Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jak se starat v zimě o lak vašeho auta?

Zimní období dává automobilům pěkně zabrat a vyžaduje od majitelů aut, aby věnovali péči o vůz zvýšenou pozornost.
Zpět na článek
13. 2. 2013 19:46
13. 2. 2013 23:37
14. 2. 2013 07:34
14. 2. 2013 11:38
14. 2. 2013 11:47
14. 2. 2013 12:58
15. 2. 2013 08:11
13. 2. 2013 19:59
13. 2. 2013 21:23
13. 2. 2013 22:48
13. 2. 2013 23:25
13. 2. 2013 23:26
14. 2. 2013 13:39
14. 2. 2013 08:27
14. 2. 2013 13:42
14. 2. 2013 08:29
14. 2. 2013 08:53
14. 2. 2013 09:27
14. 2. 2013 13:18
14. 2. 2013 14:37
15. 2. 2013 08:13
15. 2. 2013 08:32
15. 2. 2013 08:55
15. 2. 2013 09:00
14. 2. 2013 09:54
14. 2. 2013 10:53
14. 2. 2013 11:04
14. 2. 2013 11:42
14. 2. 2013 13:38
14. 2. 2013 15:01
15. 2. 2013 08:39
14. 2. 2013 13:30
14. 2. 2013 15:12
15. 2. 2013 08:54
14. 2. 2013 13:21
14. 2. 2013 11:12
14. 2. 2013 13:44
13. 2. 2013 21:17
13. 2. 2013 22:02
13. 2. 2013 23:46
14. 2. 2013 07:58
14. 2. 2013 08:05
14. 2. 2013 13:59
15. 2. 2013 08:27
15. 2. 2013 08:29
29. 11. 2021 22:28
13. 2. 2013 19:46
???
Článek o ničem! Něco takovýho může napsat 15 kluk pro radost a ne to dávat na internet!
Tohle mě taky dostalo: " I ten největší zelenáč pak ví, že naředěním směsi do -30 stupňů Celsia 1:1 nezískáme kapalinu, odolnou do -15, takže pro jistotu neředit a pokud ano, tak jen velmi decentně!" ???Nevím teda ale některé koncentráty toto ředění umožňují!To i v poměru který jsi napsal.Ty zelenáči!
Rozbalit vlákno
6
13. 2. 2013 23:37
Re: ???
To je samozrejme hlupost, nemrznuca zmes nie su fazulky a sosovicka, ze si namiesame 1:1
Koncentracia sa pocita cez chemicke rovnice pomocou molovej hmotnosti a i.., nie malou nasobilkou.
Polovicnu teplotu tuhnutia dosiahneme roznymi miesacimi pomermi v zavislosti od zlozenia nemrznucej zmesi. Metanol, etanol, etylenglykol atd... maju rozne koncentracie.

Zjednodusene sa da povedat, ze miesanim v pomere -> 2:1
14. 2. 2013 07:34
Re: ???
Ja teda nevim co jsem to koupil.
Vim ze vetsina nemrznoucich smesi kdyz se zredi 1:1 ma mensi bod tuhnuti nez pulku udavane hodnoty.
Sam jsem ale nekolikrat koupil koncentrat, na kterem se psalo ze 1:1 redeni dosahneme polovicni bod tuhnuti.
Tak nevim jestli si vyrobce dela srandu. Kazdopadne tady kolega v clanku pise neredit skoro vubec. Coz muze pri nasich teplotnich podminkach a cenach nemrznoucich smesi jen magor. Jestli jsi koupim smes treba do -30 nebo -40C, proc bych ji nemohl zredit?Ja teda nevim ale celou zimu tady u nas nepresahla teplota -12C.To bylo jen par dni.
Tak proc si mam koupit smes za x korun do -30C a neredit. Kazdopadne je to kazdeho nazor. Muj nazor je ten, ze ten clanek odpovida slohove prace nejakeho studenta stredni skoly. O nic vic me nejde.
14. 2. 2013 11:38
Re: ???
Do -30 su zmesi este lacne, za 5.5Eur (139Kc) mam 5L. Ma to vyznam riedit?
Treba zobrat do uvahy fakt ze zmes urcena do -20 funguje spolahlivo max. do cca -14 az -17, podla vetra a rychlosti auta, kedze alkohol sa rychlo odparuje a ostava len voda, ktora ihned mrzne. Potom iba rozmazavas hustnucu kasicku po skle.

