Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Systém recirkulace spalin EGR: Strašák moderních motorů a všechny jeho závady

Ventil, přepouštějící spaliny do sání v režimu částečného zatížení motoru, mají auta už od příchodu emisní normy Euro 3. Má za úkol snižovat emise oxidů dusíku, současně ale dokáže pěkně potrápit.
Zpět na článek
19. 12. 2017 08:23
20. 12. 2017 13:56
20. 12. 2017 13:59
25. 12. 2017 11:19
19. 12. 2017 09:25
19. 12. 2017 10:02
19. 12. 2017 10:02
19. 12. 2017 10:09
19. 12. 2017 10:29
19. 12. 2017 16:20
19. 12. 2017 21:18
24. 12. 2017 11:32
24. 12. 2017 11:33
19. 12. 2017 10:05
19. 12. 2017 10:11
19. 12. 2017 10:21
24. 12. 2017 11:31
19. 12. 2017 11:14
20. 12. 2017 11:38
20. 12. 2017 11:59
19. 12. 2017 08:23
dyzl bez fitlru
muze mi někdo vysvětlit, proc dyzl bez filtru, kterej evidentne filtr nikdy nemel, tedy ani z vyroby, smrdi tak (saze), ze se za nim neda vůbec jet, aniz by se clovek neobaval, ze vykasle plice.
dnes konkretne za starym sharanem, ani vnitrni okruh uz nepomoh. az když sem ho i přes poruseni několika dopravnich predpisu predjel, tak se vzduch vycistil..
at mi nikdo netvrdi, ze to auto takhle smrdelo i v době, kdy bylo novy.
kde je problem, když tam filtr nikdy nebyl, dřív to nejspis nesmrdelo a ted to takhle smrdi.
Rozbalit vlákno
79
19. 12. 2017 08:45
Re: dyzl bez fitlru
Problem je v zavade na motoru, proste ma v * bud cerpadlo, trysky atd. Emisema by nemel priste projit. Take jsem takovYch par potkal, vetsinou koncern, ale i Peugeot, Ford. Ja mel naftaka Avensise a nekouril, dokonce i na emisich pochvaloval, ze jsem jeden z mala co jezdi normalne - nepodtacim.
Avatar - Hammunasakra
19. 12. 2017 08:58
Re: dyzl bez fitlru
Protože Toyota nepodváděla = proto měla její nafta horší parametry. Ale emise ok

Smutná realita
19. 12. 2017 09:02
Re: dyzl bez fitlru
On tady ale Toyotu nikdo nezmiňoval, navíc se tu bavíme o smradu za některýma autama ne o OK emisích.
Avatar - Hammunasakra
19. 12. 2017 11:41
Re: dyzl bez fitlru
Jak nezmiňoval [odkaz] ? :-)
Avatar - Ozzman
19. 12. 2017 09:59
Re: dyzl bez fitlru
I stará vylítaná Toyota zakouří a zasmrdí.... je to uplně jedno. Záleží jak se o to majitel stará, jak jezdí a kolik má motor odkrouceno.
Avatar - Hammunasakra
19. 12. 2017 11:43
Re: dyzl bez fitlru
Ne teda jo :-)

Záleží jak se staráš = o tom žádná. Ale konstrukčně byla Toyota jinde než evropani = protože systém neobcházela = dneska už je to veřejný tajemství a neuvěřitelný = sou redaktoři který se to nebojej napsat takhle natvrdo :yes:

Sakra za co dávám palec nahoru = dyť píšou jen fakta a pravdu >:D
19. 12. 2017 11:56
Re: dyzl bez fitlru
Přesně tak.
19. 12. 2017 09:00
Re: dyzl bez fitlru
hele já bych to viděl buď v nějakým garáž chiptuningu nebo přejíždění oleje. Nechat tam hoblovat olej 30 tis km sice může vypadat na jednu stranu supr nápad, ale opotřebení motoru holt přijde dřív a když takový šrot pak žere olej tak se za ním nedá jet. Já včera na plný musel předjet ani ne tak starý Mondeo, ale co tomu šlo z vejfuku to byl fakt humáč. Sebral bych mu z fleku techničák. To moje auto má 300 tis EGR nemá, ale když jsem za ním párkrát jel, tak jsem až byl překvapenej jak málo kouří a nesmrdí. Inu taky se o něj starám a udržuju motor v dobrý kondici.
19. 12. 2017 09:10
Re: dyzl bez fitlru
S tím nesouhlasím, mám ve firmě octavii s najetýmy 530.000km. Jiný interval než 30.000km nikdy nepoznala, motoricky je OK a za běžných jízdních režimů nekouří.
Kdy zakouří tak jako každý diesel když podřadíte a dáte plnej. Podotýkám že jde o model z výroby bez DPF.
19. 12. 2017 12:00
Re: dyzl bez fitlru
A za jak dlouho těch 30 tis najede? Ono je něco jinýho jestli se to dá na dlouhých trasách za pár měsíců s minimem studených startů nebo to nějaký prase hobluje 2 roky na jeden olej. Takže ano při určitých režimech používání není 30 tis zas takový problém. To je O2 předpokládám?
19. 12. 2017 13:53
Re: dyzl bez fitlru
Ano najede to za ca. půl roku. Na druhou stranu Vám mohu oponovat, že i v manuálu je napsáno že pokud jezdíte převahu krátkých tras tak interval výměny máte zkrátit bez ohledu na ukazatel.
Takže z mého pohledu pokud to tak někdo dělá a nechá to na těch 30.000 km tak je to jeho nezodpovědnost a případné předčasné opotřebení a poruchy nejsou vinou automobilky ale toho elementu mezi volantem a pedály. Ale to platí pro benzín stejně jako pro diesel.
Reakce byla myšlena tak že ten interval 30000 km není potřeba šmahem odsuzovat. Jinak mohu se zeptat co máte za auto bez EGR? Recikulcaci spalin, míval už karburátorový Favorit a i u benzínů je EGR ventil celkem běžnou záležitostí.
19. 12. 2017 17:49
Re: dyzl bez fitlru
Benzíny se bez něj obejdou, pokud mají kvalitní katalyzátor a rychlou lambda regulaci. Měl jsem Fabii 2.0 MPI Euro 4, bez EGR ventilu či nějaké podobné funkce. Teď mám 1.4 TSI Euro 6, taky bez EGR ventilu, ale tam už je recirkulace spalin pomocí časování ventilů.
20. 12. 2017 09:09
Re: dyzl bez fitlru
recirkulace pomocí časování ventilů asi nejde nijak vyřadit, že? Trošku se bojím, že to bude kurvítko, tak si jen říkám jestli to jde nějak vypnout.
Avatar - Hammunasakra
20. 12. 2017 13:06
Re: dyzl bez fitlru
Jako že by se ventily přestaly hejbat? To asi neni dobrej nápad :-)

