Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar zvažuje menší modely s pohonem předních kol

Michal Fokt
Diskuze (30)
Přesně to, co zlomilo před pár lety vaz modelu X-Type, by teď mělo být záchranou značky Jaguar. Opravdu se klientela tak moc změnila?

Vzpomenete si ještě na model střední třídy Jaguar X-Type? Vůz. jenž nejen že byl obrovským prodejním propadákem, ale dokonce prý poškodil pověst značky? Jeho neúspěch je takovou malou záhadou. Může za to známé sdílení techniky s Fordem Mondeo? Pohon všech a předních kol namísto zadních? Přítomnost dieselu pod kapotou? I na poměry prémiové třídy stísněný interiér? Nebo prostě jen zákazníci značky nebyli ještě na takové auto připraveni?

Dnes, kdy německá konkurence už vyrábí celá léta kompakty a v jednom případě dokonce i malé auto, je možná situace jiná. X-Type se vrátí, byť patrně jako zadokolka, tím ovšem ambice Jaguaru údajně nekončí. Britská automobilka má dnes parádní portfolio modelů, je tu ale jiný problém - emise, respektive poplatky za jejich překročení. A s těmi moc nesvede ani chystaný nepřímý nástupce X-Typu, od roku 2020 totiž vejde v platnost bezplatný průměr emisí na automobilku na 95 g oxidu uhličitého na kilometr, platný pro značky s produkcí větší, než 300.000 aut, ambiciózní plány firmy Jaguar Land-Rover totiž počítají s dosažením mety 700.000 vozů.

Je tu jen jediná možnost, jak se vyhnout placení krvavých pokut - rozšíření nabídky o ještě menší auta. Udělal to i Aston Martin s Cygnetem, tak proč ne Jaguar. byť byly původní plány údajně uloženy do šuplíku. Zdroje zevnitř automobilky tvrdí, že management automobilky začíná považovat existenci kompaktního modelu s pohonem předních kol za nevyhnutelnou a to i přesto, že je třeba podobný vůz vyvinout téměř od nuly a přestože zatím panuje skepse ohledně jeho prodejního úspěchu. Autem nižší střední třídy by ale měl Jaguar končit, o menších autech se neuvažuje.

I přes zamýšlený posun do segmentu C si hodlá Jaguar udržet úroveň a mělo by se tedy jednat o sedan, obohacený o praktičtější crossover, jenž by měl mít ekvivalent u Land Roveru, kde by plnil roli levnější alternativy modelu Evoque, jehož zkrácenou platformu by měly nové kompakty využívat .

Michal Fokt
Diskuze (30)
Avatar - Barrichello
14. 8. 2013 20:09
Re: Nutnost
Jaguar S-type se prodával dobře až na konci, kdy se konečně zlepšila kvalita zejména podvozku a interériu na požadovanou úrovena hlavně kdy spadly ceny....

Tata může investovat do Jaguaru ze zisku Landroveru, ten ziskový je, prodeje jdou taky nahoru. Prodeje Jaguaru taky rostou, jistě není to v globálním součtu nějaká megaraketa, nicméně rostou hlavně díky F-type, AWD a motoru 3,0 V6 supercharged....

Na řadě trhů jsou Jaguar spolu s Dacií jedinými značkami vykazujícími růst prodejů....To o něčem svědčí
14. 8. 2013 13:30
Re: Nutnost
Zkus: [odkaz] , abys jim to vysvětlil ;-)
14. 8. 2013 12:42
Re: Obrovsky prodejni propadak?
Tak pro zacatek crash test, ktery lze oznacit za asi nejvetsi propadak v celych dejinach testovani EuroNCAP a nasledne (coz mozna castecne i souvisi) pak prodeje. Kdyz si clovek uvedomi, ze S-type byl vsude oznacovan za prodejni neuspech a synonymum pro spatny management Jaguaru ze strany Fordu, tak prodejni cisla jeho nastupce XF, ktere nedosahuji ani ctvrtiny prodeju S-type nejsou uplne uspokojive.
13. 8. 2013 20:32
Re: Nutnost
Ja ti nemuzu za to, ze neumis pracovat se statistikami a argumentujes jednim cislem vytrzenym z kontextu. Ona totiz analyza je vetsinou trosku slozitejsi nez jednorocni trend a ta cisla je casto treba videt v dlouhodobem kontextu. Ten "rust" kterym argumentujes se pak ukazuje jako jenom fluktuace malych cisel. Ten kontext, ktery ti unika je, ze Jaguar startoval z uplne nuly, kdy prodeje na konci Ford ery byly v podstate nulove, automobilka skoro bez produkce a tak to ted muze vypadat jako ze neco roste. Ovsem staci porovnat se starsimi cisly, kdy automobilka uz byla v hluboke krizi, ale stale alespon trochu fungovala a pak jsou ty trendy ponekud jine.
Jen pro srovnani: na zacatku minule dekady byl Jaguar oznacovan za automobilku ve velkych problemech a Ford lamentoval, ze prodeje jsou daleko pod ekonomickou rentabilitou a zacal planovat ze s Jaguarem bude potreba neco radikalniho udelat. Pokud srovname cisla z tehdejsi oficialne uznavane "krize" a dnesni "prosperity", tak zjistime, ze dnesni Jaguar stale nedosahuje ani 25% tehdejsi produkce! Tehdejsi problemova dcera Fordu dokazala jen v USA a na jenom modelu prodat vice aut nez cini letosni kompletni produkce Jaguaru pod Tata Motors! Problem je, ze aby se Jaguar dostal behem dekady do oblasti nejake ekonomicke navratnosti, tak potrebuje rocni rusty o padesat a vice procent, aby se vymanil ze zony smrti a to se nedeje. Obzvlaste komicke je pak poslouchat nektere povrchni auto novinare jak propaguji jako motor znovuzrozeni automobilky "velice uspesny" Jaguar XF a davaji ho do kontrastu s predchozim "propadakem" S-type jakozto symbolem upadku Jaguaru a pritom Jaguar XF je nekde na ctvrtine prodeju toho hrozneho "propadaku" S-type a podle vseho uz to v tehle generaci lepsi nebude. :-!
Nejaky pseudorust kolem deseti procent rocne nic neresi pro automobilku, ktera potrebuje prodavat odhadem mozna i desetinasobek toho co dnes, aby se dostala do ekonomickeho zisku. Timhle tempem dojdou Tata Motors penize urcene na Jaguar rychleji nez se tam Jaguar dostane.
Avatar - euro89
13. 8. 2013 20:16
Re: Odchod z EU
Tak diesely bych v rámci ekologie zakázal do osobních automobilů úplně! Za to takový atmosférický benzínový šestiválec s objemem kolem tří litrů je podle mě ideální motor poměrem charakter/zvuk/výkon/spolehlivost/provoz… náklady. Já mám u čtyřválcového dieselu ve služebáku na dálnici stejnou spotřebu, jakou jsem míval s BMW 728i E38... A i se současnou Themou V6, která si díky automatu pápne trošku víc, jezdím na delších trasách pořád jen s asi o 2l/100km větší spotřebou, než se služebním 1,3 M-Jetem.