Když jsem tak koukal na všechny současné modely Jaguaru, tak musím uznat že je zase Jag po dlouhé době ve skvělé formě. Obzvláště po strašlivém období Fordovy éry, i když hvězdné časy E-Typů jsou již taky pryč.
Domnívám se, že v takové formě jako je dnes Jag nikdy nebyl. A E-Type je sice překrásné auto, ale neopakovatelné.
To co Jag a LR nabízí nyní je fantazie.
Není to úplně pravda. Mají velké problémy s XJ, které nenaplňuje ani půlku z předpokládaných prodejů. Dostali velkou finanční injekci od TATY, teď ještě aby se to více prodávalo. Po technické stránce jdou nahoru, ale prodeje zatím nejsou takové jak by chtěli.
Tak po období s British Leyland, nebo jak se to přesně jmenovalo, bych období Fordu neviděl taky tak špatně, Jaguar se, byť neúspěšně rozrostl o dvě modelové řady, kdy jedna byla asi špatně nastavená z hlediska designu a druhá měla špatný markteting. Když to sečtu všechno dohromady, dostanu se na nulu, což je prostě nijaký výsledek, ale nikoliv strašný.
Ano, v British Leylend byla sice kvalita kolísavá ale např: XJS vypadalo parádně, což se třeba o S-Typu nebo předchozímu X-Typu rozhodně říct nedá (tím nechci naznačit že by to byla ošklivá auta, ale postrádaly duši). A když vezmu období kdy Jaguar vyráběl první XK 120 tak to podle mě asi byly hvězné časy. To auto vypadalo parádně, bylo spolehlivé, relativně levné a nejrychlejší svého času.
Pro mě vlastně není Jaguar, který by se mi vyloženě nelíbil. Jestli se mi nějaký líbí míň, pak je to E-type III.series, X-Type sedan, zejména prvotní verze, možná předchozí XJ po posledním faceliftu a XJS-R, na hodnocení současných modelů sedanů si ještě dávám čas. Že by S-Type scházela duše, tak o tom tedy vážně pochybuji, to auto mělo těžkou pozici, design byl zvládnutý dobře, vlastně neexistuje žádný jiný retrosedan, v roce 1997 ani žádný jiný retroauto (třeba Mustang) nejezdilo. To že retrodesign nebyl dobrá volba ukázal až čas, to s "duší" nemá ale mnoho společného. XJS (HE) považuji za vůbec jedno z nejkrásnějších aut, ever! Ale ruku na srdce, za to, kam se dostal Jaguar a ostatní značky, si můžou britové sami. Pro ty stejné vlastnosti, za které je možná máme rádi.
Toto je dokonalost :-) sedel som v novom XJ a interier je omnoho dalej nez nemecka trojka. Uz od malicka som fandil anglicanom a amikom co sa tyka aut, dnes su to posledne staty kde este najdeme poctive auta a nie len downsizovane 3x preplnovane dvojvalce....
ale anglani na rozdiel od nemcov tento svet obohacuju takymi skvostmi! :yes: co dnes maju nemci? preplnovane M-ka? Dieslove 4valcove S-klasse? Plasty v interieru e-klasse na urovni Fiatu Bravo?
Přeplňované M modely od BMW jsou o co principiálně horší než kompresorem dopované V8 od Jagu?
S-Klasse s R4 je spíše věc poplatná taxi vozům lepších hotelů.
E-Klasse rozhodní neoslní krásou interiéru, ale napsat o použitých materiálech v souvislosti s Bravem značí, že jsi buď idealista ve vnímání Brava, nebo jsi v M-B nikdy neseděl.
No neviem jakej E-klasse si ty sedel ale ked si sadnes do najnovsej a siahnes niekde do utrub interieru ako su kedajake prehradky a podobne tak prides na to ze tie plasty poskrabes nehtom. V jagu (aspon novom XJ) nic take nenajdes.
Preplnovane modely BMW su horsie uz len z principu ze sa preplnuju preto aby mohli snizit spotrebu emisie a podobne unijne blaboli. M5 mala V10, teraz ma V8. Mercedes je na tom rovnako, AMG downsizuje. Motor 5.0 od jaguaru sa predava aj bez kompresoru, kompresor je tam na extra silu a nie na znizenie spotreby. Ktomu je velky rozdiel medzi turbom a kompresorom, nie je preplnovanie ako preplnovanie...
No se skromností si myslím, že mám v Ečku najeto několikanásobně více než ty a ničeho podobného jsem si nevšiml, to že přihrádky nejsou všude uvnitř čalouněné platí pro všechny a na věci, kterých se denně dotýkáš se to nevztahuje, tam mělo XF před faceliftem trochu problém.
Pokud to chceš vztahovat na XJ, pak jsi o třídu výše a opět platí, že S-Klasse mám slušně najeté a nekvalita materiálu není zrovna to, co by tento model mělo trápit.
Vypichuješ zde JEDINÝ benzínový motor z celé nabídky Jag/LR, který se nechá srovnat s konkurencí, jinak bohužel nemají nic. A prodeje se dělají o patro níže.
Co se přeplňování týká, kompresor nebo turbo...stále je to o dopingu.
