Jak řídí čeští muži? Jezdí na oranžovou a poslouchají rock
Průzkumů rozdílů mezi řidiči a řidičkami vzniklo v minulosti již několik. Ten nejnovější, zadaný českým zastoupení značky Kia, se zaměřil výhradně na tuzemské řidiče.
Z výzkumu vyplývá, že čeští řidiči a řidičky nepoužívají tolik klakson jako jinde ve světě. Když už však řidič zatroubí, je to častěji muž než žena.
Sprostými slovy se však zklidňují obě pohlaví. Mezi 62 % řidičů, kteří při jízdě neváhají používat silná slova na adresu ostatních účastníků provozu, jsou podle průzkumu obě pohlaví zastoupena rovnoměrně.
Rozdílem je však jízda na oranžovou. Ženy raději zastaví, zatímco pánové křižovatku spíše projedou na poslední chvíli.
Přestože umění zvládnout více věcí najednou se spíše připisuje ženám, v automobilech vykonávají více aktiv spíše muži, 37 % respondentů uvedlo, že v autě telefonují, 58 % pak tvrdí, že za volantem pijí nebo jedí.
Muži nicméně potvrzují stereotypy o technické zdatnosti. Podle průzkumu jsou přístupnější moderním pomocníkům, jako je navigace, tempomat nebo parkovací asistent. Všichni dotazovaní muži dále tvrdí, že umí vyměnit kolo.
Co se týče alkoholu za volantem, konzumují jej spíše pánové. Čtvrtina z nich totiž přiznala, že někdy usedla za volant pod jeho vlivem, přičemž každý desátý jel s alkoholem v krvi opakovaně. U opačného pohlaví jela pod vlivem alkoholu opakovaně každá dvacátá řidička.
Průzkum zabrousil i k pikantnímu tématu sexu v autě. Ten přiznalo 46 % mužů, přičemž nejčastěji si jej podle očekávání vyzkoušeli mladší řidiči (ve věku 18 až 35 let). Z řidiček se k této aktivitě přiznalo 39 % žen.
Průzkum provedla agentura Médea Research na reprezentativním vzorku 522 aktivních řidičů. České zastoupení značky Kia jím chtělo zjistit potřeby, chování a zvyky českých šoférů, tedy svých potenciálních zákazníků.