Diskuse

Jaké pérování: Je vzduch pružnější než ocel?

13.9.2014

Vzduchové pérování proniká i do střední třídy, proto se otázka „co zvolit?“ stává mnohem aktuálnější než dříve.

 

  • 63 Reagovat !

    foto petrumr

    petrumr 13.09.2014  18:14

    ok

    ještě vzpomenout, že vzduchový pérování potřebuje mět lepší tlumiče.
    • 79 Reagovat !

      foto Ada-je-zase-tady

      Ada je zase tady 13.09.2014  19:21

      « Re: ok ?

      OK je to pro francouzská auta, která jdou do šrotu po 100 000 mílích. To ale není příběh průměrného českého spotřebitele. Takže mně se vzduchové pérování moc nelíbí. Jaké budou jeho servisní náklady do 200, 300 a 400 tis km? To během svého života najede každá Škodovka, u které jsou náklady na servis pérování typicky blízké nule. Takže 8-s
      • 72 Reagovat !

        foto petrumr

        petrumr 13.09.2014  19:47

        « Re: Re: ok ?

        dělal jsem aji vzduchaře a na autě s pérováním nejsou problémy, někdy se vymění ventilky, někdy pytel, na kompresory se vyrábějí opravářský sady, tak taky to už není drahý.
      • 73 Reagovat !

        foto J-W

        J@W 13.09.2014  20:39

        « Re: Re: ok ?

        Přesně tak, doposud francouzi vždycky lavírovali na hranici únosnosti, ceny a efektivity. Zhruba po 30ti letech přišli na to, že 90% stejné práce odvede i ocelová pružina, zvláště v levnějších modelech.
        • 10 Reagovat !

          foto pallas

          pallas 14.09.2014  01:09

          « Re: Re: Re: ok ?

          to má iný dôvod. Podvozky zdielané s Peugeotom.

          jedno video k téme: https://www.youtube.com/watch?v=vQrGcIQK… Nejde iba o komfort.
    • 01 Reagovat !

      foto avato

      avato 14.09.2014  08:11

      « Re: ok

      Jaký tlumiče...? !!!
      • 40 Reagovat !

        foto petrumr

        petrumr 14.09.2014  08:45

        « Re: Re: ok

        tlumiče pérování.
        • 11 Reagovat !

          foto avato

          avato 14.09.2014  10:55

          « Re: Re: Re: ok

          Beru to jako srandu...vinuté pružiny a tozní tyče potřebují tlumit, kdežto vzduchové vypružení nepotřebuje tlumení, protože nemá žádné rezonance. Tlumiče nepotřebují ani vícelisté listové pružiny. Ty se tlumí vzájemným třením, pokud jsou tak konstruované...
          • 30 Reagovat !

            foto petrumr

            petrumr 14.09.2014  11:56

            « Re: Re: Re: Re: ok

            vzduchové odpružení potřebují tlumiče, listáky nepotřebovaly tlumiče, ale v dnešní době se vyrábí listáky parabolické s kluznýma deskama kde je styk jen u středáku a na konci. Zkus si sundat tlumiče ze vzduchové sedačky a budeš na kapačkách. Jestli najdeš auto se vzduchovým pérováním a nemá tlumiče( výroba) tak ti na sobotu půjčím bmw s plnou nádrží a můžeš zrychlovat na sto za 5s :-! Tys někde četl, že vzduchový pérování nepotřebuje stabilizátor a pleteš si to s tlumičem, ale zase vletět do zatáčky se vzduchovým odpružením bez stabilizátoru nebyla žádná sláva( liaz 11O tříosák)
            • 20 Reagovat !

              foto vabis

              vabis 15.09.2014  07:28

              « Re: Re: Re: Re: Re: ok

              Tlumič uklidní sinusovku, ale péruje pružina. Pokud druhé naradíme vzduchem, ok ale první by mělo (aspoň ve většině případů) zůstat.
    • 12 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 14.09.2014  08:25

      « Re: ok

      Tlumiče? U vzduchu?
      • 60 Reagovat !

        foto petrumr

        petrumr 14.09.2014  08:44

        « Re: Re: ok

        vzduchový pérování musí mět tlumiče, když jsou listáky, tak nemusí, ale dávají se. Třeba jak začali vyrábět návěsy na vzduchu, tak se zjistilo že to začlo ničit mosty, to pérování má jinou frekvenci. Tlumič je jednočinný nebo dvoujčinný(regulaci může mět každý) a ještě jsem neviděl nic na vzduchu, co nemá tlumiče. :-!
      • 00 Reagovat !