V čem vidíš kurvítko? Kam by ses chtěl s vývojem spalovacího motoru vrátit? To že 1 dieselgate kurvítko vzduchu vypustí jako 10 autobusů je drsná pravda. A na planetě je už dost přes miliardu aut = a do zhruba do 7 let se odhaduje že budou 2 miliardy = 2 miliardy aut bez kurvítek = to by moh bejt dost problém. Popravdě víme že to bude problém i s nima ;-)
20. 12. 2017 13:19
Re: dyzl bez fitlru
To ne jako že by se ventily neotevíraly tak, aby se skrz sací ventily posílaly spaliny zpátky do sání. Pracovaly by v normálním módu kdy se při výfuku otevírá jen výfukový ventil. Kurvítko vidím v tom, že bych se bál podpálených ventilů, zakarbonovaných sedel, zakarbonovaného sání. Nevím nejsem vyloženě technik jen nahlas uvažuju. Pouštět kouř do sání nevidím jako ideální stav pro motor, ale možná mu to vůbec nevadí a tenhle systém spolehlivě funguje. S vývojem spalovacího motoru bych se chtěl vrátit hlavně k jeho spolehlivosti a dlouhé životnosti. Úplně bych se vykašlal na přetechnizovaný a překomplikovaný motory EURO6 a emise a používal motory generace EURO4 max a snažil se snížit emise s použitím hybridní technologie. Rozvíjel bych to tak, aby auto bylo čím dál tím méně závislé na spalovacím motoru a stále více km najelo na elektřinu. Když ze 100 km pojedeš 50 km na elektřinu, tak dosáhneš nízkých emisí i se starým rotačním TDI. Za dalších 5 let pokročí pravděpodobně vývoj baterií, takže budeš schopný ujet např. 75 km ze 100 km na elektřinu a naprosto ti tedy přestane vadit, že ten spalovací motor, který používáš nemá čistý provoz, protože bude běžet jen čtvrtinu času a vypustí čtvrtinu emisí. Jednoho dne zjistíš, že ten spalovák vlastně vůbec nepotřebuješ a jako že k tomu doba nakonec 100% dospěje.
Avatar - Hammunasakra
20. 12. 2017 14:10
Re: dyzl bez fitlru
To máš asi pravdu = ať tak nebo tak je rozumný aspoň občas používat nějaký aditiva

Jinak souhlas = snad jen ne to starý TDI [odkaz] :-)

Spojení hybridu kterej pomáhá hlavně dole mi nedává s naftou až tak smysl = lepší je to s benzínem. Dobře udělanej atmo benzín je taky držák = a to nejlepší co sme za století a něco spalovacích motorů v autech vymysleli

Spalovací motor jak ho známe pro běžný denní krátký přesuny je fakt asi trochu blbost = ať zůstane fandum a do aut kde to má smysl. Osobně sem zvědavej na případnou vodíkovou budoucnost = ale to je zatim hodně vzdálený
4. 1. 2018 08:54
Re: dyzl bez fitlru
Mě použití TDI smysl dává. Dosáhneš tím nižší spotřeby paliva. Představ si nějaký 3 válcový malý TDI, který umí jezdit mezi 4-5 litrama. Ve spojení s hybridem si troufám tvrdit by si dokázal dostat spotřebu o 1-2 litry níž, což by byl celkem luxus. Jak po stránce ekonomičnosti provozu, tak po stránce emisí.
6. 1. 2018 23:02
Re: dyzl bez fitlru
Všechny tyto nesmysly jsem ihned po zakoupení nového TDi vyřadil a vyhodil z auta = vynálezy ,,které jsou na úkor životnosti a proti zdravému rozumu : 2,0 TDi - 139 kW , 4,7l/100 km . Auto má najeto 790 000 km / výměny oleje po 10 tis / a vše funguje bez závad
4. 1. 2018 09:01
Re: dyzl bez fitlru
Jinak auto na tom odkazu bych vůbec nepustil přes technickou. Osobně si myslím, že takový už dnes ani neprojde. Nejsem fanda těchle neuměle načipovaných TDI. Moje auto kouří tak z 10% jako tenhle šrot.
6. 1. 2018 23:07
Re: dyzl bez fitlru
Všechny tyto nesmysly jsem ihned po zakoupení nového TDi vyřadil a vyhodil z auta = vynálezy ,,které jsou na úkor životnosti a proti zdravému rozumu : 2,0 TDi - 139 kW , 4,7l/100 km . Auto má najeto 790 000 km / výměny oleje po 10 tis / a vše funguje bez závad
8. 1. 2018 08:19
Re: dyzl bez fitlru
Tak to je hodně pěkný. Jak ten nájezd tak ta spotřeba. :yes:
Avatar - Hammunasakra
20. 12. 2017 13:06
Re: dyzl bez fitlru
Jako že by se ventily přestaly hejbat? To asi neni dobrej nápad :-)

