v Praze) a to je setsakra málo.
Rozbalit vlákno
14
neregistrovaný "ace3"
10. 4. 2003 15:29
Re: Je to fakt moc škoda :-(((
a divis se, kdyz to vlastni ford? kdo by si to koupil, kdyz tomu po 2000km vrzou plasty VSUDE! Je sice blby cpat do Jaga diesel, ale kdyz mu to pomuze postavit se na nohy tak proc na to nadavas??? ja bych diesel klidne bral, ale ne takovou sracku jako 1,9 tdci od FORDU! Kdyby jaga koupil bavor, tak budes cumet jak by se prodaval.. dostal by 3,0d a 204 koni.. to by bylo auticko..
neregistrovaný "Yaroukh"
10. 4. 2003 15:33
Re: Je to fakt moc škoda :-(((
ehm ... brzdi brzdi - po prevzeti Fordem totiz Jaguaru dramaticky stoupla kvalita ... mimojine napr. XJ-cko pak bylo prvni luxusni limuzoinou, ktera nabizela triletou zaruku ...
neregistrovaný "Yaroukh"
10. 4. 2003 15:34
Re: Je to fakt moc škoda :-(((
dopy_e i s preklepama
neregistrovaný "ace3"
10. 4. 2003 15:46
Re: Je to fakt moc škoda :-(((
jak znamo ford dava na vsechny vozy 3roky, takze nevim o co ti de.. navic, to ze dal na jaguara taky 3roky neznamena ze mu stoupla kvalita.. dneska uz v podstate spatny auta neexistujou az na par vyjimek( lada,yugo atd.) a neplati to co platilo za bolsevika, ze kdyz si koupis skodovku tak nevydrzi ani 10 000km.. tudis kazda trochu majetna automobilka je schopna dat na auto dlouhou zaruku- auta uz dnes vydrzi mnohem vic a 99% z nich ty 3roky vydrzi.. vyjimkou je treba SKODA, ta ale prodava tisicinu toho, co FORD na celym svete, a proto si nemuze dovolit tolik riskovat.. to 1% by ji mohlo ohrozit..:))))))
neregistrovaný "Alex"
10. 4. 2003 16:13
Re: Je to fakt moc škoda :-(((
Proti X-Type v kombiku (urcite se bude jmenovat Sporttourer nebo tak nejak, oznaceni Wagon se k nemu moc nehodi :-) nic nemam. Proti dieselu vsak ano.... do Jaguaru skutecne nafta nepatri, stejne jako do Alfy. Tradicionalismus? Asi ano....
neregistrovaný "Yaroukh"
10. 4. 2003 16:18
Re: Je to fakt moc škoda :-(((
Po prevzeti Jaguaru Fordem (BTW za 4 mld. marek) byl obecne pozitivne hodnocen vyrazny vzestup kvality. Nikdo ti neda na auto zaruku 3 roky, pokud bude to auto s kvalitou na styru. Navic jeste jednou zduraznuji skutecnost, ze takovou zaruku v te dobe konkurence nemela. To, ze TED dava Ford na vsechny vozy zaruku 3 roky, neznamena vubec nic - Ford Jaguar neprevzal ted a pokud to tenkrat bylo normalni u vsech aut, pak u luxusnich limuzin rozhodne ne.
Tvrdim, ze jestli ma X-Type problemy s kvalitou, mel by je i bez Forda.
neregistrovaný "Ace2"
10. 4. 2003 17:27
Re: Je to fakt moc škoda :-(((
XJ serie patří k nejspolehlivějším automobilům ve staří 6 let, bude je úplně první nebo je za jednoduchou Corollou, ted to někde akorát vyšlo. Takže Jaguar není to co ve 80. letech kdy se říkalo že musíte mít dva. Jeden v servisu a druhej na ježdění.
neregistrovaný "David"
11. 4. 2003 10:57
Re: Je to fakt moc škoda :-(((
Prvni plast zacal vrzat po 50000 km, doufam, ze to opravi. V oktavce to bylo po 1300 km.