        foto del42sa

        del42sa 14.09.2014  12:35

        « Re: Re: ok

        samozřejmě. ředstav si že i vzuchového pérovaní je přítomen klasický tlumič, to je co ? ;-)

        [odkaz]
  • 41 Reagovat !

    foto frite

    frite 13.09.2014  18:28

    citroen

    Z clanku vyplyva,ze je vzduch ve stredni tride nejaka novinka,nicmene citroen,ktery ma na vyvoji tohoto odpruzeni nejvetsi zasluhu ho nabizi nepretrzite uz desitky let. A to za cenu naprosto dostupnou (ve srovnani s napr.mercedesem). Snad svuj patent prodal i Landroveru a Rolls Royce(nekde jsem snad cetl ze u starsich RR clovek zvedl kapotu a na tlakovych koulich bylo i logo citroenu), ale podrobnosti nevim.
    • 60 Reagovat !

      foto petrumr

      petrumr 13.09.2014  18:53

      « Re: citroen

      ten citroen má v tych koulí membránu a plyn, olejový čerpadlo tlačí olej a podle tlaku reguluje ventilky výšku. Kdežto vzduch je gumový pytel, který je přes ventil tlakován vzduchem,
    • 22 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 13.09.2014  18:56

      « Re: citroen

      Jj Rolls Royce Silver Shadow a Citroen to má běžně v nabídce vod roku 1955. Trochu náskok před německou prémií :-)
    • 70 Reagovat !

      foto Ada-je-zase-tady

      Ada je zase tady 13.09.2014  19:23

      « Re: citroen

      Vzduchové pérování měly také československé autobusy Karosa už před 45-ti lety. :-!
      • 50 Reagovat !

        foto petrumr

        petrumr 13.09.2014  19:55

        « Re: Re: citroen

        Vzduchový pérování na autobusech začlo od šl11 a ano bude tomu příští rok 45 let. A jak začali vyrábět ty vlnovce, nevím jakéj blbec to navrhnul s hliníkovým prstencem, tak to šoupli i na tatru 813 4X4 :-!
    • 10 Reagovat !

      foto Kasprik

      Kasprik 14.09.2014  03:36

      « Re: citroen

      Citroen má plyno-kapalinové pérování a to je trošku jiné než je tady popsáno.
      • 50 Reagovat !

        foto petrumr

        petrumr 14.09.2014  08:49

        « Re: Re: citroen

        mohl mět aji vzduchové, ale jen na zadku
      • 00 Reagovat !

        foto del42sa

        del42sa 14.09.2014  12:36

        « Re: Re: citroen

        jiné je konstrukčně, ale pružící médium je u obou rešení plyn.
    • 01 Reagovat !

      foto Dinar

      Dinar 14.09.2014  08:58

      « Re: citroen

      U vzduchového odpružení žádné koule nenajdeš, podobně jako u hydropneumatického zas žádné měchy. Proto se zde Citroen logicky nezmiňuje!

      Citroen nemá vzduchové pérování, nýbrž plynokapalinové, kombinace kapaliny (olej) a plynu (dusík) v hermeticky uzavřeném systému, kdy odpružení využívá kombinaci vlastností kapaliny (nestlačitelnost) a plynu (stlačitelnost). Vzduchové odpružení funguje jako "otevřený" systém, je to regulované upouštění a přifoukávání (kompresorem) vzduchu - jiný princip!
      • 01 Reagovat !

        foto webpaja

        webpaja 14.09.2014  09:30

        « Re: Re: citroen

        No super, to je aspoň vysvětlení... ;-)
        • 40 Reagovat !

          foto petrumr

          petrumr 14.09.2014  09:43

          « Re: Re: Re: citroen

          ty jako tos neviděl, tys nikdy neměnils ventilek pérování, podle tvojeho dotazu jsi pouze pasivní řidič, já bych napsal jenom součástka v autě, nebot i děcka ve školce poznají blbéj tlumič u vzduchovýho pérování. >:D
          • 10 Reagovat !

            foto webpaja

            webpaja 14.09.2014  13:36

            « Re: Re: Re: Re: citroen

            Nikdy jsem ho neměnil...to je fakt ;-)
            • 01 Reagovat !

              foto -Karel-

              _Karel_ 14.09.2014  13:51

              « Re: citroen

              Pokud se chceš bavit s Petrumrem, doporučuji Ti lobotomii.
              • 10 Reagovat !