V čem vidíš kurvítko? Kam by ses chtěl s vývojem spalovacího motoru vrátit? To že 1 dieselgate kurvítko vzduchu vypustí jako 10 autobusů je drsná pravda. A na planetě je už dost přes miliardu aut = a do zhruba do 7 let se odhaduje že budou 2 miliardy = 2 miliardy aut bez kurvítek = to by moh bejt dost problém. Popravdě víme že to bude problém i s nima ;-)
20. 12. 2017 09:18
Re: dyzl bez fitlru
Pokud vím tak VW má 30 tis nebo 2 roky. 30 tis za půl roku je v pohodě, protože je jasný, že to bylo realizovaný na dlouhý vzdálenosti s minimem studených startů. Já bych těch 30 najel za víc než rok, což by bylo z pohledu Škodovky sice ok ale z pohledu výrobce oleje ten už dávno pořádně nemaže, protože je zdegradovaný. O1 TDI 81 kW. Napsal jsem to špatně. EGR původně měl. Teď už je odpojený.
20. 12. 2017 20:10
Re: dyzl bez fitlru
A nepřijdeš si trochu jako hovado? Pokud nemáš na to provozovat auto s EGR, tak si ho nekupuj.
4. 1. 2018 08:58
Re: dyzl bez fitlru
Vůbec si nepřijdu jako hovado, proč? Je to starej rotační diesel ne CR. Myslíš, že po silnicích nejezdí diesely, který přímo z výroby EGR neměly? A na emisích projdu naprosto bez problémů (regulérně), takže nevidím problém.
6. 1. 2018 23:05
Re: dyzl bez fitlru
Všechny tyto nesmysly jsem ihned po zakoupení nového TDi vyřadil a vyhodil z auta = vynálezy ,,které jsou na úkor životnosti a proti zdravému rozumu : 2,0 TDi - 139 kW , 4,7l/100 km . Auto má najeto 790 000 km / výměny oleje po 10 tis / a vše funguje bez závad
6. 1. 2018 23:06
Re: dyzl bez fitlru
Všechny tyto nesmysly jsem ihned po zakoupení nového TDi vyřadil a vyhodil z auta = vynálezy ,,které jsou na úkor životnosti a proti zdravému rozumu : 2,0 TDi - 139 kW , 4,7l/100 km . Auto má najeto 790 000 km / výměny oleje po 10 tis / a vše funguje bez závad
19. 12. 2017 09:06
Re: dyzl bez fitlru
Kouřící diesel je diesel se zanedbanou údržbou.
Avatar - Beefcake
19. 12. 2017 21:20
Re: dyzl bez fitlru
Blbost. Tie smradlave dizle su skoro vsetky rano v meste, lebo sa zohreju tak po 10-15km. A za studena tie antismradove systemy prakticky nefunguju.
A vsimol som si este jednu vec v poslednej dobe. Strasne sa rozmohlo postavanie nastartovanych aut na parkoviskach pred nakupnymi centrami, ci hocikde inde. S takmer 100% pravdepodobnostou je to vzdy nejaky sadzomet (na volnobeh sice nedymi, ale smrdi statocne), co ma pocit, ze tu naftu vtedy asi vyraba. Ze im nie je luto aspon tych vlastnych penazi, ked uz nie zdravia vsetkych okoo.
20. 12. 2017 09:14
Re: dyzl bez fitlru
Kulový. Ikoptak má pravdu. Kouřící diesel je ten se zanedbanou údržbou eventuálně načipovanej. Ono když čekáš až bába koupí rohlíky a sedíš v autě s malým dítětem tak v tom přeci nezmrzneš. Je úplně normální si v takovým případě v autě topit. A představ si že když běží ten motor na volnoběh tak žere asi půl litru na hodinu (to mi má být jako líto těch pár korun za palivo?) Nemluvě o tom, že nejhorší pro motor je neustálý chcípání a opětovný startování. To nejlepší co pro něj můžeš udělat je nechat ho běžet (tím pak ušetříš ty hypotetický peníze co o nich píšeš). Proto je nutný vypínat start-stop, který poškozuje motor.
20. 12. 2017 13:56
Re: dyzl bez fitlru
Na volnobeh (navic jeste za studena) se motor zanasi sazemi. To, co vidis litat z vyfuku pri akceleraci jsou prave ty saze nashromazdene pri volnobehu/podtaceni.
20. 12. 2017 16:30
Re: dyzl bez fitlru
částečně asi ano, ale to co začmoudí při akceleraci je většinou, u bezproblémového motoru, vinou nedokonalého spalování za určitých provozních podmínek. Prostě vlastnost dieselu. Pokud vezmu své zkušenosti tak diesel typicky zakouří v situaci kdy potřebujete prudce zrychlit, tedy podřadíte a dáte plný plyn. Ovšem prakticky nikdy nevím o tom že bych za autem měl oblak černého dýmu. Osobně jsem si toho všiml spíš v noci proti světlům za mnou jedoucího auta a to i v situaci kdy jsem za sebou měl třeba 500km jízdy po dálnici,
Ovšem to jak některá auta kouří, případně mají od sazí i španavý zadek je prostě vylágrovanej motor. Čerpadlo, vstřiky. To udržovanej diesel prostě nedělá.
Avatar - Beefcake
21. 12. 2017 00:28
Re: dyzl bez fitlru
Uz horsiu obhajobu si fakt nemohol vymysliet ako tahat do toho deti. To nebol ani jediny pripad, co vidavam. Ved to je presne ten pruser - spotreba skoro ziadna, ale smrad riadny. Inak vyborne teorie. Vozis so sebou startera-zahrievaca, co ti sedi v aute, ked si nieco vybavujes ?
A musim ta sklamat, toto nie je len o zimnom obdobi, ze to mozes ospravedlnovat teplotou v aute.
Avatar - white label
21. 12. 2017 01:01
Re: dyzl bez fitlru
Teplotou v autě se dá podobně argumentovat i v letním období...
4. 1. 2018 09:03
Re: dyzl bez fitlru
To ano ale to je pohodlnější stáhnout si okýnko než sedět v zabedněným autě na parkovišti a smažit se tam klima neklima.
Avatar - Ozzman
19. 12. 2017 09:58
Re: dyzl bez fitlru
Já na tobě opravdu ocenuji, jak si to předjíždění s porušováním předpisů hezky oddůvodníš >:D Aneb v dlouhém táhlem se TDI smí podjíždět ! >:D
19. 12. 2017 12:03
Re: dyzl bez fitlru
Porušování předpisů není problém, když máš pořád na paměti bezpečnost. Neboj se ty moralisto. Viděl jsem dostatečně před sebe a nikoho jsem neohrozil ani neomezil. Nikdo tam totiž nejel ani nešel a o tom jsem se přesvědčil před započetím předjížděcího manévru. Takže předpis je v tomhle případě nepodstatný. A nikoho jsem nepodjel nýbrž předjel.
19. 12. 2017 12:07
Re: dyzl bez fitlru
to bylo asi na me, ja s podjetim velkej problem nemam
nedavno jsem na okresce ze stoupacim pruhem podjizdel i ko*oty z celni straze, když se jim po predjeti kamionu v tahlym dlouhym nechtělo zaradit do pravého pruhu. nic agresivniho, zadny vyblikavani nebo vytrubovani, jen pravej blinkr a slusne predjeti pravym pruhem a na konci pruhu, tedy za cca 800m, zase prejeti do prubeznyho...
Avatar - Hammunasakra
19. 12. 2017 12:11
Re: dyzl bez fitlru
Blbý je že kvůli blbum co nedodržujou pravidla je musíš občas porušit sám
19. 12. 2017 12:24
Re: dyzl bez fitlru
S tím ale osobně problém nemám. Předjíždět v pravým to ale nedělám. Radši pojedu za dotyčným v levým tak dlouho až mu dojde, že má uhnout. A klakson nepoužívám. Nejsem za volantem ani nervózní ani agresivní.
Avatar - Hammunasakra
19. 12. 2017 12:35
Re: dyzl bez fitlru
Dělám to samý a dám blinkr = ale popravdě víc to nefunguje než funguje ;-)
19. 12. 2017 13:14
Re: dyzl bez fitlru
to nefunguje
někdo mozna uhne, ale jsou takovi, co to delaj naschval.
me tohle uz davno nevzrusuje a proste podjedu, zadny blikani, troubeni nebo jina agresivita
Avatar - Hammunasakra
19. 12. 2017 13:27
Re: dyzl bez fitlru
Jj přesně = viz já 12:35

