Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jak se správně vyhýbat na kluzké vozovce? Víme, jak předejít problémům!

Jak jsme se mohli sami nedávno přesvědčit, sníh a led nás mohou překvapit i na jaře. Dnes si ukážeme, jak se vyhnout problémům při vyhýbacím manévru.
Zpět na článek
26. 4. 2017 19:06
26. 4. 2017 19:07
26. 4. 2017 19:20
26. 4. 2017 20:50
27. 4. 2017 06:51
27. 4. 2017 07:39
27. 4. 2017 08:17
27. 4. 2017 08:29
27. 4. 2017 08:28
27. 4. 2017 08:50
26. 4. 2017 19:06
Normálně
úplně stejně jak na suchu pokud máte pneu do mokra, ale pokud jste si koupili čínské pneu tak se modlete >:D
Rozbalit vlákno
0
26. 4. 2017 19:07
Zase....
....to zku.rvený automatický video. :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - _Karel_
26. 4. 2017 19:20
Re: Zase....
Navíc když okamžitě vypnu zvuk, jen co dojede reklama tak zvuk znovu sám naskočí :no:
Avatar - Uživatel_5340709
26. 4. 2017 20:40
Proště šoudruži,
s tím volantem citlivě, nesmíte těma svejma prackama točit jak John Silver kormidelním kolem na Hispaniole!
Rozbalit vlákno
5
26. 4. 2017 20:57
Re: Proště šoudruži,
Přesně.
Nejlepší, pro přenesení maximálního účinku, je buď naplno brzdit a nezatáčet nebo nebrzdit a zatáčet. Prostý součet sil. (I když to bez trestu za pomoci ABS auto dokáže, jakmile při plném brzdění řidič jen trochu zatočí, ABS ihned ubere brzdnou sílu, aby nedošlo ke ztrátě adheze a smyku, tím se celý manévr na.k.ur.ví.)
Lepší je to rozdělit, napřed naplno odbrzdit, pak úplně povolit brzdu a po té zatočit, ABS ne ABS.
27. 4. 2017 14:40
Re: Proště šoudruži,
Dovolim si trosku odporovat.
Moderni auta - cim novejsi, tim spis, maji uz elektronicke asistenty pripravene na panickou reakci - tedy ze se ridic v krizove situaci lekne a proste slapne na brzdu. A take ze pritom vice ci mene podvedome bude tocit volantem tam, kam chce jet. Takze za rok, mozna za tri, se uz i na kursech bezpecne jizdy bude ucit, ze pokud se neco deje, tak plna brzda plus mirit volantem do bezpeci a elektronika si to prebere (mimojine umi rozdelit brzdnou silu tak, aby pomohla auto stocit do pozadovane zatacky...). V Seatu Ateca uz to tak asi nastavene je (nevim, neznam, nezkousel jsem).

Nicmene pokud nevime, co nase auto umi a jak je naladena elektronika (coz si 99% lidi nikdy nevyzkousi), tak je dobre se ridit tim, co pises.