Ked nariedis zmes do -40C v pomere 1:1, dostanes cca do -15C. Pri 2:1 dostanes tak -25C.
Ved si to otestuj v mrazaku :-)
14. 2. 2013 11:47
Re: ???
Tak urcite jak u koho je to vyhodny.
Ja jezdim 90% po meste..V tom pocasi co je ted umyvas sklo kazdou chvilku jinak nic nevidis.
Jestli jezdis po okrskach a pouzijes ostrikovac jednou za den tak je to asi jedno.
Ale jak rikam....u nas rozhodně nebylo pekně dlouho -15C. Tak proc neredit kdyz je moznost.
14. 2. 2013 12:58
Re: ???
Tak ano, z tych -30C 5L sa da nariedit az 8L bez ujmy.
Ale ani v meste nemusis casto ostrekovat. Staci, ze ta ospliecha vpredu iduce auto a kym je okno mokre, umyva to ako s kvapalinou, nema zmysel pouzit vlastny ostrekovac.
15. 2. 2013 08:11
Re: ???
Preco? No prave pre toto:

"Zámrznosť kvapaliny udáva mrazuvzdornosť v nádržke ostrekovača."
Ked ti niekde vyhodi hadicku a bude sa kvoli tomu musiet rozoberat pol auta, tak pochopis...

Zdroj: [odkaz]
13. 2. 2013 19:59
DRBAČKA
Sledovat, jak ti někdo myje auto, to je takový malý garážový... orgasmus. Dej si tedy jedno parádní hluboký a důkladný číslo vždy na podzim, a hezky s tvrdovoskem, zimu pak projedeš jako na sjezdovce. V průběhu zimy si na rychlou "dlaňovku" zaskoč vždy, když tvrdě nakoupíš v břečce. Jemně ti ho omyjou a osuší. Vosk obnovíš zjara.

Na zamrzlé ostřikovače nemoč, na to už kdysi dávno vymysleli vyhřívané trysky.

Nikdy nejezdi s nedostatečně očištěnou karoserií od sněhu, tedy nejen (všechna) okna, ale i kapotu a střechu. Je to záležitost maximálně tří minut. Samozřejmě že na to neužíváš hranu ruky ale kartáč, smetáček. Zasněžení totiž jezdí výhradně tupci. Viděl jsem jet z hor hlupáka se sněhovou čepicí na střeše snad půl metru vysokou, tak si na to dej pozor, ať nejsi už ve Vrchlabí za šaška.

Co cenit v zimě? Především nezávislé topení. Usedat v mínus deseti do vyhřáté kabiny je slast, která nemá daleko od garážového absolutna. Proto, máš-li tu možnost při objednávání svého vozu, zatrhni nezávislé topení. Věř, je to blaho.

No a samozřejmě pohon 4x4, to je základ k absolutní zimní spokojenosti.

BRAVO ZIMA :-)
Rozbalit vlákno
29
13. 2. 2013 21:23
Re: DRBAČKA
Anebo místo nezávislýho topení koupit velkej benzín, ten taky topí hned. Jen ta skla furt ještě voškrábat neumí. :'-(
13. 2. 2013 22:48
Re: DRBAČKA
Nezávislé topení je pořád lepší. :-) Můžeš si ho koupit i k tomu velkoobjemovému benzínu.
13. 2. 2013 23:25
Re: DRBAČKA
Jo jo, taky ho sháním. :-)
Bohužel nové se na moje auto už nějak koupit nedá - respektive jej nemůžu sehnat. Tak čekám, až nějaký nešťastník roztříská svoje auto a budu moct kanibalizovat.
13. 2. 2013 23:26
Re: DRBAČKA
Já kvituji vyhřívané sedačky, sklo a volant. Zbytek je mi šumák. :-!
14. 2. 2013 13:39
Re: DRBAČKA
Já bych spíš ocenil vyhřívanej volant než sedačky. Nechápu, že je v dnešní době takovej problém auto takovou drobností vybavit. Neví někdo jestli už na to přišli v nový Oktávce nebo zase nic?
14. 2. 2013 08:27
Re: DRBAČKA
"...Je to záležitost maximálně tří minut..."