A emise...milý idealistický příteli jsou nejen to, co zajímá EK, ale i to, co potažmo zajímá majitele. Pokud tu chceš prezentovat to, že kupujícího nezajímá poměr výkon/cena/spotřeba, tak jsi kromě sezení v autě ještě moc nezažil ;-) .
Přeji ti, aby idealismus vydržel co nejdéle bez bolestivého vystřízlivění!
Právě 3,0 V6 se ze západních trhů celkem moudře stáhl...
5,0 V8 je paradoxně ze všech motorů nejlepší - relativně úsporný, dost silný, živý, s pěkným zvukem, dokonale spolupracující s převodovkou a podvozkem a komfortní vlně. Akorát člověk pořád nemůže odolat tomu kompresoru, že se zespodu nesbírá ale vystřelí, že to na plný plyn jede mnohem líp a má zdrcující dynamické parametry.
Zrovna nějaká foukaná 3,2 by myslím XF slušela. Nicméně uvidíme, jak bude Jag pohoné jednotky řešit u údajného malého modelu.Tipoval bych to kompletně na dieslovou motorizaci, minimálně v evropském prostoru.
Tak ked mas tolko najazdene v novom E-cku a v S-ku otovr si kufor a prejdi nehtom po plaste, alebo prejdi po liste vo dverach >:D
Priznavam ze by sa jaguaru hodil poctivy radovy 6 valec, ale to urcite pride.
Pri tubre/kompresori zalezi oto na co ten kompersor/turbo vyuzijes, ked to vyuzijes na zlepsenie spotreby je to ZLE, ked to vyuzijes na vyssi vykon vtedy je to o dopingu a to je to DOBRE!
Ano zijem trosku v idealistickom svete a mienim v nom nadalej ostat, hlavne po poslednych novinkach z new yorku.
A to ze sa zajtra rano dojdem po polroku konecne domov, pozriem sa z okna a uvidim krasnych 52 valcov a 38 litrov objemu v 7mich autach stat v nasom garazobaraku moj idealizmus len podpori ;-)
Teď jsi mě odzbrojil...a Jag dává do kufru měkčené plasty nebo kůži >:-[]:yes:
Nelpleť se prosím, oba způsoby slouží k jednomu účelu...větší výkon a točivý moment z nižšího objemu. Regule jsou takové jaké jsou a pokud se domníváš, že Jag v poslední dekádě někdy dosáhl úrovně atmosférických motorů a la V10 od BMW jsi na omylu.
Kolik mají tví příbuzní v garáži (ať už snové, nebo reálné) s tím nemá co do činění.
Chod na nejaky autosalon, otvor si kufor XJ a zacni pocitat kusy plastu. Najdes presne 1 a ten je podsvieteny. Otvor si prehiradku spolujazda a uvidis ze aj tam je ten plast zakrity aspon nejakym latkovym materialom. Teraz chod do svojej S-klasse a zacni pocitat ;) good luck....
O poslednej dekade nic nehovorim, ja hovorim o sucastnosti... a dnes bmw uz ani nema atmosfericky motor ci ano? ved dalsia generacia M ma biturbo, 1m ma biturbo, m3 bude mat biturbo, m5 tiez. takze neplet sem minulost... inac sa mozme vratit kludne do starych dobrych casov SS, XK, 420G , E-Type az k XJ220 ...
Měl jsem Jaguara, mám Mercedes. Oběma značkám fandím. Souhlasím, že Jaguar má fantastický interiér. Co se ale kvality týká, je Mercedes mnohem dál. Platí to i o servisu, službách, záruce atp. A o motorech taky. Bez výjimky. Jaguar má pěkný design...ale to Mercedes taky.... XK vs SL, CL (SLK). A i mercedes umí pěkný interiér....řada designo. Kvalitnější kůži jsem neměl ani v Jagu.
Nemá cenu tady značky srovnávat, každá je trochu jinde. Jagu fandím ať se jim daří více prodávat! Zatím nedaří a Němcům nešahají ani po paty v prodejnosti.
Nepletu, pořád jako kolovrátek opakuješ to samé...ukaž na motor Jagu, který výrazně souhrnnými parametry převyšuje BMW.
A ano, má atmo motory (zatím).
Až si v autě posedíš tolik co ostatní (to přijde s věkem, tedy nic za co by se měl mladší člověk stydět), tak pak řeš úroveň plastu v přihrádce.... :-)
Třeba pod zmíněnou značkou designo je nabízen komplet čalouněný interiér pro S-klasse. A do toho patří nappou čalouněné přihrádky a kryt kufru. A i kdyby to nenabízeli z katalogu, tak minimálně AMG ti to udělá na zakázku. Stejně tak existuje program BMW Individual a Audi Exclusive, kde ti potáhnou cokoli kdečím. Je to jen otázka peněz a priorit. Můžeme se leda tak bavit o tom, kdo co nabízí v základu, popřípadě za kolik peněz ti to udělá. Ale jinak je ta diskuze mimo mísu. Je nutné si uvědomit, že D3 jsou značky zaměřené na masu. Individualisté v téhle cenové kategorii z katalogu nenakupují.
Jak moc lze tento klenot nyní ještě vybrousit? Červené kupé je nádherné, ta tenká lišta lehce vsazená dovntiř kolem mřížky tomu, aspoň na fotkách, dává strašný koule!! :yes::yes: Jaguar má po faceliftu XF skvělý portfolio modelů.