Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Pět spolehlivých tipů na ojetý kombík do 150.000 korun: Čím větší, tím starší?

Nabídka kombíků je dostatečně široká, a to napříč většinou kategorií. Jenže který model zvolit, aby to splnilo účel, a současně jste nemuseli prodat střechu nad hlavou?
Zpět na článek
25. 1. 2018 13:21
25. 1. 2018 14:10
25. 1. 2018 14:48
25. 1. 2018 16:24
25. 1. 2018 18:05
25. 1. 2018 18:16
25. 1. 2018 18:42
25. 1. 2018 19:28
25. 1. 2018 19:42
26. 1. 2018 07:47
26. 1. 2018 07:46
25. 1. 2018 14:01
25. 1. 2018 16:47
25. 1. 2018 17:20
26. 1. 2018 07:39
26. 1. 2018 04:33
26. 1. 2018 07:56
26. 1. 2018 09:02
26. 1. 2018 09:09
26. 1. 2018 10:08
26. 1. 2018 12:45
26. 1. 2018 15:19
26. 1. 2018 15:48
26. 1. 2018 11:46
26. 1. 2018 13:48
26. 1. 2018 13:03
26. 1. 2018 15:16
27. 1. 2018 01:25
24. 2. 2022 20:16
Avatar - Ozzman
25. 1. 2018 13:21
Absence
Docela mi tam chybí Mondeo MK IV, technicky skoro totožné s Focusem, včetně motorů a do 150 tisíc se dá už sehnat. Pak vedle Octy II by se zde hodil Golf V/VI.

Z nabízených bych šel asi po Laguně, hledal bych pofl verzi, popřípadě co taková C5 kombi II. generace ? Motorizace solidní, podvozek se dá koupit také obyčejný. Pár kamarádů má vozy v tomto stáří a chválí si je.
Rozbalit vlákno
10
25. 1. 2018 14:10
Re: Absence
Proč kupovat C5 s obyčejným podvozkem, když ten který k tomu patří stojí na pořízení stejně a nemusí se každou chvíli kupovat nové tlumiče, pružiny. Přesněji řečeno za 250k km se jenom jednou vyměnila hydraulická kapalina
25. 1. 2018 14:48
Re: Absence
Ty Laguny už mají poměrně dost najeto (200+ tkm napříč inzercí), s rozpočtem 150k bych radši zůstal při zemi a šel po Méganu III s co nejnižší výbavou.
To auto nemá moc negativ - motory jsou spolehlivý, elektronika taky, nerezne to ani po bouračce, servis stojí pár korun, místo i pohodlí to nabídne a navíc se u nás Renaulty nekradou.

Focuse II 1.6TDCi jsem jezdil asi rok a i když to bylo skvělý auto (jízdní vlastnosti dnešní optikou doslova perfektní, řízení dokonalý, prostor obří), tak podruhý bych to nechtěl. Tříletý auto bylo po nájezdu 140tkm zespoda dost orezlý, motor pravidelně padal do nouzáku bez zjevného důvodu, klimatizace měla vlastní hlavu, sedačky jsou v nižších výbavách nepohodlný a o přístupu dealerů bych mohl vyprávět.
25. 1. 2018 16:24
Re: Absence
Cena,kvalita,výbava..Renault
25. 1. 2018 18:05
Re: Absence
cena Laguny při koupi sice bude atraktivní ve srovnání s koncernem, ale za kolik to pak prodáš? A komu?
Ztráta hodnoty bude nejmenší na koncernových autech.
Jinak výbava ok, kvalita a zpracování už je diskutabilní, takhle bych o Renaultu nemluvil :-)
25. 1. 2018 18:16
Re: Absence
To je právě to..kdo si koupí jetý auto,třeba právě tu rodinnou Lagunu,kolem těch 150t.tak je dost možný,že to ani prodávat chtít nebude.Ta rodina to nekupuje na..5 let.Takže nejspíš už to i dojezdí.No a kvalita,zpracování je už na úrovni..úplně v poho
25. 1. 2018 18:42
Re: Absence
Při tomhle stáří a nájezdu je nějaký pokles ceny irelevantní, cena je závislá hlavně na stavu a historii toho konkrétního kusu.
A nedělám si iluze, že bych udržovanou dvanáctiletou Lagunu za rozumný prachy neprodal - asi se nebude stát fronta jako na OII, ale to mi zas tak nevadí.