A ten blinkr neni agresivita = tak to dokonce má bejt. Ale nefunguje to :-)
20. 12. 2017 09:21
Re: dyzl bez fitlru
Já určitě blinkr neberu jako agresivitu dokonce ani to probliknutí. Beru to tak, že je to upozornění, řidiči vepředu, že dotyčný chce předjíždět. Pokud má řidič vepředu kam uhnout, tak by tak měl neprodleně učinit. Někdy to nefunguje to máš pravdu. Pak za takovým blbem jedu až do té doby než ho to přestane v levém bavit.
19. 12. 2017 16:55
Re: dyzl bez fitlru
To mě nechává ale celkem v klidu. Co mě ale dokáže vytočit je debílek, který si vynucuje levý pruh bliká na mě a gestikuluje ačkoliv musí jasně vidět, že vedle mě je v pravým šnůra kamionů a přede mnou v levým do nedohledna auta. Kdyby to šlo tak zastavím vystoupím a takovou mu ji natáhnu pěstí, že bude plivat zuby. Takový * nechám vydusit ať mi najede třeba do kufru. Až budu mít kam uhnout tak mu uhnu, ale rozhodně se kvůli nějakýmu důležitýmu manažerovi nevypařím.
19. 12. 2017 12:03
Re: dyzl bez fitlru
jestli si mam vybrat zdravotni problémy, nebo drobne poruseni predpisu, volim poruseni predpisu.

dekuju za reakce vsem, z nichz vyplyva, ze problem je v technickem stavu a zanedbane udrzbe, z cehoz vyplyva zase me, ze naftak by mel chodit na emisni kontrolu každých pul roku
Avatar - Hammunasakra
19. 12. 2017 12:09
Re: dyzl bez fitlru
Eště je tu verze = zapnout vnitřní okruh ;-)