neregistrovaný "Ace2"
10. 4. 2003 17:23
Re: Je to fakt moc škoda :-(((
X type je jedno z nejpovedenejších aut této třídy. Mám s ním osobní zkušenost a mám jen samá superlativa. A to jsem jel jen s 2.1 V6. Už samotná jízda nezapře modrou krev. Tradiční přistrojová deska kde je hned poznat, že je to Jaguar, retro budíky, aristrokratický volant a vkusně provedena řadící páka. K tomu mnohem pohodlnější sedačky než nabízí konkurence a i základní textilní potah je o třídu nad konkurencí. Vzdálený temný brukot V6 při rozjezdu pak jenom podtrhuje, že je to stále Jaguar. Samotná jízda je potěšením, zcela ale vůbec zcela žádné vibrace při 180km/h člověk má pocit, že se spíše vznáší obrazně na vzduchovém polštáři a k tomu výkonné brzdy. Takové jsem měl pocity ze základního X-type. Něco je hodnotit auto podle tabulek, ale navštívit autosalon a svést se je něco jiného. Jak musí jezdit 3.0 V6 AWD si netroufám ani odhadnout. A to jsem měl ze základního motoru nejdřív obavy že to bude jenom taková z nouze cnost a byl jsem překvapen výkonem, kultivovaností, tichostí a pohodlím. Ačkoliv základní motor je to plně důstojná pohonná jednotka pro Jaga. O exterieru těžko mluvit jinak než že je svěží, sportovní i konzervativní, vyvážený, prostě smooth. Jo jo ještě doteď otec lituje že si místo X-type koupil 607. Jinak diesel do Jaguara je asi stejný nesmysl jako dát diesel do Cadillaca. Sice to možná pomůže prodeji ale zabije exkluzivitu a vyjímečnost a hlavně důstojnost. Proč se každý výrobce za každou cenu snaží udělat z každého auta best-seller. Na to má Ford jiné značky, ale Jag by měl být jen třešničkou na dortu pro lidi kteří nejezdí v šusťákové soupravě a zlatý řetězi na krku a nedokončeným základním vzděláním. Na to jsou německé značky, ale tohle je very British a mělo by to i very British zůsrat. Bože můj kombík od Jagura.... to rovnou můžou udělat SUV... který by jim zvedlo v USA prodeje o 100%. A bylo by asi i důstojnější než diesel a kombík. I taková luxusní a snad nejkonzervativnější seriově vyráběná značka na světě Lincoln má svého nádherného Navigatora a menšího Aviatora, též Cadillac mé svého "most powerful SUV" Escalade a menší SRX. Ale ani neden nemá diesel a ani jeden nemá kombíka... Jaguare Jaguare, tobě patří benzínové motory, plavné limuzíny a stejně tak barva laku "british racing green" ale ne diesel z Mondea a kombík...
neregistrovaný "Yaroukh"
10. 4. 2003 18:33
Re: k tomu kombiku
Aston Martin mel "kombi" taky - jmenovalo se to, myslim, "Shooting Brake"
neregistrovaný "cuisine"
10. 4. 2003 19:43
Re: k tomu kombiku
3.0 V6 s manuálem jede skvěle.... Jel jsem tím novinářským a doteď je to jedno z těch lepších svezení, která se mi naskytla. Sice má hodně málo místa vzadu (A4 či C-třída maj víc) ale stejně bych šel spíš do tohohle než do nich. A co se týče kombíku tak Alfa 156 Sportwagon mi přijde hezčí než normální sedan. A diesel - to už bude horší, ale to už bych musel nadávat na pohon 4x4 a to v životě nebudu. Jo a jeden stojí hodně často na rohu Lihovarský v P9
neregistrovaný "David"
11. 4. 2003 10:08
Re: k tomu kombiku
Jenom te poopravim, X-type ma vzadu rozhodne vice mista nez posledni A4 a to znatelne.
neregistrovaný "anonym"
10. 4. 2003 20:55
Re: k tomu kombiku
Máš pravdu!Síla jagu je v jeho exkluzivitě.Nevím proč se snaží za každou cenu z něj udělat masovou značku.Když už diesel,tak proč proboha nevezmou motor od Volva?To musí fakt tak strašně šetřit, když to auto tolik stojí?
neregistrovaný "Petr"
11. 4. 2003 18:52
Re: k tomu kombiku
No, myslím že do Jaguárů tak trochu vidím a garantuju ti, že o vrzání plastů se ti může jenom zdát. Bavoráky nejsou špatný auta, nicméně s tím už jezdí kde jakej křupan..... Takže než něco plácneš v takovéto diskuzi, tak si to pořádně rozmysli.
neregistrovaný "Trucker"
10. 4. 2003 22:54
Těžko říct
Já mám na tuhle káru zhruba takový názor: kastle je very, very good, takže to pro mne kdysi znamenalo, že je to dobré auto. Říkal jsem si totiž, že jinde už problém být nemůže (např. v kvalitě, technice, atd.), když je to Jaguar. Jedno tuším loňské vydání AutoTipu mě ovšem vyvedlo z omylu. Nejednalo se sice přímo o X-Type, ale S-Type, který byl podroben dlouhodobému testu a závěr tohoto testu byl doslova fatální. Už Vám nepovím konrétní závady, to bych to vydání musel hledat, ale bylo toho dost. I na malý automobil by toho bylo až až, ale že to byl dokonce Jaguar vyšší střední třídy, který má určitou exkluzivitu a cenově se rozhodně nepodbízí, to už bylo opravdu silné kafe. Na mnoha součástech značné opotřebení a další závady byly údajně způsobeny ledabylou a nekvalitní montáží...k tomu snad není co dodávat. Od té doby už pro mne Jaguar ani zdaleka neznamená to, co předtím. Diesel? Já fakt nevím. Já osobně jsem příznivcem vznětových motorů a je jim nakloněna i doba. Pokud tady byla řeč o exkluzivitě...BMW, Mercedes, i zmiňovaná sportovní Alfa, všichni mají diesely, které jsou obchodně úspěšné a nemyslím, že by jim nějak poškodily image. Je ale pravdou, že image BMW či Mercedesu je něco jiného než image "anglána". Angličany si kupují konzervativnější lidé a lidé vyžadující právě tuto skupinu automobilů. Mezi ty já nepatřím, takže nemohu posoudit, jestli to ještě je či není "přípustné" a zda by to opravdu mohlo poškodit jejich exkluzivitu či ne. O "kombajnu" to samé. Když se ještě vrátím k tomu dieselu, myslím, že s 1,9 žádný úspěch nesklidí. Mohl by to být přinejhorším základ, ale aby u takového auta zaznamenali obchodní úspěch, museli by tam narvat tak 2,5 a nejlépe ještě k němu i 3,0 TDCI (pochopitelně oba šestiválce).