25. 1. 2018 19:28
Re: Absence
A komu prodáš mnohem starší koncern s půl milionem km? >:D Teoreticky třeba koncern prodáš pak za 75 a Lagunu za 50, ale neutratil jsi třeba o těch 25 za servis? ;-)
25. 1. 2018 19:42
Re: Absence
No a taky k tomu připočti,že s Lagunou jezdíš v komfortním, bezpečným a skvěle vybaveným autě.Myslím že o takové výbavě si může uživatel např té Octavie nechat tak zdát.
Avatar - Ozzman
26. 1. 2018 07:47
Re: Absence
No vidíš, Megane III jsem opoměl, to je určitě zajímavá volba. S Fokusem II vlastně nemám žádné přímé zkušenosti, protože jsem s ním ani nikdy nejel >:D S 1.6Tdci /74kw/ jsem jezdil ve FOIII a není to trhač asfaltu, ale docela to jede solidně a na hatchback dostačující motorizace, pro mne nejlepší na tom autě byla spotřeba, protože i já, ač jinak neumětel na ekojízdu, jsem jezdil kolem 4,5 na sto :-)

Přístup Ford Servisu je opravdu kapitola sama pro sebe, mám bohaté zkušenosti i s Ford ČR, takže nebudeme rozebírat, radši... >:D
Avatar - 3_diamanty
26. 1. 2018 07:46
Re: Absence
za 150 tisic sa da kupit co len chces... aj E klasse kombik.. len samozrejme v akom stave ze jo ;-) ... ked ale zvazis realitu tak do 150 tisic kupis ako tak schopne maximalne male auto alebo mensi kombik ( fabia, ibiza a pod ) ...zbytok su uz vsetko len neskutocne salaty kde za dva dalsie roky vrazis do nich aspon dalsich 50 tisic.... kolega kupoval nedavno tebou spominany golf 5 z roku 2008 a tiez udajne lacno ... lenze uz nerobi nic ine len vraza do auta... tu stovka tam stovka eur... tu menit toto tam odchadza toto... a vsadim sa ze do dvoch rokov ho aj on preda a kupi si konecne uz nieco poriadne ale hlavne nove .... pritom za 200 tisic sa da kupit uz uplne novy logan kombik.. ale tak co uz.. ja osobne by som nikdy ziadny salat ( udajne v top stave ) nekupil
25. 1. 2018 14:01
Astra
1.8...92 kw...fakt odporucam >:D :yes: neviem ako to spravili ,ale nic sa nekazi...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Dzakobo
25. 1. 2018 16:47
Re: Astra
1.6 Turbo jsou prý taky spolehlivé a s tou lehkou karoserií musí těch (až) 180 koní řádně cvičit. Překvapivě je motor úsporný i bez přímého vstřikování, což je super.
Avatar - Barrichello
25. 1. 2018 15:01
Největší kombíky v ČR
Chrysler 300C a Dodge Magnum ;-)
Rozbalit vlákno
2
26. 1. 2018 03:16
Re: Největší kombíky v ČR
"Kdybych pánové před vás postavil dvě krabičky od sirek, ale dvě naprosto stejný krabičky, a o jedný z nich vám řekl, že je z USA, tak která by pro vás byla lepší, co?" ;-)
Avatar - Barrichello
26. 1. 2018 09:14
Re: Největší kombíky v ČR
Já mam rád krom amerických strojů i ruské, takže na mě se tato bájná věta nějak nevztahuje.

Vidíš, letos vlastně přijde do prodeje nový kombík Lada Vesta vč verze Cross. Ta je na nezpevněné polnačky se svojí sv výškou jako dělaná. Další zajímavé auto do téhle kategorie. Navíc s klasickým motorem 1,6 R4 v amnuálu i s robot automatem.

