Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jak to vypadá uvnitř elektrického závoďáku Seatu? Útroby ukazuje povedená animace

Stanislav Kolman
Diskuze (14)
Když máte ve voze navíc akumulátory o celkové hmotnosti 450 kg, musíte tomu celkovou konstrukci auta značně přizpůsobit. Jak si s tím poradil Seat v případě elektrického závoďáku?

Technické náležitosti vozu Cupra e-Racer představuje povedená 3D animace. I když se závodní vůz ukáže v akci poprvé až za rok, my se s jeho útrobami můžeme seznámit již nyní.

Stěžejním bodem jsou pochopitelně akumulátory o celkové hmotnosti 450 kilogramů. Baterie tak tvoří třetinu pohotovostní hmotnosti, takže se jim musela přizpůsobit celková konstrukce vozidla a umístění ostatních celků. Akumulátory jsou složeny z 23 modulů, tvořených celkem 6072 akumulátorovými články. Jen pro srovnání: celá sada poskytuje stejný výkon jako 9000 mobilních telefonů najednou.

O pohon se stará čtveřice elektromotorů, které jsou uloženy nad zadní nápravou a dodávají výkon 680 koní. Prostřednictvím jednostupňové převodovky je vůz na stovce za 3,2 sekundy a může jet maximální rychlostí až 270 km/h.

Samozřejmě nechybí systém rekuperace kinetické energie, jenž přeměňuje kinetickou energii při brzdění a zpomalování na elektrickou energii ukládající se do baterií. Data mohou sledovat nejen inženýři na boxové zídce, ale i závodník na displeji volantu.

Neméně důležité je i řízení teploty. Elektromobil je vybaven speciální chladicí soustavou, jež po rychlých kolech zajistí zchlazení příslušných komponentů během dvaceti minut. V autě najdeme dokonce tři nezávislé chladicí okruhy, protože každý komponent má jiné nároky na teplotu. Zatímco akumulátory se nesmí zahřát na více než 60 °C, invertory nesmějí překročit hranici 90 °C a elektromotory pracují optimálně při teplotách 120 °C.

Stanislav Kolman
Diskuze (14)
25. 12. 2018 20:45
Skutečně odporné...
Pohled do auta jako do nějaké transformátorovny. Hnus. To se má jako někomu líbit, nebo to někoho vzrušovat?!
Takový pohled pod kapotu Mustangu V8, to je paráda! :-)A co teprve ten aktustický zážitek, když tu strojovnu majitel nahodí! :-) :-) :-) :yes: :yes: :yes:
25. 12. 2018 11:12
Re: 120 ° elektromotoru
A jeste poznamka k Seatu, ktery patri k VW - nejvic nejlepsimu koncernu, ktery bude na spici elektrorevoluce.

Tak pohon Seatu je od chorvatske firmy RIMAC :-)

Nejsem si jisty, ale myslim, ze obdobne to bylo s I.D.R na Pikes Peak a zrejme Rimac vyvine i pohon Taycanu pro Porsche..

Jo VW je jednicka, zatim. Ale v elektromobilite uz ji vlak ujel.
25. 12. 2018 10:19
Re: 120 ° elektromotoru
Jj Tesla pritahuje spicky. Bohuzel tady se vsichni bavi o ponziho schematech a podobnych blbostech.

A Seat bastli dohromady 4 motory.
Kdyby byly dva, tak nereknu.
Ale oni proste kdyz jim dva nestacily, tak tam dali 4.

To je nehorazny bastl hodny tak maximalne nejaky garazovy firmy.
Avatar - elektrikar
25. 12. 2018 00:44
Re: 120 ° elektromotoru
Optimální pracovní teplota elektromotoru je -273,149 °C (absolutní nula) kdy dochází k jevu známénu jako supravodivosti a motor pak může pracovat s účinností blížící se 100%. Oproti tomu konvenční synchronní 3 fázový elektromotor používáný v dnešních elektromobilech je schopen pracovat s účinností pouze 97%.

Zdroj: [odkaz]
Zdroj: [odkaz]
Avatar - elektrikar
25. 12. 2018 00:35
Re: ACZ ste ubohi..
Tomu se říká schizofrenie >:D