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "David"
11. 4. 2003 10:12
Re: Těžko říct
Co se kvality tyce, po dvou letech zadne vazne zavady nepozoruju, navic auta teto kategorie si kupuji obvykle lide, kteri s nim nejezdi 10 let, ale vetsinou 3. Pri 3 lete zaruce se tak o nic nemusis starat.
neregistrovaný "Fechta"
11. 4. 2003 17:26
Re: Těžko říct
celý problém /tvůj/ je, že věříš všemu co si přečteš. Ten článek vyšel v Autotipu /docela dávno/ a byl převzatý z německé verze. Zajímalo by mě kdo už někdy četl "objektivní německý test" na cokoliv ne-německého. Já osobně považuji za nelepší německý test - kdysi testované Daewoo Racer s Hyundai Accent a dalším korejcem. Výsledek testu? Racer žere nejvíc, jede nejmíň, technologicky nejzastaralejší koncept atd. nicméně je to vítěz testu neboť je to vlastně Kadett a to je NĚMECKÉ!!!! A mimochodem: klika dveří v testu s oloupaným lakem je bomba! Nehledě na fakt, že klika pod lakem byla černá a ve skutečnosti má barvu bílošedou.
Buďme objektivní, nemůžu přeci hodnotit něco co jsem viděl jenom na obrázku! Jak řekl jeden filozof: Je lepší jednou zkusil než stokrát slyšet. Z nafťáku taky nejsem zrovna odvázanej, ale přiznejme si, že každá automobilka by měla bejt schopná nabídkout zákazníkovi co chce. Jestli lidi chtěj Jaga v naftě to se pozná až podle prodejů.
neregistrovaný "kny2tl"
11. 4. 2003 08:28
bez titulku
Vcera jsem ho potkal v Brne a oslintaval jsem ho asi tak 5 minut. Stal bych tam jeste ted, ale lidi koukali dost divne :-) Videl jsem ho jenom na fotkach a moc se mi nelibil, ale ted... Jestli jim par kousku prebyva, hned bych si jeden vzal...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "GTR"
11. 4. 2003 14:53
super design
X type má nejhezčí design v segmentu. Osobně se mi líbí mnohem víc něž S type-ten je nejošklivější jag.současnosti. Kvalita? nevím půjčete mi ho a povím vám. Kombi ano disel ne!
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Yaroukh"
13. 4. 2003 18:05
Re: super design
Souhlas - S-Type je serednost. Kdyz jsem pred uvedenim noveho XJcka cetl dohady o tom, jak by mohlo vypadat, nemel jsem z toho zrovna dobre pocity ... XJcko je IMHO "uchvancancujici", takze jsem byl 1) zachmuren z toho, ze se vubec bude menit 2) zdesen zpravami o tom, ze by se mohl podobat Sku ... Nastesti nove XJcko vypada tak jak vypada. :o)
neregistrovaný "carmik"
11. 4. 2003 16:07
Bůh ochraňuj Jaguara!
Automobilový svět již není tím čím býval. Po nadšení automobilových snílků dnes vládnou automobilovému světu "tuhé límečky" marketingových managerů a suchých ekonomických výpočtů. Zlatá éra ryzího automobilismu nenávratně skončila. Zářným příkladem je i značka Jaguar, slavné britské vozy vzbuzující pocit vyjímečnosti svými limuzínami nebo naopak divoce proudící krve v žilách při pohledu na jejich sportovní modely. Jednu věc nechápu. Proč koncern Ford koupil Jagura a zařadil jej do Premium Class, když jej nyní hodlá (s odpuštěním) zkur... nějakým diesel motorem nebo karoserií v provedení kombi. Pokud z něj chce udělat co nejprodejnější lidovku to ho snad měl nechat raději zahynout s věncem na kapotě. Jsem fanouškem všech krásných a slavných aut, ale podobné způsoby zmrtvýchvstání mi jsou proti srtsti. Raději zahynout na poli slávy než tohle. Na druhou stranu si nemyslím, že je ze strany Fordu nutné honit Jaguar do vysokých prodejních čísel. Každý velký koncern má jednu více méně ztrátovou značku nebo alespoň model a přece se kvůli tomu nepoloží. Pokud je na tom Ford tak špatně pak neměl Jaguar kupovat. Doufám, že toto nebude epitaf na náhrobku někdejší slávy kdysi britské značky Jaguar.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "ace3"
11. 4. 2003 17:55
Re: Bůh ochraňuj Jaguara!
No jo chlape, ale tohle Ford nikdy nepochopí! Ford koupil Jaguara aby casem vydelal, protoze v nem videl budoucnost a prachy a zadna tradice ho nezajima! Podle me ted uz neni co resit, protoze kdyz Ford Jaga koupil tak ho pro vetsinu lidi zachranil, ale zrovna v tomhle okamziku Jaguar zahynul a jeho tradice uz v zivote nebudou jako driv.. Ford z nej udela vetsi a mensi MONDEA s peknym kabatem, ale technikou a zpracovanim FORD! To poznate tak kdyz se podivate pod kapotu, na ktery je znak Jaguar.. pod ni je totiz uz vsude FORD MOTOR CO. To je to samy jako skoda.. Ma znak skoda ale pod kapotou je vsude VW.. Ted de akorat o to, jestli by nebylo lepsi aby Jaguar umrel cestne a ne takhle, protoze Ford ho nekoupil proto, aby JAGA zachranil, ale aby vydelal a o to Fordu de- jenom prachy prachy prachy...
neregistrovaný "Yaroukh"
13. 4. 2003 17:54
Re: Bůh ochraňuj Jaguara!