Jinak z amerik jde koupit ještě Cadilac CTS Sportwagon a to vč. verze 4x4 i CTS-V s 6,2 V8 kompresor. Není kombík jako kombík >:D
25. 1. 2018 16:51
Ojeté kombíky
mám kombíky rád i když auta která jsou tu uvedena nenaplňují co do velikosti moje představy. Co takhle V70 ? V druhé generaci pohodová kára v které odstěhujete velkou skříň a ještě trocha prostoru zbyde. Nebo Mondeo Mk III ? Dá se sehnat dobrý kus za pár švestek a dostupnost a cenová hladina náhradních dílů je naprosto v pohodě. Jedno takové jsem si nedávno pořídil a když opomenu že mi prodávající nadělil auto s motorem před smrtí (a záhy se tak stalo) jsem velmi spokojen. Auto mě stálo i s výměnou motoru a všech náplní vč.převodovky cca 53.000,-kč. Podvozek v pohodě, nic nechroupe,nevrže, žádná rez (zázrak) interier jako nový, elektrika také v pohodě. převodovka řadí tak že o ní nevím, Prostě klika . Kdyby nebylo toho motoru tak jsem v něm za nějakých 32.000,- .2,5 V6 v automatu samozřejmě benzín .Naložím všechno co potřebuji a to mi jde především. Do uvedených aut bych věci které běžně vozím prostě nenaložil.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ozzman
26. 1. 2018 07:36
Re: Ojeté kombíky
Řekl bych, že Mondeo MKIII bude spíš kup do 100 tisíc, tady už se dá sehnat nějaké MK IV, pokud bude prověřené, tak bych se nebál ani nákupu auta s 200 tisíc km, sám mam přes 260 a po motorické stránce je to auto pořád bezproblémové, akorát spotřební díly je potřeba při tomto nájezdu občas vyměnit, což je logické.
Avatar - petr164
25. 1. 2018 17:20
Laguna
Mám Lagunu II v hatchbacku, kombíky jsem nikdy nepotřeboval, ani s dětmi. Rád bych se ale vyjádřil ke spolehlivosti Laguny II, kde se grandtour sežene hlavně v dieslu za směšné peníze do 70 T Kč. Já mám motor F4R v turbu (120 kW), což je vedle stejné atmosféry hodně povedený a dlouhodobě spolehlivý motor, pokud se nezakarbonuje a nemaže starými oleji po smrti. Elektronika u Laguny z roku 2004 je bezvadná na rozdíl od prvních dvou až tří let výroby, přešla prakticky beze změn do Laguny III. I jako Alfista musím potvrdit, že jde o velice fajn svezení, motor táhne skvěle, jízdní vlastnosti překvapivě dobré (nehoupavé), jen si moje atletická postava hůře zvyká na sedačky bez pořádné opory beder. Diesly ke mně nesmí, nenajezdím toho moc a nemusím řešit problémy, které u benzínů nejsou. Takže nejen Laguna III, ale již i mnohem levnější Laguna II od roku 2004, ješté lépe pal po FL od roku 2005.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ozzman
26. 1. 2018 07:39
Re: Laguna
Ahoj, elektronika je opravdu stoprocentní? Co různé pojistky, senzory ? Na to bych si nevsadil ani bačkory, že je vše stopro :-) A co podvozek ? Jak dlouho máš a kolik si na tom najel ? Nápravy, silentbloky ? To auto má hodně poddimenzované podvozkové díly :-) Jinak svezení je kvalitní a třeba o řád lepší, než v Octavii II. generace. Naopak sedačky jsem hodnotil veskrze pozitivně, mám 188cm a posaz skoro na zemi se mi líbí :-)
Avatar - petr164
25. 1. 2018 17:24
Pardon, samozřejmě liftback
Omluva za chybu.
