Diskuse

Jak předejít poranění krční páteře při autonehodě? Správně nastavená opěrka je základ!

18.3.2017

Reakce těla na zadní náraz do vozidla mívá neblahé následky pro krční páteř pasažérů. Silné bolesti a další závažné poruchy pak zraněné někdy provázejí i po zbytek života. Jak tomu předejít?

 

  • 00 Reagovat !

    foto Ja-Prvni-123

    Ja Prvni 123 18.03.  16:44

    A víte, že...

    k podobnému poškození může dojít i při nárazu zepředu? I když při podstatně vyšších rychlostech, pochopitelně.
    A že se můžou projevit i po několika letech?

    A že se s tím pak už fakt nedá nic dělat...
  • 20 Reagovat !

    foto heretik

    heretik 18.03.  17:13

    Správně nastavená opěrka je základ?

    V nadpise: Správně nastavená opěrka je základ!
    V texte: ochranné systémy zvládnou snížit riziko poranění krční páteře až o polovinu? Správně nastavené „klasické“ opěrky hlavy jen o 5 až 10 %.

    Tak očividne správne nastavená opierka nie je základ! Základ je mať auto s vyššou úrovňou pasívnej bezpečnosti.
    • 10 Reagovat !

      foto LiborP

      LiborP 18.03.  21:17

      « Re: Správně nastavená opěrka je základ?

      Ano, máte pravdu jenomže taková auta se nedělají. Jen pár má zatím ne příliš dokonalé aktivní systémy a většina to řeší tak, že posunula opěrku značně dopředu tak, že je to nepohodlné a bolí z toho záda.
  • 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 18.03.  18:22

    Výška opěrky

    Mám 193 cm (tedy žádný extrém) a ještě jsem neviděl auto, kde bych si mohl nastavit opěrku o 5cm výš, než je výška mé hlavy. Většinou mám vůbec problém dostat opěrku aspoň do stejné výšky! Co potom dvou (a více) metroví chlapi?
  • 00 Reagovat !

    foto unicorn64

    unicorn64 18.03.  19:28

    Riesenie! ... pri naraze zozadu

    Prave ma napadlo riesenie, tak sa s vami o to podelim :-)
    Raz sa mi stalo, ze stojim na cervenu a zrazu baac, zozadu do nas narazilo auto. Bolo to dost neprijemne, pretoze to CLOVEK NECAKA a SVALY SU UVOLNENE. Ak by som bol VAROVANY, svaly by sa intuitivne stiahli a nasledky by boli podstatne mensie. Presne o to ide, ze ak ma clovek uvolneny krk, potom relativne tazka hlava leti dopredu a krk ma problem ... velky problem, pretoze svaly "nedrzia" hlavu.
    Takze riesenie su senzory nielen VPREDU, ale hlavne VZADU, pretoze dozadu sa clovek nepozera. Postacuje VAROVNA SIGNALIZACIA a svaly sa stiahnu. Nie je to ani drahe.
    A mimochodom, ten sofer bol mlady, zrejme sa s niekym rozpraval, pretoze "vraj cervenu a ani auto pred sebou nevidel". Zrejme tu signalizaciu by potreboval aj on :-)
    • 00 Reagovat !

      foto stealth01

      stealth01 19.03.  14:11

      « Re: Riesenie! ... pri naraze zozadu

      Audi to nazývá "pre-safe rear". Má čidla a kamery pro naráz zezadu, ale netuším, co všechno to umí.
      • 00 Reagovat !

        foto jam2015

        jam2015 19.03.  15:16

        « Re: Re: Riesenie! ... pri naraze zozadu

        Hlavne by mali všetci blbečkovia prestať tlačiť na brzdu, keď stoja na rovine.
        P.S. Neplatí pre tých s automatom.
  • 10 Reagovat !

    foto LiborP

    LiborP 18.03.  21:12

    Naprostá ignorace výrobců a kontraproduktivní NCAP test

    Jak se tu píše je to vážný problém, který se bez moderních systémů nedá řešit. Dnes má auto nižší třídy běžně 6 složitých airbagů ale jen pár aktivní systémy opěrky hlavy pochybné funkčnosti.
    Pod tlakem testů jako NCAP udělali výrobci naprostou pitomost, posunuli opěrku dopředu (ano trochu to vylepší popisovaný problém), takže jsou dnes sedadla nepohodlná a stejně jak se tu píše vážné havárie neřeší. Jen pár procent aut má dozadu dopředu nastavitelné opěrky
    • 00 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 19.03.  21:39

      « Re: Naprostá ignorace výrobců a kontraproduktivní NCAP test

      Přesně, u některých aut jsou přední opěrky hlavy trestuhostně vysunuté směrem dopředu. Výsledkem je stav, kdy zde sedícího vyššího člověka začně už po chvíli bolet za krkem, protože musí mít pořád mírně předkloněnou hlavu - otřesné! Nejvíc jsem tuto katastrofální konstrukční chybu pocítil v některých novějších Mazdách, pak v moderních Renaultech a před lety taky v Alfě MiTo.
      P.S. Snad vůbec nejpříšernější přední sedačky z novějších aut měla pro vyšší lidi Škoda Felicia - tam to byl přesně opačný problém - její přední opěrky byla příliš nízké (resp. byla směšně nízká přední opěradla) a opěrky byly tak krátké a tak moc vzadu, že tam byly fakt jen na ozdobu! 8-s 8-s 8-s :no:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek chce jeho konec, má vysvětlit „popravy“

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek…

Šéf finanční správy Martin Janeček a náměstkyně ministra financí Alena Schillerová budou na zasedání vlády 6.…

 

iSport.cz

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle! Sebrali mi telefon

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle!…

Dráhovému cyklistovi Tomáši Bábkovi obhajoba titulu mistra Evropy v keirinu nevyšla. Na šampionátu v Berlíně…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…