... a taky "de jenom vo ropu !", vid ? :o))
"de akorat o to, jestli by nebylo lepsi aby Jaguar umrel cestne a ne takhle, protoze Ford ho nekoupil proto, aby JAGA zachranil, ale aby vydelal a o to Fordu de- jenom prachy prachy prachy..."
Usmevny nesmysl. Bylo by zajimave zeptat se na tohle lidi od Jaguaru nebo treba i jenom prumerneho Brita: "Byl byste radeji, aby Jaguar zanikl, nebo aby ho prevzal Ford a napr. promenil poruchove XJ (dokonce terc vtipku) v etalon sve tridy a nejprodavanejsi Jaguar vsech dob?"
KAZDE AUTOMOBILCE JDE O PRACHY. Oni totiz zamestnanci chteji vyplaty a i subdodavatele chteji dostat zaplaceno ("rostaci jedni") ... Zkus sam selskym rozumem prijit na to, proc by Ford kupoval Jaguar placajici se ve s_ackach, kdyby nechtel vyuzit potencialu, ktery spociva hlavne v tradici a jmenu znacky Jaguar ... (Me nic nenapadlo.) K cemu bude Fordu automobilka, ktera ztrati to nejdulezitejsi co ma? Kdyby chtel Ford proste jen vyrabet mensi nebo vetsi Mondea, proc by je nevyrabel pod svym jmenem? (Konkretne Mondea dokazuji, ze mu to jde vic nez dobre i bez exkluzivni nalepky.)
Konkurence je silna vsude - to se tyka samozrejme i znacek vonicich luxusem. Byt jenom exkluzivni nestaci. (Kolik exkluzivnich automobilek je dnes samostatnych? Napada me jen Porsche.) Tezko najdes srovnani, na kterem bys mohl ukazat "Ford to ***, kouknete se na ..." - protoze napr. Rover je o par trid nize, Bentley a RR naopak o par trid vyse nez Jaguar; kazda z tech automobilek na to pujde jinak, protoze jeji cilova skupina proste JE jina. Nekdo to zkusi tak, nekdo jinak. Cilove skupiny zakazniku se postupem casu meni a nekdy i mizi; takze to, ze Jaguar se se svym image, charakteristikou a zamerenim prodaval dobre v minulem stoleti, neznamena, ze se bude tak dobre prodavat v budoucnu. (Doufam, ze ano.)
Vypada to, ze pro tebe je ale asi dost jednoduchy, co? ;o) Ze Ford ridi parta moulu, ktera se druhou nejvetsi automobilkou stala souhrou nejakych stastnych nahod, a ze ty bys jim tam vsem poradil. ;o)
neregistrovaný "repec"
12. 4. 2003 15:50
Re: Bůh ochraňuj Jaguara!
Máte pravdu, jde to všechno do sra_ek. Když vzpomenu na doby, kdy Jaguar byla jenom limuzína XJ a sporťák XK, není mi moc do smíchu. Tehdy to bylo auto tak exklusivní, že ,dle mého názoru, dalece předčilo Mercedes S a BMW 7. Teď, po pár letech, má možná Jaguár mnohem větší odbyt, nicméně za jakou cenu. Kombi? Diesel? Proč ne. Klidně i do Maybachu. Ale ne, proboha, do angličana. Myslím, že by se Jaguaru docela zvýšil odbyt, kdyby začal dělat něco na způsob Ford Transit, Ford Ka apod. To už rovnou začněte vyměňovat akorát štítky se jménem na karoserii a bude z toho Evropský Mercury. Je mi z toho všeho fakt blbě
neregistrovaný "Ludek"
11. 4. 2003 21:03
Mam X-Type moc rad...
Tohle auto se mi opravdu moc líbí. Mám ho rád. Když sem byl před dvěma lety ve Frankfutu na autosalonu, byl X-Type ješte čestvý auto. Nikde jinde než na fotkách sem ho do tý doby nevidel. Když jsem ho spatřil, úplně sem se do něj zamiloval. Sednul sem si dovnitř, a zjistil jsem, že to je přesně to, co chci. Chtěl sem to auto tak moc, že si toho všimla i hosteska, která přispěchala a hned se mě začla vyptávat, jestli nechci více informací o tomhle autě, objednat si testovací jízdu a tak... S úsměvem jsem jí poděkoval, zamáčkl slzu v oku a odešel. To víte, student... A od té doby, co jsem měl možnost Jaguara dokonce chvilku řídit (XJ 4.0), po něm toužím snad ještě víc. To XJcko je na mě moc velký, X-Type je tak akorát :-))
Vůbec mám rád britksý auta a je mi moc líto, že se jim teď moc nedaří. Jenže ono Very British, to asi chápe málokdo. Bohužel ani majitelé těch britských značek (no však, jak by mohli Němci něco takového chápat, že?). Kombík by se ještě dal snést, ale diesel? Ach jo....
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "samper"
12. 4. 2003 16:40
Re: Mam X-Type moc rad...