Zdravotní problém máš za každym dieslem = neni vidět za kterym větší = to bys musel mít vepředu nainstalováno [odkaz] >:-[]
19. 12. 2017 12:11
Re: dyzl bez fitlru
pisu nize, v unoru do auta instaluju meric PM
o výsledky se kazdopadne podlim
Avatar - Ozzman
19. 12. 2017 13:22
Re: dyzl bez fitlru
V neděli jsem asi 10 minut stál za nastartovaným autem na benzín, které nechal kamarád rozmrznout.... nepřišlo mi, že jsem dýchal zrovna čerstvý vzduch, byť nebyl černý.... smrad byl totožný a hodně nepříjemný...
Avatar - Hammunasakra
19. 12. 2017 13:25
Re: dyzl bez fitlru
Nezapomeň kámošovi říct že nastartovat auto nechat ho stát a tim ho chtít rozmrazit = je blbost ;-)
Avatar - Ozzman
19. 12. 2017 13:30
Re: dyzl bez fitlru
O to nejde, to je jeho věc, i když auto bylo zamrzlé a místo škrábání a nebo vyjet s nulovou viditelností proti tomu nic nemám, když má čas, ale jde o to, že i benzinové auta smrdí.... a né málo.
Avatar - Hammunasakra
19. 12. 2017 13:47
Re: dyzl bez fitlru
No to je jeho věc jen zčásti = proto je to ve vyspělejších zemích zakázaný. A proto Bůh vymyslel [odkaz] :-)
Avatar - Ozzman
19. 12. 2017 14:05
Re: dyzl bez fitlru
A to ti i vyhřeje auto, když nechceš lézt do ledového? >:D
Avatar - Hammunasakra
19. 12. 2017 14:22
Re: dyzl bez fitlru
To je jinej problém = na to zas fungujou znalosti: Motor se xnásobně líp zahřeje pomalou jízdou = než nastartovánim a během x minut naprázdno

Na vyhřátý auto Bůh vymyslel [odkaz] doporučuju = narozdíl od toho rozmrazovacího spreje funguje i v létě :-)
Avatar - Ozzman
19. 12. 2017 14:47
Re: dyzl bez fitlru
Jenže problém je ten, že ty jedeš na teoretické úrovni, ale praxe je jiná. Garáž můžeš nastokrát mít, (nyní už ji mám konečně taky, tedy takovou, do které se mi vejde auto >:D a nemusim se o ní dělit), ale když máš auto delší dobu v tomhle počasí na parkovišti někde mimo tvé bydliště, kam si přijel, třeba za prací, nebo prostě jen tak... tak né všude lze použít kryté garáže ;) Potom to auto zamrzlé prostě je.
Avatar - Hammunasakra
19. 12. 2017 14:51
Re: dyzl bez fitlru
Ubezpečuju tě že jedu na praktický úrovni = jen u rodičů na Vinohradech ne = už sou zase Vánoce takže.. a ty sou zrovna v zimě >:-[]

U zamrzlýho auta je to tak jak řikám = nejdřív [odkaz] a pak pomalá jízda = z víc důvodů rozumější než nastartovat a nechat běžet naprázdno = tak to prostě je :-)
Avatar - Ozzman
19. 12. 2017 14:55
Re: dyzl bez fitlru
Tak když jezdíš jen z domova někam, kde máš kryté parkování a nikdy jinam, pak tě asi zamrzlé auto netrápí. Pokud začneš auto používat i na jiné, než této cestě, pak pochopíš >:D Všude garáž prostě není.

Rozumější být může, ale čeká tě pomalá jízda v mrazu... Já si taky radši 3 minutky počkám, než mi roztaje sklo.
Avatar - Hammunasakra
19. 12. 2017 15:02
Re: dyzl bez fitlru
Co blázníš = samozřejmě že sem x tisíckrát stál v zimě venku

Rozumější to je = a jak určitě víš proto je to stání a běh naprázdno někde dokonce zakázanej. Sprej to sklo vyřeší ne za minuty ale vteřiny. A dál už je rozumnější pomalu jet = než když motor běží naprázdno

Ale vim že je tvuj způsob v našem kraji rozšířenej :-)
Avatar - Ozzman
19. 12. 2017 20:46
Re: dyzl bez fitlru
Mám vyhřívané přední i zadní sklo, za 2-3 minutky je to dole, naco sprej? Od toho tam přeci ta funkce je :-) Mezitím akorát škrábnu maximálně bok.
20. 12. 2017 10:13
Re: dyzl bez fitlru
Sprej na sklo vyriesi vo vacsiom mraze prd. Sam davam na celne sklo na noc termofoliu za par centov a tu rano strhnem a celne sklo mam ciste. Vecer po dojazde ju zase natiahnem. Pokial nemas k dispozicii krytu garaz tak jednoznacne vyhrava bufik. Pruserom su potom kratke jazdy skrz bateriu...
Avatar - Ada je zase tady
20. 12. 2017 00:03
Re: dyzl bez fitlru
nejlepší je bufík na naftu! >:D
19. 12. 2017 13:31
Re: dyzl bez fitlru
nikdo netvrdi, ze z vyfuku benzinovyho auta se line horsky vzdousek, ale tvrdit ze smrad je totozny, to snad ne...
navíc me stary benzinovy motory spis voni, narozdil od tech naftovych
Avatar - Ozzman
19. 12. 2017 13:37
Re: dyzl bez fitlru
Jestli ti voní, nebo ne, to je jako říct, že jedno nezdravé jídlo chutná lépe, než druhé. Nezdravé jsou oboje.

