Jaguar XF na českém trhu: ceny začínají na 1,358 milionu Kč

Jaguar XF na českém trhu: ceny začínají na 1,358 milionu Kč

 
 

Přelomový model XF byl krátce před ženevským autosalonem uveden na český trh. Zatím jen v provedeních napěchovaných komfortní a luxusní výbavou. O základním modelu tak lze mluvit jen těžko. Ceny tomu odpovídají.

Nový Jaguar XF, nástupce modelu S-Type, zachovává hlavní proporce a tvarová řešení studie CX-F. Čtyřdveřový sedan připomíná svou sportovní siluetou kupé řady XK, boční dveře mají jen nízká boční skla a za předními koly jsou v blatnících podobné "žábry". Oproti konceptu je pozměněná příď s podobnou oválnou maskou s výrazným jemným mřížováním a zcela novými sdruženými světlomety. Ty spojují tradiční kruhové motivy s aerodynamicky optimálním tvarováním. Přibyla nová chromovaná žebra po stranách přídě. Nový Jaguar si zepředu rozhodně s ničím jiným nespletete.

Mezi nejzdařilejší partie karoserie patří záď. Elegantní nízké a široké svítilny by klidně mohly patřit luxusnímu kupé. Svítilny jsou dělené, jejich část je na víku zavazadlového prostoru a obě strany opticky spojuje chromovaný pás s nápisem Jaguar, který přirozeně pokračuje ve světlech. Stylisticky čisté funkční řešení zádě počítá i se zavazadly a tak víko vykrajuje příslušný tvar do výše umístěného zadního nárazníku.

Jaguar bude hrát na srdce skalních i nových zákazníků krásnými detaily. Nemusí to být ale jen pozlátko v podobě chromovaného orámování oken nebo masky chladiče. Krásu příznivci značky najdou i v oválném víčku nádrže nebo v originálním designu kol z lehké slitiny.

Interiér na první pohled velkou revoluci nepřinesl. Druhý detailnější pohled ale odhalí absenci klasické páky voliče na středové konzole, která byla nahrazena otočným multifunkčním ovladačem na vysoké středové konzole. Standardní automatickou převodovku ale lze také ovládat pomocí standardních páček pod volantem.

V nabídce budou čtyři motorizace. Základním turbodieselem bude známý motor 2,7 V6 (152 kW), který potřebuje k akceleraci na 100 km/h 8,2 s a nejvíce jede 229 km/h. Vidlicový šestiválec 3,0 V6 (175 kW) bude základní zážehovou motorizací a nad ním budou prozatím dva vidlicové osmiválce 4,2 l. Atmosférické provedení má výkon 219 kW (0-100 km/h za 6,5 s), mechanicky přeplňovaná verze pak 306 kW (0-100 km/h za 5,4 s).

Příplatky - nutnost jen pro obzvláště vybíravé
Ceny šestiválcových verzí 2,7D a 3,0 V6 jsou na českém trhu stejné a vůz je možné zakoupit ve dvou velmi dobře vybavených provedeních Luxury a Luxury Premium. Atmosferický osmiválec je k dispozici jen s úrovní Luxury Premium.

Standardní výbava obsahuje 6 airbagů, stabilizační systém, aktivní ochranu chodců, automatickou dvouzónovou klimatizaci, tempomat, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrické ovládání všech oken, dešťový senzor, kola z lehkých slitin o průměru 17 nebo 18 palců (Luxury Premium), zadní parkovací systém včetně vizuální indikace na dotykové obrazovce, elektricky nastavitelný multifunkční volant s páčkami pro ovládání převodovky, kožené čalounění (včetně přístrojové desky) Bond Grain, el.nastavitelná sedadla (v 8 směrech), Jaguar Sound System AM/FM radio/měnič na 6 CD s MP3 přehrávačem, 8 repro (140W), GSM hands free s Bluetooth.

Za adaptivní tempomat zaplatíte 40.000,-Kč (nelze pro vznětový motor), za metalický lak 23.500,-Kč a za bi-xenonové světlomety 27.000,-Kč.

Výbava Luxury Premium stojí o 178 tisíc korun více, ale dostanete navíc větší kola, bezklíčový vstup, automaticky zatmavovaná zrcátka, kožené čalounění (včetně přístrojové desky) Soft Grain a el.nastavitelná sedadla (v 10 směrech) se dvěma nastaveními uloženými v paměti, Jaguar Premium Sound System AM/FM radio/ měnič na 6CD s MP3 přehrávačem, 8 repro + sub-woofer (320W), koberečky a navigační systém - multimedia System (7" dotyková obrazovka).