Tak zrovna dnes mi to trvalo viac nez stvrt hodiny. 20cm snehu, a k tomu na oknach pol centimetrovy ladovy "skraloup", to sa teda rozhodne za 3 minuty zvladnut neda. Jedine ak by to robila zohrata partia styroch-piatich ludi...
14. 2. 2013 13:42
Re: DRBAČKA
Já si to užil minulej tejden ve čtvrtek 20 minut drbání zvenčí zevnitř a jel jsem stejně nakonec jako tankista s hlavou nalepenou na skle, ale takovej hnus zmrzlej to bylo tuhle zimu snad poprvý.
14. 2. 2013 08:29
Re: DRBAČKA
Nikdy jsem nebyl otrokem auta. Čili koštětem čelní sklo a boční okna. Udělat prostor kolem stěračů aby se měly kam uklidit. Protřít autu "oči" a jedeme. Až potkáš sněhovou kouli budu to s největší pravděpodobností já, ale zase na druhou stranu, kdo ví jestli by ses k nám do hor vůbec v takovým počasí doškrábal >:D
14. 2. 2013 08:53
Re: DRBAČKA
Prosím, uklízej aspoň i tu střechu. Tobě to nevadí, ale chudáci za tebou mají najednou vánici. ;-)
14. 2. 2013 09:27
Re: DRBAČKA
Kdybych jel na dálnici tak to ometu celý, ale většinou se motám po městě a okolí ne rychlejc než 70 tam to ze mě nelítá. Na co budu furt pulírovat auto, když ujedu 8 kilometrů do práce a tam mi to zase zachumelí. Však ono to při oblevě zase sleze ;-) Já vím je to trochu prasečina. Snad se někdy polepším ;-)
14. 2. 2013 13:18
Re: DRBAČKA
Já to řeším taky takhle. :yes:
14. 2. 2013 14:37
Re: DRBAČKA
A pak na přechodu přibrzdíš a zasypeš všechny chodce až k pasu :-)
15. 2. 2013 08:13
Re: DRBAČKA
ale počkej zase se musíš držet v mezích reality ;-) Tohle by se mohlo stát tak možná na NOVĚ
15. 2. 2013 08:32
Re: DRBAČKA
Mi se to už jednou stalo, jako chodci, ne jako řidiči, toho sněhu ale bylo stěží po kotníky :-) musel jsem tomu svému příspěvku nějak pomoct ;-)
15. 2. 2013 08:55
Re: DRBAČKA
Tak tomu se dá možná věřit. Hlavně, že ti to nezlomilo na třikárt nohu. ;-)
Avatar - marek.g
14. 2. 2013 09:54
Re: DRBAČKA
takové týpky miluju. nejlépe jen průzor jak v tanku ;-) jednou jsem viděl borce,který na křižovatce zabrzdil a asi 30 kilo mokrého sněhu se mu ze střechy sesunulo na čelní sklo >:-[] pak zastavil celou dopravu páč stěrače to samo nezvládly,smetáček v autě neměl(na co...) okolo stojící šovéři to ocenili nadávkami a málem dostal přes držku >:D
14. 2. 2013 10:53
Re: DRBAČKA
Neco takovýho sem chtel prave napsal ryccardovi taky, mně se kupříkladu stalo..VE MESTE na krizovatce..pan z protismeru odbočoval doleva....krizil muj jizdni pruh, krome toho ze mi nedal prednost, jak prudce akceleroval, cela vrstva snehu co mel na strese se mu v zatáčce uvolnila a letala primo proti mně...moc prijemny..taky asi čekal na jaro až vše roztaje a nedošlo mu že muže někoho ohrozit...zvlášt když si uvnitř zatopí a teplo procházející střechou vytvoří vstvičku vody mezi střechou a sněhovou čepicí...až to ryccardo, a tobě podobní, spadne v zatáčce na nějakýho chodce a budeš mu platit odškodný...protože pojištovna mu tohle rozhodně za tebe proplácet nebude, tak si budeš řikat...proč já to jen neometl a nikdy s neometeným autem na silnici už nevyjedu...
Avatar - marek.g
14. 2. 2013 11:04
Re: DRBAČKA
já ometám vždy celé auto. Ta minuta dvě navíc člověka nezabijou. Pak jsem v klidu,že vidím já všemi směry a že i ti za mnou vidí a neprožívají sněhovou vánici z mé střechy >:D
14. 2. 2013 11:42
Re: DRBAČKA
Auta su este nonproblem, ale co kamion? Dobry kus ladu letiaci z navesu spravi aj dieru do plechu alebo rozbije celne sklo.
14. 2. 2013 13:38
Re: DRBAČKA
No vidíš dobrej příklad. Marek si tady očistí kartáčkem na zuby celý auto, aby mu z něj náhodou něulítla ani vločka a kamion, který očistit nejde ti pak složí v zatáčce několik kubíků sněhu na kapotu. Taky se mi stalo, že z předemnou jedoucího kamionu se vznesla tenká vrstvička ledu asi 2x4 metry a rozpleskla se mi o auto. Naštěstí nebyla tlustá takže se to jen rozstříklo na ledový pidi kousky a autu se nic nestalo, ale docela jsem se divil co to proti mě najednou plachtí. Holt v zimě musí řidič očekávat různý překvapení ;-\
14. 2. 2013 15:01
Re: DRBAČKA
dobrej přístup...nedělaj to ostatni, nebudu to delat ani ja, musis proste ocekávat na silnicích ruzny překvapeni...super pristup...a poslyš, taky vybržduješ auta? taky je vytlačuješ ze silnice, jezdíš na červenou, pokud teda tam u vás na horách nějaký semafory máte (když mám navazat na ty tvý 2 cm)...ptám se protože sem to viděl už dělat jiný, tak proč bys to nedělal taky, no ne? :-) nepřistěhoval ses z Albánie náhodou? :-)