Je jedno, co čicháš, jen u nafty to i občas vidíš...
19. 12. 2017 13:51
Re: dyzl bez fitlru
podle me to jedno není
smrdicich naftaku potkavam mnohem vic, nez smrdicich benzinaku a o rakovinotvornosti emisi naftovych motoru se pise i v jedne zprave WHO, ktera emise z naftových aut prirovnava k takovym latkam, jako je azbest nebo yperit ...
resenim je dostat tyhle stary auta ze silnic a to ne nejakym zakazem, ale tim, ze se jim bude znepříjemňovat jejich provoz.
napr. tak, ze jestliže hodne dyzlu starsich 10 let je problematických, tak by každých pul roky měli dokázat, ze jsou emisne ciste, a mozna by mnohym doslo, ze je jednodussi koupit benzinova auto.
a stat by mel samozrejeme srovnat spotrebni dane benzinu a nafty, takze benzin by pak na stojanu byl o cca 2-3kc levnejsi nez nafta

netvrd mi, ze necitis to, co z nekterych naftaku leze a ze ti nevadi, ze to dychas
Avatar - Ozzman
19. 12. 2017 14:08
Re: dyzl bez fitlru
Netvrdim, že to necítím, ale že problém jsou oba dva typy paliva... já zase četl studie, že i benzinové motory produkují škodlivé látky. Když něco viditelně kouří, neznamená to, že je to o tolik horší, než to, co vidět není. A to vše je ještě podružné v kontextu dalších znečišťovatelů, jako jsou továrny, elektrárny, nebo letadla a lodě.... znečištění je globální problém, né lokální, když už.... a zrovna že to vadí někomu, kdo kouří, jestli si dobře pamatuju >:D
Avatar - Hammunasakra
19. 12. 2017 14:20
Re: dyzl bez fitlru
Zase jo ne = globální problém to je, ale tobě násobně víc škodí 1 blbý auto kus od tebe než x lodí letadel továren a elektráren dohromady
Avatar - Ozzman
19. 12. 2017 14:48
Re: dyzl bez fitlru
Myslím, že je tohle téma zbytečně exponované, protože zaútočit na motoristy-soukromníky, je jednodušší a méně náročné, než na snižování emisí globálně.
Avatar - Hammunasakra
19. 12. 2017 14:54
Re: dyzl bez fitlru
Řeknu to asi takhle: NE ;-)

