Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jak se kdysi stavěly dálnice: Proč ty současné tolik nevydrží?

Po dálnicích ze 70. a 80. let jezdíme dodnes, byť se skřípěním zubů. Jak je možné, že později stavěné úseky už volají po opravě? A bude to napříště lepší?
Zpět na článek
4. 3. 2017 09:10
4. 3. 2017 10:00
4. 3. 2017 10:06
4. 3. 2017 10:17
4. 3. 2017 10:40
4. 3. 2017 10:19
4. 3. 2017 10:35
4. 3. 2017 10:59
4. 3. 2017 11:02
4. 3. 2017 11:18
4. 3. 2017 11:46
4. 3. 2017 12:36
4. 3. 2017 12:33
4. 3. 2017 18:53
4. 3. 2017 19:13
4. 3. 2017 20:40
4. 3. 2017 21:28
4. 3. 2017 21:42
4. 3. 2017 22:01
5. 3. 2017 01:46
5. 3. 2017 12:22
5. 3. 2017 14:27
4. 3. 2017 21:50
5. 3. 2017 12:08
5. 3. 2017 12:20
5. 3. 2017 17:44
5. 3. 2017 18:24
5. 3. 2017 19:08
4. 3. 2017 10:26
4. 3. 2017 10:53
4. 3. 2017 11:43
4. 3. 2017 11:59
4. 3. 2017 12:03
4. 3. 2017 12:53
4. 3. 2017 14:24
4. 3. 2017 18:36
5. 3. 2017 22:24
5. 3. 2017 22:25
4. 3. 2017 18:43
4. 3. 2017 11:57
4. 3. 2017 12:09
4. 3. 2017 12:45
4. 3. 2017 12:57
4. 3. 2017 14:12
4. 3. 2017 14:27
4. 3. 2017 14:33
6. 3. 2017 09:58
4. 3. 2017 18:31
4. 3. 2017 22:23
5. 3. 2017 08:02
5. 3. 2017 09:09
5. 3. 2017 09:17
5. 3. 2017 12:57
5. 3. 2017 13:01
5. 3. 2017 13:07
5. 3. 2017 13:14
5. 3. 2017 13:16
5. 3. 2017 16:35
5. 3. 2017 13:08
5. 3. 2017 13:10
5. 3. 2017 13:19
5. 3. 2017 13:21
5. 3. 2017 13:12
5. 3. 2017 16:36
5. 3. 2017 01:45
5. 3. 2017 12:00
5. 3. 2017 12:28
5. 3. 2017 12:29
5. 3. 2017 12:35
5. 3. 2017 12:37
5. 3. 2017 12:41
5. 3. 2017 12:47
5. 3. 2017 13:02
5. 3. 2017 13:16
5. 3. 2017 13:26
5. 3. 2017 13:29
5. 3. 2017 13:50
5. 3. 2017 13:56
5. 3. 2017 12:49
5. 3. 2017 12:54
5. 3. 2017 14:07
5. 3. 2017 13:00
5. 3. 2017 13:06
5. 3. 2017 13:08
5. 3. 2017 13:13
5. 3. 2017 13:20
5. 3. 2017 13:17
5. 3. 2017 13:29
5. 3. 2017 16:38
5. 3. 2017 16:50
5. 3. 2017 12:36
5. 3. 2017 12:34
5. 3. 2017 12:39
5. 3. 2017 12:49
5. 3. 2017 12:51
5. 3. 2017 13:01
5. 3. 2017 13:00
5. 3. 2017 13:35
5. 3. 2017 13:38
5. 3. 2017 13:39
5. 3. 2017 13:46
5. 3. 2017 14:09
5. 3. 2017 14:20
5. 3. 2017 13:49
5. 3. 2017 13:52
4. 3. 2017 08:34
Kulturne dedicstvo
Tak vidim, ze mate v tej vasej krajine krasnej ceskej podobny bordel ako u nas. Mna len udivuje, ze to ten narod este toleruje. Taka primerana defenestrace by podla mna nemohla uskodit >:-[]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jenik3
4. 3. 2017 08:54
pozustatek centralniho hospodarstvi
RSD se od roku 1990 daleko nedostalo a vlastne ani nemohlo, kdyz je to zaba na prameni.
Rozbalit vlákno
45
4. 3. 2017 09:15
Re: pozustatek centralniho hospodarstvi
Pokud se po 30 letech budeš vymlouvat na komouše, tak se daleko nedostaneš. Zatím jsme se dokázali dostat mezi rozvojové země s obrovským státním aparátem a byrokracií. I na tu mizernou výstavbu silnic si musíme vyžebrat peníze od jiných států.
4. 3. 2017 09:57
Re: pozustatek centralniho hospodarstvi
ten vyvoj je zajimavej
za 1. republiky jsme patrili na 8.-10. nejrozvinutejsi zemi na svete, za komousu jsme spadli mezi rozvojove staty, po 1989 jsme zacali splhat nahoru mezi ty rozvinute a tahle vláda nas zase dovedla mezi rozvojove země (informace stara par tydnu) a ještě v tom videj vyhodu ...
firmy brecej ze nemaj lidi, ale andrej s bohousem nabiraj desetitisice lidi do statniho aparatu, z nichž část bude koukat pod prsty tem co něco vytvarej, jestli nahodou nekradou a když zareagujes o den později na nesrovnalosti v kontrolni hlaseni, protože jsi byl s detma na dovoleny, tak ti automaticky naparej 30tis pokuty, i když mas vse vporadu ...
Avatar - Blue Sun
4. 3. 2017 10:00
Re: pozustatek centralniho hospodarstvi
Smutné ovšem je, že tomu ti lidé fakt věří a ještě je podporují.
Já nevím, ale kdybych měl pocit, že mě prodavač, hospodský nebo třeba zedník okrádá, tak už logicky za ním nikdy nepůjdu, ne? Pokud tam ti lidé na jednu stranu chodí a za rohem říkají, že všichni tihle kradou, není to projev toho nejubožejšího pokrytectví na světě?
4. 3. 2017 10:03
Re: pozustatek centralniho hospodarstvi
a navíc, ještě jsem na vesnici nevidel hospodskyho, majitele obchudku, zednika ... kterej by si zil na vysoky noze
Avatar - Blue Sun
4. 3. 2017 10:09
Re: pozustatek centralniho hospodarstvi
To já ani ve městech, když nepočítám "vyhlášené" a předražené hospody, kam chodila česká porevoluční "elita" a dodnes z toho žijí.
A ano, pokud už takový člověk něco má a vypadá, že si "žije", většinou je to na úkor jeho vlastního zdraví, rodiny nebo osobního života. Tak se ale nedá žít věčně. To je návrat spíš tak do feudalismu, než pokrok moderní doby.
Nejhorší ovšem je, že na české politické scéně momentálně není nikdo, koho by šlo volit s tím, aby člověk měl čisté svědomí, že udělal to nejlepší možné. Všechny strany, ať velké či malé, mají jedno nosné populistické téma a pak prázdnotu. Koncepce žádná, myšlenka ještě slabší, přehled o řízení státu a jeho potřebách nulový.
4. 3. 2017 10:22
Re: pozustatek centralniho hospodarstvi
To, co tady píšeš jsou neskutečné nesmysly. Mezi 8 nebo 10 nejrozvinutějších státu jsme nepatřili. Za komoušů jsme nikdy mezi rozvojové státy nespadli. To se stalo až dnes. Drž se reality a zapomeň na ideologický balast.
4. 3. 2017 11:51
Re: pozustatek centralniho hospodarstvi
Výňatek z historie hospodářství ČSR za 1. republiky: První republika
Po první světové válce se začal průmysl prudce rozvíjet. Ruční práci nahrazovala strojní výroba a nové technologie. Asi nejvýznamnějším představitelem této doby je X1 Tomáš Baťa X1, který dokázal dát práci desetitisícům dělníků. Hospodářství v ČSR prošlo během 20. let 20. století několika vlnami rozmachu a následného útlumu. Přesto v roce 1924 dosáhla průmyslová výroba stavu jako před válkou. Textilní, sklářský a obuvnický průmysl byl jedním z nejvyspělejších na světě. Československý zbrojařský průmysl neměl v Evropě konkurenci. Spolu s dokončující se elektrifikací ČSR se rozvíjel rovněž elektrotechnický a energetický průmysl. V roce 1928 bylo v celé ČSR pouze 38 tisíc nezaměstnaných, což nepředstavovalo ani 1 % práceschopného obyvatelstva. Data z roku 1929 dokládají: v zemědělství pracovalo 35 % lidí, v průmyslu 34 % a téměř 31 % již tehdy ve službách. Ve stejném roce se ČSR podílela 1,4 % na celosvětové průmyslové výrobě a řadila se asi na desáté místo ve světě.
4. 3. 2017 12:07
Re: pozustatek centralniho hospodarstvi
Ve svém nejlepším roce, v roce 1929, byla v HDP na hlavu 11 v Evropě. Krize ve 30. letech nás pak postihla víc než ostatní a zaostávali jsme čím dál víc za evropským průměrem. K tomu si přidej cca 1 milión nezaměstnaných. V roce 1929 jsme byli na 74% evropského průměru, v roce 1937 na 58%. To je taky jeden z důvodů, proč chtěly Sudety pod Německo. Ten mýtus o desátem místě na světě nemá reálné základy. V jednom roce jsme jen byli na desátém místě ve výrobě koše průmyslových výrobků na hlavu. tento parametr však není důležitý a dařilo se nám v něm i za komančů.
Avatar - Hammunasakra
4. 3. 2017 23:32
Re: pozustatek centralniho hospodarstvi
Krize 30. let česko postihla míň než ostatní = přesně naopak ;-)

Během socíku sme ve všech ekonomickejch srovnáních padali zhruba tempem co deset let to deset příček = to je propad jak kráva :-|

Proto choděj biliony na podporu stavby silnic, železnic, opravu památek, zlepšení zdravotnictví atd. atp. ze zemí bejvalý západní Evropy k nám do postsovětskejch zemí = a ne naopak

Ale to určitě víš :-)
Avatar - Blue Sun
5. 3. 2017 09:03
Re: pozustatek centralniho hospodarstvi
Tyvole, nauč se psát jako člověk, aby ti bylo vůbec rozumět.
Avatar - Hammunasakra
5. 3. 2017 09:21
Re: pozustatek centralniho hospodarstvi
Tos pochopil i ty = neřikej že ne ;-)

Čemu se na tom dá nerozumět? :-)
Avatar - Blue Sun
5. 3. 2017 12:52
Re: pozustatek centralniho hospodarstvi
Překvapivě všemu, co ty na to?
Ty rovnítka ve větách nedávají žádný smysl a části vět za nimi už pak vůbec ne.
To je nový cool styl vyjadřování v kruzích akademických teoretiků?
Avatar - Hammunasakra
5. 3. 2017 21:47
Re: pozustatek centralniho hospodarstvi
Ne = od Zemana prezidentem je cool myslet si že akademici sou největší hovada >:-[]

Horší sou už jen sluníčkáři = od Ježíše po Havla >:D
5. 3. 2017 11:02
Re: pozustatek centralniho hospodarstvi
Přestaň věřit pohádkám a podívej se na reálná čísla. V roce 1929 jsme byli v HDP na hlavu 11 v Evropě. Krize ve 30. letech nás pak postihla víc než ostatní a zaostávali jsme čím dál víc za evropským průměrem. V roce 1929 jsme byli na 74% evropského průměru, v roce 1937 na 58%. Pokud jsme se během krize ještě víc propadli za průměr Evropy, tak nás logicky ta krize postihla mnohem víc. Mimochodem Rakousko už tehdy bylo daleko před námi. Tvoje pohádky o 10. místě na světě na tom nic nezmění. A právě tohle je náš největší současný problém. Neustálé vymlouvání se na jiné, hledání viníků všude kolem sebe a věření pohádkám pro slabomyslné.
Avatar - Hammunasakra
5. 3. 2017 12:27
Re: pozustatek centralniho hospodarstvi
No přestaň si vymejšlet = každej ekonom ví že přesně obráceně. Zrovna nás naštěstí krize 30. let postihla mín než sousedy. Myslim že nejhůř to tady v okolí odneslo Polsko

Rašínovy reformy byly skvělý = proto ho taky fanatický komunisti zabili ne?

