Diskuse

Jak předejít poranění krční páteře při autonehodě? Správně nastavená opěrka je základ!

18.3.2017

Reakce těla na zadní náraz do vozidla mívá neblahé následky pro krční páteř pasažérů. Silné bolesti a další závažné poruchy pak zraněné někdy provázejí i po zbytek života. Jak tomu předejít?

 

  • 00 Reagovat !

    foto Ja-Prvni-123

    Ja Prvni 123 18.03.  16:44

    A víte, že...

    k podobnému poškození může dojít i při nárazu zepředu? I když při podstatně vyšších rychlostech, pochopitelně.
    A že se můžou projevit i po několika letech?

    A že se s tím pak už fakt nedá nic dělat...
  • 20 Reagovat !

    foto heretik

    heretik 18.03.  17:13

    Správně nastavená opěrka je základ?

    V nadpise: Správně nastavená opěrka je základ!
    V texte: ochranné systémy zvládnou snížit riziko poranění krční páteře až o polovinu? Správně nastavené „klasické“ opěrky hlavy jen o 5 až 10 %.

    Tak očividne správne nastavená opierka nie je základ! Základ je mať auto s vyššou úrovňou pasívnej bezpečnosti.
    • 10 Reagovat !

      foto LiborP

      LiborP 18.03.  21:17

      « Re: Správně nastavená opěrka je základ?

      Ano, máte pravdu jenomže taková auta se nedělají. Jen pár má zatím ne příliš dokonalé aktivní systémy a většina to řeší tak, že posunula opěrku značně dopředu tak, že je to nepohodlné a bolí z toho záda.
  • 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 18.03.  18:22

    Výška opěrky

    Mám 193 cm (tedy žádný extrém) a ještě jsem neviděl auto, kde bych si mohl nastavit opěrku o 5cm výš, než je výška mé hlavy. Většinou mám vůbec problém dostat opěrku aspoň do stejné výšky! Co potom dvou (a více) metroví chlapi?
  • 00 Reagovat !

    foto unicorn64

    unicorn64 18.03.  19:28

    Riesenie! ... pri naraze zozadu

    Prave ma napadlo riesenie, tak sa s vami o to podelim :-)
    Raz sa mi stalo, ze stojim na cervenu a zrazu baac, zozadu do nas narazilo auto. Bolo to dost neprijemne, pretoze to CLOVEK NECAKA a SVALY SU UVOLNENE. Ak by som bol VAROVANY, svaly by sa intuitivne stiahli a nasledky by boli podstatne mensie. Presne o to ide, ze ak ma clovek uvolneny krk, potom relativne tazka hlava leti dopredu a krk ma problem ... velky problem, pretoze svaly "nedrzia" hlavu.
    Takze riesenie su senzory nielen VPREDU, ale hlavne VZADU, pretoze dozadu sa clovek nepozera. Postacuje VAROVNA SIGNALIZACIA a svaly sa stiahnu. Nie je to ani drahe.
    A mimochodom, ten sofer bol mlady, zrejme sa s niekym rozpraval, pretoze "vraj cervenu a ani auto pred sebou nevidel". Zrejme tu signalizaciu by potreboval aj on :-)
    • 00 Reagovat !

      foto stealth01

      stealth01 19.03.  14:11

      « Re: Riesenie! ... pri naraze zozadu

      Audi to nazývá "pre-safe rear". Má čidla a kamery pro naráz zezadu, ale netuším, co všechno to umí.
      • 00 Reagovat !

        foto jam2015

        jam2015 19.03.  15:16

        « Re: Re: Riesenie! ... pri naraze zozadu

        Hlavne by mali všetci blbečkovia prestať tlačiť na brzdu, keď stoja na rovine.
        P.S. Neplatí pre tých s automatom.
  • 10 Reagovat !

    foto LiborP

    LiborP 18.03.  21:12

    Naprostá ignorace výrobců a kontraproduktivní NCAP test

    Jak se tu píše je to vážný problém, který se bez moderních systémů nedá řešit. Dnes má auto nižší třídy běžně 6 složitých airbagů ale jen pár aktivní systémy opěrky hlavy pochybné funkčnosti.
    Pod tlakem testů jako NCAP udělali výrobci naprostou pitomost, posunuli opěrku dopředu (ano trochu to vylepší popisovaný problém), takže jsou dnes sedadla nepohodlná a stejně jak se tu píše vážné havárie neřeší. Jen pár procent aut má dozadu dopředu nastavitelné opěrky
    • 00 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 19.03.  21:39

      « Re: Naprostá ignorace výrobců a kontraproduktivní NCAP test

      Přesně, u některých aut jsou přední opěrky hlavy trestuhostně vysunuté směrem dopředu. Výsledkem je stav, kdy zde sedícího vyššího člověka začně už po chvíli bolet za krkem, protože musí mít pořád mírně předkloněnou hlavu - otřesné! Nejvíc jsem tuto katastrofální konstrukční chybu pocítil v některých novějších Mazdách, pak v moderních Renaultech a před lety taky v Alfě MiTo.
      P.S. Snad vůbec nejpříšernější přední sedačky z novějších aut měla pro vyšší lidi Škoda Felicia - tam to byl přesně opačný problém - její přední opěrky byla příliš nízké (resp. byla směšně nízká přední opěradla) a opěrky byly tak krátké a tak moc vzadu, že tam byly fakt jen na ozdobu! 8-s 8-s 8-s :no:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Nahé turistky vzaly Sardinii útokem! V rouše Evině pózují na plážích i pod vodou

Nahé turistky vzaly Sardinii útokem! V rouše Evině…

Italskou Sardinii obsadily nahé turistky! Sexy krásky se na internetu chlubí pikantními snímky s malebným…

Raz, dva, tři a je hotovo: Tři extra rychlé recepty na výborné dobroty

Raz, dva, tři a je hotovo: Tři extra rychlé recepty…

Lámete si hlavu, co rodině nebo přátelům připravit o víkendu k jídlu? Zkuste naše extra rychlé recepty.

 

iSport.cz

Monako přehrálo Méty a má ligový rekord. Výhru vystřelil Falcao

Monako přehrálo Méty a má ligový rekord. Výhru…

Fotbalisté Monaka vyhráli i třetí zápas v novém ročníku francouzské ligy. Na hřišti Met zvítězili 1:0 a…

Ručinský se zastal Nedvěda: Méďovy názory jsem vzal. Nebyla to kritika

Ručinský se zastal Nedvěda: Méďovy názory jsem vzal.…

Z nasvíceného jeviště se po roce a půl stáhl zpět do zákulisí. Martin Ručinský složil funkci generálního…

 

Reflex.cz

V KLDR žádný hlad a bída není, USA jsou hlavní agresor, říká Vrobel

V KLDR žádný hlad a bída není, USA jsou hlavní…

Spojené státy jako hlavní agresor a Korejská lidově demokratická republika coby jeden z posledních suverénních…

Zázrak z Aleppa. Lvice, kterou zachránili z tamní zoo, porodila mládě

Zázrak z Aleppa. Lvice, kterou zachránili z tamní…

Veterináři i zoologové se podivují nad případem lvice, která byla převezena ze zničené zoo v syrském Aleppu…