Snaha udělat jízdu autem bezpečnější není záležitostí posledních 20 let, jak by se mohlo zdát. Jak výrazně zlepšit jízdní vlastnosti a ovladatelnost výkonných aut, ukázalo ve druhé polovině 70. let Porsche.
"Svým jízdním chováním tak předčilo vše, co tehdy nabízela konkurence, a stanovilo tak nová měřítka pro posuzování jízdního chování nejen výkonných osobních automobilů."
Správně: Svými jízdními vlastnostmi se přiblížila kinematicky sice velmi výhodné, ale z hlediska neodpružených hmot a ceny poněkud problematické nápravě DeDion, kterou v té době v obdobném uspořádání používala Alfa Romeo.
V roce 1980 ale vše smazal Vůz roku 1980, tedy Lancia Delta, jejíž zadní náprava na vzpěrácvh McPherson se v mnoha modifikacích používala více než třicet let (Fiat 500X ji používá dodnes), stala se základem prakticky všech náprav soutěžních automobilů a jediným důvodem jejího dalšího nepoužívání v sériové výrobě je její prostorová náročnost (která nevadila u hranatých automobilů typu Lancia Thema, ale začala výrazně vadit u kulatých aut - viz. zavazadelník AR 156).