Proč se dneska někdo snaží zpochybnit že sme tou dobou byli mezi 10 průmyslově nejvyspělejšíma zeměma = to fakt hlava nebere

Nevymejšlej ekonomický kraviny a nech si to dát do souvislostí od nějakýho ekonoma = jestli teda neoblbuješ úmyslně = což tak trochu působí ;-)

Kecy o hledání viníků? Kdo je za co zodpovědnej víme = ty snad ne? :-)
5. 3. 2017 13:49
Re: pozustatek centralniho hospodarstvi
Stejně tak každá maminka říká, že dárky nosí Ježíšek. Není špatné tomu věřit a budeš mít asi jednodušší život, pokud nebudeš pátrat po tom, jak to je ve skutečnosti. Ale už jsi trošku pokročil v tom, že netvrdíš, že jsme byli mezi 10 nejvyspělejšími státy státy světa. Už je jen malý krok k tomu,a by jsi pochopil, že jsme jen jeden rok byli mezi 10 nejlepšími ve produkci koše 20 výrobků na hlavu. To však s vyspělostí státu nemá skoro nic společného. Jak už jsem psal dříve. Podívej se na HDP na hlavu a porovnej si to s evropským průměrem. Před krizí to bylo 74% evropského průměru (11. místo v Evropě), po krizi 58% evropského průměru (13. místo v Evropě).
Avatar - Hammunasakra
5. 3. 2017 21:35
Re: pozustatek centralniho hospodarstvi
Co se snažíš tim 11. vs 13. místem říct? Že naši zemi rakušáci spravovali líp? To neni osamocenej názor a bohužel na něm možná něco i je :-|

Ale propad o 2 místa během krize vidíš jako něco zlomovýho? Je to spíš prd a realita je že některý země krizí prošly daleko hůř = třeba to Polsko. A je to prd proti propadu z let 48 až 89 kdy zemi vzala do rukou malá partička co nikoho nepustila ke slovu ;-)

[odkaz] >:-[]
6. 3. 2017 07:49
Re: pozustatek centralniho hospodarstvi
Zajímavější je ten propad v procentech. Ten je docela zásadní. Pokud jde o dobu komunismu, tak tam už k žádnému ekonomickému propadu nedošlo. Komoušům můžeš vyčítat spoustu věcí, ale ekonomika a školství fungovaly docela dobře. Třeba z toho školství těžíme dodnes.
Avatar - Hammunasakra
6. 3. 2017 07:55
Re: pozustatek centralniho hospodarstvi
Propad to bez diskuzí je ale jakej z toho děláš závěr? Obrovskej propad byl třeba v textilnim průmyslu = co tim chceš říct?

Co má co dělat školství a čistě nepravdivá informace: Po dobu komunismu k žádnému ekonomickému propadu nedošlo?

[odkaz]

Hele už vim odkud ty čísla máš: Z www.ksm.cz = zkus brát informace taky odjinud = z VŠE, ČNB apod. ;-)
6. 3. 2017 12:34
Re: pozustatek centralniho hospodarstvi
Ale no tak. Těch zdrojů je spousta, včetně VŠE a ČNB. U čísel se zase tak moc lhát nedá. Mě by spíš zajímala, kde jsi vzal tu pohádku o 10. místě na světě.
Avatar - Hammunasakra
6. 3. 2017 12:51
Re: pozustatek centralniho hospodarstvi
Žádný no tak = prostě verze našich ekonomickejch dějin na stránkách Komunistickýho svazu mládeže je totální ***. Demagogie nadoraz :no: 8-s

Blábol že VŠE to překrucuje stejně mě fakt hodně uráží

U čísel se lhát nedá = u jejich výkladu a dosazení do souvislostí se to dá otočit kam se ti hodí. Třeba tvrdit že za socialismu naše ekonomika nešla totálně do *, že sme nezaostali skoro ve všem od zdravotnictví po stavbu dálnic = i když tvrdit že sou desítky let hotový jako v tom Rakousku bude těžký >:-[]
Že de ekonomika do kopru komanči věděli už koncem 70. let = proto taky reformy a návraty vyhozenejch atd. Ale v polovině 80. jim došlo že neni šance. Obří území počínaje Aší končící na Kamčatce zkrachovalo ekonomicky, ne politicky. U nás proto do čela pustili de Bila Milouše = a čekali na krach

Pohádky nemusim = 10. průmyslově nejvyspělejší země sme prostě byli = s tim nic nenaděláš. A zatimco za 20 let 1. republiky sme rakouskem za staletí nasazenej standard udrželi, po ´48 přišel brutální propad obřího rozsahu = což by sis měl dostudovat :-!

Nebo jak si vysvětluješ bilionový dotace ze západu Evropy do postsovětskejch zemí = na dohnání stavby dálnic, železnic, zdevastovanejch památek atd. atp? To sem zvědavej co vymyslíš? ;-)

Když budeš v tom vymejšlení = jak si vysvětluješ že máš násobně menší plat než ten rakušan s kterym sme staletí žili v jednom státě? A majetek zrovnatak? Tak vymejšlej :-)
6. 3. 2017 16:04
Re: pozustatek centralniho hospodarstvi
Kde jsem psal, že to VŠE překrucuje. Psal jsem, že ta čísla jsou všude stejná. Nebo VŠE ( i když nevím, co si pod tím představit) někde píše, že jsme byli mezi 10 nejbohatšími, nejvyspělejšími státy světa? To tady slyším jen od tebe, jako hlasatele pohádek, které mezi lidi pustil nějaký politik. Chápu, proč tato pohádka vznikla a asi i splnila svůj účet. I přes toto pochopení si snad mohu někdy dovolit napsat, že je to nesmysl. Dnes už tuto pohádku snad nepotřebujem. Svůj účel už splnila. Stejně tak snad už nastala doba se popravdě podívat i na ekonomiku za komančů. Podle statistik se propad nekonal a HDP v průměru rostlo min stejným tempem jako nyní. Nevím, jak jsi na ten brutální propad obřích rozměrů přišel. Kde byl reálně vidět?
Pokud jde o ty dotace, tak no se ptej někde jinde. Za komoušů jsme u nikoho na stavbu silnic žebrat nemuseli. Naopak jme chudším pomáhali. I když nechápu, kde jsme na to brali (dluhy stát ani lidé neměli), když jsme dle tebe prošli brutálním propadem obřích rozměrů. :-)
Avatar - Hammunasakra
6. 3. 2017 17:13
Re: pozustatek centralniho hospodarstvi
Kterak se ze 100% vyhnout všem otázkám :yes: >:-[]

Nepsals tu demagogii na stránkách ksm.cz [odkaz] přímo ty? :-)

Jj čísla se daj okecávat = realita ne :-!

Jak vysvětluješ že země západní Evropy posílaj biliony zemím bejvalý sovětský zóny včetně nás a ne naopak? :-)
Avatar - Hammunasakra
4. 3. 2017 23:30
Re: pozustatek centralniho hospodarstvi
Neblábol = proč si vymejšlíš? :-|
Avatar - Hammunasakra
4. 3. 2017 23:28
Re: pozustatek centralniho hospodarstvi
:yes: :yes: :-!
Avatar - Jenik3
4. 3. 2017 19:04
Re: pozustatek centralniho hospodarstvi
Brecim nad tim, kam jsme se dostali od roku 90. V mnoha ohledech hodne dopredu, ale planovani a vystavba silnicni a dalnicni site zustala kdesi v minulosti.
Avatar - Blue Sun
4. 3. 2017 10:13
Re: pozustatek centralniho hospodarstvi
Ideální to tam rozhodně není. Na jejich aspoň částečnou obranu musím ale říci, že porevoluční zákony k veřejným zakázkám stály a stojí opravdu za vyližp*del a soutěžit se podle toho nedá. Druhou věcí je odbornost lidí, kteří ve státní správě pracují. Za mizerné tabulkové platy tam špičkového odborníka nedostanete a když si nějakého nasmlouváte, NKÚ vás za to odstřelí, protože na tabulkovém místě toho člověka přeci někdo sedí...
Většina státní správy se nedělá ve státní prospěch, bohužel.
Avatar - praděda7
4. 3. 2017 11:30
Re: pozustatek centralniho hospodarstvi
Pozor! Tabulkové platy nezahrňují různé odměny...jako například když někdo "dře jako kůň"... ;-) A bacha. Do státní služby se lidi spíš tlačí než odcházejí. Až to bude naopak, pak tvým slovům uvěřím... ;-)
Avatar - Blue Sun
4. 3. 2017 14:21
Re: pozustatek centralniho hospodarstvi
Nesmíš všechno hodnotit podle jedné krávy s roztaženýma hnátama. A jestli se tam lidi tlačí, proč máme stále problém obsadit spoustu míst třeba s devátou, osmou platovkou? Tam nikdo nechce. Nezaměňuj politiku se státní správou.
Avatar - praděda7
4. 3. 2017 18:30
Re: pozustatek centralniho hospodarstvi
Nekecej? Stát má problém obsadit místa ve státní správě? A teď tu o Červené Karkulce prosím... >:D
Avatar - Blue Sun
4. 3. 2017 22:19
Re: pozustatek centralniho hospodarstvi
Ano, má. Lidi se hlásí, ale když zjistí, kolik je s tím vším práce a za jaké peníze, tak do tří měsíců zase jdou. Nebo se přihlásí takoví, kteří sice vydrží, ale jen škodí. Chápu, starému dědkovi to je asi jedno a tomu to jako pomůcka ke kopání do státu stačí. Nám mladším to jedno není...
Avatar - Hammunasakra
5. 3. 2017 22:15
Re: pozustatek centralniho hospodarstvi
Nech toho = ty snad souhlasíš s ekonomickou abnormalitou že ve státní sféře sou vyšší platy než v soukromý která jí živí? :-)
Avatar - Blue Sun
6. 3. 2017 10:18
Re: pozustatek centralniho hospodarstvi
Víš, co u tebe nechápu? Na jedné straně kritizuješ stát za neodbornost a špatné hospodaření, ale ty odborníky bys zaplatit nechtěl... Už ti bylo aspoň patnáct, panejo?
Avatar - Hammunasakra
6. 3. 2017 11:31
Re: pozustatek centralniho hospodarstvi
A ty už máš po pubertě?

Jak si vymyslel že nechtěl zaplatit?