Je to celkově mnohem vážnější než si lidi připouštěj. Už to leze z kategorie průšvih do sféry fakt průser :-|
19. 12. 2017 15:03
Re: dyzl bez fitlru
to, ze za celej rok vyhulim na několika parbach dohromady krabičku cigaret, bych se za kuraka zas tak moc nepovazoval, ale budiz. kazdopadne když uz hulim, tak to není za pritomnosti deti, tehotnych zen, ani kojicich matek, ale s podobne "postizenymi" vždy na cerstvym vzduchu, jako posledne před pul rokem před prazdninama.
znecisteni z aut je problem lokalni, třeba jen jedne ulice.
nepochybuju o tom, ze i benzinove motory produkuji skodlive latka, nikdo netvrdi ze ne, ale vetsi problem je evidentne s naftaky
20. 12. 2017 13:59
Re: dyzl bez fitlru
Benzin smrdi chvili po startu. Jakmile se ohreje katalizator, tak necitis nic a ani nic jedovateho nevypousti.
Avatar - Ada je zase tady
20. 12. 2017 00:05
Re: dyzl bez fitlru
není totožný, smrad z benzínového auta je horší! :-!
21. 12. 2017 15:15
Re: dyzl bez fitlru
...smrad je subjektívna vec, ale z diesla ide omnoho viac rakovinových častíc a iných škodlivín ako z benzínu - niečo ako z tvojich príspevkov ide tiež viac rakoviny ako z iných aj keď tebe tie tvoje voňajú...
19. 12. 2017 10:06
Re: dyzl bez fitlru
Keď už raz systém vetrania nasaje bordel z výfuku auta pred tebou, je blbsť prepínať na vnútorný okruh, to svinstvo už proste v aute máš, síce nenasávaš nové, ale ani nevypúšťaš von to staré... jediným riešením je proste toho smrada predbehnúť, pribrzdiť, alebo hocakým iným spôsobom sa ho zbaviť.
Ten smrad je pravdepodobne z nedokonalého spaľovania, môže sa tam páliť nejaký olej, skrátka staré motory bývajú rozhasené.
19. 12. 2017 12:10
Re: dyzl bez fitlru
když to chytnes hned na zacatku, tak se ti tam toho dostane prece jen min, nez když to tam pustis naplno.
v unoru montuju do auta meric PM, tak jsem zvedavej na ty grafy
Avatar - Ada je zase tady
19. 12. 2017 12:40
Re: dyzl bez fitlru
Jenže to neřeší otázku bordelu, co leze z výfuku zastaralého zážehového motoru - ty smrduté aromatické uhlovodíky a sazové částice nanometrových rozměrů. Přímovstřikové zážehové motory bez DPF je největší svinstvo, které můžete na silnici potkat! :no: :no: :no:
19. 12. 2017 13:18
Re: dyzl bez fitlru
ADO, vis ze na Te (skoro) nikdy nereaguju, ale zazehove primovstrikove motory DPF mit nikdy nebudou.
predpokladam, ze to z Tve strany je jen preklep a ne neznalost
19. 12. 2017 14:35
Re: dyzl bez fitlru
Opravdu jsi mozek nestojí u nudu, nejradši si pamatuje blbosti... takže největší svinstvo jsou jemné saze z dieselových motorů. Největší svinstvo způsobují ekopříměsi v naftě. Ekologický jízdy dieselových aut je krásná věc, ale vzpomínám na smrad v městech.
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
19. 12. 2017 14:45
Re: dyzl bez fitlru
Jj a proto sme pachatele [odkaz] zvolili po 4 letech vicepremiérství premiérem :yes: >:-[]
25. 12. 2017 11:19
Re: dyzl bez fitlru
v tvem pripade bych primarne resil u tveho auta ten nefunkcni vnitrni okruh ;-). u stareho sharana muze byt cela rada problemu - nejcasteji to bude spatny stav vstrikovacu, popripade chiptunning, to vse muze byt v kombinaci s ojetym turbem a moznymi netestnostmi ventilu, popripade pistu. cele auo pak patri na generalku nebo do srotu. typicky obraz ceskych silnic, pricemz mereni emisi tohle neumi odhalit.
Avatar - Stejsn
19. 12. 2017 09:05
Jestli to bývalo nebylo lepší,
když motor auta bylo tohle... [odkaz] :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - hedvin
19. 12. 2017 09:06
1.8 TDCi 2004 a výš
U tohodle motoru bacha na egr, nový stojí v originále 16 tisíc, ford už dodává i repas za 10 ale pořád to není 3,5 tisíce jak v článku. Zatím mi nezazlobil ale co není může být. Jediný štěstí že ten motor nemá od výroby DPF jinak bych se z toho nebyl moc nadšenej.
Rozbalit vlákno
0
19. 12. 2017 09:25
egr
EGR ventil je nejhorší pomsta ekoteroristů.
Rozbalit vlákno
8
19. 12. 2017 10:02
Re: egr
Presne. Toto je jeden z prípadov, kedy je termín "ekoterorista" na mieste.
Avatar - Beefcake
19. 12. 2017 10:02
Re: egr
Tak to by som ti doprial ranne zapchy, keby by sa nieco take nepouzivalo vobec. Je to bohuzial nutne zlo.
Vcera mi uz bolo fakt zle z toho smradu, v kombinacii s pocasim, ako sa ten smrad drzal dole. Nikdy predtym som taky paradny zazitok nemal.
A inak uz odmietam byt za slusaka a v zapche pustat ludi z vedlajsej cesty, takmer vzdy natrafim na nejaky paradne vyladeny sadzometovy Sharan, Audinu a pod.
19. 12. 2017 10:09
Re: egr
Ale on nepíše, aby sa namiesto EGR nepoužívalo nič. Len že je to hnusné kurvítko v mene takzvanej ekológie. Emisie zo spaľovania nafty sa určite dajú riešiť aj inak ako riadenou deštrukciou motora.
Avatar - Beefcake
19. 12. 2017 10:29
Re: egr
Preco "takzvanej" ?
Daj iny tip teda...
Kurvitko to moze byt aj s ohladom na tankovany sajrajt (nekvalitne palivo).
19. 12. 2017 16:20
Re: egr
Takzvanej preto, lebo ten sajrajt čo v servise z toho vyklepú, beztak skončí niekde v pôde alebo vo vode. A tiež preto, že motor alebo niektoré komponenty majú prispením EGR nižšiu životnosť a musíš ich skôr vymeniť za nové - čo nie je ekologické ani ekonomické.
Avatar - Beefcake
19. 12. 2017 21:18
Re: egr
No tak toto ti ani nejdem vyvracat... 8-s
24. 12. 2017 11:32
Re: egr
Všechny tyto nesmysly jsem ihned po zakoupení nového TDi vyřadil a vyhodil z auta = vynálezy ,,které jsou na úkor životnosti a proti zdravému rozumu . Auto má najeto 790 000 km / výměny oleje po 10 tis / a vše funguje bez závad
24. 12. 2017 11:33
Re: egr
Všechny tyto nesmysly jsem ihned po zakoupení nového TDi vyřadil a vyhodil z auta = vynálezy ,,které jsou na úkor životnosti a proti zdravému rozumu . Auto má najeto 790 000 km / výměny oleje po 10 tis / a vše funguje bez závad
Avatar - Ozzman
19. 12. 2017 10:05
EGR Ven
Před dvěma lety mi elektronika vypla EGR, který zůstal uzavřený ( pravděpodobná příčina byla palivo od našich severních sousedů, které jsem asi 100 km před problémem natankoval). Auto upalovalo jako o závod, poté byl na diagnostice opět uveden do provozu a bylo po srandě.

