Jízdy pro veřejnost na Severní smyčce nejsou výdobytkem posledních let a amatérští jezdci se zde se svými vozy proháněli již na počátku sedmdesátých let.
ani sa mi nechce veriť že niečo také sa mohlo diať... Vlasáči v tesilákoch, bez helmy, bez pásov,vypadávajúci z áut alebo si len tak vystúpia po kotrmelcoch... keď išla tá partia na chrobáku kabrio tou zákrutou tak mi stiahlo * lebo keby tí sa tam prevrátili... vôbec tie kabriolety... a tí dvaja na jednej motorke.... diváci vybiehajúci len tak na cestu.... proste sila... koľko odvahy-hlúposti mali niekedy ľudia, ale bez nich by sme nepokročili,že?
Super hudba, zvonove nohavice a auta na vysokych uzkych pneumatikach a makkom podvozku ;-)
Ked som dobre pocial, to biele Derriockovo BMW so zenou na spolujazdcovej strane tam havarovalo 2x a raz malo nabeh.
Tak toto se Auto.cz opravdu povedlo. Po spoustě záběrů nevalné hodnoty je tohle opravdový skvost! Je vidět, že před 40 lety se ještě bezpečnost nebrala tak vážně, vždyť většina aut ještě neměla ani bezpečnostní pásy, ani bezpečnostní zámky dveří.... Každopádně je to úžasné svědectví o automobnilové době, která se již nikdy nevrátí. A taky to dokumentuje, jak bídné měla většina běžných aut té doby jízdní vlastnosti - v zatáčce stačilo opravdu málo a auto šlo "na budku". Nejhorší jsou ty vozy s motorem vzadu a kyvadlovými zadními polonápravami.... Fascinuje mě ta lehkovážnost tehdejších lidí, ale z hlediska automobilových zážitků to musela být stejně skvělá doba. Tedy v tehdejším západním Německu, ne v husákovském Československu...
Běžně prodávaných aut, které v roce 1970 na Nurburgringu obstály, opravdu moc nebylo. Určitě bych volil Alfu Romeo Giulia Super 1.6, ta by takové problémy jako ty Brouci, Fiaty 850 Coupé a Opely Kadett určitě neměla :-)
..no sak mnohe aj boli lepsie, ..je len otazkou s akeho uhla pohladu sa na to pozrie ! Okrem toho tie auta boli seriovky tej doby, a zavodne prevedenia bolo ine caffe, ..a zober este do uvahy, ze rychlosti na okruhoch tej doby a techniky a dnesnej ... co a kto dokazal viac ? ..Mr,Moss, alebo napr. Mr.Schumacher ? ..
A este jedna vec, ,,je jasne ze bezpecnost za 4.desatrocia isla v pred, ale ludia stale zomieraju, odpoved nie su bez.systemy ale bezpecne hlavy vodocou, a FAKT, ze nie kazdy na to ma, ..aj ked si mysli ze ma !
Lebo ked si osedlas napr. Jaguar E-type a pojdes opatrne do 150km, je velka pravdepodobnost, ze si to uzijes viac ako v novom aute pri rovnakej rychlosti, a tu to zacina : rychlejsie, silnejsie ...to nikdy neskoci :*) .. zomierat budu ludia furt i ked urcite menej. V tej dobe by malo kto isiel po dialnici 250, ..dnes je to normal, hoci v nikajom aute neprezijes plny naraz v rychlosti nad 120km za hodinu ...
Ja by som sa tam nechcel vratit. Z tej doby pochadzaju desive spravy o slabej kvalite. Take poruchy sa uz dnes nevyskytuju (dobre, dnes sa vyskytuju ine >:-[] , tak ako s chorobami u ludi), ale tie podvozky na vysokych uzkych gumach a makkych pruzinach. Smrad olovnateho benzinu z vyfuku, presakujuci olej z kazdeho miesta na motore a prevodovke. Smrad benzinu v kabine, vriaca voda v chladicoch, zlte slabe lampase vpredu,... bez elektroniky, ktora sa sice kazi, ale take vyhrievane celne sklo, tempomat, ESP alebo len cyklovac stieracov a centralne zamukanie maju svoje opodstanenie.
..neviem o com to hovoris, ..aj ked ti rozumiem >:-[]
Vw beetle bol skonstruovany vyznamim panom, ale bol urceny pre stado, nieco ako pre nas bola Skoda ci Trabant, ..a to by dopadlo tak isto >:D
Ja hovorim, a pripajam odkaz, co je moja odpoved. Tieto casi sa uz nikdy nevratia, a je to velka skoda, classic cars je neporovnatelne s nicim .
Skvělá doba pro diváky, ale šílená pro řidiče a jejich auta.. Byl bych srab, do toho bych nešel. V případě toho Brouka kabrio už jsem to viděl v nejhorších barvách, jak všude lítaj utrhaný hlavy a tak.. magoři.
ti ludia museli byt vtedy fakt strasne lahkovazni :-O s beznymi seriovymi autami tej doby by som sa vobec niekam na okruh ani len nepokusal ist. ved vtedy boli vsetky auta len take krehke krabicky s taziskom niekde v oblakoch a s tenkymi pneumatikami, ktore sa zahryznu do asfaltu iba v tu najnespravnejsiu chvilu. ale ludia vtedy asi nemali ani velmi kde vidiet, co sa moze stat. teraz mame plny youtube vselijakych nehod, tak si to uvedomujeme lepsie. ale aj tak, s chrobakom kabrio ist na okruh, kde sa prevracaju auta jedna radost... to uz je vyslovene ludska blbost.
který na toto video dal odkaz při jiné diskuzi o ježdění na tomto okruhu.... Díky....
Kde mi nejvíce zatrnulo, je drift - naštěstí ukočírovaný - toho Brouka kabrio se čtyřmi pasažéry.......
Toto je fakt brutus.To jak tam lidi vlajou vypadávají ven, auta se přetačí přes střechu... no fuj Díky švédům za vynález losího testu. A zaplť pánbůh za dnešní bezpečný auta. Repsektive díky EU za neustálý tlak na zvyšování bezpečnosti aut. Tak jako tenkrát bylo připoutání se v autě něco velmi nemoderního taki dnes spoustta chytráků brblá nad povinými airbagy ESP a podobně. To že je to správnej směr, je jasně vidět z thoto videa, protože blbejch a namachrovanejch frajerů je v každý době dost.
Mimochodem maximálním vrcholem idiocie byla ten brouk cabrio se 4 lidmi co šel málem přes střechu. Přepokládám že za tak hovadskej nápad jet na riziko v takový kombinaci, řidič hned vzápětí dostal trest smrti.
krásná doba, kdy když se pitomec rozhodl spáchat sebevraždu jízdou po okruhu v autě, které na to absolutně nemělo jízdní vlastnosti, žádná bruselská komise mu v tom nebránila! Každý, kdo tenhle "karambol" v Adenauer Forst přežil, se stal mnohem lepším řidičem, nežli Ti nejlepší odchovanci ABS, ESP, ASR, TCS a dalších bezpečnostních fíčur, které před blbci maskují fungování fyzikálních zákonů. Většina těch aut v padáku Fuchsröhre nabrala maximální rychlost, kterou se dnešní čerství absolventi autoškol nerozpakují profrčet předměstským provozem, přechod nepřechod (VW Käfer měl maximálku někde kolem 115km/h).