To že státní zaměstnanci berou víc než soukromá sféra je smutná a velmi špatná realita = zaplatit dobře několik jednotlivců něco úplně jinýho. Problém je že z pár výjímek se u nás vmžiku stanou stovky = i když je to výjímka na parkování pro invalidu

Státní zaměstnanci maj mít jiný benefity ne vyšší plat než v soukromý sféře
Avatar - praděda7
5. 3. 2017 22:28
Re: pozustatek centralniho hospodarstvi
Kecáš! Neznám nikoho, kdo se stal jednou parazitem ve státním sektoru, že by odtamtáť dobrovolně odešel...[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
5. 3. 2017 22:29
Re: pozustatek centralniho hospodarstvi
:yes: :yes: :-)
Avatar - Blue Sun
6. 3. 2017 10:17
Re: pozustatek centralniho hospodarstvi
Jojo, tabulková teoretická místa...
Třeba jako v bezpečnostních složkách. Plánují skoro devadesát tisíc a obsazeno mají dvě třetiny.. a tak dále.
Avatar - Hammunasakra
6. 3. 2017 11:32
Re: pozustatek centralniho hospodarstvi
Tak pokračuj tak dále ;-)

O státní místa je velkej zájem protože: Sou momentálně líp placený než zbytek co je živí. Jejich produktivita je skoro tragikomicky horší než ten zbytek co je živí = ale to spíš víš nebo?

Počet státních zaměstnanců za poslední 3 roky vyskočil o 37 000 lidí = líp placenejch než zbytek kterej je platí = i to spíš víš nebo? :-)
Avatar - Blue Sun
6. 3. 2017 17:08
Re: pozustatek centralniho hospodarstvi
Nerozumím řeči tvého kmene. Napiš to česky, pak se můžeme bavit.
Avatar - Hammunasakra
6. 3. 2017 17:10
Re: pozustatek centralniho hospodarstvi
To je česky = zapni se a dáš to ;-)

Strmej nárůst počtu státních zaměstnanců kterej stojí asi 100 mld ročně = to víš nebo? :-)

Průměrnej příjem státních zaměstnanců převyšuje příjem lidí co je živěj = i to víš nebo? ;-)
Avatar - praděda7
6. 3. 2017 12:44
Re: pozustatek centralniho hospodarstvi
Doufám, že nepíšeš tyto příspěvky v pracovní době, i když čas 10.17 by tomu nasvědčoval. My ti platíme mzdu, tak žádné flákání na internetu!
Avatar - Hammunasakra
6. 3. 2017 12:52
Re: pozustatek centralniho hospodarstvi
:yes: >:-[]
Avatar - Blue Sun
6. 3. 2017 17:07
Re: pozustatek centralniho hospodarstvi
Pak platíte málo, protože na technice, kterou mi dali k provozování, všechno příliš dlouho trvá... a mezitím tak můžu prudit hlupce, jako jsi ty.
Ale silně pochybuju, že zrovna vy dva něco platíte. Jeden v důchodu a druhý ještě ani nevylezl ze školy...
Avatar - Hammunasakra
6. 3. 2017 17:11
Re: pozustatek centralniho hospodarstvi
Znám důchodce co platěj daně :-)
Avatar - praděda7
6. 3. 2017 17:52
Re: pozustatek centralniho hospodarstvi
Jasný, já stále platím daně a nejen v Česku. Tož bacha nebo tě udám... ;-)
Avatar - Zappa
4. 3. 2017 09:10
pochopitelné
samozrejme, ze cesta z Prahy do Brna bolá zastarala zo 70 rokov - ked pre minulé vlady bolo lepsie akože usetrit miliardy na konci roku a radšej roky nedali do toho ani halier!
To uz bola svetove znama najhorsia dialnica.
Rozbalit vlákno
4
4. 3. 2017 09:25
Re: pochopitelné
A zatímco my jsme měli zastaralou dálnici, tak v Horních Uhrách měli holý zadek. :-!
Avatar - dock37
4. 3. 2017 09:40
Re: pochopitelné
úsek D1 medzi BA a PN cca 70 a 80. roky je bez vážnejších opráv,ale letisková dráha medzi Brnom a Prahou je od 1997 v úžasnom stave.čo sú zhruba časovo rovnaké úseky :-)
Avatar - Zappa
4. 3. 2017 10:13
Re: pochopitelné
Ludek - hola *, to nie je hamba - ale tá dutá hlava, to už musí aj bolieť, nie?!
4. 3. 2017 22:27
Re: pochopitelné
Dutá hlava nebolí >:D >:-[]
4. 3. 2017 09:41
kdyz porovnam treba D5 a D11
tak většina useku cca od Berouna dal je stara 20 let a první část D11 30 let.
ta D11 byla katastrofa uz v době otevreni, pricemz "nove" useky D5 jsou stále sjizdne.
D1, která která je mistama hodne mizerna, byla mezi phou a brnem zprujezdnena az v roce 1980 a o jejím mizernym stavu se mluvi minimalne 20 let, takze zadne velkej zazrak to nebyl ani par let po otevreni.

a vsim ste si někdo, ze v evropských zemich, kde nevladli komousi, nemaj s dalnicema zadnej velkej problém a dalnicni sit maj +- hotovou a kvalitnejsi, narozdil od zemi, kde 40 let vladli komunisti, kde je v lepsim pripade jen polovina planovany dalnicni site a ta se navíc stavi za velkého prispeni penez z tech zemi, kde komousi nevladli.
to není vymluva na komouse, tenhle stav je ve všech zemich který patrily do vlivu CCCP, to se netyka jen ceska ...
Rozbalit vlákno
11
Avatar - praděda7
4. 3. 2017 09:46
Re: kdyz porovnam treba D5 a D11
....také mě tu chybí v článku zmínka o "zlatých českých ručičkách"......... ;-)
Avatar - Blue Sun
4. 3. 2017 10:05
Re: kdyz porovnam treba D5 a D11
Zase nelži, ano? Nevyhovující stav D1 začal být až v dobách, kdy prudce narostla doprava, a projevil se teprve po roce 2000. Ano, některé úseky i dříve, ale ty také byly výrazně starší, než tvých "1980".
A že by nebyly s dálniční sítí jinde problémy? Ale ano, jsou taky, jen se o nich nepíše, protože to vůbec není moderní. Italské dálnice jsou prakticky neustále ve výstavbě a rekonstrukci, například. Ve Francii dálniční síť nestačí, ani německá není ideální a sami Němci přiznávají, že by se měla řešit jinak. To dnes samozřejmě už nejde, ale dost doplácí na to, že dálnice stavěli v první řadě pro rychlý postup za druhé světové.
4. 3. 2017 10:20
Re: kdyz porovnam treba D5 a D11
na jasne, par useku D1 melo v roce 2000 uz 60 let ...
ja sem toho po D1 teda moc nenajel, ale pamatuju v době povodni v 1997 sem jel do bratislavy po D2 a to bylo strasny kodrcani. pamatuju, jak sem na hranicich musel otevrit kufr jestli nevezu nejakej kontraband, takze nam tam nalitali komari a az do bratislavi jsme je vybijeli, ale stejne jsme prijeli vopuchli...

paterni nemecky dalnice maj uz cca 80 let, jestli někdo dnes tvrdi, ze jsou blbe naprojektovany, tak to je typickej general po bitve, to ze nemecka dalnicini sit nestaci, co mame rikat teprve u nas?

docela bych polemizoval s tim, ze nemecky dalnice byly staveny kvůli rychlymu postupu za ww2, když fasisti rozsirovali zvuj zivotni prostor na všechny svetovy strany. uplne nechapu k cemu nemcum byla dalnicni sit v nemecku, když bojovali u moskvy nebo stalingradu. jedna z chyb Hitlera byla, ze se soustredil na auta a dalnice místo na zeleznice, protože zeleznice jsou ve valce mnohem dulezitejsi
Avatar - Blue Sun
4. 3. 2017 10:49
Re: kdyz porovnam treba D5 a D11
Tyjo, tak tohle snad nemyslíš vážně, ne? Kritizuješ D1 a pak na obhajobu svého tvrzení vytáhneš D2 a ještě zcela nesouvisející "problém" s hraniční kontrolou? Co jsi zač?
Němci neměli v té době dostatečnou vlakovou kapacitu k rychlému postupu do západní Evropy, oni ty dálnice potřebovali. Jen říkám, že by německá síť vypadala jinak, kdyby byla stavěna pro ekonomickou prospěšnost, namísto válečné. Dnes to už napravit nejde. A nezapomínej, že železnice je za války mnohem zranitelnější. Stačí zastavit jeden vlak a vyřadíš celou síť. Díru v silnici objedeš.
4. 3. 2017 10:57
Re: kdyz porovnam treba D5 a D11
D1 se stavela jako praha-brno-bratislava
D2 je dnes brno-hranice a dále pak na bratislavu
tedy porovnavam tehdejsi D1, coz je dnes D2 co na tom nechapes? soucasna D2 je (a byla) navíc mnohem min vytizena nez D1.
hranicni kontrola s téma komarama mi pripomina, ze to byl rok 1997, kdy byly povodne, tedy max 20let od zprovozneni D1

zeleznici v tylu prepravis spoustu lidi a materialu v kratkym case. tomu nemůžou auta konkurovat. na bojiste se to dostane po vlastní ose nebo na autech
Avatar - Blue Sun
4. 3. 2017 11:24
Re: kdyz porovnam treba D5 a D11
D1 nebyla, pokud vím, nikdy na slovenskou hranici k Bratislavě. To by tam nemohl být sjezd a křížení, ale vedla by přímo. Motáš se v tom.
O válečném nasazení se s tebou radši bavit nebudu, ty nejsi ani teoretik...
4. 3. 2017 12:03
Re: kdyz porovnam treba D5 a D11
s tou D1 a D2 mas nejspis pravdu, prislo mi logicky, ze prahu a bratislavu by spojovala D1, ze by slovakum vadilo, ze oni maj "jen" D2, a ze ta část D1 do bratislavy se přejmenovala az po rozdeleni...

