Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jak to dopadne, když se nerespektují pravidla o přípojných vozidlech? Řidič dostal tvrdou lekci

Stanislav Kolman
Diskuze (50)
Zdánlivě nevinné rozevlátí přívěsu nakonec dopadlo hodně nešťastně. Dobrou zprávou je alespoň to, že se nikomu nic vážného nestalo.

Video se připravuje ...

Jízda s přívěsem vyžaduje nejen respektování jasně daných pravidel, ale také porci zkušeností. Zdá se, že tento řidič neoplýval ani jedním a podle toho jeho počínání také dopadlo. Co přesně udělal špatně?

Tažným vozem je Land Rover Freelander s pohotovostní hmotností 1.588 kilogramů. Za sebou může táhnout náklad o celkové hmotnosti 1.134 kg. Jenže naložená dodávka je mnohem těžší. Pravděpodobně se jedná o Mercedes Vito 111 CDI Long, jehož pohotovostní hmotnost se šplhá přes dvě tuny. Tedy daleko za povolenou hranici.

Klíčová však není jen hmotnost samotná, ale i její rozložení. Připomene vám to následující video, ukazující rozdíly mezi více zatíženým přívěsem vpředu a následně vzadu. V případě nouze může přijít vhod elektronická stabilizace přívěsu, kterou však v drtivé většině případů nalezneme jen v SUV a terénních autech, navíc často mezi příplatkovými položkami.

A co vlastně dělat, když už dojde na nejhorší a přívěs se za vaším vozem začne nezdravě kymácet ze strany na stranu? Nedoporučuje se tzv. „ujetí“ zvýšením rychlosti, v žádném případě prudce nebrzděte. Sešlápnutí brzdového pedálu v nesprávný okamžik totiž může mít zcela opačný účinek a přívěs se rozevlaje ještě více. Naopak by měl řidič soupravu přirozeně zpomalit sundáním nohy z plynu. V případě nouze se samozřejmě může pracovat i s brzdovým pedálem, ale velice citlivě. Řidič by rozhodně neměl brzdit při maximální výchylce přívěsu.

Stanislav Kolman
Diskuze (50)
28. 7. 2017 12:45
Re: Reseni je pritom tak jednoduche:
Ten muj veteran uz protestuje, ted je na servisu a do duchodu si ho urcite nenecham, na to jsou tu lepsi kandidati ;-)
Avatar - speedfred
27. 7. 2017 09:22
Re: Reseni je pritom tak jednoduche:
časom budeš musieť,bo nič iné nebude v ponuke. Jedine,ze by sme si tie naše veterány nehali do dôchodku. :-)
27. 7. 2017 08:59
Re: Reseni je pritom tak jednoduche:
U mercedesů celkem obvyklé řešení. Není tam ruční páka ale pedál.
27. 7. 2017 08:39
Re: Reseni je pritom tak jednoduche:
El. rucka je zlo, ktere nam vyrobci nuti, abychom si s auty nemohli uzivat, takove auto BYCH si v zivote nekoupil! ;-)
26. 7. 2017 23:22
Re: Ten, co to natáčel
Ešte je podstatné s tým pribrzdením "trafiť" chvíľu keď je príves presne v rovine za autom . Trafenie brzdy v zlej chvíli len zväčší výkyv prívesu a odtiaľ cesty späť už niet, väčšinou