                foto petrumr

                petrumr 14.09.2014  15:41

                « Re: Re: citroen

                aha, už jsme u jádra, ty nemáš celéj mozek a verbuješ do toho jiné. Tos měl napsat dříve, že jsi bezmozek, tobě musíme tedy obrázkama pomáhat. Jestli tos postoupil z hecu, tak fakty máš IQ tykve. >:D
                • 01 Reagovat !

                  foto webpaja

                  webpaja 15.09.2014  04:12

                  « Re: Re: Re: citroen

                  Proč mají ti největší troubové se potřebu pořád do někoho navážet? ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto Gilgit

                Gilgit 15.09.2014  08:29

                « Re: Re: citroen

                To más sice pravdu, s tebou to ale není o moc lepsí.
                • 00 Reagovat !

                  foto white-label

                  white label 15.09.2014  09:07

                  « Re: citroen

                  Tak to se ozval ten pravý, těžce provařený...
                  Zapomněl si na své stylové oslovení, "odpade"!
                  A taky na zmínit něco, co si na někoho vyčmuchal...
                  • 00 Reagovat !

                    foto Gilgit

                    Gilgit 15.09.2014  13:34

                    « Re: Re: citroen

                    Odpadem nenazývám kazdého, jen ty nejhorsí prípady, jako treba tebe. To, ze si clovek spojí a overí nekteré informace, muze "čmucháním" nazvat jen o... (nebo mám radeji uvést tebou, tedy jasným slusnákem, pouzívanou oblíbenou kombinaci písmen KKT?)
                    • 00 Reagovat !

                      foto -Karel-

                      _Karel_ 15.09.2014  14:23

                      « Re: Re: Re: citroen

                      Gilgite,můj příspěvek byl-

                      -nepochybně urážlivý vůči Petrumrovi
                      - nepochybně měl reálný základ
                      I když tebe považuji za zamindrákovaného zbabělého ubožáka, nemyslím si, že bys měl (na rozdíl od P.) IQ nižší než rychlost v obci. Ale o to je to možná s tebou horší....
                      • 00 Reagovat !

                        foto Gilgit

                        Gilgit 15.09.2014  14:57

                        « Re: Re: Re: Re: citroen

                        Tvuj príspevek nebyl urázlivý vuci petrumrovi, zcela odpovídá tomu jak tady petrumr dlouhodobe vystupuje. Ja jsem to asi tentokrát vuci tobe trochu prehnal, takze se omlouvám. Jinak díky za oznacení mé osoby jako "zamindrákovaného zbabělého ubožáka". :no:
                        • 00 Reagovat !

                          foto -Karel-

                          _Karel_ 15.09.2014  15:13

                          « Re: Re: Re: Re: Re: citroen

                          Omluvu příjmám , na oplátku nabízím svou. Budu se snažit (všeobecně) tvoje urážky ignorovat. I když se můj názor příliš nemění.
                    • 00 Reagovat !

                      foto white-label

                      white label 15.09.2014  21:15

                      « Re: citroen

                      Jen naprostý primitiv nahrazuje chybějící argumenty oslovením, jako je odpad, a je to logicky jeho vizitka.
                      Samozřejmě, že je to čmuchání, a že ti tohle označení evidentně moc nevoní, na tom nemůže nic změnit..
                      • 00 Reagovat !

                        foto Gilgit

                        Gilgit 16.09.2014  00:03

                        « Re: Re: citroen

                        Oslovení jako je odpad nenahrazuje argumenty, je to výsledek tech argumentu, coz ovsem slusnák a inteligent který si libuje ve zkratkách typu KKT tezko pochopí.

                        Overení si informace z otevrených zdroju je zcela normální. Nazývej si to jak chces, ubozáku. Me nevoní tvoje sprosté urázky a lzi, kterými jsi mne tady castoval za uvedení korektních informací (je to zde vsechno ulozeno, to uvádím pro prípad ze budes zase lzive tvrdit ze nemám pravdu). Ale zrejme se takto v Roznove chovají ti opravdoví slusnáci.
                        • 00 Reagovat !

                          foto white-label

                          white label 16.09.2014  22:51

                          « Re: citroen

                          Na co si zase hraješ, místní neplacený komiku. Zde je především uloženo tvoje vystupování ze začátku tvého působení (hlavně to si pořádně projeď) na webu, kdys byl sprostý jak dlaždič imrvére (teď už "jen" občas), a když si začal být odvařený, tak si začal hrát naopak slušňáka a moralizovat druhé. Samozřejmě ti to nikdo nežral a nežere, protože ten jasný dojem zpočátku se nedá smazat tím, že si začneš hrát na něco, co evidentně nejsi, viz tvé nezvládnuté "odpady" apod.
                          Vzpomínám si na náš jarní sraz, jak se tam tomu tvému pokusu převléct kabát dlaždiče za slušňáka všichni smáli.
                          A jaké moje sprosté urážky, žádné nebyly, zrovna ty bys mi tak za to stál, taková místní loutka komika, která se dá hravě dostat na počkání, aniž by k tomu bylo potřeba jediného sprostého slova. Napsal jsem ti pouze, že tu píšeš jak poskok Vošického, pokud nejsi přímo on, což tě tak rozžhavilo, jako by to byla pravda....
                          Pak si začal zamindrákovaně čmuchat pod fotosoutěží, aniž bys tam napsal jediný příspěvek, no a dál už to všichni známe, pořád dokola jak zaseknutý kolovrátek...

                          P.S. A pokud jsi náhodou lepší člověk, než to vypadá dle tvého psaní tady, tak zkus třeba najít odvahu a můžeš vystoupit z anonymity a v reálu se ukázat třeba jako společenský a morální vzor hodný následování...
                          Mě tady osobně znají desítky nicků a nemám s tím problém, a ví toho o mě stokrát víc, než ty můžeš vyčmuchat a následně to pak tady (trapně) zveřejňovat.
      • 00 Reagovat !

        foto del42sa

        del42sa 14.09.2014  12:39

        « Re: Re: citroen

        u obou řešení je pružícím elementem plyn. Rozdíl je pouze v systému regulace.
        U airmaticu a podobných řešení se připouští/upouští plyn pomocí kompresoru u Citroenu olej pomocí hydraulického čerpadla.
        • 00 Reagovat !

          foto Dinar

          Dinar 14.09.2014  18:04

          « Re: Re: Re: citroen

          Oba motory fungují na principu spalování, jenom jeden používá naftu a druhý benzin. Až bude článek např. o tom, kdo první použil dýzl ve voze lux. segmentu, budete psát, že to nebyl X, ale Y už o padesát let dřív, jen s tím detailem, že to auto nejezdilo na naftu, ale na benzín? U obou je přece řešení stejné, spalují nějakou ropnou frakci. :-!
          • 10 Reagovat !

            foto del42sa

            del42sa 14.09.2014  18:27

            « Re: Re: Re: citroen

            článek se jmenuje : "je vzduch pružnější než ocel ?" :-!

            měl by se proto vztahovat na všechna řešení, které nepoužívají klasické ocelové pružiny a bez ohledu na princip fungování či konstrukční odlišnosti ;-)
            • 10 Reagovat !

              foto white-label

              white label 14.09.2014  19:04

              « Re: citroen

              Hádej proč se ten článek jmenuje: "Je vzduch (nikoli plyn obecně) pružnější, než ocel?", a ne třeba: "Je kapalina s plynem pružnější než ocel"?
              • 10 Reagovat !

                foto del42sa

                del42sa 14.09.2014  19:50

                « Re: citroen

                kapalina je v tomto slovním spojení zcela nepodstatná, protože je jak víme nestlačitelná a nepruží :-! plyn ano ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto white-label

                  white label 14.09.2014  20:22

                  « Re: citroen

                  Napsal jsem třeba, tak si tam dosaď dle libosti, např. jen:
                  "Je plyn pružnější než ocel?"

                  P.S. Nestlačitelná je tzv. dokonalá kapalina, objemová stlačitelnost reálných kapalin bývá ale obvykle větší než objemová stlačitelnost pevných látek...
            • 11 Reagovat !

              foto Dinar

              Dinar 15.09.2014  07:15

              « Re: Re: Re: Re: citroen

              No, chceš-li slovíčkařit, prosím. Je vzduch dusík? Není! Vzduch jak známo obsahuje kolem 78% dusíku, a pokud mluvíme o hydropneumatickém odpružení, pak v něm jde o dusík - technický plyn, tedy řádově v jiné čistotě než v jaké se vyskytuje ve vzduchu. Takže, pokud se článek jmenuje, "je vzduch pružnější než ocel?", není důvod do něj tahat jiná řešení než ta, která pracují se stlačováním obyčejného vzduchu.
              :-!
              • 11 Reagovat !

                foto del42sa

                del42sa 15.09.2014  07:51

                « Re: Re: Re: Re: Re: citroen

                to už je fakt zoufalost .... 8-s
                • 11 Reagovat !