několik tisíc tanku po vlastní ose neprepravis (zivotnost pasu je několik set km a ta spotřeba...), když je budes prepravovat po silnici na tahacich, tak potrebujes kvalitni silnice a spoustu tezkych tahacu, který byly mozna v nemecku, ale v polsku ani v rusku ne. to samy munice, ostatní materiál a jidlo pro několik milionu vojaku. nemci měli obecne nedostatek benzinu a na co asi tak jezdil nemeckej tank a nemecky auta? na uhli jako lokomotiva??
Avatar - Blue Sun
4. 3. 2017 14:23
Re: kdyz porovnam treba D5 a D11
Jak říkám, ani teoretik... Ty toho o druhé světové fakt moc nevíš, co? Tak šup, zpátky ke vzdělání.
Avatar - Hammunasakra
5. 3. 2017 22:20
Re: kdyz porovnam treba D5 a D11
Koukám že se dost opakuješ = co takhle argumenty? Nebo aspoň inovovuj ten žvást o vzdělání a teoretizování ;-)
4. 3. 2017 11:33
Re: kdyz porovnam treba D5 a D11
Z experta na stavbu dalnic se stal vojensky strateg >:D
Avatar - Hammunasakra
5. 3. 2017 22:18
Re: kdyz porovnam treba D5 a D11
Výrazně starších než 1980? Dyť první dvacetikilometrovej úsek otevřeli 1971
4. 3. 2017 10:00
Bolševik
Tohle by si měli přečíst rudí přikuřovači, kteří vždy lžou o kvalitní práci za komárů.
Stálo to za kiliš vyliž, a všichni to víme.
Jenže kvičící kreatury by chtěly zas Vítězný Únor... KOmouši byli, jsou a budou, vždy to nejhorší zlo, co je možný si představit. Největší špatnost co provedli, je pokřivení myšlení lidí. Podle toho to v politice i na silnicích vypadá.
Rozbalit vlákno
31
Avatar - Blue Sun
4. 3. 2017 10:02
Re: Bolševik
Smutné je, že ta mizerná práce vydržela déle, než ta "kvalitní" kapitalistická z moderní doby. Takže já se těm lidem ani nedivím.
Jenže antikomunista nikdy neumí říci to "B", tedy že dnes je ten bordel daleko horší.
4. 3. 2017 10:06
Re: Bolševik
nechci se s tebou prit,
ale ten bordel je dnes vic videt a všude se o tom pise.
za komousu se psalo jen o uspesich, jak se vse dařilo, jak se plan splnil na 110% ... dnes se většinou pise negativne, jak nic nefunguje, jak se něco nepovedlo atd ..
tim samozrejme netvrdim, ze dnes je vse OK, to ani nahodou
Avatar - Blue Sun
4. 3. 2017 10:10
Re: Bolševik
Bordel je vidět vždycky, ať se o něm píše nebo ne. Nevidí pouze slepý a ten, kdo vidět nechce. Tohle je výmluva, která u mě neobstojí, nejsem dítě od televize.
4. 3. 2017 10:17
Re: Bolševik
Problém většiny antikomunistů je ten, že svůj antikomunismus v sobě objevili až po revoluci. A stejně jako tehdy i dnes se snaží sebe sama přesvědčit, že patří mezi ty úspěšné, inteligentní a spokojené. Že opět ve své době obstáli. Tak jak jim chyběl vlastní názor za komančů, tak jim chybí i teď.
4. 3. 2017 10:40
Re: Bolševik
spousta komunistu svůj antifasismus objevili az po valce, do ty doby s gestapem spolupracovali. kazdej neprevlika kabat jako komousi
4. 3. 2017 10:19
Re: Bolševik
Právě lidi jako ty tady dělali Vítězný Únor.
4. 3. 2017 10:35
Re: Bolševik
nevim podle ceho ho posuzujes. to ze kritizuje komouse prece neznamena , ze by snima tahnul za jeden provaz.
všichni prece nejsou jako ti, co udavali gestapu a pak se z nich stali ti nejhorlivejsi komunisti. nejspis na tom ale nic prekvapivyho neni, protože az do napadeni CCCP Hitlerem komunisti po evrope zadnou velkou odbojovou cinnost proti fasistum nevyvijeli a napr. ve francii komunisti s fasistama spolupracovali - ostatne s hitlerem ve velkym spolupracoval stalin.
4. 3. 2017 10:59
Re: Bolševik
Koukám, že tvůj přehled o světě končí na úrovni wikipedie. Stejně jako s tou První republikou, které dle tebe a wikipedie byla 8.-10. nejvyspělejší na světě.
4. 3. 2017 11:02
Re: Bolševik
v komunistických rocenkach se doctes samozrejme něco jiného
tam ja opravdu necerpam, i když si to nekdy ze zajmu prectu.
kazdopadne poucny je, jak komousi vykladali třeba katynskej masakr, hazeli to na fasisty, aby po pul stoleti priznali, ze to byli oni. Nebo jak stále nepriznavaj, ze komunisti az do napadeni CCCP hitlerem spolupracovali s fasisty.
komousi jsou v "alternativnim" vykladu dejin mistri
4. 3. 2017 11:18
Re: Bolševik
Takže zase jen ideologické bláboly. Tebe opravdu nezajímá, jak na tom byla reálně První republika ve srovnání s ostatními? Stačí ti jen nějaký mýtus? Rád plaveš po povrchu? Ideální sousto pro ty, proti kterým se tady verbálně vymezuješ.
4. 3. 2017 11:46
Re: Bolševik
Na bolševiky bacha, pořád se drží cca na svém a asi před měsícem jsem slyšel Dolejše v rádiu a nevěřil jsem svým uším - byl vážně dobrej, asi mají nové politické poradce, a nebo starýho Dolejše vyměnili ufoni za novýho... Dokonce i připustil, že 21. srpen byla chyba a že ideologie do politiky nepatří... S takovou brzo předeženou i Dluhoslava a brzo nám tu bude vládnout Hrabiš a komáři >:D
Avatar - narona
4. 3. 2017 12:36
Re: Bolševik
Dolejš je jedinej s rozumným uvažováním mezi komunistama. ;-) Dokonce si myslím že je to jeden z nejlepších politiků v ČR a to jsem spíš antikomunista >:D
4. 3. 2017 12:06
Re: Bolševik
Ježiší, ty musíš být neskutečný * v životě! Ale dobře ti tak!! :no:
Avatar - holden2
4. 3. 2017 12:33
Re: Bolševik
nejvetsi moralni upadek nasi spolecnosti bohuzel vznikl za ery toho grazla havla
Avatar - removed
4. 3. 2017 18:53
Re: Bolševik
Myslis tim, jak spolecne s dalsimi zabranil tomu, aby to v tehdejsi CSSR nedopadlo jak v Rumunsku? Pripadne pri rozdeleni tehdejsi CSFR jsme se mezi sebou nepomlatili? Ty ses fakt vystavni lopata, to se musi nechat...
Avatar - removed
4. 3. 2017 19:13
Re: Bolševik
V devadesatkach Cesi a Slovaci ukazali tu nejvetsi moralni silu. Mel bys na to byt patricne hrdej a ne placat pi..covi..ny
Avatar - holden2
4. 3. 2017 20:40
Re: Bolševik
jenze ta moralni sila nebyla zasluha grazla havla. ten upadek zacal az pote co se dostal k moci s tim disidentskym xindlem
Avatar - removed
4. 3. 2017 21:28
Re: Bolševik
Ja si pamatuji, ze na grazly ukazoval jako jeden z mala prstem. A ve svem uradu nemel temer zadnou moc. Svadet ciny grazlu, kteri jsou do dnes u moci na presidenta Havla je mimo misu. Havel nevelel prumyslu ani ekonomice ani ministerstvu vnitra, nikdy nebyl ministerskym predsedou... A jako prezident vetoval mnoho nemoralnich zakonu, ale byl vetsinou prehlasovan.
Avatar - holden2
4. 3. 2017 21:42
Re: Bolševik
havel byl predevsim nasazena loutka a slo mu pouze o ziskani majetku po kolaborantskym fotrovi
Avatar - removed
4. 3. 2017 22:01
Re: Bolševik
Ano, toto soucasne vytvareni negativni aury kolem pana presidenta Havla se grazlum hodi do kramu, protoze pak nikdo neukazuje na ne. Jak snadne, ze? "Za vsechno muze Havel!" Boze, kdy uz to lidem dojde, ze nejvic nenavisti siri ti nejvetsi kriklouni?
Avatar - holden2
5. 3. 2017 01:46
Re: Bolševik
s tim souhlasim ze nejvic nenavisti siri nejvetsi kriklouni, napr. ta particka nasazenyho komparzovyho antizemanovskyho xindlu v dnesni dobe
Avatar - removed
5. 3. 2017 12:22
Re: Bolševik
křiklouni bez rozumných argumentů jsou idioty ať se přiklání ke kterékoliv straně.
Avatar - holden2
5. 3. 2017 14:27
Re: Bolševik
hlavne se ta particka nazyva demokraticka ale jakmile neni po jejich tak rvou kopou a delaji bordel. je to stejne jak u antizemanovskyho xindlu tak ted antitrumpovskej.
Avatar - _Karel_
4. 3. 2017 21:50
Re: Bolševik
:yes: :yes: :yes:
Pane presidente,
ústavní činiteli,
píšu vám protože na mě moje děti zapomněly...
Avatar - Hammunasakra
5. 3. 2017 07:48
Re: Bolševik
Fíha = takhle si to pamatuješ? >:D

Nebo to tak prostě chceš vidět? >:-[]
Avatar - Hittman
5. 3. 2017 12:08
Re: Bolševik
Je překvapivé, když při bourání starých mostů přes D1 byl zjištěn tak kvalitní beton, že se bourací práce nestihly v termínu.... Tím neobhajuji režim, ale lidi, co to dělali. Ne všichni byli před 90.tým rokem idioti a lempli.
Avatar - removed
5. 3. 2017 12:20
Re: Bolševik
rozhodně bych neoznačil lidi před í0-tým rokem za idioty a lempli... ale jestli jsem správně googlil, byli tehdy lidé ve stavebnictví placeni mimo jiné i za spotřebu materiálu. Dnes se ve stavebnictví používá spousta různých aditiv a různých chemických přípravků a pochybuju o tom, že chlápek u míchačky čte pořádně návod k jejich použití... umí-li vůbec číst latinku a ne pouze azbuku ;-)
Avatar - holden2
5. 3. 2017 17:44
Re: Bolševik
to mas dojem ze v betonarkach leje ukacko aditiva z kanystriku? tak jestli mas takoveto znalosti tak neprekvapis vubec nicim
Avatar - removed
5. 3. 2017 18:24
Re: Bolševik
Trochu lepe cti a pak reaguj.
Avatar - Hammunasakra
5. 3. 2017 12:26
Re: Bolševik
Sou to furt ty samý :-)

Mosty z připravovaný dálnice z 1. republiky stojej dodnes ;-)

Problém je že soudruzi dálnice nestavěli = dodnes sme to počtem km nedohnali :-|
Avatar - narona
5. 3. 2017 19:08
Re: Bolševik
Jo jenže to byly mosty z doby režimu Adolfa HITLERA!!! >:D
4. 3. 2017 10:26
vtip
celej vtip ceskeho staveni silnic, dalnic a zeleznic je v tom, ze ji ovlada uzka skupinka firem ktere si na tom udelali business nekonecnosti, tedy ze stavej vpodstate dokola a porad dokola to same a maj z toho takovou miliardovou rentu :-! zadna konkurence v oblasti statnich stavebnich zakazek neexistuje

pokud by se melo v ceskem statnim staveni neco zmenit, musela by se sem pustiti konkurence ze zahranici, a museli by se nastavit prispa pravidla a sankce na dane zakazky

ve svete je treba bezne ze firma kdys chce dostat zakazku na treba nejakou dalnici, tak samozrejme vysoutezi danou cenu, ale z dane ceny musi slozit statu jistinu treba 20% ktera zajisti ze budou pro pristich treba 10 let zajisteny financni prostredky na pripadne reklamace a opravy s nima spojene, zaroven maji treba v podminkach ze pokud bude dana stvaba procentuelne nekvalitni v nejake vysi, tak dalsi statni zakazku dana firma jiz nikdy neziska, cims dana firma vpodstate konci, ale maji to nasledne osotrene tak aby kdys dani loide zalozi novou firmu, tak stejne nemaj narok na statni zakazky