Seš moje krev. Já byl hotovej nejdřív z fotek, no a když jsem ho pak viděl na autosalonu, totálně jsem mu podlehl. A budu mu fandit dokud ho budou vyrábět, i kdyby já nevim co.. Přečetl jsem si celou diskusi, je zde napsáno plno pravdivých názorů a úvah, ale holt "neuděláš vůbec nic"
Jo a k tomu článku v AutoTipu - tenhle plátek je *, a to říkám ne proto, že tenkrát hanil S-Type (mimochodem jednalo se o ten úplně první model a sami autoři onoho "testu" podotýkali, že spousta těch chyb byla po jeho modernizaci vyřešena..), ale jako člověk, který se o auta hodně zajímá, má je moooc rád, čte úplně všechny časáky a snaží se být objektivní. Proto znovu opakuji, v AutoTipu najdeš maximálně pár dobrých fotek, ale spíš je to takovej Blesk. Kluci čau a X-Typu zdar!!!
neregistrovaný "capriman"
13. 4. 2003 15:17
Re: Mam X-Type moc rad...
Jo, kombik by sel. Pokud by se poved tak jako 156 Sportwagon, tak by moh bejt supr. Alfa je jedna z mala dalsich znacek, ktery se jeste drrzej svoji tradice, i kdyz anglie je mi blizsi. Navic Alfa si to pos FWD. Ostatne kdyz mohly existovat veci jako Reliant Scimitar (GB sportovni dvoudverrovy kombi ze 60. let) nebo Lynx ci jak se to jmenovalo - XKS v kombiku... To byly taky husty auta.
Diesel uz je horsi, ten se do Jaguaru fakt moc nehodi. A kdyz, tak at je to proboha aspon poradnej sestivalec.
neregistrovaný "Bobb"
13. 4. 2003 08:24
Zkazili si to sami
Predevsim uplne nulovou nabidkou motoru, jak dlouho jim trvalo, nez prisli s modelem pod milion a dvoulitrem. I to je malo, turbodiesel je dnes v Evrope zivotni NUTNOST a bez nej to nejde, a ze jsou dnes uz diesely na urovni se staci podivat na VW Phaeton V10, motoru 400CDI od MB nebo pro mesni vozy skvele diesely BMW. Kazda znacka uz ma kvalitni diesel, i Saab, Honda nebo Dacia, tak nevim rpoc ne Jaguar. Mit zpocatku jen dva modely a jeste zacinajici kolem 1,5milionu, to je jejich pruser.
Rozbalit vlákno
11
neregistrovaný "carmik"
13. 4. 2003 09:53
Re: Zkazili si to sami
myslím, že by taky mohli do Jaga dát plyn nebo z něj udělat elektromobil. Hlavně když si to bude trh přát. Bobbe, Ty jsi vůbec nepochopil o čem je tady řeč. V případě samostatné značky bych ještě pochopil snahu o přežití za každou cenu, ale v tomto případě se jedná o značku v rámci jednoho z největší automobilových kobcernů na světě. Navíc Jaguar prostě není Seat nebo Škoda. V automobilovém světě je to klenot. Představ si, že VW Group koupilo Lamborghini a najednou zjistí, že prodejní čísla nejsou dle jejich představ a tak ho předělá třeba do podoby Golfa a bude ho prodávat pod značkou Lambo. Bezva představa, určitě bych i ho běžel koupit.
neregistrovaný "daszer"
13. 4. 2003 15:35
Re: Zkazili si to sami
hele ty taky moc nechapes... ten priklad s tim lambem je dost presny a ne moc vzdaleny pravde... podivej se treba na nuvolari, vzdyt ma motor z murcielaga, supersport od audi ma mit techniku z gallarda, do bentleye vrazili ten svuj motor w12, bugatti je taky nadopovane technikou od vw, w12 bude mit i nardo... a co treba daimler-chrysler... crossfire=slk, smart 4dverovy=novy colt (ok tohle patri trochu nekam jinam)... dal porsche a jejich cayenne, koho by jeste pred 10-15lety napadlo ze porsche bude delat SUV (jeste k tomu s vw), btw do cayenne taky pujde diesel... nebo general motors a jejich opel omega pod znackou cadillac... sorry ale v dnesnim automobilovem svete se individualita zacina vytracet, kazdemu jde jenom o prachy... btw proc by nemohl byt x-type v kombiku... rover 75, bmw 3, merc c, alfa 156, audi a4, lexus is200/300.. tohle vsechno jsou auta ve stejne tride, ktera v kombiku existujou, a proc by i aristokrat nemohl byt v kombiku, treba bude jeho majitel potrebovat vic mista na golfove hole... btw nekteri upravci uz davno predelavali jaguary na verze kombi, jak uz tady nekdo poznamenal aston taky kombika delal... jo a taky tady nekdo rikal o tom, ze kdyby mel jaguara bmw tak by to vypadalo vsechno jinak, ja se ptam jak? treba tak jako s roverem?
neregistrovaný "Yaroukh"
13. 4. 2003 16:44
Re: Zkazili si to sami
Vzdycky slo o predevsim prachy - myslet si neco jineho je blahovost. Jenze konkurence je konkurence, takze za individualitu uz vam lidi nezaplati tolik kolik drive - loajalita zakazniku ke konkretni znacce klesa. O individualite se hezky pise, ale kdyz mate najednou vysolit buhvikolik mesicnich vyplat, zacnete uvazovat prakticky.