Je neuvěřitelný že se s tím ještě chlubíš, přeju ti abys toho v budoucnu nelitoval.
15. 2. 2013 08:39
Re: DRBAČKA
nevím co je k chlubení na faktu, že mám zachumelený auto. Já to pouze konstatuju v diskuzi. Nevím co má sníh na autě společnýho s vybržďováním aut a jízdou na červenou. Tvoje logika mi přijde dost úsměvná. Když někdo ukradne žvejkačku v sámošce, tak ho budeš taky automaticky považovat za vraha? Když přeci krade tak to samo sebou taky může vraždit ne? Nosím na krku hlavu a v ní mozek, takže dokážu posoudit co si ještě můžu dovolit a co už ne. Dojet pomalu pár kilometrů po městě do práce s čepicí na střeše je jedna z těch věcí o kterých vím, že si dovolit můžu. Už jsem pár tuhejch zim s autem prožil, takže tak nějak vím co od sněhu všeobecně čekat a jak kdy se chovat.
14. 2. 2013 13:30
Re: DRBAČKA
To že po ohřátí auta sjede sníh z kapoty nebo ze střechy není nic divnýho, ale nedovedu si představit jak prudce a v jaký rychlosti bych musel zatočit aby to dolítlo na chodník a někoho to tam zranilo. Navíc když to na střeše povolí tak je to zpravidla celý měkký a je to jen neškodný mokrý sníh ne masa ledu. Ono to chce taky přizpůsobit rychlost a styl jízdy stavu auta ve kterým jedu, jestli jedu v zamrzlý zachumelený ledový jeskyni, tak s tím nebudu řezat zatáčky jak Niki Lauda. Ale jinak máte chlapi pravdu. Sem prostě jen línej si pořád pulírovat auto. Ono je něco jinýho když vám v Praze napadne dva centimetry nebo na horách 20 za noc. To si pak člověk omete auto a tím si ho vlastně zahází tak že se už nedostane z místa kde parkuje. Nehledě na to, že mě nebaví vstávat o půl hodiny dřív, abych si to vyházel, nastartoval, ometl, znova vyházel a pak teprv odjel. Už to takhle praktikuju 15 let a nikdy jsem s tím neměl problém.
14. 2. 2013 15:12
Re: DRBAČKA
mýlíš se, neni potřeba žádná velká rychlost stáli sme proti sobě na červenou a on se jen prudce rozjel na zelenou,víc než 30 určitě nejel, i kdyby byl měkkej sníh, pořád je to určitá masa, 30 kilo je pořád 30 kilo..voda je taky měkká ale skoč placáka ze dvou metrů a navíc pokud se sněhem, jak si sám napsal jezdíš pravidelně, pak vrstva sněhu na střeše pomalu odtává a zase ztuhne - zmrzne...takže po pár dnech to neni žádná břečka ale solídní vrstva ledu na který je další vrstva sněhu...a ta vrstva moc měkká nebude. A argument že auto neometáš, protože na horách padá hodně sněhu...Hlavně at v budoucnu na to nedoplatí někdo jinej než ty...
15. 2. 2013 08:54
Re: DRBAČKA
Kolikrát sem už shodil sníh z auta v zatáčce záměrně, protože jsem viděl, že tam už nedrží, ale vždycky to víceméně spíš sjelo po boku auta. V žádným případě to neletělo tak daleko aby to dolítlo 10 metrů na chodník nebo na jiný auto. Prosím tě nekoukej se tak na tu NOVU tam je to plný katastrof a ty to tady pak přenášíš do diskuze. Myslím, že mnohem větší nebezpečí číhá teď na střechách domů než na střeše osobního auta. Fakt to takhle praktikuju 15 let a nikdy jsem s tím neměl žádný zásadní problém a tím myslím ani jiný účastník silničního provozu kolem mě.
14. 2. 2013 13:21
Re: DRBAČKA
V rámci možností si snažím samozřejmě zajistit co nejlepší výhled, ale někdy je to teda boj. Chtělo by to vyhřejvaný sklo. Tohle co tu popisuješ s tím sněhem na předním skle se mi už taky jednou povedlo. Od tý doby si dávám pozor co vozím na střeše a když to hrozí lavinou tak to srazím koštětem. Že by mě chtěl někdo dávat přes držku se sice nebojím, ale je to fakt nepříjemný.
14. 2. 2013 11:12
Re: DRBAČKA
To se pak pozná jak který řidiči (ne)používají zrcátka ani boční okna, když auto prakticky neočistí. Nechápu jak můžou dávat přednost a co taková Y křižovatka, to vidí úplný prd. Pak se u takového spolehněte, že vás vidí, nebo vám dává přednost...
14. 2. 2013 13:44
Re: DRBAČKA
Boční okna samozřejmě čistím spolu s čelním. To bych jak správně píšeš asi moc přednost dávat nemohl.
Avatar - Wolfsteen
13. 2. 2013 21:17
Ochrana laku
Tohle nastříkat na auto a je po starostech:-)
[odkaz]
Rozbalit vlákno
7
13. 2. 2013 22:38
Re: Ochrana laku
O_o
Wow, to je hodně dobrý. O hydrofobních nástřicích vím, ale že jsou až tak pokročilé? Ta zelená voda od 1:58 vypadá fakt výborně. :yes:

