Německý autoklub ADAC provedl nárazové zkoušky osobních verzí Volkswagenu T5 a Renaultu Traffic. Na rozdíl od testů, které provádí sdružení Euro NCAP, byly obsazené všechny tři řady sedadel.
Oni ty crashtesty budou mit i sve hranice. T5 vazi okolo 2t a sedesatkou proti betonu to je sakra napor. Takze by se u tech busu musela udelat predni cast tak dva metry dlouha aby se nezdeformoval prostor pro cestujici hlavne v predni casti vozu. Udelat predni cast kratkou a tvrdou nejde, protoze nekam se ta energie musi prenest nema-li se prenest primo do tel cestujicich. Tem by hrozilo utrzeni organu a nebo dokonce i hlav pri vetsich rychlostech. Takze jedine bezpecne reseni budoucnosti bude predat rizeni na robot. Pak konecne prestane tady to mlaceni plechem o zed... ;-\
Konecne jeho crash-test. Cakam na neho uz 3 roky. Mame totiz Vivaro. T5 neprichadzal do uvahy (cena), ale dufal som, ze Trafic bude v bezpecnosti dobry. Som zvedavy na Euro-NCAP, nech to viem porovnat skrz konkurenciou. T5 uz bola, tak verim, ze pride rad aj na francuzsko-nemecko(-anglicko)-japonske stvorcata.
Myslím, že tihle rodiče mají velkou radost, protože ta čtyřčata jim přinášejí dobrý zisk a dobré jméno.
Traficem jezdíme jako tým na závody a v tom autě je tolik místa, že i v plném obsazení nebyl problém jet Brno-Trebišov, vystoupit pěkně čerství, bez bolavých sedacích partií...