Jaguar zvažuje menší modely s pohonem předních kol
Vzpomenete si ještě na model střední třídy Jaguar X-Type? Vůz. jenž nejen že byl obrovským prodejním propadákem, ale dokonce prý poškodil pověst značky? Jeho neúspěch je takovou malou záhadou. Může za to známé sdílení techniky s Fordem Mondeo? Pohon všech a předních kol namísto zadních? Přítomnost dieselu pod kapotou? I na poměry prémiové třídy stísněný interiér? Nebo prostě jen zákazníci značky nebyli ještě na takové auto připraveni?
Dnes, kdy německá konkurence už vyrábí celá léta kompakty a v jednom případě dokonce i malé auto, je možná situace jiná. X-Type se vrátí, byť patrně jako zadokolka, tím ovšem ambice Jaguaru údajně nekončí. Britská automobilka má dnes parádní portfolio modelů, je tu ale jiný problém - emise, respektive poplatky za jejich překročení. A s těmi moc nesvede ani chystaný nepřímý nástupce X-Typu, od roku 2020 totiž vejde v platnost bezplatný průměr emisí na automobilku na 95 g oxidu uhličitého na kilometr, platný pro značky s produkcí větší, než 300.000 aut, ambiciózní plány firmy Jaguar Land-Rover totiž počítají s dosažením mety 700.000 vozů.
Je tu jen jediná možnost, jak se vyhnout placení krvavých pokut - rozšíření nabídky o ještě menší auta. Udělal to i Aston Martin s Cygnetem, tak proč ne Jaguar. byť byly původní plány údajně uloženy do šuplíku. Zdroje zevnitř automobilky tvrdí, že management automobilky začíná považovat existenci kompaktního modelu s pohonem předních kol za nevyhnutelnou a to i přesto, že je třeba podobný vůz vyvinout téměř od nuly a přestože zatím panuje skepse ohledně jeho prodejního úspěchu. Autem nižší střední třídy by ale měl Jaguar končit, o menších autech se neuvažuje.
I přes zamýšlený posun do segmentu C si hodlá Jaguar udržet úroveň a mělo by se tedy jednat o sedan, obohacený o praktičtější crossover, jenž by měl mít ekvivalent u Land Roveru, kde by plnil roli levnější alternativy modelu Evoque, jehož zkrácenou platformu by měly nové kompakty využívat .