nic takoveho v CR nemame, a proto tu mame par * a smejdu co si na statnich zakazkach udelali zivobiti trvajici desitky let a dalsi desitky let jim to jeste asi bude prochazet, treba v Cine by dane jedince davno popravili, u nas jim misto toho prihraje stat dalsi zakazku za miliardy
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Blue Sun
4. 3. 2017 10:53
Re: vtip
Konkurence ze zahraničí... nejsou tak náhodou Skanska, Strabag, Eurovia a další zahraničními firmami?
Jinak vše, co popisuješ, je problém legislativy, ne konkurence. Současné zákony to neumožňují. I nový zákon o zadávání veřejných zakázek je v problematice "blacklistu" dost vratký a snadno napadnutelný. Je to prostě docela bída.
Avatar - praděda7
4. 3. 2017 11:43
Re: vtip
Ne, nejsou zahraničními firmami. Ze Skanska na př. "pochází" pan ministr Ťok. Jo, a když se Italové snažili dostat zakázku na D1, tak i po nejlevnější nabídce byli "vyšachováni"... ;-\
4. 3. 2017 11:59
Re: vtip
Přesně tak, když vyhráli italové zakázku na dálnici, dodvatelé stavebního materiálu s nimi odmítli spolupracovat, protože jim zaběhlé firmy vyhrožovali ukončením spolupráce... Italové chtěli materiál dovážet, ale to už se jim nerentovalo...
To samý na železnici, tam jsou dvě firmy, které se střídají v tom kdo vyhraje tendr...
Avatar - O5kar
4. 3. 2017 12:03
Re: vtip
Jo! A protože tam dělal Ťok, tak to není zahraniční firma. Jako Kaufland, Lidl, Hyundai, dnes už Škoda. A tak by se dalo pokračovat. Protože tam jsou prostě Češi, tak je to české. A ty si myslíš, že když přijdou ti Italové, tak si sebou přitáhnou i taliány jako pracovníky, co tady budou moročit na stavbě? Svatá prostoto!
Avatar - praděda7
4. 3. 2017 12:53
Re: vtip
Middle managment...to je co se počítá, kamarád fajka... :-!
Avatar - Blue Sun
4. 3. 2017 14:24
Re: vtip
Důležitý je vlastník, ne management. A pokud je vlastník zahraniční, asi se sotva bude chovat kdovíjak "pročesky"...
Avatar - praděda7
4. 3. 2017 18:36
Re: vtip
Nemáš pravdu. Vlastník se bude vždy chovat tak, aby to bylo pro něj co nejvýhodnější. Český, Mongolský, Ruský managment doesn´t matter.....hlavně když jsou výsledky!
Avatar - Hammunasakra
5. 3. 2017 22:24
Re: vtip
Jj česká stavební mafie si to tu pevně drží = na cenách i kvalitě to je bohužel poznat :-|
Avatar - Hammunasakra
5. 3. 2017 22:25
Re: vtip
Ne nejsou = sou to špičky český mafie kterou každej kdo nemá piliny v hlavě ostře kritizuje a doufá v PPP projekty nebo to že se sem dostane zahraniční konkurence = prostě ve skončení tohohle monopolu

Pochopitelně si za ty roky ošetřili i legislativu = dneska maj svýho člověka až na postu ministra dopravy :no: 8-s
4. 3. 2017 18:43
Re: vtip
Konkurence ze zahraničí bohužel nemá šanci, kamenolomy, pískovny a kdejakou díru na skládkování skoupily hádejte kdo. A vlastní materiál si nedovezou...
4. 3. 2017 10:42
Hloupý nadpis bez logiky na který se nachytají akorát komáři
Ani jsem článek nečetl, co bych se tam asi dozvěděl, že když něco neopravím i když je to potřeba, tak to bude znamenat, že to "vydrželo" ? To jako všechny ty původní dálnice se celou dobu neopravovaly ? Pamaruju se na reportáž z televize z půlky osmdesátých let o otevření prvního úseku D11 za Prahou, rozhovor s nějakým vedoucím z Dopravních staveb Olomouc a poslední dotaz reportéra. A co kvalita ? Krátké zamyšlení, "no já myslím, že kvalita je dobrá"..... tak určitě, muselo to vydržet až do opravy, houpání když si to někde sedlo, poskakování z panelu na panel za pár let, jako všude.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - praděda7
4. 3. 2017 12:02
Re: Hloupý nadpis bez logiky na který se nachytají akorát ko
V roce 1990 jsme po D1 jeli Karosou RTO na závody do Jáchymova. Nikdy na tu jízdu nezapomenu a všechna čest RTOčku, že to přežila... ;-)
Avatar - removed
4. 3. 2017 19:10
Re: Hloupý nadpis bez logiky na který se nachytají akorát ko
RTO...hmmm... Nejkrasnejsi bus 20-teho stoleti ;-)
4. 3. 2017 11:37
Kde soudruzi udělali chybu?
Jasnou příčinu vidím v ŘSD a ministerstvu dopravy. Miliardové zakázky spolčených firem, zkapitalizovaných socialistických molochů dolují silniční fond, nejdražší, nekvalitní dálnice a silnice v evropě. Policajti jenom čumí a soudy osvobozují zrzavý pedofily. Země blbců a kurtizán. :-(
Rozbalit vlákno
0
4. 3. 2017 11:57
Problém
Zásadní problém s podobnými stavbami vidím v tom, že ty z dřívějška nejsou nadimenzovány na dnešní dopravu. A to nejen povrchem, ale hlavně samotným tělesem. Stačí se dnes podívat na většinu silnic první třídy. Tam, kde se zpravidla dělaly rekonstrukce komplexně s celým tělesem komunikace, problémy nebývají. Pokud se to udělalo kvalitně (problémy s kvalitou přetrvávají za jakéhokoliv režimu). Tam, kde se jen seškrábl povrch a natáhl se nový se podobné opravy musí dělat v podstatě každé dva roky. Pro silnice u nás je naprosto zásadní kvalitní podklad. Bez něj vám zimní podmínky tu silnici zlikvidují během jednoho mrazového měsíce. A na ŘSD i vládě tohle vědí, ale nikdy vám to neřeknou do očí, protože by byla třeba komplexní rekonstrukce celé silniční sítě a to by stálo takové peníze, že na to prostě nemáme.
Rozbalit vlákno
4
4. 3. 2017 12:09
Re: Problém
předloni sem pul roku denodenne prihlizel rekostrukci silnice I. tridy kousek od nas.
seskrabli asfal, a po 20 cm byli na hline. pak to vybrali o pul metru, zasypali kamenim a na to asfalt.
jj, podlklad je zaklad
Avatar - praděda7
4. 3. 2017 12:41
Re: Problém
Vše je otázkou politické vůle. A ta politikům chybí. Samozřejmě, že ke komlexní rekonstrukci silniční sítě bude muset jednou přijít. A nejen to. Spousta silnic nižších tříd zanikne spolu se zánikem venkova. S tím vším se musí počítat.
Avatar - narona
4. 3. 2017 12:45
Re: Problém
Sice se to netýká přímo dálnic, ale mě fascinovalo jak objevili nedávno někde na jihu Prahy neporušený hrob z doby bronzový 30 cm pod povrchem "silnice" >:D Tak z toho si člověk udělá obrázek jak může vypadá cestní stavitelství.
4. 3. 2017 12:57
Re: Problém
ja mam jednu nemovitost, která je tesne vedle silnice I. tridy.
když po ni projede tezkej nakladak, tak tam nekdy trochu zaduni.
místo starsi domorodec tvrdi, za na kraji pod silnici je studna. a když kdysi davno tu silnici rozsirovali, tak studnu jen zalili asfaltem, a ty rany dela poklop na studni ...
Avatar - rohYpnol
4. 3. 2017 14:06
Hezký článek
Bez politických předsudků. Tak, jak věci jsou a byly.

Ano, je to tak, za minulého režimu stát reálně byl schopný vést stavby. Ano, byly tam nedostatky. Ale nedocházelo k rozkrádání stáního.

A co je mementem dnešní doby? Ostravská zvlněná D1 se kterou reálně nikdo nic neudělá, sesuv D8 a nestabilita celého území, výrazně předražená Blanka atp. ... Tohle je ten zázrak kapitalismu...

Přitom problém nikdo nechce vidět. V podstatě je jedno, jaký je zákon, kdo staví, jak se zakázky přeprodávají ... Zásadní je, aby byl projekt kvalitní, trasování nekonfliktní a hlavně aby někdo skutečně průběžně hlídal kvalitu stavby a aby její průběh byl jednoznačně zdokumentován, zaznamenán a aby byla jednoznačně nastavena odpovědnost. A tohle není o zákonech, tohle je o konkrétní realizaci, o konkrétních lidech a o motivaci k dobrému výsledku.
Rozbalit vlákno
1
4. 3. 2017 14:39
Re: Hezký článek
To s tím nerozkrádáním státního za minulého režimu nemyslíte vážně, že ne? Ano, nebyli velcí tuneláři, ale jinak kradli úplně všichni, co tam dělali.
4. 3. 2017 14:12
PROČ?
Protože.
Stavby nejsou pojištěné pojištovnou na její životnost...Kdyby byly,pojišťovna by si peníze vybrala narozdíl od státu peníze po tom,kdo to zprznil ( např.D47) a hlavně by si najímala profíky,kteří by stavbu hlídali..
Další věc je ta,že ač zakázku vysoutěží nejdražší firma,zádržné je něco,s čím nepočítá..
Dále pak se přeprodávají zakázky,až to nakonec dělá parta brigošů za pár korun,které stejně nedostane,protože se to jednoduše takhle stihnout nedá,takže těm firmám nad brigošema jdou jakési penále,za nedodržení termínu...nebo to stíhají,ale oje.bou co se dá..
Je smutné,když člověk ve světě vídí průběh staveb a pak tady...v číně staví i v noci...no v noci...je tam možná více světla jak ve dne...tisíce lidí, stovky strojů a za týden jsou jinde...my nejsme ani rozvojová země...bohužel jdeme pozpátku.. nějdříve jsme byli světová velmoc v potravinářském,chemickém,průmyslovém,str… atd,pak jsme se začali komunisticky rozvíjet a teď??? nemáme ani opravenou cestu,kterou postail hitler za pár dnů...prý D1 :-))))))
Je ubohé,že jako vnitro nemáme slojený sever s jihem a východ se západem...mohlo to být už dáááááávno a zpoplatněné....
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Blue Sun
4. 3. 2017 14:27
Re: PROČ?
To je tak hezký soubor blbostí. Není ti líto toho času a práce, kterou jsi tomu věnoval, když je to taková kravina?
Avatar - rohYpnol
4. 3. 2017 14:33
Re: PROČ?
Nesmysl vedle nesmyslu. Kdyby tu byly takové pracovní podmínky jako v Číně, tak bys byl první kdo by řval za porušování lidských práv.

Profíci na kontrolu... právě že kontrolují profíci (specializované firmy). A to je ten problém. Mezi stavebními firmami či technickým dozorem investora existuje vazba, takže když někdo sám sebe kontroluje, logicky má vše v pořádku.

