Už při prémiéře mi přišlo, že auto vypadalo líp na živým videu nad Temží, než na videích a oficiálních fotkách. Věřím, že Jag zachová rubínovou metalízu, bude podle mě nejpůsobivější.
Technický parametry slušný, infotainment vypadá konkurenceschopně, konečně čtyřzonová klima. Ceny jsou...no konkurenceschopný. Teď už jen jak to bude jezdit a vypadat naživo.
Bereniko, měl jsem tu čest poprvý sednout. Za 14dní i jízda. První pocity? Sestavení interiéru je tristní, nerovnoměrný spáry, vyjma kůže velmi levný materiály a evidentně choulostivý, vzadu málo místa na hlavu i pro člověka kolem 180cm.
Běžný dojezd podle majitele mezi 350-400km....nedostatečná síť nabíjecích stanic a tvar? Ano máš pravdu, inspirace Jagem je jasně patrná :-)
Já bych to zasejc až tak nepodceňoval... málo dobíjecích stanic je pouze v Čechách a pokud by Tesla k autu dodávala domácí dobíjecí stanici se solárním zařízením, případně pokud už na střeše domu nebo garáže solární panely máš... respektive kdyby bylo možné měnit jednoduchým způsobem zdroj energie - baterii nebo čert ví co ještě za pár let příjde (přes den popojíždíš, doma ti slunce nabíjí zdroj na další den)... nedávno jsem na netu sledoval video, kde majitel Tesly vysvětloval velmi podrobně "pohnutky", které jej vedly k nákupu. Když vysvětloval softwarové možnosti nastavení vozu (podvozek mi přišel velmi sofistikovaný) a jak je fajn projíždět Evropu pouze za cenu mýtného... buzerace ze strany samozvaných ekologů také žádná... žádné emisní známky... Tesla je zatím opravdu pro šikovnější lidi (cenou). Já Tesle fandím převelice
Odhlídnu-li od ideálů a řeknu-li si co potřebuju, pak je to párkrát do měsíce přejet republiku (to teoreticky půjde, pokud nebudou zácpy, nebudeš klimatizovat, vyhřívat sedačky apod.). Pak ale nemůžeš zůstat ve většině okresních měst, neboť tam není nabíječka...
Prostě neumím.
Když odmázneš ty soudruhy a přestaneš šít do lidí s rozdílným názorem, třeba Tě začnou brát i vážně a naslouchat Ti. Respekt k době "spalovacích motorů" by Ti neuškodil, tím spíše, že více než dvě třetiny konstrukce elektromobilů čerpají především z konstrukčních úspěchů běžného automobilového průmyslu. Chceš-li hlásat vizionářské technologie, chovej se jako vizionář a ber v úvahu více než sto let vývoje, vynaložených finančních prostředků, úspěchů i neúspěchů a bohužel i obětí v tomto průmyslovém odvětví. Přestaneš tím škodit nejen sobě, ale i geniální myšlence tvůrců vozidla, kterým bezesporu TESLA je.
Do auta, který má najeto 15kkm. Dovezeno přes šedý import z US... Uvědom si, že tu nejsi ve svý politický straně a soudruhy si nech na vaši schůzi. Celá tvoje propaganda tady je medvědí službou pro Teslu, neboť jde o věci vytržený z kontextu, polopravdy a lži.
Tesla není tak špatná do jakýho světla ji dokáže postavit Berenika.
Taky si troška rýpnem. To je jako kdybych ti kámoš řekl, že má novou mladou kočku s pěknýma čtyřkama..., a ty bys kontroval tím, že tvoje babička má taky čtyřky prsa (neber to v zlom na apríla). >:D;-)
Už delší dobu "slintám" po XE (a jako že hodně vážně), kde mi konfigurátor vystřelil při mnou požadované výbavě cenu cca 1 700 000 Kč... a tady čtu, že nejlepší výbava XF bude do dvou miliónů... přehlédl jsem něco?
NO, ještě bude pár věcí chybět...takže ve verzi S tu "dvojku" přelezeš. S XE se na ní téměř nedostaneš.
