Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jak předejít poranění krční páteře při autonehodě? Správně nastavená opěrka je základ!

Reakce těla na zadní náraz do vozidla mívá neblahé následky pro krční páteř pasažérů. Silné bolesti a další závažné poruchy pak zraněné někdy provázejí i po zbytek života. Jak tomu předejít?
Zpět na článek
Avatar - Ja Prvni 123
18. 3. 2017 16:44
A víte, že...
k podobnému poškození může dojít i při nárazu zepředu? I když při podstatně vyšších rychlostech, pochopitelně.
A že se můžou projevit i po několika letech?

A že se s tím pak už fakt nedá nic dělat...
Rozbalit vlákno
0
18. 3. 2017 17:13
Správně nastavená opěrka je základ?
V nadpise: Správně nastavená opěrka je základ!
V texte: ochranné systémy zvládnou snížit riziko poranění krční páteře až o polovinu? Správně nastavené „klasické“ opěrky hlavy jen o 5 až 10 %.

Tak očividne správne nastavená opierka nie je základ! Základ je mať auto s vyššou úrovňou pasívnej bezpečnosti.
Rozbalit vlákno
1
18. 3. 2017 21:17
Re: Správně nastavená opěrka je základ?
Ano, máte pravdu jenomže taková auta se nedělají. Jen pár má zatím ne příliš dokonalé aktivní systémy a většina to řeší tak, že posunula opěrku značně dopředu tak, že je to nepohodlné a bolí z toho záda.
Avatar - white label
18. 3. 2017 18:22
Výška opěrky
Mám 193 cm (tedy žádný extrém) a ještě jsem neviděl auto, kde bych si mohl nastavit opěrku o 5cm výš, než je výška mé hlavy. Většinou mám vůbec problém dostat opěrku aspoň do stejné výšky! Co potom dvou (a více) metroví chlapi?
Rozbalit vlákno
0
18. 3. 2017 19:28
Riesenie! ... pri naraze zozadu
Prave ma napadlo riesenie, tak sa s vami o to podelim :-)
Raz sa mi stalo, ze stojim na cervenu a zrazu baac, zozadu do nas narazilo auto. Bolo to dost neprijemne, pretoze to CLOVEK NECAKA a SVALY SU UVOLNENE. Ak by som bol VAROVANY, svaly by sa intuitivne stiahli a nasledky by boli podstatne mensie. Presne o to ide, ze ak ma clovek uvolneny krk, potom relativne tazka hlava leti dopredu a krk ma problem ... velky problem, pretoze svaly "nedrzia" hlavu.
Takze riesenie su senzory nielen VPREDU, ale hlavne VZADU, pretoze dozadu sa clovek nepozera. Postacuje VAROVNA SIGNALIZACIA a svaly sa stiahnu. Nie je to ani drahe.
A mimochodom, ten sofer bol mlady, zrejme sa s niekym rozpraval, pretoze "vraj cervenu a ani auto pred sebou nevidel". Zrejme tu signalizaciu by potreboval aj on :-)
Rozbalit vlákno
2
19. 3. 2017 14:11
Re: Riesenie! ... pri naraze zozadu
Audi to nazývá "pre-safe rear". Má čidla a kamery pro naráz zezadu, ale netuším, co všechno to umí.
19. 3. 2017 15:16
Re: Riesenie! ... pri naraze zozadu
Hlavne by mali všetci blbečkovia prestať tlačiť na brzdu, keď stoja na rovine.
P.S. Neplatí pre tých s automatom.
18. 3. 2017 21:12
Naprostá ignorace výrobců a kontraproduktivní NCAP test
Jak se tu píše je to vážný problém, který se bez moderních systémů nedá řešit. Dnes má auto nižší třídy běžně 6 složitých airbagů ale jen pár aktivní systémy opěrky hlavy pochybné funkčnosti.
Pod tlakem testů jako NCAP udělali výrobci naprostou pitomost, posunuli opěrku dopředu (ano trochu to vylepší popisovaný problém), takže jsou dnes sedadla nepohodlná a stejně jak se tu píše vážné havárie neřeší. Jen pár procent aut má dozadu dopředu nastavitelné opěrky
Rozbalit vlákno
1
19. 3. 2017 21:39
Re: Naprostá ignorace výrobců a kontraproduktivní NCAP test
Přesně, u některých aut jsou přední opěrky hlavy trestuhostně vysunuté směrem dopředu. Výsledkem je stav, kdy zde sedícího vyššího člověka začně už po chvíli bolet za krkem, protože musí mít pořád mírně předkloněnou hlavu - otřesné! Nejvíc jsem tuto katastrofální konstrukční chybu pocítil v některých novějších Mazdách, pak v moderních Renaultech a před lety taky v Alfě MiTo.
P.S. Snad vůbec nejpříšernější přední sedačky z novějších aut měla pro vyšší lidi Škoda Felicia - tam to byl přesně opačný problém - její přední opěrky byla příliš nízké (resp. byla směšně nízká přední opěradla) a opěrky byly tak krátké a tak moc vzadu, že tam byly fakt jen na ozdobu! 8-s 8-s 8-s :no: