Dacia expandovala po Evropě jako výrobce levných automobilů. A na tomto charakteru nehodlá nic měnit. I proto nemíří do segmentů, které by nutně znamenaly drahá auta.
Jmenuj jedinou faktickou výhodu CNG proti LPG. Možná za pět let, až začne lobbing více fungovat, ale dnes je dražší, složitější, s menším dojezdem, se zlomkem čerpaček proti LPG.. Ano, zapomněl jsem na nepatrně nižší cenu za km..
No pokud chceš jenom jednu faktickou výhodu CNG, tak LPG se produkuje z ropy stejně jako benzín nebo nafta a čerpá tedy neobnovitelné zdroje. CNG se může vyrábět z hnoje, z biomasy, jako vedlejší produkt čističek odpadních vod, prostě jako obnovitelný zdroj (v Německu nebo Dánsku existují celé vesnice, které si produkcí CNG z biomasy zajišťují 100% pokrytí své vlastní spotřeby v autech i spotřebu pro vytápění ve svých domech). A navíc při spalování v motoru CNG produkuje o desítky procent méně škodlivin než LPG. Takže z globálního hlediska je cesta CNG daleko zajímavější než LPG, protože LPG je defacto jenom další cesta jak být závislý na ropě.
na druhej strane outlander alebo kodiaq si mozu vydychnut.... lebo v 7 miestnom prevedeni im tym padom nepribudol dalsi hrac na trhu.. ktory by im mohol par kuskov zobrat...
inak za mna popravde ani nevidim dovod hnat duster do 7 miestneho korabu.... lebo duster je sikovny prave taky ako je teraz... takze trosku sa bojim aby moc nepodrastol a nespravili z neho dalsiu "dialnicnu jachtu" .... ale snad nie.... a duster ostne nadalej realtivne kompaktny a dostupny
Pozri sa na cenovú üroveň tebou menovaných vs duster a pouvažuje či sú konkurenti. Pochybujem, že kupujüci auta za 30000€ (outlander, kodiaq) bude kukat po predlzenom dusteri..
Bohužel to LPG dávají pouze na oturbený tříválec 0.9TCe. No aspoň, že nemá přímovstřik, jak je dnes obvyklé u třívalců. Kdyby měli v nabídce u Sandera aspoň 1.4, hned bych do něj s LPG šel, coby další vůz do rodiny. Starou dobrou 1.2 / 16V totálně zadusilo Euro 6 a taky větší váha nových vozů. Zatímco u Clio II ta 1.2 dosahovala citelně lepší dynamiky, u nového Sandera je to líné až běda. Ta 0.9 se Sanderem hýbe ale dobře. Navíc ta 1.2 určitě stále nemá ani hydroštely, takže dávat na ní navíc LPG není moc rozumné, což je dle mě i důvod, proč jej Dacie už s LPG nenabízí. Nicméně nejsem přesvědčen, že ta 0.9 si s LPG bude delší dobu rozumět. Jsem zvědav od kolika najetých km se to začne v kombinaci s LPG hromadit v autobazarech. Jinak ta cena za LPG nástavbu u Dacie za 25 000kč je ale dosti slušná.
Mám pocit že LPG Dacia kombinuje i s atmo motory 1,6 litru, jsou to nějaké nové motory vyvinuté Nissanem. Jinak ale Dacia zase tak levná není - v rozumné výbavě vše tak kolem 300 tisíc.
Tak to je prave otazka, co je pro koho rozumna vybava. Pro me je to Arctica s LPG bez jakychkoliv priplatku, coz znamena v soucasnosti 256000 za Logan sedan nebo 263000 za Sandero.
Nekomu jinemu zase bude stacit uplny zaklad a tam uz je to naprosto bezkonkurencnich 170 000 za Logana.
Naproti tomu uz bych nesel do MCV Stepway pres 300 s metalizou i kdyz vypada fakt pekne. Tam uz neni co resit a vzal bych za ty prachy Focuse kombajn 1,6 v zakladu + mlhovky za 324 000.
MCV přes 300 určitě ne, ale třeba Lodgy, Dokker nebo Duster si i cenovku začínající trojkou v pohodě obhájí. Konkurence s podobnými parametry je totiž cenově stále na hony vzdálená.
Mě se na Dacii líbí to, že staví na ověřené technice z Clio II. Bohužel ta nabídka motorizací pro Sandero je v současnosti, jak jsem uvedl, čili pouze 0.9Tce, pak líná 1.0Sce a zadušená 1.2 / 16V. Ta 1.6 / 16V je pouze u Dustera. Plus má u mě Dacia za to, že lze ve výbavě Artica si navolit za dobrou cenu kožený volant, tempomat s ovládáním na volantu, loketní opěrku a el. ovládání zadních oken a zadní park. senzory. Již má i elektrické nastavování a vyhřívání zpětných zrcátek. Vše v ceně kolem 257 000kč s motorem 0.9TCe, dle konfigurátoru.
Díval jsem se třeba na nové Rio, což má ještě v nabídce slušnou atmosféru 1.25CVVT, ale tempomat za příplatek pouze s paketem ADAS a loketní opěrka je pouze v nejvyšší výbavě Exclusive, kde se již člověk dostane na cenu kolem 335 000kč, navíc nabídka laků zdarma je pouze bílá. Dacia má zdarma kromě bílé i navíc pěknou modrou NAVI. Tohle vše navíc s LPG je v ceně něco přes 280 000kč. V tomhle je Dacie prostě cenově bezkonkurenční.
Jestli ma 1,2 hydrostely nevim, mam to na LPG v Loganovi a kontrola vuli je predepsana po 120 000 km. Prodejce mi tvrdil, ze LPG verze ma jinou hlavu a tvrzena sedla ventilu (mam tovarni prestavbu). Najeto 34000 a zatim jenom tukam na drevo, jezdi to do 8 l LPG/100 km a obcas to dostava pekne pokourit. Do prudkych kopcu musim radit v 5000 otackach, aby to na vyssi rychlost neztracelo. Motor je slaby, ale zatim jede furt.
Vím jistě, že motor 1.2/16V s Euro 3 hydroštěly neměl, což by při zabudování LPG znamenalo problém a kontrola vůle ventilů by se musela provádět co 30 000km a případně seřizovat pomocí šroubů s matkami, ale pouze do doby, kdy už seřízení nebude možné. Tipl bych si, že to nemá ani s Euro 5/6, ale řeší to, jak píšete tvrzenými sedly, ale předpokládám, že se to týká pouze sacích ventilů. Ony ty výfukové většinou více vydrží i tak, ale vůle u nich také nastávají, i když výrazně později než u sacích ventilů. Třeba Hyundai při LPG měnil blátové sedla za menší bláto, ale bez přímazu ventilů šel motor do kopru poměrně brzo i tak na to, že měl mít již tvrzená sedla. Navíc vůle se zde vymezovala pomocí podložek, jako u všech korejských a japonských vozů. Mám dojem, že už Hyundai ani LPG nenabízí. Co se pružnosti motoru 1.2 / 16V u Dacie týče, ono se stačí podívat i do tabulek na zrychlení 0-100km, kde má Dacia Sandero 14,6 sec. a u Clio II pod Euro 3 míval 12,8s. Samozřejmě Clio II bylo menší a také lehčí než Sandero. Proto je ten motor citelně línější. Ta 0.9TCe je výrazně živější (zrychlení dosti slušných 11,1sec.), sice je to 3 válec, ale aspoň je bez přímovstřiku, což je u LPG dosti důležité (cena přestavby, spolehlivost, životnost).