Pro vrcholnou verzi 4,2 V8 SV8 je výbava dále rozšířena, mj. o bixenonové světlomety a 20palcová kola z lehkých slitin.

Jaguar XF na českém trhu (model 2009)
Motor2.7D3.0 V64.2 V84.2 V8 SV8
Zdvihový objem [cm3]2720296741964196
válce/ventily6/46/48/48/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]152/4000175/6800219/6000306/6250
Nejvyšší toč. moment [Nm/ot/min]435/1900293/4100411/4100560/3500
Max. rychlost [km/h]229237250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,28,36,55,4
Pohotovostní hmotnost [kg]1771167917491842
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]7,510,511,112,6
Cena Luxury [Kč]1.358.000,-1.385.000,---
Cena Luxury Premium [Kč]1.536.000,-1.536.000,-1.780.000,--
Cena SV8 [Kč]---2.290.000,-

Jaguar XF jsme podrobně představili v článku Představujeme Jaguar XF – Němci třeste se!.

Anketa

Má Jaguar s těmito cenami XF šanci proti konkurenci na českém trhu?
  • Ano. Jsou konkurenceschopné, auto bude velmi dobré.

    83,9

    Hlasovat

     
  • Ne, konkurence je velmi dobrá a přitom levnější.

    8,3

    Hlasovat

     
  • Ne , konkurence je velmi dobrá a stejně drahá.

    7,7

    Hlasovat

     
Spolupracujeme s TipCars.com
 

Přidat názorDiskuse: Jaguar XF na českém trhu: ceny začínají na…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

 



Jaguar XF R-Sport Black: Naftová kočka s vytaženými drápky na rozloučenou Jaguar XF R-Sport Black: Naftová kočka s vytaženými drápky na rozloučenou

První generace Jaguaru XF se chystá na zasloužený…

Jaguar XF: Druhá generace přijede za půl roku do New Yorku Jaguar XF: Druhá generace přijede za půl roku do New Yorku

Dlouhověkost Jaguaru XF bude ukončena příští rok, kdy se…

 



 
Z pekla štěstí: Za zády mu explodoval motor dragsteru, přesto odešel po svých

Z pekla štěstí: Za zády mu explodoval motor dragsteru, přesto odešel po svých

Dnes 13:22

Závody dragsterů jsou atraktivní záležitostí zejména v zámoří. A jak už to tak u obdobně rychlých strojů bývá, někdy jde doslova o život.




Blesk.cz

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Koupání, pěší turistiku, jízdu na kole nebo in-line bruslích, to vše nabízí Lužická jezerní krajina a…

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji zřejmě dostane na příděl

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji…

Italské úřady kvůli dlouhému období sucha nařídily zastavit čerpání vody z jezera nedaleko Říma. Hlavní město…

 

iSport.cz

Přestupy NHL ONLINE: Rittich prodloužil s Calgary, Arvidsson má sedmiletý kontrakt

Přestupy NHL ONLINE: Rittich prodloužil s Calgary,…

Ročník 2016/17 je za námi a hokejový svět znovu viděl, jak hokejisté Pittsburghu ovládli ligu. Během okurkové…

Horváth: Přestupy Plzně nejsou retro. Množství posil ve Spartě bych se bál

Horváth: Přestupy Plzně nejsou retro. Množství posil…

Novou výzvu má před sebou Pavel Horváth. Bývalý kapitán Viktorie Plzeň se ujal druholigového Baníku Sokolov, se…

 

Reflex.cz

Video ze čtvrtého dne na Colours: Déšť a dobře živený Jamiroquai v psychedelické čelence

Video ze čtvrtého dne na Colours: Déšť a dobře…

Trochu přibral na váze, změnil klobouk a zešedly mu vousy. Zpěvák Jay Kay uhranul v 90. letech svět velkým…

Zbigniew Czendlik: Nuda všechno zabíjí, Češi jsou pro Poláky nejoblíbenější soused

Zbigniew Czendlik: Nuda všechno zabíjí, Češi jsou…

Asi nejpopulárnější představitel české katolické církve není ani Čech, ani úplně typický kněz. Lanškrounský…