neregistrovaný "Ludek"
13. 4. 2003 19:35
Re: Zkazili si to sami
Jo, to je sice pravda, ale za tento stav nemuzou ani tak zakaznici, jako spis automobilky. Zacaly to ony... Zacly sekat auta jedno jako druhy, kaslte stejna, motor stejnej, jen jinej znak vepredu... Zakaznik pak vlastne nema poradne na vyber, kdyz sou vsechny auta stejny. Proto se vytraci loajalita, zakaznik jde za nizsi cenou, automobilka musi tudiz vyrabet levneji, tudiz opet vyviji auta podobna tem ostatnim a jsme v zacarovanem kruhu. Aneb at zije nemecky styl :-))) Nemci vzdycky byli, jsou a budou nevkusni, jedine na cem si zakladaji, je ta jejich preciznost. A s tou se snazi ovladnout Evropu. A jak je videt, dari se jim to. Ach jo......
neregistrovaný "daszer"
14. 4. 2003 12:24
Re: Zkazili si to sami
jenom takova mala otazecka (nejenom na tebe uz se to objevilo i v nekterem z drivejsich prispevku): "Proc sem zatahujes Nemce?"... pokud vim tak ford je americky koncern... a ovladani evropy neni jen vysadou fordu, krome neho jsou tu jeste gm (taky USA), daimler-chrysler (tady ale Nemci ovladli spis USA), renault-nissan, psa a samozrejme vw, snad jediny nemecky koncern, ktery se opravdu snazi ovladnout evropu, ale ten z jaguarem nema nic spolecneho... urcite jsem na neco zapomnel, ale podstata me otazky byla vystizena... takze prosim o odpoved...
neregistrovaný "Ludek"
14. 4. 2003 16:40
Re: Zkazili si to sami
Tak na tohle je odpoved uplne jednoducha. Podivej se na vyvoj Fordu... Sice americky koncern, ale jedine co nepochazi z evropy jsou u nich ty obrovký pickupy a nějakej ten mamutí sedan... Prostě klasický americký káry. Zbytek už je v režii evropských (čti německých) vývojových center a spadá to i pod plánování místních manažerů (viz např. příští generace Thunderbirdu, která by se měla prodávat i v Evropě - takže do vývoje budou zas kecat němci). A třeba GM? Viděl si někdy v poslední době jejich koncepty? Kdo je dělal? No předse Opel, ne? Pravda je, že design dělali v Kalifornii.... :-))) DaimlerChrysler (respektive právě Chrysler) je typický příklad toho, jak ostatní dva z Velké trojky dopadnou :-)) Takže už ani ty skvělý americký káry nebudou americký... Ach jo...
Co se týče Renault-Nissanu a PSA, ty se zdaleka tak neroztahujou a navíc maj aspoň trochu vkusu a originality.
A roztahovačné otesánkovské choutky VW a cisaře Piecha, potažmo krále Pitchenschriedera (sakra to sou ména, ač je znám dobře, nikdy nevim, jestli sem to napsal dobře a navíc mě nabaví ty jejich dvojtečky a tak...) sou kapitolou sama pro sebe, která se jednou zapíše do dějin světové ekonomiky (akorát ještě nevíme jestli zlatým, nebo černým písmem).
Ještě nějaká otázka? Rád odpovím, vysvětlím, případně vyvrátím některé mylné i správné názory :-)))
neregistrovaný "Yaroukh"
14. 4. 2003 18:21
Re: Zkazili si to sami
Par upresneni:
Chrysler do velke trojky nikdy nepatril - pred nim byla (uz PRINEJMENSIM 10 let) Toyota a VW a buhvi-kdo-jeste (jestli si vzpomenu kouknu doma do naseho prvniho porevolucniho autokatalogu); takze usuzovat podle osudu automobilky Chrysler na to, jak "dopadne" GM a Ford, to je - ehm - trochu silna kava ...
Zbytek uz je v rezii evropskych (cti nemeckych)
1) i na evropskych Fordech se samozrejme velkou merou podileji i Amici - design tvori hlavne studio v Dearbornu (Detroit)
2) evropsky Ford jsou take Britove (Essex) a Belgicane (Genk) ...
Viděl si někdy v poslední době jejich koncepty? Kdo je dělal? No předse Opel, ne?
No to snad nemyslis vazne. :o))) Samozrejme ze tohle je nesmysl. Naznacujes, ze GM je dnes vlastne predevsim Opel - a pak chces nekomu neco vysvetlovat ? :o))) Cadillac Sixteen, Cien, mam pokracovat ? Opel mel dokonce u GM "na kahanku" - zachranit ho mela nova Vectra (asi se ji to i povedlo). Vedeni Opelu se stridalo jak ponozky, protoze automobilku Opel dlouho nikdo nedokazal promenit ve fungujici, konkurenceschopny a vydelecny podnik. No tim Opelem jsi tomu vazne nasadil korunu. :o)))))
Pravda je, že design dělali v Kalifornii....
"Ze by to tedy precijen vsechno nedelal Opel ?" :o))
Co se týče Renault-Nissanu a PSA, ty se zdaleka tak neroztahujou a navíc maj aspoň trochu vkusu a originality.
Neroztahujou se, protoze jim to proste nejde - nic jineho v tom neni. (Navic "originalni" nemusi nutne znamenat "krasne".)
