Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar XF R-Sport Black: Naftová kočka s vytaženými drápky na rozloučenou

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
První generace Jaguaru XF se chystá na zasloužený odpočinek. To ovšem neznamená, že by se jí Jaguar nevěnoval, na závěr kariéry přichystal verzi R-Sport Black.

Po skoro osmi letech má série X250 na odchod plné právo, nástupce se připravuje na debut v New Yorku. Tamní autosalon vypukne hned 1. dubna a apríl to opravdu není. Dárkem na rozloučenou s první generací je tak doplnění výbav (pro britský trh) a verze R-Sport Black. Tu nám slavný výrobce sportovních aut nabízí na jedné jediné fotce a sedan je navíc paradoxně bílý. To ale neznamená, že by nebyl zajímavý.

Ač se v jeho názvu objevuje písmeno R a Sport, na Ostrovech se nabízí výhradně s turbodieselem 2,2 l. Jenže na přítomnost nafty v britských kočkách už jsme si tak nějak zvykli. A hlavně potěší peněženku majitele, protože spotřeba je prostě někde jinde než třeba u pětilitrových benzinových osmiválců... Čtyřválec je v této verzi naladěný na 147 kW a 450 N.m, které přenáší osmistupňový automat. 225 km/h, které bez problémů zvládne, je beztak v Albionu nelegálních, sprint z klidu na stovku za 8,5 s se při rozjezdech hodit může. Kombi Sportbrake je o 11 km/h a o 0,3 s pomalejší.

Nedůležitá rozhodně není ani výbava. K R-Sport Black dostane zájemce dvacetipalcová černá kola Kalimnos (proto ten na první pohled nelogický název série), elektricky stavitelné přední sportovní sedačky s pamětí a v kůži a také audio Meridian o výkonu 770 W. Tohle všechno přijde v Albionu na 8.770 liber (319 tisíc korun), kdybyste zaškrtávali jednotlivé položky v ceníku. Jenže Black je jen o zhruba 76 tisíc korun dražší než výchozí R-Sport. A v tom je ten vtip. Prostě extra výbava za slušný peníz. Jaguar nevymyslel nic nového, sklady je třeba před příchodem nástupce vyprázdnit, ale auta už mají zároveň na konci výroby vychytané mouchy a jsou prostě levnější... A ještě k tomu přidejme pět barev karoserie - zmíněnou bílou, modrou, červenou, šedou a... černou. Modrých vznikne jen limitovaná stovka. Sedan střední třídy stojí 38.350 liber (1.395.000 korun), kombi je o 2,5 tisíce liber (91 tisíc korun) dražší.

Jaguar přidal na závěr kariéry pro všechna XF ještě vyhřívané sedačky a čelní sklo (je přece zima), parkovací senzory dopředu a zadní kameru. Hlídač mrtvého úhlu mají v základu jen luxusní Portfolio a ostrá pětilitrová R. Benzinové dvoulitrové turbo už koupit nejde, kompresorové třílitrové vidlicové šestiválce spalující benzin byly také úplně vyškrtnuty. Zůstal jen naftový ve verzi S, který má 202 kW. Základní čtyřválec spalující stejnou pohonnou látku o objemu 2,2 l nabízí 120 kW. Drsné mechanicky dopované pětilitrové V8 s 375 kW pro XFR, respektive 405 kW pro XFR-S zůstanou na Ostrovech k mání až do konce... Skladba verzí u nás je sice jiná, ale obrázek si udělat lze.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)