Už teď z hlavy mě napadá asi 153 dalších použití. Jako první bych to nastříkal před plaváním na sebe. >:-[]
Jen ta cena...
13. 2. 2013 23:24
Re: Ochrana laku
153? Jmenuj! >:D
13. 2. 2013 23:30
Re: Ochrana laku
1. Nastříkat tím v hospodě vnitřky půllitrů (snad to není rozpustný v alkoholu, to by nebyla taková legrace).
2. Malý ségře tím napustit plíny.
3. Zkusit, co to udělá na pneumatikách.
4. - 153. Různý pokusy s obarvenou vodou, olejem, sprejem a injekcí.

Ono by se ještě něco našlo. >:-[]
13. 2. 2013 23:43
Re: Ochrana laku
Jsi zvrhlý! >:-[] >:D
13. 2. 2013 23:45
Re: Ochrana laku
Moc volnýho času.
Avatar - Wolfsteen
14. 2. 2013 07:07
Re: Ochrana laku
Proč cena, ta je celkem v pohodě. Když by se to dalo dovézt bez cla a dph:-)
14. 2. 2013 08:14
Re: Ochrana laku
niečo podobné sa robí aj u nás. [odkaz] Používam nejaký rok na oblečenie a funguje super. Ceny sú nižšie.
13. 2. 2013 22:02
auris
ja sa o nas auris2010 staram tak ze ked idem domov z piva tak ho ostim. ono na tom grce nie je co pokazit tak ci tak.
Rozbalit vlákno
0
13. 2. 2013 23:46
Zzzzima
V zime je najlepsie auto umyt vtedy, ked opadne sneh a objavuju sa prve suche miesta (kto nebyva na horach, ma to kazde 1-2tyzdne).
Kym je mokre, skocit na wapku a 1eur staci akurat na tlakovy ostrek celeho auta, aby ten mazlavy slany hnus opadal.
Teplota nesmie byt pod -2 az -3C, inak mraz pokresli kapotu. Prebehnut mikrovlaknom, ulozit do garaze.
Kto nema garaz, tak radsej pockat na jemny plus vo vzduchu, skocit na kefovku s predostrekom a to najlepsie za slnecneho dna, aby stihlo do vecera uschnut.

