Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jak vidí svět autonomní vozy? Příležitost dává speciál s virtuální realitou

Stanislav Kolman
Diskuze (17)
Kdo chce být autonomním vozem? Tak zní název nového vozítka vznikajícího pod křídly Daimleru, které vám prostřednictvím senzorů a virtuální reality tuto příležitost umožní.

Autorem projektu je skupina Moovel, dceřiná společnost Daimleru AG, jejímž posláním je zjednodušení městské mobility. Pracuje na vlastním operačním systému, který má být následně využíván k nejrůznějším službám mobility a autonomních systémů. Moovel podotýká, že budoucnost automobilového průmyslu spočívá ve čtyřech stěžejních odvětvích – konektivitě, sdílení, elektrifikaci a autonomnímu řízení.

Nejnovější projekt společnosti nese název „Kdo chce být autonomním vozem“. Má lidem nastínit, jak auta s autopilotem změní naši mobilitu a co všechno autonomní vozy při toulkami ulicemi vidí. Jak definují ostatní účastníky silničního provozu, včetně cyklistů či chodců? S jakými informacemi při pohybu v provozu spolupracuje? Pro projekt je klíčové speciálně konstruované vozítko, které je vybaveno senzory a kamerami a umožňuje na tyto otázky odpovědět. Řidič na vůz „zalehne“ a ovládá jej prostřednictvím headsetu s virtuální realitou.

„Projekt je platformou pro každého, kdo chce zažít a sdílet dojmy a pocity z autonomního řízení budoucnosti. Tím, že tohle všechno lidem ukážeme, chceme fungování systému objasnit, vytvořit pro technologii určitou empatii a vyvolat diskuzi o budoucnosti mobility,“ říká Joey Lee, jenž je za celý projekt společnosti Moovel zodpovědný.

S headsetem na hlavě vidí řidič svět kolem v několika vrstvách. První poskytne pohled na krajinu v reálném čase, přičemž je doplněna informacemi automatického rozpoznávání objektů v okolí vozidla. Další snímač využívá světelných impulsů posílaných k blízkým objektům, aby zjistil vzdálenost auta od snímače. Ve virtuální realitě, kterou má „pilot“ při řízení na hlavě, se všechna tato data přehledně zobrazují. Přesně takhle s nimi pracuje i autonomní vůz.

Moovel bude projekt ještě letos prezentovat na dvou konferencích. Nejprve na akci Push UX v Mnichově (20. a 21. října) a následně počátkem listopadu na festivalu digitální a tvůrčí kultury KIKK v belgickém městě Namur.

Stanislav Kolman
Diskuze (17)
17. 10. 2017 08:18
Re: Odpor
No tak, trochu optimismu! Ono to přijde, dřív nebo později. Já se toho ale dožiju :-!
EDIT: Tohle je článek, kterej to pěkně shrnuje: [odkaz]
17. 10. 2017 08:18
Re: Odpor
Nejprve se nauč diskutovat, jakmile Ti dojdou argumenty, začneš ujíždět k útokům na osobu, což s daným tématem nemá nic společného.
Nejprve tedy definuj, co to je intuice. Není to jen naučená neuronová síť, která podle toho, co již zažila podá nějaký pravděpodobný odhad toho, co se stane na základě aktuálních pozorování a stavu? Člověk má poměrně blbej odhad na věci, které nedělá často.

Příklad s dítětem je klasickým HOAXem, který používají lidé. Problém člověka je, že to dítě uvidí za tim autem tak pozdě, že ani nestihne přendat nohu na brzdovej pedál. Naproti tomu autonomní auto to dítě uvidí, díky radaru, a pro jistotu třeba i zastaví.

Ale jak píše výše, nemá smysl Ti to vysvětlovat, beztak to nepochopíš.
16. 10. 2017 16:06
Re: 4 kW na řízení sama sebe ...
Nevysvetľuj. Nepochopí, lebo nechce.
16. 10. 2017 16:05
Re: Odpor
Nie je všetko obraz, to ťa nenapadlo? Obraz môže byť dokonalý, ale žiadny automat nemá a nikdy nebude mať intuíciu a odhad človeka, nikdy nenaprogramuješ počítač tak, aby sa vedel rozhodnúť, či to dieťa na chodníku môže vybehnúť do cesty a má dupnúť na brzdu, alebo či sa pozerá inam a ono sa rozbehne na druhú stranu...
Kým nebude dokonalá podrobná infraštruktúra, autonómne autá nemajú šancu.

"Důvod, proč metro a vlak není plně automatizované je prostý, lidi by se tim báli jezdit." - prečo si teda myslíš, že v autonómnych autách sa ľudia nebudú báť? Trepeš samé nezmysly. Dokonalý Hurvínek.
16. 10. 2017 15:59
Re: Odpor
Prvý v priebehu 5 rokov, alebo podľa zvyklostí 10 rokov. Za ďalších 10 rokov ďalšie dva - z tisícok dráh a množstva vlakov v EÚ. Za 20 rokov prvé autonómne autá v nejakom nemeckom meste, kde to po desiatkach nehôd a niekoľkých zbytočne mŕtvych všetko stopnú a nechajú to len na tých vlakoch.