Nicméně, jak říkala Helena Růžičková ve Slunce, seno... Tady musíš umět smlouvat >:-[] . Ceníkovku bych u svýho taky nezaplatil.
Obě auta si je potřeba osáhnout. Za 14dní se poprvý dostanu k XE, k XF až na podzim. Pokud by mi XE vyhovovalo, pak nemám problém sejít o třídu níž.
Navíc si XE zachovalo klasickou linku C sloupku, u XF se s tím zatím ještě peru. Ale to vše jsou teoretický pindy. XE zatím chybí naftový V6...tedy jediná volba benzínový.
A hlavně...mojí kočce budou letos teprve dva roky, takže ještě dva zůstává.
A pak je otázka, jakkoliv bych nechtěl gazíko-něco, jestli neuhrane na podzim F-Pace ;-)
Určitě, dvoulitrovou naftu jen tak ze zajímavosti, benzín R4 nemá smysl, ke konci roku přijdou nový jednotky, takže nejvíc mě zajímá verze s kompresorem. Při běžným, nijak unylým ježdění se V6 v F-T dokázal konzumačně krotit a při řádění na okruhu to stále ještě šlo.
Spíš jsem zvědavej na řízení a odladění podvozku. Tam pokud se bude držet tradičního mistrovskýho odladění bude moci ukázat D3 záda.
"Jaguar XF od 1.150.000 korun, nejdražší verze S AWD za 1,96 milionu"
Už samotný nadpis píše jasně o nejdražší verzi, nikoli o nejvyšší (možné) výbavě, což bývají právě u prémie obvykle dva různé světy. Nebo si myslíš, že se třeba u takové RS6 (nebo M5 apod.) nemůžeš za žádnou další výbavu připlatit?
to chápu... nějaké to vozidlo také vlastním, jak probíhá nákup také vím...mé dilema spočívá právě v těch příplatkových věcech...však píšu... zda neslevit ze serepetiček... ale díky za koment k mému nerozhodnému komentu
To je časté dilema, jestli nejít o třídu výš s menší výbavou, za stejnou cenu.
Chce to svézt se v obou verzích (různých tříd) a porovnat taky prostornost (pokud ji požaduješ), která je třeba u A4 vs A6 zásadně rozdílná, takže tam bych osobně neměl co řešit a šel bych do A6.
No ty jsi mi teda pomohl chlape ... >:D >:D >:D Já to stejně vidím tak, že XE bude k mání dřív, čili zase podlehnu emocím a alespoň mi zbyde na novej plot kolem baráku >:D
Pěkné, pěkné no, ale tady určitě dost dělá 8.st převodovka a sladění s motorem, to bude určitě na lepší úrovni a převodovka umožnuje rychlejší řazení.
Holt vývoj nezastavíš.
Je fajn, že jag pořád nabízí kompresor a ne turba, velký :yes:
Nevím, taky mi připadá, že u Jaguáru nějak ty koně neumí krotit. Atmosférický pětilitr s 381 hp byl na stovce /u XF/ za 5,5 sekundy a nejsilnější diesel za sedm... konkurence umí se stejným stádem upalovat rychleji...
Na druhou stranu jsou udávaný čísla spíš rezervovaný. Orientačně jsem se dle aplikace na telefonu dostal s V8S na 100km za 3,9...američani naměřili u V8R 3,7. Obojí výrazně pod údaji výrobce.
Nicméně XF třeba ztrácí s naftou u rozjezdu do cca 50km/h, podle mě omezenej výkon na první dva kvalty.
Naopak, u Jaguaru jsou nejlepší krotitelé, kdo jezdil novým XF 3.0 supercharged potvrdí. Jak AWD, tak zadokolka. Jaguar př uvedení na trh uváděl 0-100 za 6,4, poté změnil na 5,8 a realita je kolem 5 s na 100. Doloženo vlastní zkušeností i videi. Do 160 je rychlejší než 535i, 435i, 550d, A7 biturbo..... dále neměřeno
pekne auto... jaguar je jedna z tych mala znaciek ktorej by som dal urcite prednost pred akymkolvek nemcom.... XF sa mi paci viac ako E 5ka alebo A6... a posobi na mna aj noblesnejsie a charizmatickejsie ako spominani nemci....... bez vahania volim XF.... a podobne je to aj s XE a s XJ.....
jaguar uz tradicne ... palce hore tejto znacke :yes::yes:
To si kup a můžeš všude machrovat, že máš největší MB AMG na Slovensku.