Rozbalit vlákno
0
26. 1. 2018 04:33
207 sw
Kupili sme ju ako nove auto na potreby do mesta. Verzia 1.4 8v. Ma 8 rokov von z mesta sa pozrela asi 5x. Ma 95000 a okrem benzinu, oleja apredneho oblohenia ziadne investicie. Asi pol roka, co sa zacinaju ozyvat predne tycky stabilizatora. Teraz pomalycky zacinam mat pocit, ze predne tlmice, alebo silentbloky uz nie su to, co byvali, ale nic hrozne. Ale: od zaciatku jemne stracanie chladiacej kvapaliny, ca dve expanzky za rok. Pravdepodobne tesnenim pod hlavou. Neriesim. Od urciteho casu si termostat zije vlastnym zivotom. Autu dlhsie trva, nez sa zohreje, ale kuri ok, tak neriesim. Spotreba oleja nulova. Menim rocne, co nie je ani 15.000. Odisla spinacka, kalkulacia opravy 480 eur, tak som ju vymontoval z auta, rozobral, premazal a ide jak nova. 4 hodiny prace. Naklady nula. Obcas nejde dialkove, treba odomknut klucom, tak 5x do roka. Na ten vykon ma auto tragicky dlhe kvalty. Tocit sa da do 5.500 a na dvojku ide skoro 100 a trojku skoro 140, takze pruznost nic moc. Spotreba v meste 7.6, zima,leto. Btw. Za normlnych okolnosti jazdnym stylom takmer neovplyvnitelna. Inak sklapanie zadnych sedaciek by sa mohli chodit ostatni vyrobcovia ucit. Do uplnej roviny, sedaky idu dole automaticky spolu s opierkami. Motor v kabine pocut skor viac ako menej. Interier je prekvapivo utulny a na takeho prcka kvalitne spracovany, budiky a niektore detaily su vyriesene mudrejsie nez v starej 308 (mam tiez)j. Suma sumarum: pri prizmurenych ociach auto v pohode, ale nesmu sa nanho klast prisne kriteria. Zaujimave je, ze je to 1.4 a ma 64 Ah baterku, ktora je stale povodna. Za 8 rokov prevadzky sa menili dve ziarovky. Hrdza aj odspodu je neznamy pojem, vratane vyfuku.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - 3_diamanty
26. 1. 2018 07:56
Re: 207 sw
207 obecne trpi na komotne kvalty a vysoku hmotnost... pride mi ako taka prerastena zaba .. a aj tie predne megalampy ma ako ( ok pomlcim ) ... proste je to kusok monstrum :-) z mojho pohladu ( ako fakt poznam aj krajsie male auta z podobnych rokov ) ... pritom predosla 206 bola este tak krasne elegantne a zive auto aj s beznou 1,4kou 55kw ( a to aj v kombiku ).... 206 raz bude legenda... ale 207 bohuzial nikdy..... nastastie nova 208 je uz opat mensia a lahsia ako 207 ... co maju ale tieto francuzske vozy fakt omaknute je ochrana kasne .... stretnut aj hrdzavu 206tku je vcelku problem to je fakt... 207 uz vobec.. tie su v tomto ako nove.... mazda by sa tu kusok mohla priucit jak na to ...
26. 1. 2018 09:02
Re: 207 sw
na tom kombi tie predne svetla nevadia. 207 sw je dizajnovo este stravidelna, ale originalitu 206 nedosahuje. co som nikdy nestravil je zadok starej 308 sw, na to sa neda zvyknut a to mi jedna biela stoji v garazi :). vysoka hmotnost je veru pravda a tyka 207 a 308. u 308 to bola dan za 5 hviedziciek, bola prve auto vo svojej kategorii, ktore ich dostalo. no a v novej 208 ten krpaty volant a umiestnenie budikov. motokarovy feeling cloveka bavi len chvilu a nastovat si volant a sedacku kompromisne, aby clovek videl na budiky, to nechces...
Avatar - Blue Sun
26. 1. 2018 09:09
Re: 207 sw
Vidíš, mně v 208 sednul volant a poloha za ním na "první dobrou". Měl jsem ji v ruce jen párkrát a na cca 150 km, ale nechtělo se mi dávat ji zpět. Dokonce tak moc, že jsem chvíli uvažoval i o výměně Clia za 208, ale nebudu vyhazovat pětileté auto jen z rozmaru.
26. 1. 2018 10:08
Re: 207 sw
presne ako pises. na 150 km, sa toho clovek nevie nabazit, ale po tyzdni by si to vratil a po dvoch si zvyknes, ale nadseny nie si...
Avatar - Blue Sun
26. 1. 2018 12:45
Re: 207 sw
Ne, mně auto buď sedne nebo nesedne. Hned, na první dotek. Takhle jsem nekoupil Mégana, protože jsem v něm prostě při prvním nasednutí nenašel optimální polohu. 208 mi sedla okamžitě a nebylo to jen nadšením ze zkoušení něčeho jiného. Už mi není patnáct, abych se takhle nechával unést blbostmi.
26. 1. 2018 15:19
Re: 207 sw
a ten motokarovy feeling ti neliezol na nervy? mna to bavilo tak hodinu...
Avatar - Blue Sun
26. 1. 2018 15:48
Re: 207 sw
Co máš konkrétně na mysli? Mně prostě celek vyhovoval komplexně, tak jak je. Netuším, co by měl být "motokárový feeling".