                  foto Dinar

                  Dinar 15.09.2014  07:53

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: citroen

                  Ano, přesně v duchu hesla, jak se do lesa volá... >:D :-!
  • 40 Reagovat !

    foto CHerokee

    CHerokee 13.09.2014  20:33

    Vývoj

    Co se českých silnic týká, tak vzducháče jsou určitě přínosem. To pohodlí je bezkonkurenční... nejvíce se to pozná na D1...nejdřív se vzducháčema a pak bez. A to že se to posunulo do střední třídy je bezpochyby fajn. V luxusní třídě S je to už překonáno novou technologií - magic body control, kdy auto snímá dopředu vozovku a připravuje na díru každé kolo zvlášť.

    Ještě bych se vrátil k tomu Jaguaru - XJ má vzduchové pérování pouze na jednu nápravu.
  • 66 Reagovat !

    foto J-W

    J@W 13.09.2014  20:35

    Klídek Umr,

    nevšiml jsem si, že by byl článek o plynokapalinovém pérování u citroenu. Pokud umím číst, tak se tam spíš píše o vyspělejším a daleko nákladnějším sytému MB a koncernu VW. Já chápu že miluješ ten svůj skleník, ale článek je o něčem jiném. ;-)
    • 25 Reagovat !

      foto Klaudius

      Klaudius 13.09.2014  20:39

      « Re: Klídek Umr,

      A čo keby si si dal klídek ty a radšej sa poriadne pozrel, kto o čom píše? ;-)
      • 62 Reagovat !

        foto J-W

        J@W 13.09.2014  20:45

        « Re: Re: Klídek Umr,

        Snad jsem toho tolik nenapsal /právě že čtu/.
        • 43 Reagovat !

          foto petrumr

          petrumr 13.09.2014  21:53

          « Re: Re: Re: Klídek Umr,

          nebudu reagovat na tebe, co nevíš ani o čem píšem, protože jsme s kolegama zašli hlouběji do techniky a na to ty už nestačíš. Tohle není o i/y :-!
          • 62 Reagovat !

            foto J-W

            J@W 13.09.2014  22:19

            « Re: Re: Re: Re: Klídek Umr,

            Na to stačíš jen ty.
  • 01 Reagovat !

    foto jozephko

    jozephko 13.09.2014  20:41

    Vzduchové pérovanie len do nového auta

    Vzduchové pérovanie by som pri kúpe ojazdeného auta vylúčil ako prvé. Ako hovorí jeden z Murphyho zákonov, čo sa pokaziť môže, to sa aj pokazí. A čo sa pokaziť nemôže, pokazí sa tiež. >:-[]
    • 50 Reagovat !

      foto petrumr

      petrumr 13.09.2014  21:55

      « Re: Vzduchové pérovanie len do nového auta

      rozmysli si to, pytel stojí 7OO a listák třeba 12OOO
      • 00 Reagovat !

        foto Mig-35

        Mig_35 14.09.2014  19:27

        « Re: Re: Vzduchové pérovanie len do nového auta

        Takže třeba na Audi Allroad pořídím čtyři pytle za 2800 Kč?
        • 00 Reagovat !

          foto eXp10it

          eXp10it 14.09.2014  20:08

          « Re: Re: Re: Vzduchové pérovanie len do nového auta

          Jasně, pokud přidáš jednu nulu. Koupíš je v bazaru, bez DPH a nepočítáš práci tak je to přesně 2800 :-)
        • 11 Reagovat !

          foto white-label

          white label 14.09.2014  20:24

          « Re: Vzduchové pérovanie len do nového auta

          Jestli myslíš pytle na odpadky, tak to ti ještě něco zbude... >:D ;-)
  • 11 Reagovat !

    foto avato

    avato 14.09.2014  08:19

    objektivnost článku

    Mně akorát vadí, že autor zapomněl na Citroën, který systém vychytal technicky i cenově.Bohužel pod tlakem omezené technické vyspělosti a informovanosti novodobých řidičů (za to může německá masáž a neschopnost Citroenu tuto techniku účinně prezentovat) sám Citroen tuto technickou vyspělost stahuje ze svých modelů... :-(
    • 01 Reagovat !

