Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Michal Fokt
Diskuze (45)
Jaguar posouvá laťku sportovních sedanů střední třídy na úplně jinou úroveň, tohle auto od divize SVO má 600 koní!

Soupeření mezi BMW M4 GTS a Mercedesem-AMG C63 R, to je jen takové nevinné kočkování, nad které se Velká kočka dokázala povznést. Ne snad, že by aktivity svých rivalů ignorovala, Britové se prostě jen rozhodli svou konkurenci zničit a zajezdit do asfaltu.

Jaguar oznámil vznik extrémního modelu XE SV Project 8. Na oficiálních snímcích jej sice ještě zakrývá maskovací fólie, ale jde jen o marketing, auto už je zjevně hotovo a čeká na oficiální premiéru, která se odehraje už za pár dní na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Fotky ukazují kromě rychlého pruhu také nový přední nárazník s výrazným lipem, notně vytažené blatníky a rozšířené prahy a nechybí díra v kapotě, zadní křídlo, difuzor a velká kola se širokými pneumatikami.

Jedná se o dílo divize Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations (SVO), což je příslibem, že úprava nebude jen op agresivním vzhledu. A opravdu - kompresorem přeplňovaný pětilitrový V8 byl vyladěn na výkon rovných 600 koní (441 kW), čímž nechává veškerou konkurenci daleko za sebou. Bližší informace budou k dispozici při představení, ale už tohle je příslibem velkých věcí...

Jaguar XE SV Project 8 bude nejextrémnějším silničním vozem v dosavadní historii Jaguaru a až se dostane někdy v příštím roce do výroby, počet vyrobených exemplářů bude činit pouhých 300 kusů. Dá se tedy předpokládat, že bude vyprodáno ještě před premiérou, pokud tedy už dávno není...

Michal Fokt
Diskuze (45)
Avatar - Barrichello
29. 5. 2017 08:58
Re: Klobouk dolů
Nestíhá třeba zrychlení v kopci :-) 0-100 km/h za 15-19 s což některé evropské káry měly je docela tragické
28. 5. 2017 19:39
Re: Klobouk dolů
Nestíhá v jakém ohledu na normální silnici? Nestíhá jet 50/90/130?
28. 5. 2017 14:41
Re: Klobouk dolů
Achiio, kompresor taky meni vykonovou krivku motoru, stejne jako turbo...
Vsechno ma pro a proti, nic neni cerne nebo bile.
Avatar - Barrichello
28. 5. 2017 13:35
Re: Klobouk dolů
Na okruhu, na normální silnici je spíš blbý, když motor nestíhá podvozek. Což je případ hlady evropských aut. Jezdím amerikama už léta a rozhodně nepatřím k těm nejpomalejším na silnici.

Tady je navíc národní sport jezdit 70 po městě a vesnici ale na okresce jet to samý....
Avatar - Barrichello
28. 5. 2017 13:33
Re: Klobouk dolů
turbo kazí charakter toho motoru, mezi turbem a kompresorem je velký rozdíl v projevu.