Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jak Porsche před 40 lety radikálně změnilo jízdní vlastnosti. Díky zavěšení Weissach

Snaha udělat jízdu autem bezpečnější není záležitostí posledních 20 let, jak by se mohlo zdát. Jak výrazně zlepšit jízdní vlastnosti a ovladatelnost výkonných aut, ukázalo ve druhé polovině 70. let Porsche.
Zpět na článek
10. 5. 2018 12:39
Avatar -
10. 5. 2018 12:39
Ale zase ne
"Svým jízdním chováním tak předčilo vše, co tehdy nabízela konkurence, a stanovilo tak nová měřítka pro posuzování jízdního chování nejen výkonných osobních automobilů."

Správně: Svými jízdními vlastnostmi se přiblížila kinematicky sice velmi výhodné, ale z hlediska neodpružených hmot a ceny poněkud problematické nápravě DeDion, kterou v té době v obdobném uspořádání používala Alfa Romeo.

V roce 1980 ale vše smazal Vůz roku 1980, tedy Lancia Delta, jejíž zadní náprava na vzpěrácvh McPherson se v mnoha modifikacích používala více než třicet let (Fiat 500X ji používá dodnes), stala se základem prakticky všech náprav soutěžních automobilů a jediným důvodem jejího dalšího nepoužívání v sériové výrobě je její prostorová náročnost (která nevadila u hranatých automobilů typu Lancia Thema, ale začala výrazně vadit u kulatých aut - viz. zavazadelník AR 156).
Rozbalit vlákno
0