      foto Ham-

      Ham. 14.09.2014  09:18

      « Re: objektivnost článku

      Článek je o vzduchovém pérování, což není totéž co hydropneumatické pérování Citroenu. Základní princip (stlačování vzduchu) je podobný, ale realizace je odlišná (koule s kapalinou a s plynem vs vzduchové měchy). To je jako kdyby článek byl o benzínových motorech a někdo by do toho zamíchal dieselové (oba jsou to pístové stroje, ale princip spalování je odlišný).
      Za neúspěch Citroenu nemůže žádná německá masáž, ale neschopnost Citroenu vyrobit v počátcích systému spolehlivé komponenty a tudíž silně negativní renomé, které systém získal u uživatelů (výměna koulí po 40tkm, reznoucí trubičky tlakového rozvodu etc.). Citroen sedící bezmocně na břiše a majitel pobíhající okolo vozu byl v daných letech dostatečně odstrašující zážitek pro přihlížející a noční můra pro uživatele. Skutečnost, že následně v dalších generacích systém odladili je hezké, ale pověst už to nespravilo. Takže za neúspěch může Citroen děkovat jenom sám sobě.
      • 11 Reagovat !

        foto avato

        avato 14.09.2014  09:57

        « Re: Re: objektivnost článku

        Německou mediální masáží myslím taky příklad zadních náprav. Dokud byla v golfíku víceprvková, tak kdo ji neměl, prostě nemohl mít dobré auto a se současnými modely VW s vlečenými rameny je to najednou OK i pro VW... Prostě marketing umí Němci líp.
        Podle mýho s tvojí poznámkou je to tak i tak... I u Citroenu je pružící i tlumícím médiem plyn. Hydraulika je pouze sprostředkovatelem a tím, kdo mění výšku vozu. To se mně jeví jako jednodušší a funkčnější. Když je objem vzduchu konstantní a výšku mění objem nestlačitelné kapaliny. Myslím si, že právě proto je německý systém dražší kvůli vývoji. Protože pokud budu tlumit a pružit pokaždé jiným objemem, musím mít výborně zvládnuté řízení tlaku plynu.
        • 41 Reagovat !

          foto petrumr

          petrumr 14.09.2014  10:14

          « Re: Re: Re: objektivnost článku

          u citroena byl v tlumičích olej, plyn byl v koulách nad membránou. Ten plyn s tou membránou pružil. Ostatnímu nerozumím, nejsem dobrý teoretik.
        • 01 Reagovat !

          foto Ham-

          Ham. 14.09.2014  10:16

          « Re: Re: Re: objektivnost článku

          Ale to je nesmysl, G7 se zadní vlečnou nápravou má horší jízdní vlastnosti než G7 s víceprvkem a všichni to vědí. A vědí také, že pokud chtějí lepší nápravu (víceprvek) musí si připlatit a že tedy vlečka je jenom šetření pro chudé. To že, výrobce říká, že je vlečka taky dobrá je normální reklama. Nebo jsi snad slyšel od Hondy, Renaultu, PSA, kteří vlečku mají také, že jejich auta mají jízdní vlastnosti na prd? Ne, mají (podle výrobců) ty nejskvělejší jízdní vlastnosti. Takže reklama je všude stejná, každá liška chválí to svoje.

          Hydraulika, koule etc. jsou další kila navíc což je v době kdy se šetří každé deko asi dost podstatný rozdíl vůči vzduchovému pérování. Ale hlavní problém hydropneumatiky není technický princip, ale nespolehlivost v prvních generacích, kterou to Citroen tomuto principu navždy podělal. Zákazníka většinou nezajímá technický princip, ale reálná použitelnost. A pokud ta není od začátku alespoň vyhovující, tak zákazníci daný systém zahrabou sto metrů pod zem a žádná reklama s tím nic nenadělá.

          • 01 Reagovat !

            foto avato

            avato 14.09.2014  11:07

            « Re: Re: Re: Re: objektivnost článku

            No právě...vlečená ramena mají horší jízdní vlastnosti, ale chtěl jsem říct, jak jsi poznamenal líp, že nyní s levnějším řešením už pro golfisty není vlečené rameno problém. Snad ze začátku, ale teď už to nikdo neřeší :-)

            Ano, hydropneu je těžší a hmotnost má vliv na spotřebu a ekologii. Jenže všichni mají pusu plnou keců, šetří na technice a při tom staví auta vyšší (MPV, SUV). Objektivní pozitivní dopady jako snížení světlosti a tím snížení areodynamického odporu pod vozem a snížení čelního průřezu... Jasně že do městských prdítek a motokár se to nehodí, ale ve střední třídě by to měl být standard a v nižší střední jako volba. Do městských prdítek je třeba rekuperace (vzduchová nebo elektrická), nízká hmotnost a funkce "chcíp".
            • 00 Reagovat !