Co se konečné kvality týká, je jedno, jestli to postaví dodavatel, nebo subdodavatel. Podstatné je, aby byla odvedena práce v požadované kvalitě a množství a stejně tak materiály. Jinak samozřejmě, kdyby TDI dělal co má stejně jako stavbyvedoucí a stavební dozoři, tak by nějaké černé přepordávání subdodávek nebylo nikdy možné.
6. 3. 2017 09:58
Re: PROČ?
Co je nesmyslného na tom,že se pracuje v noci ???????? V Nemocnici se nepracuje???
V Pekárně se nepracuje??? Ve skladech a výrobách se nepracuje?????
Je vidět,že jsi nikdy v létě na stavbě nepracoval....Nechce se v tom vedru nic,zatímco v noci je to pohoda..
A kontrola staveb???? Čteš co jsem psal??? Psal jsem,že by mely být stavby placené státem pojištěné proti všemu,takže by si to kontrolovala pojišťovna sama už ve fázi příprav a geologických testů podloží...
Další věc je,subdodávka.... chodí mi mnoho cenových poptávek a slepé rozpočty k nějakým úsekům obchvatů atd... jsou tam jen výměry přesunu hmot, jakési kusé info o kamenných dlažbách koryt, dopadů z chrličů,napojení k mostním tělesům atd.. vše někde,kde nikdo nikdy nebyl...pak to přesně naceň a udělej, když Ti řeknou,že se to bude realizovat 10/ 2016 - 2.2018,když splatnosti nekonečné,zádržné 10 %po dobu 120 měsíců... už to ani nenaceńuju,jen občas chodím po stavbách,když mi volají ti,kteří sedli na lep a dělají subdodávku.. jsou nešťastní,prodělali,nemají to hotové...to vše na nejdražších dálnicích na světě...
hezký den
Avatar - rohYpnol
4. 3. 2017 14:40
Motivace a odpovědnost?
Proč stavět kvalitní dálnice a snažit se o ně? Co dostanou lidé za kvalitně odvedenou práci? NIC. Naopak, pokud někde zašmelí a vyjdou vstříc zhotovitelům, všimné je nemine.

Jaká je naopak odpovědnost? Žádná, protože viník se nikdy nedohledá a i kdyby, 4,5-násobek platu a pojistka na blbost to vždy jistí...

Takže diví se snad ještě někdo něčemu?? Já tedy ne :-!
Rozbalit vlákno
0
4. 3. 2017 14:42
Proč se nestaví dálnice soukromě
Možná by stálo za to mrknout, proč se u nás nestaví dálnice formou projektů PPP... Odpověď je prostá. Kdybyste to stavěli a následně měli 30 let provozovat, nenakradete si.
Rozbalit vlákno
24
Avatar - praděda7
4. 3. 2017 18:49
Re: Proč se nestaví dálnice soukromě
Přesně! Už jsem tady na toto téma psal několikrát. Je to tak. Kdyby dálnice stavěly a provozovaly soukromé firmy, tak by bylo po problémech, ale i po korupci. A to politici a lobbisti nikdy nepřipustí... ;-\
Avatar - _Karel_
4. 3. 2017 22:06
Re: Proč se nestaví dálnice soukromě
Ano, a dopadlo by to jako s vodou v "soukromých rukou". Platil bys jak mourovatej za každej ujetej kilometr.
Avatar - Blue Sun
4. 3. 2017 22:21
Re: Proč se nestaví dálnice soukromě
A pak by tihle dědkové byli první, kdo by řval, že jsou dálnice drahé a ať s tím stát něco udělá.
Stačily mi tři týdny v Itálii... Tam je dálniční provoz sakra drahý.
Avatar - praděda7
4. 3. 2017 23:20
Re: Proč se nestaví dálnice soukromě
[odkaz]
Avatar - Blue Sun
5. 3. 2017 09:06
Re: Proč se nestaví dálnice soukromě
Jojo... okolní vesnice vládě hromadně poděkují za zvýšení dopravy...
Avatar - Hammunasakra
5. 3. 2017 09:20
Re: Proč se nestaví dálnice soukromě
A tim chceš říct co? Dálnice přestat stavět? >:D

Samozřejmě měly bejt postavený před desítkama let = jako v sousedních zemích. No ale de o trasy napříč Evropou kdy často při cestě z jihu Evropy do Skandinávie chybí kousek nebo víc kousků = jen na našem území. Blbý :-|
Avatar - Blue Sun
5. 3. 2017 12:56
Re: Proč se nestaví dálnice soukromě
Ne, u systému stavby dálnic přemýšlet. PPP na jeden úsek není řešení. Tedy ono u nás obecně není řešením.
Navíc z toho článku to na mě působí jako ještě větší tunel, než standardní, státem stavěná dálnice. Jestliže to postaví soukromá firma a pak bude čerpat 25 let příspěvky na provoz a údržbu, to se nemůže nikdy vyplatit.
A kdyby tam ještě zavedli mýtné, tak většina lidí, kteří tudy jezdí pravidelně, to začne zkrátka objíždět jinudy.
Avatar - _Karel_
5. 3. 2017 12:59
Re: Proč se nestaví dálnice soukromě
Možná se to i vyplatit může, ale je jasný, jak by to dopadlo v ČR. Počínaje výběrem firmy (a tím, co jí za úplatek umožníme ve smlouvě - vyklouznout ze záruk?). A konče tím, co se stane (nebo spíš nestane) s ušetřenými penězi.
Avatar - praděda7
4. 3. 2017 23:24
Re: Proč se nestaví dálnice soukromě
Jiné, 14. září 2016:
„Já jsem prosazoval pilotní PPP projekt se soukromou firmou, to byla dálnice D47 do Ostravy. Můj nástupce Vladimír Špidla tento projekt zrušil (…), když si sečtete náklady, které se na tuto dálnici vynaložily, no tak byly dvakrát vyšší, než v té smlouvě. Ta smlouva měla také vedle stavby 35 let údržby této dálnice a po 35 letech generálka a bezplatné předání státu.“ Miloš Zeman
Avatar - Hammunasakra
5. 3. 2017 07:45
Re: Proč se nestaví dálnice soukromě
:yes: :yes: :-!
Avatar - Hammunasakra
5. 3. 2017 09:33
Re: Proč se nestaví dálnice soukromě
Sou tam supr dálnice co? Taky sem si užíval :yes: :-)

Eště lepší sou snad placený ve Francii :yes: :yes: :-!

No a pak sou tu český >:-[]

Jedno jestli těžce po limitu D1 nebo nový perly stavbařů z posledních let >:D
Avatar - praděda7
4. 3. 2017 23:07
Re: Proč se nestaví dálnice soukromě
Podporujete korupčníky hoši.
Avatar - Hammunasakra
5. 3. 2017 08:04
Re: Proč se nestaví dálnice soukromě
Jel si po nějaký placený dálnici? Sou fantastický

Ta naše co se po ní už desetiletí mohlo jezdit by byla možná nepatrně lepší než zmetek od Eurovie = nebo myslíš že ne? ;-)
Avatar - rohYpnol
6. 3. 2017 16:45
Re: Proč se nestaví dálnice soukromě
k čemu je skvělá placená dálnice, po které nikdo nejezdí??
Avatar - Hammunasakra
6. 3. 2017 17:12
Re: Proč se nestaví dálnice soukromě
Proč by nejezdil? :-|

I když jet tam sám by bylo bezva :yes: :-)
Avatar - rohYpnol
6. 3. 2017 20:07
Re: Proč se nestaví dálnice soukromě
Protože právě v těch zemích, kde dálnice provozují soukromé společnosti, jsou úseky tak drahé, že místní je prostě nevyužívají a ždímají především ty, co jedou na dovolenou a nebudou trasu objíždět.
Avatar - Hammunasakra
6. 3. 2017 21:05
Re: Proč se nestaví dálnice soukromě
Nojo kvalita zadarmo by byla skvělá = fakt ale myslíš že naše verze nekvalita kombinovaná s nedostatečnym počtem dálnic za 1500 kč ročně je lepší = než kvalita a hotová síť dálnic byť za nějakej peníz?

A domácí neplatěj jako dovolenkáři = maj něco jako permanentku ;-)
Avatar - rohYpnol
6. 3. 2017 21:21
Re: Proč se nestaví dálnice soukromě
Platí, protože musí.

Jinak nemám pocit, že by nové úseky u nás byly jen nekvalitní. Je jich i spousta kvalitních.

A ano, cestu vidím jedině takovou, že bude fungující ŘSD s jednoznačnou odpovědností a dostatečným týmem schopných lidí, a ne s týmem všehoschopných lidí.
Avatar - Hammunasakra
6. 3. 2017 21:27
Re: Proč se nestaví dálnice soukromě
Co myslíš tim platí protože musí?

Jo některý sou slušný, některý zas děsivý = žeru omezující značky nebezpečí smyku nebo zvlněnej povrch od dne otevření :yes: :-)
A tempo výstavby je doslova tragický = do důchodu daleko a kompletní páteřní sítě se možná nedožiju.

Jedině takovou? Proč? Evidentně desítky let nefungujou = kvalita i rychlost je katastrofa
Takže proč jedině tohle řešení = který víme že nefunguje?

[odkaz] [odkaz]
Avatar - praděda7
6. 3. 2017 17:45
Re: Proč se nestaví dálnice soukromě
Všechny dálnice jsou placené! Ty státní spíš přeplacené. Ale skrytě, aby to ovce (které nepřemýšlí) když po ní jedou nebo většinou se jen kodrcají, tolik nebolelo... ;-\
Avatar - rohYpnol
4. 3. 2017 19:35
Re: Proč se nestaví dálnice soukromě
Jmenuj aspoň 5 českých PPP projektů, které víš že dlouhodobě fungují. :-!

PPP není v českých reáliích správnou cestou.
Avatar - praděda7
4. 3. 2017 20:43
Re: Proč se nestaví dálnice soukromě
.....PPP není v českých reáliích správnou cestou.....a to tvrdí kdo? Zkorumpovaní politici?
Avatar - Hammunasakra
5. 3. 2017 07:48
Re: Proč se nestaví dálnice soukromě
Jasně že jo = bylo by daleko těžší si mastit kapsu :-)
5. 3. 2017 06:30
Re: Proč se nestaví dálnice soukromě
Žádné PPP projekty tu nejsou. Možná by stálo za to to zkusit.
Avatar - Ada je zase tady
4. 3. 2017 17:35
Proč ty současné tolik nevydrží?
Protože dříve stavební firmy řídili odborníci. Dnes jsou firmy řízeny jen ekonomisty :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Googlit
6. 3. 2017 09:07
Re: Proč ty současné tolik nevydrží?
Domnívám se že za to můžou hlavně diesely. Kdysi se jezdilo hlavně v benzíňácích a tak to lidem myslelo. Dneska má ale kde kdo vyklepaný mozek ze všech těch TDÍček.
Avatar - maxi!
4. 3. 2017 18:31
pointa
Po dálnicích ze 70. a 80. let jezdíme dodnes, byť se skřípěním zubů.

heh, ved pointa je jasna - preto sme na tom doteraz jazdili, lebo jednoducho nikto na to ani len nesiahol a tak sa to proste v kuse pouzivalo aj napriek hroznemu havarijnemu stavu dialnice a aj mostov.
a to je cele.... :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Blue Sun
4. 3. 2017 22:23
Jen
by mne tak zajímalo, jak dlouho se ještě budou lidi vymlouvat na komunismus...
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Hammunasakra
5. 3. 2017 08:02
Re: Jen
Dokud tu dopady komunismu budou a komunisti ze socialismu budou u moci = od městskejch úrovní po nejvyšší státní místa = takže zatim holt jo ;-)
Avatar - Blue Sun
5. 3. 2017 09:09
Re: Jen
Ale blbost, mistře absolutní teoretiku. Až konečně vylezeš ze školy a vstoupíš do reálného života, třeba si toho i všimneš.
Avatar - Hammunasakra
5. 3. 2017 09:17
Re: Jen
Tvrdá realita co? :-)

Bohužel tohle je praxe = s teorií nemající nic společnýho :-|

Vliv komunismu třeba jen ekonomicky je bez jakejchkoli diskuzí obrovskej ;-\

Snad naše děti ;-)
Avatar - Blue Sun
5. 3. 2017 12:57
Re: Jen
Vliv komunismu na dnešní dobu je zanedbatelný, ale to ti ve škole neřeknou. Ale jo, mají tě hezky politicky zpracovaného, líp jak ti komunisti.
Ty o realitě vážně nic nevíš.
Avatar - _Karel_
5. 3. 2017 13:01
Re: Jen
Pomalu se k němu obklikou vracíme. Německý parlament zavádí cenzuru projevů poslanců, a když zůstanu u nás - kritériem pro obsazení místa ve státní správě není odbornost, ale protekce, loajalita.....
Avatar - Blue Sun
5. 3. 2017 13:07
Re: Jen
Děláš pro stát, že to tak dobře víš?
Možná na vrcholných místech, ale to je mnohdy i v soukromém sektoru. U provozního úřednictva můžeme být vůbec rádi, že seženeme lidi, kteří tam vydrží aspoň rok. Hlavně ve větších městech je to problém.
Avatar - _Karel_
5. 3. 2017 13:14
Re: Jen
To co jsem napsal, nebyla polemika s tebou, to bylo souhlasné povzdechnutí. Ale jinak mluvím i z velmi blízké zkušenosti - místo na městském úřadě.
Avatar - praděda7
5. 3. 2017 13:16
Re: Jen
Já to věděl, že budeš jeden z parazitů, kteří vysávají daňové poplatníky ze soukromého sektoru...fuj!!! Najdi si pořádnou práci v soukromém sektoru, když je ti z toho sedění na zadku v přetopené kanceláři tak zle.
Avatar - praděda7
5. 3. 2017 13:08
Re: Jen
Jestli je tu někdo zpracovaný, tak jseš to ty. Soudružky učitelky a místní sekretariát strany by si měly pogratulovat!
Avatar - Blue Sun
5. 3. 2017 13:10
Re: Jen
Jistě, kdo nekope do komunistů, je automaticky komunista.
A ty jsi prostě jen blb.
Avatar - praděda7
5. 3. 2017 13:19
Re: Jen
Raději blb než bolševický magorr jako ty.
Avatar - Hammunasakra
5. 3. 2017 13:21
Re: Jen
Počkej až ti jednou dojdou bilionový dopady co komunisti způsobili = to bude čutaná >:D >:-[]
Avatar - Hammunasakra
5. 3. 2017 13:12
Re: Jen
Bohužel opět přesně naopak = naše současná situace je ze 100% ovlivněna socialismem = nechápu jak můžeš tak omezeně tvrdit opak

Kecy o svejch představách reality si nech = nebo líp: Žiješ v naivních představách a nikdy ti to žádnej ekonom nevysvětlil, nebo seš odmítač a jak je to ve skutečnosti je ti u zadku? ;-)
Avatar - Blue Sun
5. 3. 2017 16:36
Re: Jen
Tak jestli to bude "ekonom" jako ty, pak děkuji, neprosím.
5. 3. 2017 01:40
Proč není v článku pravda?
Totíž že betonová D1 byla projektovaná na cyklické zbrušování přechodů mezi panely. Proto taky měly panely takovou tloušťku. Po roce 89 se na to ŘSD vykašlalo. Přitom cena zbroušení jednoho kilometru vychází na směšných 60 tisíc. Byl to jednoduše záměr - dovést dálnici do stavu, kdy budou všichni volat po drahé kompletní rekonstrukci a potom si pořádně namastit kapsy. Takže dnes bouráme betonovou D1 a místo ní stavíme opět ty stejné betonové panely které už i nové drncají. Za pár let na tom budou hůř než ty staré. K tomu se bourají kvalitní mosty a staví se defakto stejné nové, opět jen aby se prostavělo co nejvíc peněz. Přitom stačilo provést fragmentaci betonu, položit nový povrch a dálnici rozšířit těch pár cm do středu, ne za miliardy na okrajích. Ale to by bylo moc levné. A tak vlastně dnes zbytečně platíme za rekonstrukci, mosty a za pár let s třetím pruhem budeme zase všechno předělávat a do té doby stále opravovat. Jako v Itálii před lety kdy tam stavěla dálnice mafie...
Rozbalit vlákno
18
Avatar - Blue Sun
5. 3. 2017 09:11
Re: Proč není v článku pravda?
Proč asi... protože se to do moderní doby nehodí. Přeci by nepřiznali, že komunismus měl nějakou dobrou technologii nebo dobrou myšlenku?
Je pravda, že úseky, kde je ta hrana zbroušená, jsou stejně hladké a snad i trvanlivější, než nové stavby.
Avatar - Hammunasakra
5. 3. 2017 09:22
Re: Proč není v článku pravda?
Jako že betonový panelový dálnice vymysleli český komoušové? Já myslel že první se objevily v 20. letech minulýho století. První prokazatelný záznamy sou z roku 1925 v Rakousku v oblasti Vídeň ;-)

Problém D1 nebyl povrch kterej sme ale fakt nechali dojít do absurdního stavu ale odfláknutý podloží = proto to nevyřeší ani současná o desetiletí zpožděná oprava. No trochu snad jo
Avatar - Blue Sun
5. 3. 2017 13:04
Re: Proč není v článku pravda?
Mluvil jsem snad něco o vymyšlení? Panejo, ty jsi nemožný tvor.
Avatar - Hammunasakra
5. 3. 2017 13:18
Re: Proč není v článku pravda?
Mluvil si o myšlence ;-)

Sem rád že nerozporušej to odfláknutý podloží :-)
5. 3. 2017 10:42
Re: Proč není v článku pravda?
Dnes se už se žádné betonové panely nepokládají. Dělá se betonový povrch v kuse, který se jen nařízne a pak následně prakne. Výhodou toho postupu právě je to, že beton v přechodech nikde nevylézá jako u panelových desek ;-)
Avatar - Blue Sun
5. 3. 2017 13:05
Re: Proč není v článku pravda?
Teoreticky.
Avatar - Hammunasakra
5. 3. 2017 13:18
Re: Proč není v článku pravda?
A prakticky? :-)
5. 3. 2017 14:01
Re: Proč není v článku pravda?
I prakticky, v USA takto staví už min. 15 let ;-)
Avatar - Blue Sun
5. 3. 2017 16:37
Re: Proč není v článku pravda?
Jo, a proto se po dvou letech naše dálnice začínají zase ozývat, jako kdyby se nic neopravilo... Proto říkám "teoreticky".
5. 3. 2017 17:57
Re: Proč není v článku pravda?
Které nové betonové úseky myslíš? Třeba D1 i D2 zatím bez problémů, jen některé přechody mezi asfaltem a betonem jsou hrozný, ale to není chyba technologie betonových povrchů.
Avatar - Blue Sun
5. 3. 2017 19:38
Re: Proč není v článku pravda?
Neřeknu ti, který úsek to je, ale při cestách pracovní Octavií už zase cítím rázy. A kde je to hodně vidět, tak na Pražském okruhu.
Avatar - Hammunasakra
5. 3. 2017 23:19
Re: Proč není v článku pravda?
Na posledně otevřenym úseku Pražskýho okruhu kterej myslim furt eště neni zkolaudovanej sou v pravym už relativně vyjetý koleje >:-[]
6. 3. 2017 19:56
Re: Proč není v článku pravda?
v betonu se daj vyjet koleje jen kdyz pustis auta do mekkeho. takze tohle blbost.
Avatar - Hammunasakra
6. 3. 2017 21:03
Re: Proč není v článku pravda?
Tak zaflákaný pruhy od pneumatik náklaďáků = nevystupuju abych to prostudoval :-)

Prostě eště nemá kolaudaci a pravej pruh místama už stojí za prd = kilometr stál miliardu a čtvrt :yes:
6. 3. 2017 19:59
Re: Proč není v článku pravda?
prakticky. v mistech, kde se kontinualni deska reze jsou v betonu zality horizontalni kovove vodici trny, ktere znemoznuji vzajemny vertikalni pohyb desek (tohle dela automaticky finisher). viz. d5 z plzne na rozvadov, po ktere se jezdi uz dvacet! let.
Avatar - Hammunasakra
6. 3. 2017 21:02
Re: Proč není v článku pravda?
Jj ta je furt slušná = a byla postavená rychle. Jak vidno de to i u nás :yes:
Avatar - narona
5. 3. 2017 13:59
Re: Proč není v článku pravda?
To je nouzový a polovičatý řešení. Odbytý podklad panelů způsobuje, že panely na něm tancují po přejetí těžšího náklaďáku!!!
6. 3. 2017 19:34
Re: Proč není v článku pravda?
tohle je megacravina od megacruisera. soucasna technologie betonovani a spojovani desek vodicimi trny neumoznuje!!! jejich vyskove rozhoupani. viz. d5 po dvaceti letech provozu. u betonoveho krytu se uvadi zivotnost 30 let, tzn. rekonstrukce d1 (v tomto rozsahu) je v tuto chvili zcela logickym krokem. mne u toho chybi spise to, ze pred touto rekonstrukci mela byt hotova d35 a rekonstrukce mela byt naprojektovana jako prestavba na 3+3 pruhy (vzhledem k celkovemu vytizeni teto dalnice).
5. 3. 2017 01:45
Bezva článek
:yes: Všechno co je uvedeno v tomto článku můžu jen potvrdit , Pracoval jsem tehdy u Vojenských staveb ,které stavěly určité úseky dálnice a prováděli generální opravy letišť, protože obě technologie byly stejné.Strojní vybavení / velkokapacitní betonárky SGME .finišery , apod. / byly špičkové a odbornost pracovníků VS byla také na vysoké úrovni . Tímto bych chtěl pozdravit svoje bývalé šéfy Ing.Jirku Vaníčka ,pana Zeithammera a pana Hralu . Byly to zlaté časy ,pracovali jsme v klidu , pohodě a tehdejší atmosféra na stavbě byla mezi vedením a námi řidiči a dělníky více než kamarádská !
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Hittman
5. 3. 2017 12:00
Žvásty
o zvýšeném provozu a tím pádem kratší životnosti jsou hovadina. To jako v Německu či Rakousku je provoz slabší a dálnice jsou proto u nich kvalitnější a levnější????
Jinak kvalita mizerná, viz Ostravské vlnovky, které opět zaplatíme my, nebo jak vypadá dálnice Vyškov - Kroměříž, či opravované úseky neustále na D35 mezi Olomoucí a Mohelnicí. Je to i technoligií podle mne, nové hrubé asfalty prostě neodolají vodě, jsou pórovité, zateče zamrzne a už se to trhá. U nás je úsek přes město takovým "litým" celistvým asfaltem již nejméně 15 let a bez jakýchkoliv oprav a to je silnice II. třídy (bývalá I/47).
Rozbalit vlákno
0
Avatar - _Karel_
5. 3. 2017 12:28
PPP
Ony dálnice jsou i dnes stavěny soukromými firmami, nestaví je stát. Jen je platí stát.
Pokud bychom ve stávajícím českém právním prostředí nechali postavit dálnice formou PPP, stály by nového majitele zlomek, nás jako řidiče násobek, a kvalita by podle mě nebyla zásadně jiná. Pokud nám stát (který se zbaví velké finanční zátěže) místo stavby dálnic adekvátně sníží třeba daň z benzínu a nechá nás platit mýtné za PPP dálnice, pak snad budiž. Jinak nám tu stejná firma jako nyní (třeba Eurovia) postaví PPP dálnici v podobné kvalitě, já na mýtném zaplatím násobky dnešních cen, a ničím si nepomůžu.
Rozbalit vlákno
38
Avatar - removed
5. 3. 2017 12:29
Re: PPP
budu za blbce, ale co to teda je to "PPP"?
Avatar - _Karel_
5. 3. 2017 12:35
Re: PPP
Soukromá firma za svoje peníze postaví dálnici, a ty pak jen jí platíš mýto.
Takový outsorcing obvyklých státních povinností.
Avatar - Hammunasakra
5. 3. 2017 12:37
Re: PPP
To je řečeno ne zrovna pěkně = reálnej výsledek na západ od našich hranic je = kvalitní dálnice s desítkama let záruky. Většinou v naprosto dokonalym stavu
Avatar - _Karel_
5. 3. 2017 12:41
Re: PPP
Záruku máme taky - a co je nám v našem absurdistáně platná na D47 (snad si nepletu aktuální reklamovanou dálnici). :no:
Avatar - Hammunasakra
5. 3. 2017 12:47
Re: PPP
To že tu nefungujou soudy [odkaz] i v naprosto jednoznačnejch případech je fakt smutný = že uplacený státní úředníci zadávaj lidem z firem jako Eurovia další a další zakázky a čistý firmy s cenově zajímavějšíma nabídkama naopak pro chybějící písmenko na straně 528 nabídky vyřaděj eště smutnější a že ta mafiánská parta dostala svýho člověka dokonce na vrchol = na post ministra dopravy nejsmutnější