Vidlaci od Liberce spolu s mariankem pak muzou taky tahat za rucku a matlat se v pretacivem smyku treba az do dalsiho pruletu Halleyovy komety >:D
28. 4. 2017 08:41
Re: Proště šoudruži,
Pozorně si přečti. co jsem napsal. Píšu, že to ABS dokáže, (jak ty píšeš elektronika) ale pokud jsi se někdy setkal s obrázkem, kterému se říká rozklad sil, neoponoval by jsi.
28. 4. 2017 11:49
Re: Proště šoudruži,
Vsak jsem psal, ze odporuju jen trosku.
Brzdit a zatacet soucasne jde samozrejme proti fyzice, ale vysvetluj rozklad sil cloveku, ktery neni trenovany na zvladani krizovek a zrovna ma stoceny volant do zatacky, ale auto mu jede rovne. Proto mu pomahaji vyrobci tim, ze naladi elektroniku tak, aby mu do zatacky pomohla.
26. 4. 2017 20:50
...
Zajímavý, podle diskuse z článku hned vedle bych řekl, že je lepší využít načtenejch znalostí fyzikálních vlastností prémiovýho pohonu, dupnout na plyn, rychlý kontra a odjet bokem vstříc světlým zítřkům.
Nicméně, instruktor Kuba by z fleku mohl nahradit komplet všechny moderátory motoristickejch TV pořadů vyjma Pepy Sršně. Tak mě napadá, nechce točit reportáže pro ACZ?
Rozbalit vlákno
0
27. 4. 2017 06:51
Paráda
Super, takže když mi na sněhu někdo vlítne do cesty, stačí naplno skočit na brzdu, volantem točit o 50° a jsem v naprostém bezpečí.
Děkujeme za osvětu, určitě ubude spousta nehod
Rozbalit vlákno
3
27. 4. 2017 07:39
Re: Paráda
Nic není univerzálního, ale zatáčet s přibržděným autem a přední nápravou nezatíženou brzdným manévrem je na kluzké vozovce určitě lepší.
27. 4. 2017 08:17
Re: Paráda
Tak mi přišlo dost zjednodušené vybrat jedinou modelovou situaci a tu vzít jako jediný univerzální příklad vyhýbání překážce. Čekal bych mnohem obšírnější pojednání o vyhýbání za různých podmínek a při více růných situacích. Nebo.. vlastně ani nečekal
27. 4. 2017 08:29
Re: Paráda
Poslední věta to shrnuje jasně ;-)
Avatar - Dinar
27. 4. 2017 08:28
Slabý titulek
"Jak se správně vyhýbat na kluzké vozovce. Víme první!"

"První na webu! Jak se správně vyhýbat na kluzké vozovce."

Trochu údernosti, do těch titulků, hoši! :-) ;-)
Rozbalit vlákno
1
27. 4. 2017 08:50
vyhybaci manever
pred mesiacom som bol na skole smyku a mal moznost si vyskusat rozne moznosti ( plna brzda so zatacanim ).
Jednoznacne najlepsia moznost je plna brzda a tesne pred prekazkou pustit brzdu . to plati pre automat s manualom myslim aj vyslapnut spojku.
Nasledne zatocit volant a "cakat" ..na silne klzkej vozovke totiz chvilku trva kym sa kolesa "chytia"...dolezita je jemna praca s volantom a neutahovat pokial to nezataca..
Rozbalit vlákno
1
27. 4. 2017 14:34
Re: vyhybaci manever
Pche, to sou kecy, neboj, za chvilku tu prilitnou pravi petrolheadi a vysvetli ti, ze jsi maslo, a ze se zataci zasadne s ruckou a s plnym plynem!
Avatar - N6600
27. 4. 2017 11:34
Definicia "kluzké vozovky"
V prvom rade by som radil autorovi zadefinovat termin "kluzká vozovka". Az potom na zacal radit, ako na nej jazdit/brzdit/obchadzat objekty na nej.
Nechcem byt detailista, ale je samozrejme jasne, ze vozovka za dazda sa bude spravat inak, ako ked je pokryta ladom.
Rozbalit vlákno
1
27. 4. 2017 15:16
Re: Definicia "kluzké vozovky"
Hmm, tak tohle bych si rad poslechl(precetl), tak v cem se bude chovat jinak?? Krom snizujici se adheze. Rozepis se prosim.
Avatar - Katikakus
27. 4. 2017 17:54
Automaticke spousteni videa...
...si uz dnes nedovoli ani nejvetsi webovi patlalove, vy koko*ti z redakce. Vypnete to!
Rozbalit vlákno
0
27. 4. 2017 23:34
ESP - technologie nejen pro ženy
Další pravidlo při jízdě s dnešními vozy, které obsahují ESP: nevyrovnávat začínající smyk protipohybem volantu - je nutno držet volat stále stejně. Pokud budete přirozeně vyrovnávat smyk volantem, rozhodí vás elektronický systém ještě více do vyjetí ze směru, než s vozem bez ESP. Proto je nutné si sám sebe představit, že jsem např. nic nedělající blondýna držící volant stále stejným směrem a čekající na to, co se stane. Pak je ESP vynikající. ;-)
Rozbalit vlákno
0