              foto Ham-

              Ham. 14.09.2014  19:41

              « Re: Re: Re: Re: Re: objektivnost článku

              Pro Golfisty co si koupí vlečená ramena to problém není, protože preferují levnější řešení a evidentně mají jiné priority. Golfisté co si koupí víceprvek naopak rádi připlatí za vyšší kvalitu jízdy, přičemž v Evropě jich je většina. Takže to řeší všichni (viz třeba pláče nad tím, že není víceprvek v Octavii 2.0 TDI 110kW), kdo si jdou koupit nové auto a řeší se to prakticky ve všech testech Octavii nebo Leonů, u Golfu to není takový problém, protože vlečku mají jen slabé motorizace, které v Evropě moc nefrčí a jejich kupci raději obětují sofistikovanější nápravu, silnější motor a další věci jen když mají co nejlevnější auto.
          • 22 Reagovat !

            foto del42sa

            del42sa 14.09.2014  15:38

            « Re: Re: Re: objektivnost článku

            " A pokud ta není od začátku alespoň vyhovující, tak zákazníci daný systém zahrabou sto metrů pod zem a žádná reklama s tím nic nenadělá"

            kdyby byla pravda co píšeš, tak hydropneumatické odpružení skončilo půl roku po představení DS v Paříži 1955. To že se hydraulika vyrábí dodnes svědčí spíše o opaku a navzdory mnoha dětským nemocem byl systém velmi populární a oblíbený.

            Rozdíl v hmotnosti mezi vzduchovým a hydropneumatickým odpružením bude naprosto zanedbatelný ne-li stejný. U Citroenu je sice koule, která něco váží, ale zase v sobě integruje i tlumič, zatímco u airmaticu zase na hmotnosti přidává klasický plynokapalinový tlumič uvnitř vzpěry. Tak či tak budou rozdíly v hmotnosti u obou řešení vždycky horší než u odpružení klasickými pružinami.

            mercedes:
            [odkaz]

            citroen:
            [odkaz]

            [odkaz]

            [odkaz]

            stačí porovnat velikost vzpěry u hydrauliky se vzpěrou airmaticu u MB. Obzvláště v původním provedením jako měly Citroeny DS/SM/CX byly vzpěry velmi malé a lehké. Když se pak po převzetí Citroenu Peugeotem přešlo na tzv. pseudo McPherson hydraulické vzpěry u Citroenu BX a XM došlo k výraznějšímu nárustu velikosti vzpěr.

            Přestože oba systémy prošly výrazným vývojem ve kterém se vychytalo mnoho neduhů a chybiček, dovolím si tvrdit, že hydropneumatický systém odpružení je co se týká spolehlivosti lepší než vzduchové opdružení a i veškeré náhradní díly na něj jsou výrazně levnější než u airmaticu. Stejně tak údržba hydropneumatického odpružení je jednodušší (a levnější) než u vzduchového odpružení.
            • 01 Reagovat !

              foto Ham-

              Ham. 14.09.2014  20:02

              « Re: Re: Re: Re: objektivnost článku

              Kdyby byla hydropneumatika oblíbená jak píšeš, tak potom nerozumím, proč od ní PSA ustupuje. Podle mě od ni ustupuje proto, že ji prakticky nikdo nekupuje a to svědčí o všem možném, jenom ne o oblibě u zákazníků.
              • 00 Reagovat !

                foto del42sa

                del42sa 14.09.2014  21:34

                « Re: Re: Re: Re: Re: objektivnost článku

                PSA od ní neustupuje. PSA pracuje na novější verzi.
                • 01 Reagovat !

                  foto Ham-

                  Ham. 15.09.2014  08:07

                  « Re: Re: Re: Re: Re: objektivnost článku

                  Jasně, a dává ji do čím dál více a více modelů a do rádoby prémiové řady ji nedává pro jistotu
                  vůbec.
                  • 00 Reagovat !

                    foto del42sa

                    del42sa 15.09.2014  13:40

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: objektivnost článku

                    dává ji tam, kde to má smysl a kde se to zaplatí ;-)
      • 01 Reagovat !

        foto Dinar

        Dinar 14.09.2014  18:06

        « Re: Re: objektivnost článku

        >:D Škoda, že jsem při čtení diskuse nedošel až sem, ušetřil bych si psaní. :-) :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto XTad

    XTad 14.09.2014  11:46

    vzduchac

    Zajimave, ze vzduchac udajne nezvlada kratke nerovnosti, ale pritom za ne dostal 4,5*...
  • 00 Reagovat !