Nic to nemění na tom že PPP je správně a věděl to před 20 lety už Zeman jako premiér

Chtělo by to přesnej opak než je teď = to de jenom skrz PPP projekty a zahraniční zájemce o stavbu. Když si tu zakázky bude další desetiletí přerozdělovat tahle jedna partička.. :no: 8-s
Avatar - Blue Sun
5. 3. 2017 13:02
Re: PPP
Já se fakt těším, až se dostaneš do skutečného života... To budou najednou názorové veletoče...
Jenže ty na to nemáš, chováš se jak klasický typ do zlodějské neziskovky.
Avatar - Hammunasakra
5. 3. 2017 13:16
Re: PPP
Nevim co bereš ale proč blábolíš kraviny o skutečnym životě? >:-[]

A vůbec netušim co s timhle maj nějaký neziskovky? >:D

Co hulíš chlape? :-)

To že tu byla po slušně dostavěný D5 naděje v Zemanově PPP projektu D47 je fakt. Že se ho místní oborová mafie bála jak čert kříže taky

Bohužel i to že drtivě zvítězili = a úspěšně sem nepustili cizí firmu ani na postavení dopravní značky taky :-|
Avatar - _Karel_
5. 3. 2017 13:26
Re: PPP
Jak jsi k tomu přišel? Nebolí to?
To, jak je najednou Zeman vzorem moudrých rozhodnutí.
Avatar - Hammunasakra
5. 3. 2017 13:29
Re: PPP
Jako premiér? Jo to fungoval ekonomicky docela dobře = fakt. Obklopil se sice jako teď totální lůzou ale oddlužení a prodej bank atd. = všechno správně. Velká škoda že PPP D47 se mafii podařilo zastavit

Máš ode mě pozdrav pod článkem EuroNCAP LR Discovery :-)
Avatar - _Karel_
5. 3. 2017 13:50
Re: PPP
A já měl za to, žes tu nedávno nadával na privatizaci OKD, pod kterou je pokud vím finálně podepsaný.
Avatar - Hammunasakra
5. 3. 2017 13:56
Re: PPP
Ne to za zlomek ceny prodal současnej premiér ;-)

A jako bonus za dobrej kšeft věnoval Koláčkovi a Otavovi 40 tisíc bytů :yes: :yes: >:D
Avatar - removed
5. 3. 2017 12:49
Re: PPP
Díky
no, v Itálii to funguje docela dobře, ne?
Avatar - Hammunasakra
5. 3. 2017 12:54
Re: PPP
Skvěle i ve Francii = ten povrch je až nepochopitelnej. Německý dálnice nejsou špatný ale tam máš pocit že jedeš na vzduchu
Avatar - removed
5. 3. 2017 14:07
Re: PPP
Francie je drahá. Mám sice korporání kartu, ale bez ní bych se soukromě ve Francii dálnici spíše asi vyhýbal.
Avatar - Blue Sun
5. 3. 2017 13:00
Re: PPP
V Itálii sice tohle funguje hezky, ale ty ceny už tak hezké nejsou. Někdy se podívej, kolik se tam platí, už si to z hlavy nepamatuju. Za tři týdny jsme jim tam nechali docela dost.
Avatar - removed
5. 3. 2017 13:06
Re: PPP
levné to není, každý rok tam nechám asi 200 - 250 eur za dálnice, ale není divu. Vzpomeň si na jejich přemostění přes velká a hluboká údolí. To jsou panečku stavby...
Ale ti, co jezdí po dálnici do práce každý den, mají permici, která nevyjde za rok o moc víc (v poměru k jejich průměrnému platu) jako u nás dálniční známka.
Avatar - Blue Sun
5. 3. 2017 13:08
Re: PPP
No, co jsem zažil já, tak hodně lidí tyhle placené úseky objíždělo a provoz na okolních silnicích byl poměrně vysoký na to, že hned vedle se táhla pěkná dálnice. Jediný, kdo měl smůlu, byla nákladní doprava. Na to, jak místní policajti na všechno kašlali, tak po kamiónech šli brutálně.
Avatar - removed
5. 3. 2017 13:13
Re: PPP
to jo...cítil jsem se tam vždy na dálnicích bezpečně :-)
Avatar - Hammunasakra
5. 3. 2017 13:20
Re: PPP
Jj už aby po nich podobně šli i u nás :yes: ;-)
Avatar - praděda7
5. 3. 2017 13:29
Re: PPP
Tak to vás parazity asi zase tak špatně neplatí jak naříkáš...
Avatar - Hammunasakra
5. 3. 2017 12:36
Re: PPP
[odkaz] jinak to co tady díky Zemanovi mohlo už 15 let bejt. A díky Špidlovi neni ;-\
Avatar - Hammunasakra
5. 3. 2017 12:34
Re: PPP
Podle tebe neni důležitý = PPP tu rychle dobře správně chtěl zavést premirér Zeman = bohužel místní oborová loby vyhrála. Jak to dopadlo víme [odkaz] jedno jestli poslední D8 nebo předtim D47 nebo sjezdy v Ostravě nebo D3 nebo Pražskej okruh nebo.. :-|

Sakra otevřela se vůbec nějaká dálnice kde by do roka a do dne nebyly průsery opravy stamiliony na kilometr nad plán atd? Poslední snad D5 z Plzně na německo. Pak tu zvítězil Ťokův klad a skvěle dohodnutá D47 šla do háje a teď je pro jistotu šéf mafie ministrem :yes: >:-[]
Avatar - _Karel_
5. 3. 2017 12:39
Re: PPP
Stát by ušetřil na stavbě a opravách, já bych platil víc za mýto a náš stát by ty peníze jen prošustroval jinde.
To, že je je stát zkorumpovaný a neefektivní není důvodem, aby přestal dělat svoji práci. Nechci soukromou policii, ani soukromé dálnice. Jen je třeba s korupčním molochem bojovat. Stát nemůže rezignovat na vše, s tím, že to soukromá firma umí líp. Pak nebude stát vůbec potřeba.
Avatar - Hammunasakra
5. 3. 2017 12:49
Re: PPP
Špatná teorie = viz praxe

Tak zkorumpovanost a neefektivita bohužel je důvod že svou práci dělá velmi špatně. A víme že skrz PPP to de a líp. Funguje to desítky let = neobjevuj Ameriku

Na vše ne = na stavbu dálnic a jejich údržbu viz praxe z mnoha států = jednoznačně jo
Avatar - _Karel_
5. 3. 2017 12:51
Re: PPP
Německé dálnice jsou PPP nebo mizerné?
Avatar - removed
5. 3. 2017 13:00
Re: PPP
alegorie na stát "funkci mozku převzala mícha"
Avatar - praděda7
5. 3. 2017 13:35
Re: PPP
Ty nechápeš jednu podstatnou věc. Dálnice jsou státem postaveny za tvoje peníze a pak po tobě stát ještě chce aby jsi platil za jejich používání. To je jako by jsi si postavil za svoje dům a stát by tobě chtěl aby jsi mu platil nájem. To by se ti líbilo?
Avatar - Hammunasakra
5. 3. 2017 13:38
Re: PPP
:yes: :-!

Lidi u nás bohužel chápou stát trochu jako řekové = bych radši kdyby jako švýcaři :-)
Avatar - Hammunasakra
5. 3. 2017 13:39
Re: PPP
:yes: :-!

Lidi u nás bohužel chápou stát trochu jako řekové = bych radši kdyby jako švýcaři :-)
Avatar - _Karel_
5. 3. 2017 13:46
Re: PPP
Platím za jejich používání 1500,- ročně. A platím proto, že se na dálnici složili všichni, ale používají ji jen někteří.
Pokud dálnici postaví soukromník, budu mu platit za každý km třeba 3kč a nikde nepoznám úsporu miliard při výstavbě (stát mi nesníží nějakou daň), pak je mi to k hounu.
Bavím se ale zejména o tom, že v našich podmínkách nebude PPP totéž, jako ve vyspělém státě. Bude to od začátku do konce cinklé, tak jako všechno, co za to stojí.
Avatar - praděda7
5. 3. 2017 14:09
Re: PPP
(stát mi nesníží nějakou daň), Tož to je sobecký přístup k věci. Stát může použít ušetřené peníze ve zdravotnictví a školství, kde jsou prostředky prioritně potřeba.
Avatar - _Karel_
5. 3. 2017 14:20
Re: PPP
Jj, aby nakoupil např. CT nebo jiný zdrav. přístroj opět nejdráž na světě (bez nadsázky).
Kdybych poznal efekt ušetřených daní , ok. Školství jde do kopru, a není to kvůli penězům. Zdravotnictví ok, ale krade se tam jako o život. Když tam přidají ročně 100mld, ani to nepoznám.
Avatar - removed
5. 3. 2017 13:49
Re: PPP
tak ona úplně stačí daň z nemovitosti, že... o daních při případném prodeji tvého, již několikrát zdaněného sídla raději ani nehovořím...
Avatar - _Karel_
5. 3. 2017 13:52
Re: PPP
:yes:
Statisícových daní, nutno podotknout. ;-\
6. 3. 2017 15:08
nesmysly, kroucení faktů, novinářská fantazie
Vážení diskutující,
to, co pan Baták, zřejmě s podprou žlučovité a v obru všeobecně z povahových důvodů neuznávané paní Pošvářové, plodí za články, lze nazvat jen a pouze bláboly.

Ano, nic není dokonalé, pokud ale pan Barták chce něco zlepšit a informovat, měl by si nejdříve ověřit, co píše. Kdybych měl vyvrace vše, co je napsáno v tomto článku, zřejmě bych napsal další. Proto jen toto poselství - nevěřte článku jen proto, že se tváří jako "pravda".
Rozbalit vlákno
0