Přijdeš do klubu, hodíš klíčky na bar, a zeptáš se: Tak co kur.va, má tu snad někdo většího...? :-O >:-[]
njn, lenze nema to spravny znak na kapote ;-\
...btw., co sa velkosti tyka - zopar "exiek" by mohlo referovat a obcas sa stane, ze kamosi, co nasledovali po mne mi nadavali, ze co som ich tak roztahal >:-[]
To víš, AUDI maniak tělem i duší ("quattro-sexual"), jen jestli taky podle něho nakonec nevzniklo i to¨profláklé:
Čtyři kroužky pro ***ky...
[odkaz]
>:D;-)
hmmm... ;-\ 8-s
esteze je 1.4. :-!
Inac by som si to vysvetloval inac, a o to viac by som bol z toho prekvapeny... ;-\
No nic. Moju klasicku orientaciu dokazovat nepotrebujem, ta je ludom co ma poznaju nad slnko jasna.
Tak apríl už nám právě skončil. Kam se najednou poděl tvůj "machovský" smysl pro humor..., s tvou velikostí bys byl jistě postrachem pánských sprch. >:D;-)
Když si quattro-sexuál, tak logicky nemůžeš být jen homosexuál.
Co říkáš na "olympijskou" fotku? >:-[]
Machovsky zmysel pre humor 8-s ? hmm, no neviem, aktualne ho neviem najst...
Panske sprchy - tiez nic pre mna, mam rad svoje sukromie a zavist je svina >:-[]
Aj preto napr. po tenise radsej ostanem pozametat kurt, nech sa tam s ostatnymi nemusim tlacit.
Quattro - sexual znie sice zujimavo, ale... neviem to slusne vyjadrit. Asi preto, ze ma napadaju teda 4 rozne orientacie, pritom za spravnu povazujem len jednu.
Foto - hentake znacenie mali usporiadatelske vozy olympiady v Soči ? >:D
Jaguar nový SVR ještě nepředstavil, současný má výkonovej deficit. Ale 550HP není úplně málo. Většině záleží na ovladatelnosti a jízdě...tam je třeba hledat sklánění spíš než v desetinách sekundy při zrychlení ;-)
Z některých zadobočních pohledů to působí dost tuctově, řekl bych, že to mají na svědomí ty tenké C-sloupky. A světla, sakra co bránilo tomu, udělat je více jako na skicách. Věřím, že dojem na živo bude lepší, přesto, stejně jako u XE vidím promarněnou příležitost udělat esteticky dokonalé auto.
:-) V konfigurátoru není rubínová, ale Oddysey Red je asi nejblíž. Je fajn, že S verzi lze objednat i chromovaný lišty kolem oken. Naopak, výběr kol mě nijak zvlášť nenadchl, Star jsou pěkný, ale 20". To bych měl na těch našich silnicích pomalu strach. Jinak asi Razor 19".
Z barev bych asi vybral Quarzite a z kol jsou ve 20" pěkné i dvoubarevné Venon (můj favorit z nabídky kol)... a pokud by někdo trval na menších 18" kolech, tak kontrastní Helix se taky dají, ale spíš ke světlejším lakům.
Quarzite jsem si navolil právě s těmi Star koly, uvidíme jaká ta barva bude naživo. Ve virtuální podobě mě taky zaujala. Já obecně ty dvoubarevný kola s tou jakoby odfrézovanou čelní plochou nemusím, možná tak na FT-86, ale na Jag ne.
no nevím, stávající XF nebo XJ mi prijdou tak nejak vyváženější, u toho nového mi aspoň na fotkách přijde hrozně mohutnej ten zadní převis a vubec celej ten zadek je takovej tezkopadnej... ale i tak je to krasný auto :-)