Nejsem přímo zastáncem demontáže, ale tohle starší auta neznají... Od této zkušenosti liju VIF, třeba je to jen placebo, ale nikdy se situace neopakovala.
Rozbalit vlákno
3
19. 12. 2017 10:11
Re: EGR Ven
EGR je skrátka svinstvo. Ale je to najlacnejšie riešenie a výrobcom hrá do kariet, pretože majú o bazmek viac, ktorý sa môže pokaziť alebo zapríčiniť poruchu iných dielov. Nejedno turbo odpísal práve vadný ventil EGR.
Avatar - Ozzman
19. 12. 2017 10:21
Re: EGR Ven
Určitě, EGR jako takový mi ani neva, ale když zapříčiní větší poruchu, je to už drahá sranda.
24. 12. 2017 11:31
Re: EGR Ven
Všechny tyto nesmysly jsem ihned po zakoupení nového TDi vyřadil a vyhodil z auta = vynálezy ,,které jsou na úkor životnosti a proti zdravému rozumu . Auto má najeto 790 000 km / výměny oleje po 10 tis / a vše funguje bez závad
19. 12. 2017 11:14
TSI
Když už se bavíme o moderních motorech a EGR ventilu, bylo by možná zajímavé připomenout koncernové TSI, které se bez EGR ventilu obejdou, nebo spíše používají tzv. vnitřní EGR. Pokud je nutné zvýšit recirkulaci spalin, sací ventily se pootevírají už ve výfukovém zdvihu, část zplodin jimi uteče do sání a poté se nasaje zpět. Pokud jsou variabilní i výfukové ventily, vrací se spaliny částečně zpět přímo přes ně do spalovací komory (nebo tak nějak, každopádně to už nejde přes sání)
Na druhou stranu možná vede toto zajímavé řešení k tomu, že měly (mají) TSI motory mnohem větší problémy s karbonizací než konkurence. Nové TSI motory 1.0 a 1.5 už podle všeho opět EGR ventil mají.
Pokud jsem napsal nějaké kra..ny, prosím o upřesnění.
Rozbalit vlákno
2
20. 12. 2017 11:38
Re: TSI
Vážený pane TSi motory hlavně mají problém s pevnými částicemi , produkují jich několika násobně více než motory s nepřímým vstřikováním ale protože se u benzínových motorů neměřily, tak to nikoho nebolelo / převyšovaly i naftu/, teď když se to měří , tak všechny nové TSI musí přejít na filtr pevných částic. přímé vstřkování benzínu je trochu jiné spalování sice s větší účinností ale s také většími problémy řízení . To co popisujete je variabilní překrytí ventilů ve střihu , problém je , že tam moc místa na otevření ventilů není , když je píst v horní úvrati .Vždycky je tom o tom co vymyslí teoretici u zeleného stolu v Bruselu a jinde a automobilky se jim snaží přizpůsobit za co nejmenší finanční ztáty.
20. 12. 2017 11:59
Re: TSI
Máš pravdu, ale problém s pevnými částicemi se týká všech přímovstřikových benzínů, ne jenom TSI. Protože je téma článku EGR ventil, zajímalo mě, jak tento bazmek řešen u TSI motorů. Možná by šlo vyhledat, které přesně verze EGR mají a nemají, které řeší interní EGR přes sání - nejspíše variabilní jen sací ventily - a které přes výfukové ventily - variabilní řízení všech ventilů.
Jiná otázka je, jestli tento "interní EGR" používají všechny benzínové přímovstřiky. Mám dojem, že mimálně Fordí 1.0 ecoboost ho používal také.
Avatar - KANKUNEN
19. 12. 2017 11:19
Jak to tady čtu, tak by někteří raději dýchali
hnusný jedovatý smrad dobrovolně. Za mně snižování emisí není vůbec špatná věc, ekoterorismus je, když se ty emise začnou snižovat jen na papíře. Kdyby se emise měřily při reálném provozu, tak by ani nikdo nemohl vymyslet podvodný program pro nereálný měřící režim.
Rozbalit vlákno
1
20. 12. 2017 07:48
Re: Jak to tady čtu, tak by někteří raději dýchali
Jenze EGR neni jedina cesta, jak snizit emise, jen se automobilkam hodilo pridat kurvitko za neadekvatni cenu. U benzinu je temer zbytecny. Dukazem muze byt VW, ktere na prvnich 16V 1.4(Euro4) EGR ma, a na pozdejsich Euro5 uz ne.
19. 12. 2017 15:42
Špatná váha - nutná výměna součástky?!
Nikoliv! Váhu vzduchu lze v případě zanesení poměrně snadno vyčistit. Je u většiny aut docela dobře přístupná i bez demontáže jiných prvků, max. se odpojí nějaké konektory či hadičky a váha se sejme z hadice sání mezi filtrboxem a sáním motoru.

Většinou je váha vzduchu v podstatě tvořena dvěma odpory, umístěnými doprostřed průsvitu vzduchovodu sání, kdy jeden odpor je elektronikou předehříván, druhý nikoliv a elektronika snímá jejich vzájemné teplotní rozdíly. Podle rozdílů pak elektronika odvozuje množství protékajícího vzduchu do motoru (čím víc se ochlazuje ohřívaný odpor, tím víc vzduchu teče).

No a tady je zakopaný pes. Pokud netěsní (nebo chybí) vzduchový filtr, může se senzor zanést úplně. Ale nejčastěji se čidlo pokazí tím, že na vyhřívaném odporu se postupně navrší zapečený mikroprach (který projde filtrem) a ten znemožní správné výpočty množství protékajícího vzduchu (odpor prostě zaizoluje a protékající vzduch ho nestíhá ochladit tak rychle, aby čidlo dokázalo motoru dávat data v potřebném reakčním čase, nutném pro "closed loop" emisního systému).

A důsledek? Čidlo demontujte, zjednejte si přístup k odporovému drátku a pokud je (jeden z nich) viditelně zanesený, tak jej velmi opatrně odmastěte uchošťourem, namočeným do technického benzinu, nebo ještě lépe - do isopropylalkoholu (znáte ho z desinfekce kůže u lékaře před vpichem jehly). Drátky jsou titěrné, takže rozhodně nečistit mechanickou silou, ale výhradně chemicky. Pak vyčistěte systém přívodu vzduchu k čidlu ("trubička v trubce"), aby se nestal zdrojem dalšího zanášení a nebyl podstatně snížen jeho průsvit (tj. výkon při vedení vzduchu, na který je elektronika čidla/ECU kalibrována) a to je celé. ECU má zase přísun k datům, jako u nového motoru. Nějaký čas se může motor ještě zotavovat (adaptace map), ale ve výfuku by mělo být viditelně méně pevných emisí ihned....
Rozbalit vlákno
1
20. 12. 2017 11:42
Re: Špatná váha - nutná výměna součástky?!
Někde jsem to už dělal... Mám dojem, že jsem prostě čidlo prostříkal čistícím sprejem. Rozhodně bych na to nešahal mechanicky, ani tou vatičkou,
24. 12. 2017 01:41
Problémy z EGR :
Všechny tyto nesmysly jsem ihned po zakoupení nového TDi vyřadil a vyhodil z auta = vynálezy ,,které jsou na úkor životnosti a proti zdravému rozumu . Auto má najeto 790 000 km / výměny oleje po 10 tis / a vše funguje bez závad
Rozbalit vlákno
0