Pred zimou to isti karnauba na komplet lakovane plochy, nasledna ocista v zime je ovela jednoduchsia.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - vabis
14. 2. 2013 07:21
článek jak domácí úkol těch, co budou motoristy za pár let
Odpověď je jednoduchá, N-E-S-O-L-I-T . Jak to dělají ve Skandinávii? Solí se jen v prudkých kopcích a centrech velkých měst. Jízda na uježděném sněhu je otázka zvyku. Osobně ji mám raději, než v zimě po každé jízdě stříkat před garáží 2 hodiny hadicí s ramenem přimrzajícím z zemi.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - CHerokee
14. 2. 2013 07:52
Pěkný článek
Dobře napsané a pro některé určitě informačně přínosné. Osobně auto v zimě myju tak 2x - 3x, ručně, když teplote stoupne cca na 5 stupňů. Nejdříve samo vapkou a vystříkám i podvozek. Do myčky bych auto nedal...
Rozbalit vlákno
0
14. 2. 2013 07:58
Ochrana laku
S podivem sleduji, jak tady kdekdo doporučuje v zimě mytí auta v myčce. Na německé televizi jsem viděl reportáž, v které bylo uváděno, že většina myček má uzavřený okruh vody a v zimě se tam koncentrace soli zvyšuje do té míry, že neošetřené železo zkoroduje v myčce 130x rychleji než když ho umyjete vodou. Možná, že Vám to tedy lak zachrání, ale jak to prospívá zbytku auta je podle mě otázka.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
14. 2. 2013 08:05
Pakárníci
Už před 30ti lety byl metla tak kvalitní, že žádná zima s lakem nehla. Jediný důvod proč auto mýt je ten, že ho nechceš mít jako prase. Všechny ty zázračné vosky mají životnost týden. Otázka: funguje vám něco stejně dobře jako pravá jelenice?
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Alpinis182
14. 2. 2013 11:27
Re: Pakárníci
Ne, nefunguje... :-(
14. 2. 2013 12:03
Re: Pakárníci
Ano, funguje [odkaz] a su aj lepsie, len narychlo nenajdem.
Jelenica sa neodporuca kvoli poskriabaniu laku. Maximalne, ked uz raz vysusis, prejdes auto s plastelinou a potom po naslednom oplachnuti ususis jelenicou. Namiesto jelenice je silikonova stierka,ale aj s tym to treba vediet, lebo su *, co s tym poskrabali lak v rucnej umyvarke.