A roztahovačné otesánkovské choutky
kristepane :ox
Ještě nějaká otázka? Rád odpovím, vysvětlím, případně vyvrátím některé mylné i správné názory :-)))
no :o)))) uz se moc tesime :o))
neregistrovaný "Ludek"
14. 4. 2003 19:14
Re: Zkazili si to sami
Tak fajn, budeme upresnovat....
Velkou trojkou sem myslel tri velke americke koncerny, z nichz je pravda ze Chrysler byl (a je) nejmensi, ale porad jeste dost velky na to, aby mohl vklidu byt samostatny.
Co se tyce tech evropskych aktivit Fordu, tak Genk je jen sprosta tovarna (navic Transit neni auto :-)), nic vic poradneho, v Anglii delaj jen z tradice, stejne tam sedi samej nemcour...
Ty koncepty GM, to asi nemyslis vazne, vid? To ze si rozmarili Americane navrhnou to co navrhli v tech tvych dvou pripadech jeste nevypovida o jejich samostatne tvurci cinnosti. Podivej se na koncepty normalnich modelu normalnich znacek (Pontiac, Chevrolet, Buick a tak...) a uvidis... Do vseho najednou cpou Opelovsky EcoTecy (nechapu jak nekdo moh prijit na to, ze ty motory sou dobry), zavesen kol z Astry a Vectry a hafo jinejch veci... Opel je smejd a amici ted aby ho udrzeli nad vodou, tak budou setrit tak, ze budou pouzivat jeho techniku... no nazdar, tomu rikam vliv...
Jestli podle tebe PSA a R-N sou podniky, kterym to moc nejde, tak se podivej na prodejni cisla, investice, zmeny jejich ekonomicke situace v poslednich par letech (Nissan jde nahoru rychleji, nez se vubec cekalo a to v dobe recese aut. prumyslu, zajimave...). Navic si myslim, ze treba Peugeoty sou pekny auta a extravagance Renaultu ma taky neco do sebe (otazka je, jak dlouho to vydrzi)
Tobe se nezda, ze by se VW trochu moc roztahoval az zajidal?? On taky jeho koncernovy kanibalismus a parazitizmus uz neco ukazuje (viz Superb, nebo treba Bora, jsem zvedav co chtej dokazat Phaetonem)
Ted je otazka, kdo kam sazi korunu... :-)))
Jeste nejake dotazy??
neregistrovaný "Yaroukh"
14. 4. 2003 19:34
Re: Zkazili si to sami
Jeslti je dost velky nebo neni, se muzeme dohadovat (coz ti ocividne jde) ... Kazdopadne jako srovnani to kulha.
Transit je poradne auto, i kdyby ses na hlavu stavel. :o) Ze v Anglii delaj "jen z tradice" je opet jen tvoje tvrzeni, stejne tak jako to, ze tam sedi samej nemcour - nejakci Memci tam urcite budou, stejne tak jako Britove a Americani v Nemecku a Nemci v Americe ...
No ale dohadovat se o tom, jestli Amici maji samostatnou tvurci cinnost - navic v porovnani s automobilkou jakou je Opel - tak toho jsem opravdu dalek ... "nepresvedcuj cloveka, ktery popira existenci slunce" ... Podal jsem dva priklady, ale vypada to, ze kdybych jich dal treba pet, stejne bys je prohlasil za rozmarile a zanedbatelne. Jak jsem rekl - vyvracet ti tve tvrzeni, ze GM je vlastne ziven Opelem, ti nebudu - myslim, ze je to kazdemu jasne. :o)
Netvrdim, ze PSA a R-N to "moc nejde", tvrdim, ze PSA a R-N to nejde tak dobre, jako VW - jinak by se roztahovaly stejne ... To, ze se TOLIK neroztahuji, rozhodne neni projevem nejake umirnenosti nebo skromnosti ... Ale ani o tom se s tebou nebudu prit - pripadal bych si jako imbecil.
VW se "roztahuje" tak, jak mu to dovoli zakaznici. Tezko se bude "roztahovat" proti vuli zakazniku. A kdyz se roztahuje, tak se asi nezajida ...
Proboha ...
Tim jsem s tebou skoncil, mej se fine
neregistrovaný "Ludek"
14. 4. 2003 23:40
Re: Zkazili si to sami
To ze je GM ziven Oplem sem nikdy nerek (precti si pozorne muj prispevek), to ze Amici maj v Evrope vliv minimalni, je fakt, to ze Evropani v Americe zacinaji mit vliv vetsi a vetsi je taky fakt.
PSA a R-N se vlastne ani roztahovat nemuzou, uz totiz poradne neni koho spolkout :-)) Proste to jini (VW, Ford, GM a DaimlerChrysler) vychytali drive.
VW ma problemy s koncernovym parazitizmem, to je taky fakt, to ze se roztahuje jak mu to dovoli zakaznici, to nepopiram, ale myslim si, ze si stejne bere moc velke sousto...