    foto -Karel-

    _Karel_ 14.09.2014  12:59

    Vzduch

    Z článku je jasné, že vzduch je určen do luxusnějších aut, kde ji za něj movitější majitel rád připlatí v nákupu i servisu. U aut pro běžnou populaci vidím přínos jako mizivý ve srovnání s cenou.U MB C se zdá příplatek cca 35tis. jako pěkný, ale pokud jsou ceny dílů takové jak píší v článku, pak bych se ho v ojetině bál.
    Nedávno jsem se vezl v MB R na vzduchu, a byl jsem hodně zklamanej. Ano, velký kola tomu zrovna nepomohly, ale v jakémkoliv režimu na dírách mlátilo a o pohodlí bych si nedovolil mluvit.
    • 00 Reagovat !

      foto Mig-35

      Mig_35 14.09.2014  19:29

      « Re: Vzduch

      Taky mi není moc jasné, proč vzduch. U citroenu bych to rád někdy vyzkoušel, to by mně zajímalo. Ale Audi nebo VW - tam mně to moc neuchvátilo.
      • 30 Reagovat !

        foto white-label

        white label 14.09.2014  20:27

        « Re: Vzduch

        Tak, taková A6/C6 klasika/vzduch na stejném rozměru kola, to je docela nebe a dudy, ale i dnešní A6 se na vzduchu vypořádá i s 20" koly podstatně lépe, než klasika.
  • 41 Reagovat !

    foto rokyta-p

    rokyta.p 14.09.2014  22:34

    každá mince má dvě strany

    Mercedes má novou fičuru a potřebuje prodat, takže jasně že to vyzní lépe. Novinka a prémiová věc nemůže propadnout. Vzduch není nic nového, dyť to měla u nás v osmdesátých letech i Škoda ŠM atd, byť ne tak stavitelný. Osobně zastávám názor, že: "dobré ocelové péra lepší, než špatný vzduch". Všimněte si s jakou samozřejmostí se nesou přes díry třeba Peugeot 301 nebo Uaz 69. Vzduch je vyšší level. Otázka je, zda to za ten zcela nepopiratelný, byť přecejen ne až tolik dramatický rozdíl stojí. Spolehlivost, ať Citroeny nebo Land Cruiser V8 (byť spíš hydro) ukazují že to jde. Nechť si každý sám zvolí co jeho jest. Mercedes byl vždy nositelem pokroku tak jeho volba je jasná. A automobilka míří na prvomajitele, který vyžere pozitiva. O kupujícího ojetiny který odskáče případná negativa tolik nejde.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Terorista z mešit se na útok připravoval přes rok. Zbraně kupoval na internetu

Terorista z mešit se na útok připravoval přes rok.…

Novozélandská vláda představí do deseti dnů přísnější zákon o držení zbraní. Kabinet premiérky Jacindy Ardernové…

Důstojné čurání i nástup do vlaku? Pomoc postiženým Čechům v Bruselu „vykleštili“

Důstojné čurání i nástup do vlaku? Pomoc postiženým…

Vykleštěné proklamace, které neřeší reálné životní potřeby lidí na vozíčku a dalších postižených osob. Tak…

 

iSport.cz

Hamšík slovenským Fotbalistou roku. Slávista Stoch skončil devátý

Hamšík slovenským Fotbalistou roku. Slávista Stoch…

Marek Hamšík se stal poosmé v kariéře slovenským Fotbalistou roku. Anketu deníku Pravda a Slovenského…

Orsava složil Hradec hattrickem: Smoleňák ať říká, co chce…

Orsava složil Hradec hattrickem: Smoleňák ať říká, co chce…

V základní fázi sezony hradečtí hokejisté skončili čtvrtí a šli na pátou Kometu. Mírný favorit? Ani ne. Čas Brna…

 

Reflex.cz

15 slavných staveb, jak je neznáte: Eiffelovka, Tower Bridge nebo Opera v Sydney, když ještě nestály

15 slavných staveb, jak je neznáte: Eiffelovka,…

Eiffelova věž, Golden Gate Bridge nebo Tower Bridge – to jsou všechno stavby, které každý zná. A málokdo si…

Soukup, Okamura, Volný. Kdo pro sebe urve Václava Klause mladšího?

Soukup, Okamura, Volný. Kdo pro sebe urve Václava…

Václav Klaus mladší, stínový Tomio Okamura, byl vypoklonkován z ODS a všechny teď zajímá jediné. Kdo si Vaška…