Diskuse

Jak předejít poranění krční páteře při autonehodě? Správně nastavená opěrka je základ!

18.3.2017

Reakce těla na zadní náraz do vozidla mívá neblahé následky pro krční páteř pasažérů. Silné bolesti a další závažné poruchy pak zraněné někdy provázejí i po zbytek života. Jak tomu předejít?

 

  • 00 Reagovat !

    foto Ja-Prvni-123

    Ja Prvni 123 18.03.  16:44

    A víte, že...

    k podobnému poškození může dojít i při nárazu zepředu? I když při podstatně vyšších rychlostech, pochopitelně.
    A že se můžou projevit i po několika letech?

    A že se s tím pak už fakt nedá nic dělat...
  • 20 Reagovat !

    foto heretik

    heretik 18.03.  17:13

    Správně nastavená opěrka je základ?

    V nadpise: Správně nastavená opěrka je základ!
    V texte: ochranné systémy zvládnou snížit riziko poranění krční páteře až o polovinu? Správně nastavené „klasické“ opěrky hlavy jen o 5 až 10 %.

    Tak očividne správne nastavená opierka nie je základ! Základ je mať auto s vyššou úrovňou pasívnej bezpečnosti.
    • 10 Reagovat !

      foto LiborP

      LiborP 18.03.  21:17

      « Re: Správně nastavená opěrka je základ?

      Ano, máte pravdu jenomže taková auta se nedělají. Jen pár má zatím ne příliš dokonalé aktivní systémy a většina to řeší tak, že posunula opěrku značně dopředu tak, že je to nepohodlné a bolí z toho záda.
  • 00 Reagovat !

    foto white-LabeL

    white LabeL 18.03.  18:22

    Výška opěrky

    Mám 193 cm (tedy žádný extrém) a ještě jsem neviděl auto, kde bych si mohl nastavit opěrku o 5cm výš, než je výška mé hlavy. Většinou mám vůbec problém dostat opěrku aspoň do stejné výšky! Co potom dvou (a více) metroví chlapi?
  • 00 Reagovat !

    foto unicorn64

    unicorn64 18.03.  19:28

    Riesenie! ... pri naraze zozadu

    Prave ma napadlo riesenie, tak sa s vami o to podelim :-)
    Raz sa mi stalo, ze stojim na cervenu a zrazu baac, zozadu do nas narazilo auto. Bolo to dost neprijemne, pretoze to CLOVEK NECAKA a SVALY SU UVOLNENE. Ak by som bol VAROVANY, svaly by sa intuitivne stiahli a nasledky by boli podstatne mensie. Presne o to ide, ze ak ma clovek uvolneny krk, potom relativne tazka hlava leti dopredu a krk ma problem ... velky problem, pretoze svaly "nedrzia" hlavu.
    Takze riesenie su senzory nielen VPREDU, ale hlavne VZADU, pretoze dozadu sa clovek nepozera. Postacuje VAROVNA SIGNALIZACIA a svaly sa stiahnu. Nie je to ani drahe.
    A mimochodom, ten sofer bol mlady, zrejme sa s niekym rozpraval, pretoze "vraj cervenu a ani auto pred sebou nevidel". Zrejme tu signalizaciu by potreboval aj on :-)
    • 00 Reagovat !

      foto stealth01

      stealth01 19.03.  14:11

      « Re: Riesenie! ... pri naraze zozadu

      Audi to nazývá "pre-safe rear". Má čidla a kamery pro naráz zezadu, ale netuším, co všechno to umí.
      • 00 Reagovat !

        foto jam2015

        jam2015 19.03.  15:16

        « Re: Re: Riesenie! ... pri naraze zozadu

        Hlavne by mali všetci blbečkovia prestať tlačiť na brzdu, keď stoja na rovine.
        P.S. Neplatí pre tých s automatom.
  • 10 Reagovat !

    foto LiborP

    LiborP 18.03.  21:12

    Naprostá ignorace výrobců a kontraproduktivní NCAP test

    Jak se tu píše je to vážný problém, který se bez moderních systémů nedá řešit. Dnes má auto nižší třídy běžně 6 složitých airbagů ale jen pár aktivní systémy opěrky hlavy pochybné funkčnosti.
    Pod tlakem testů jako NCAP udělali výrobci naprostou pitomost, posunuli opěrku dopředu (ano trochu to vylepší popisovaný problém), takže jsou dnes sedadla nepohodlná a stejně jak se tu píše vážné havárie neřeší. Jen pár procent aut má dozadu dopředu nastavitelné opěrky
    • 00 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 19.03.  21:39

      « Re: Naprostá ignorace výrobců a kontraproduktivní NCAP test

      Přesně, u některých aut jsou přední opěrky hlavy trestuhostně vysunuté směrem dopředu. Výsledkem je stav, kdy zde sedícího vyššího člověka začně už po chvíli bolet za krkem, protože musí mít pořád mírně předkloněnou hlavu - otřesné! Nejvíc jsem tuto katastrofální konstrukční chybu pocítil v některých novějších Mazdách, pak v moderních Renaultech a před lety taky v Alfě MiTo.
      P.S. Snad vůbec nejpříšernější přední sedačky z novějších aut měla pro vyšší lidi Škoda Felicia - tam to byl přesně opačný problém - její přední opěrky byla příliš nízké (resp. byla směšně nízká přední opěradla) a opěrky byly tak krátké a tak moc vzadu, že tam byly fakt jen na ozdobu! 8-s 8-s 8-s :no:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!








Blesk.cz

Ruce pryč! Těchto 6 věcí je špinavějších než záchodová mísa

Ruce pryč! Těchto 6 věcí je špinavějších než záchodová mísa

Nechceme vás strašit, protože bakterie jsou více méně přirozené, ale čeho je moc, toho je příliš. Dennodenně…

Útočník z Londýna nebyl „osamělý vlk“? Další muž skončil ve vazbě za plánování teroru

Útočník z Londýna nebyl „osamělý vlk“? Další muž…

Britská policie dál prošetřuje okolnosti středečního teroristického útoku v Londýně. Stále není úplně vyloučené,…

 

iSport.cz

Sivok byl před San Marinem nervózní. O poločase se s trenérem smál

Sivok byl před San Marinem nervózní. O poločase se s…

Celkem se obával ostudy, moc toho nenaspal. Nakonec odjížděl hodně spokojený. Obránce Tomáš Sivok popisoval i…

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval fotbal. Máme o co hrát

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval…

Trenér fotbalové reprezentace Karel Jarolím si po vítězství 6:0 v utkání kvalifikace mistrovství světa na půdě…

 

Reflex.cz

Čestný doktor Drtina vydělává na Hitlerovi. Proč ne na felaci?

Čestný doktor Drtina vydělává na Hitlerovi. Proč ne…

JUDr. PhDr. Emerich Drtina, Dr.h.c., ředitel nakladatelství Naše vojsko, prodává hrnky a trička s Adolfem…

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží, politici jen zopakovali své bláboly

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží,…

Třeba premiér Sobotka, kancléřka Merkelová či předseda Evropské komise Juncker skutečně věří tomu, co říkali…