Jo, a Transit auto neni, je to dodavka (pravda, ze asi nelepsi ve sve tride), takze to v tehle diskusi, kde se bavime o image, nemuzes myslet vazne :-))
dobrou
neregistrovaný "Bobb"
22. 4. 2003 17:27
Re: Zkazili si to sami
To je vsechno pekny.... ale dost naivni, pryc je doba aut s drevenym ramem a rucne delanou vybavou, kdyby se chovali jako "klenot" tak dojedou raz dva. To si dneska muze dovolit snad uz jen Rolls nebo Maybach, Jaguar je konkurence BMW, MB nebo Audi a podle toho se musi chovat - takze spickovy technologie, super technika a design, vse uplne top. Ale to neco stoji, obrovsky prachy na vyvoj - a ty se zaplati jen velkou serii, masivnim prodejem. A pritom muze zistat image na vysi (viz. MB a BMW). Takovejch uzkoprofilovejch tvrdohlavejch klenotu uz bylo, kteri na zmeneny svet nereagovaly, viz. De Tomaso, malem Maserati, Studebaker, NSU nebo Matra.
neregistrovaný "Mr.modena"
14. 4. 2003 09:19
Aneb cena F1...
A kde mají vzít peníze na financování vlastního teamu!? Ford se nepředá....
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "xxx"
14. 4. 2003 19:48
Vsechno jsem tady precetl - uffffffffffff
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "xxx"
14. 4. 2003 20:07
...a muj nazor ...
...jsem si puvodne chtel nechat pro sebe, ale prece jen: myslim ze je na tech prodejnich cislech zrejme, ze Jaguar ma stale super prestiz a aristrokraticky image - mam nekolik duvodu to tvrdit - za milion si muzete poridit taky Superb a nekolik mych znamych to udelalo, tak jsem se kazdyho ptal proc, proc ne treba Jaguar - odpovedi me prekvapily - je to moc, nechci drazdit, nepotrebuju takovou image atd., ale je to logicke, protoze 1. kdyz delate byznys, tak image cloveka "s jaguarem" vam muze byt dost naobtiz (to byl treba Junek v Chemapolu), stejne uvazuji nejen "zavistivi cesi" ale i lidi v Nemecku, Francii, atd. 2. ze stejnych duvodu ho nebudou kupovat ani firmy jako firemni auta, to spis Passaty, Oply, atd. 3. neni to auto ani pro "zlatou mladez" :-) to spis dvojnasob paradoxne Volvo S60! 4. manzelky ted preferuji jako druhe auto do rodiny SUV :-) 5. zbyvaji zaryti fandove, a ti to ve vetsich objemech zacnou nakupovat tak po trech letech jety, protoze je to prece jen vyssi cenova trida
a proto tvrdim - dalo se to cekat, posun dolu do teto tridy je logicky (jak tady uz nekdo napsal vsem jde jen o prachy), ale neni (zatim) to trida pro jaguara- treba za rok, za dva, az ztrati trochu te sve modre krve :-(, ale myslim, ze neni treba nad tim brecet! aktualni model XJ je jednim z nejuspesnejsich modelu co kdy jaguar vubec mel a podle mne ty vysledky prodeju X-ka potvrzuji jen jedno - ma te modre krve zatim dost! P.S. kdyz se o teto nove rade uvazovalo, spousta lidi tvrdilo, ze je to konec Jaguaru, ale je to to samy jak se Skodovkou, ta STARA Skoda taky uz neni!
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "carmik"
16. 4. 2003 10:37
Re: ...a muj nazor ...
Nesrovnávej Škodu s Jaguarem. To jsou dvě naprosto odlišné značky s naprosto odlišnou historií. Ono těch automobilových klenotů dnes již mnoho není a proto by se měly zachovat s plnou parádou. Běžných a zároveň dobrých aut jsou mraky, ale tohle je o něčem jiném. Počítej: Ferrari,Lamborghini,Maserati,Aston Martin,Bentley,Jaguar,Rolls-Royce a Porsche. To jsou poslední Mohykáni starého automobilového světa se šlechtickým rodokmenem. Bugatti a další nově vzkříšené značky už k nim prostě nepatří.
neregistrovaný "xxx"
25. 5. 2003 23:33
Re: ...a muj nazor ...
proc ne? ja to myslel jako srovnani vyvoje fabriky - skodu koupil VW tak jde nahoru, Jaguara Ford... pokud myslis uplne tu prvni :-) tak mas pravdu tenkrat nikdo jaguara neznal - ale ted trochu vazne, nemyslim, ze jaguar nebo ferrari bude mit dlouhodobe odlisny vnimani od bugatti, treba za 30 let budou nase decka rikat "sakrys to subaru si kazi meno, kdyz toho jaguara kupuje :-) takovy skvely sportovni vozy to byly a co ted - dyt jaguara kupujou jen stari dedci!" :-) to na dobrou noc
neregistrovaný "Zdenal"
26. 5. 2003 16:23
Re: ...a muj nazor ...
Cetl jsem ze ten diesel do X-Type ma byt V6 2.7 Common Rail, urcite ostudu neudela...
neregistrovaný "Alex"
3. 5. 2003 23:57
Neni nad Německá auta.
Jaguary jsou drahý a zdaleka ne takové kvality auta jako Mercedes, BMW, Audi a i Lexus. Největší část prodeje je v Uk, protože je to auto pro konzervativní a studený čumáky. Jaguar nenabízí nic zvláštního a nic co by nalákalo zákazníky. Za cenu jaguaru si vetšina lidi radši koupí BMW, Mercedes atd. zdar všem pořádným autům, který Jaguar určitě neni.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Fik"
28. 5. 2003 17:54
Re: Neni nad Německá auta.
A Ty jsi blb
neregistrovaný "samper"
23. 6. 2003 09:18
Re: Neni nad Německá auta.
GigaBLB!!! Nevim proč sem leze..