Po fantastickém prodejním roce 2016 přišel ještě lepší 2017. U některých automobilek to zvedlo odvahu ke zvýšení cen. Jiné naopak zlevňují. Kdo kam patří? A proč?
Máš pravdu některé příplatkové prvky výbavy jsou někdy cenově dost přehnané.Stačí si připlatit vyšší výbavu a vyjde to líp. Největší legrace je ovšem v tom prodává se málo proto musíme zdražit. Prodává se hodně tak se taky zdražuje. Intervence skončily loni v dubnu, koruna posiluje a oni vesměs zdražují. Spousta lidí si ovšem myslela, že se bude zlevňovat.
Ceny byly v ČR stlačené dost nízko, takže se nabízelo, že toho využijí a rozdíl si strčí do kapsy. Jediná šance byla, že by zrovna v tu chvíli tlačili na pilu.
Problém je, že tohle jsou jistě ty úplně základní ceny za modely s nejmenšími motory a nejhorší výbavou. Ale kdo něco takovýho chce když už kupuje funglovku?
Zkuste si dát o něco lepší motor, o něco lepší výbavu a máte cenu klidně o 100 000 vyšší, u lepších aut samozřejmě mnohem víc ...
Třeba Citroën C3 po kterým pokujuju, , jelikož jsem spokojenej s C4 stojí 220 000 , což je fajn cena, ale zkuste si tam dát lepší motor, kterej je tam potřeba! nějakou výbavu a už jste překročili 300 000 jak nic. A to je to malý auto.
A to by snad auto s výkonným motorem a slušnou výbavou mělo být za sto tisíc? Ono je to vcelku obvyklé, že vybavené menší auto stojí více, než základní větší auto... ale výbavou to pak taky srovnatelné není.
Dovolím si nesouhlasit. Článek je o zdražování a ne o cenách. Takže pokud si spočítám % zdražení jednotlivých modelů, tak přibližně s tím samým zdražením můžu počítat i u reálné ceny (tzn. s rozumnou motorizací a výbavou a po slevě).