Vosky maju zivotnost asi 3 mesiace, ale to nemozes kupit prvu pixlu, co padne do oka.
Kvalitne veci ma Autoglym, Dodo Juice, Chemical Guys, Wolfgang Fusion Estate Wax [odkaz] a dalsie specializovane vosky.
Hlavne vsak tvrdy vosk, nie tekuty. Tekuty vydrzi menej.
Napr. TurtleWax Teflon (je to vosk+lestenka dokopy) drzi asi 1mesiac, ale postupne jeho sila upada. Tvrdy vosk po 3mesiacoch este drzi na laku, len uz nema tie ucinky, co na zaciatku.
Pred kazdym voskovanim treba samozrejme prelestit (polish).
14. 2. 2013 13:59
Re: Pakárníci
Poškrábat jelenicí 8-s Jelenice je jediná věc, kterou se dá umýt okno(rozumněj plexy) na letadle. Obyč hadr nebo houbna to zdrápe do mrtě, ale jelenice nic a rozhodně si nemyslím, že by byl makrolon či co to je za plast odolnější než lak.
14. 2. 2013 14:15
Re: Pakárníci
To som si nevymyslel, to tvrdia dlhorocni umyvaci aut.
Problem laku je, ze drzi spinu (debris) v laku (zpichnuty kov, ulomky kamena a.i.). Ten sa suchanim uvolni a brusis si lak.
Da sa to otestovat tak, ze umyjes auto, vypulirujes aj hubou, ked sa uz zda, ze cistejsie to nebude a prejdes rukou po suchom laku. Budes citit jemne zrno. Zoberies plastelinu (clay bar), vycistis nou a hned to mas hladke ako zrkadlo. Vtedy mozes suchat cim chces.

Zase netvrdim, ze jelenica je zla, tiez ju vzdy pouzivam.
Avatar - Alpinis182
14. 2. 2013 14:57
Re: Pakárníci
taky jsem si nikdy nevsiml, ze by mi jelenice nejak skrabala lak...
15. 2. 2013 08:27
Re: Pakárníci
Jelenica ti nic neposkriabe, poskriabu ti to jedine tie ciastocky, ktore nou rozotries...
15. 2. 2013 08:29
Re: Pakárníci
Což o to, jelenice, ta je ještě dobrá, ale srnka, to je mrcha, ta mi jednou poškrábala předek auta, že jsem měl až proraženej chladič o turbo >:-[]
14. 2. 2013 15:09
Re: Pakárníci
mat tak na take srandicky priestor.. ale pred panelakom toto robit... no neviem..
14. 2. 2013 15:17
Re: Pakárníci
Problem? >:D
Ked je v lete kvalitny lejak a auto si uz pyta; zoberiem spongiu, saponat na riad (bio rozlozitelny) a s dazdnikom ho vedla bytovky pri garazach za 5min obehnem :-) Dazd vsetko pekne umyje; navyse pada makka voda a nezanechava viditelne kvapky, netreba ani jelenicu >:-[]
Avatar - vabis
14. 2. 2013 09:28
dnešní auta je něco jiného
jenže před 30 lety se auta dělaly na životnost = max, dneska se auta ZÁMĚRNĚ dělají na životnost cca 7 let. Porovnáváš neporovnatelné. Dnešní barvy jsou navíc vodou ředitelné, zinkování galvanizace jsou drahé, kvalitní plech taky, na základovém nástřiku se šetří atd atd. To je jak srovnávat stůl z bukového masivu vs lepené dřevotřísky. Vosky jsou fajn, přínos tam je, ale cintají z tebe akorát prachy. U moderních aut bude rozdíl ten, že následně budeš mít buď hezký vrak nebo škaredý vrak. ... Já jelenici mám a myji u garáže z hydrantu pouze ručně, do soli vyjedu jen v případě krajní nouze. Jinak lak je jedna věc, neviditelné nasolení dutin kde to nikdy defakto ani nevyschne věc druhá.
Rozbalit vlákno
0
29. 11. 2021 22:28
Autokosmetika
Já si myslím že určitě dobré tipy. Musím se přiznat, že u svého starého auta jsem starání se o jeho lak docela zanedbával. Byla to už ale s prominutím stejně stará rachotina, která nakonec skončila ve šrotu, takže u toho auta už to bylo celkem jedno. U nového si na tomto naopak dávám záležet. Myslím si, že správná autokosmetika je v tomto zásadní. Já mám tu svou například tady odtud: https://www.filsonstore.cz/…ika-pece-o-auto/
Rozbalit vlákno
0