26. 1. 2018 11:46
Re: 207 sw
Měl jsem funglovku 207 1.4 8V. v 75tkm jsem ji prodal. Co za tu dobu odešlo: Hlava, expnaska, 2x čidlo teploty, spojka, čepy. Šel jsem do Opela. Tlumiče se mění po skoro 300tkm. co 150tkm čepy a spojka.
26. 1. 2018 13:48
Re: 207 sw
Nestras :). To cidlo teploty sa ako prejavovalo, ked odislo? A hlava a expanska ti praskli?
Avatar - LuCZiano
26. 1. 2018 13:03
Re: 207 sw
Souhlasím s popsaným. Mám 207 SW Outdoora 1.6hdi. Když jsem ho koupil, měl 135tis km, teď má 210tis km, mám ho 4 roky. Za tu dobu jsem dělal brzdy, vyměněná baterka a vepředu nějaká tyčka + oleje, filtry atd... - neřeším, je to spotřebka.
Poruchy taky byly, hned po koupi mi utíkal olej z olejové vany, takže se musela sundat a přetěsnit, odešlo čidlo pod brzdovým pedálem = nešel zapnout tempomat, praskl "buřtík" (hadice k turbu), odešel chladič klimatizace a po dvou letech odešel znova (vyměněn na záruku) a v obou předních světlech mi museli přepájet drátky k žárovkám, že se to tam speklo nebo co. Jo a vlastně mi ještě spadl otvírací klíček a přestalo fungovat to otevírání, klíček povyjede jen kousek a zbytek musím vytáhnout prstem.
Žádná jiná porucha mě nepotkala a doufám že nepotká. Auto mě nikde nenechalo stát.
Auto jsem vykupoval z leasingu a servisuji ho v autorizovaném servisu.

Jinak pro rodinu s jedním dítětem je auto tak tak, pro větší rodinu nepoužitelné, už se prostě nelze vejít. Auto je dobrý do města a okolí, na dálky to není, při delší cestě se v tom necítím pohodlně.
26. 1. 2018 15:16
Re: 207 sw
Je pravda,ze ten kufor ja na kombi maly, ma len 335 litrov, ale zasa, ked plato nechas doma a nalozis po strechu, nie je to najhorsie.
Zo stajne peugeot pre rodinu mozem odporucit 308 sw ehdi 8v 1gen.. kufor fakt dostatocny a zadne sedacky sa daju posuvat, takze ho este mozes zvacsit. vyhoda su aj tri samostatne a vyberatelne sedacky vzadu. inak tato 308 sw homologizovana ako 7-miestne auto :). velka nevyhoda toho auta je akurat hmotnost 1605 kg pohotovostna. to zabija dynamiku a ked si divoch tak zvysuje spotrebu.
27. 1. 2018 01:25
MPV
Od dob co existují MPV jsou kombíky v praktičnosti na druhé koleji. Na co je mi velký kufr v nataženém zadním převisu, když není pořádně místa na zadních sedadlech? Děcko se do sedačky taky dává mnohem líp s vysokou střechou a výš položeným sedákem, líp se nastupuje a za jízdy sedí starším lidem. Prostě při délce kombi 2x víc prostoru. K tomu vychytávky jako posuvná sedadla v 2. řadě a někdy i 6. a 7. sedadlo výklopné z kufru, sklopné sedadlo spolujezdce a jiné. Než Astru, to už raději Zafiru. Nevýhodou je trochu vyšší spotřeba kvůli horší aerodynamice a hmotnosti. Výhodou větší bezpečnost.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
27. 1. 2018 01:42
když už ojetý vůz
tak nikdy nekupujte auto na F: tedy Fiat, Ford a francouzské... :no:
Rozbalit vlákno
0
24. 2. 2022 20:16
Laguna
Právě Renaulta Lagunu měl jeden můj známý a podle toho, co mi říkal, tak to nebylo teda zrovna spolehlivé auto. Pořád s ní měl nějaké problémy a bohužel do ní i nasypal dost peněz. Co vím, tak nakonec se o ni postaral tento výkup aut v Praze - https://zahotove.cz/ a místo ní si koupil novější Octavii v kombíku. S tou je podle všeho zatím spokojený.
Rozbalit vlákno
0