Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jaké pérování: Je vzduch pružnější než ocel?

Vzduchové pérování proniká i do střední třídy, proto se otázka „co zvolit?“ stává mnohem aktuálnější než dříve.
Zpět na článek
13. 9. 2014 18:14
13. 9. 2014 19:47
14. 9. 2014 01:09
14. 9. 2014 08:11
14. 9. 2014 08:45
14. 9. 2014 10:55
14. 9. 2014 11:56
15. 9. 2014 07:28
14. 9. 2014 08:25
14. 9. 2014 08:44
14. 9. 2014 12:35
14. 9. 2014 13:35
15. 9. 2014 13:39
13. 9. 2014 18:28
13. 9. 2014 18:53
13. 9. 2014 19:55
14. 9. 2014 03:36
14. 9. 2014 08:49
14. 9. 2014 12:36
14. 9. 2014 08:58
14. 9. 2014 09:30
14. 9. 2014 09:43
14. 9. 2014 13:36
14. 9. 2014 13:51
14. 9. 2014 15:41
15. 9. 2014 04:12
15. 9. 2014 08:29
15. 9. 2014 13:34
15. 9. 2014 14:23
15. 9. 2014 14:57
15. 9. 2014 15:13
15. 9. 2014 15:59
16. 9. 2014 00:03
14. 9. 2014 12:39
14. 9. 2014 18:04
14. 9. 2014 18:27
14. 9. 2014 19:50
15. 9. 2014 07:15
15. 9. 2014 07:51
15. 9. 2014 07:53
13. 9. 2014 20:33
14. 9. 2014 11:46
14. 9. 2014 12:59
14. 9. 2014 19:29
14. 9. 2014 20:27
Avatar - petrumr
13. 9. 2014 18:14
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Ada je zase tady
13. 9. 2014 19:21
Re: ok
OK je to pro francouzská auta, která jdou do šrotu po 100 000 mílích. To ale není příběh průměrného českého spotřebitele. Takže mně se vzduchové pérování moc nelíbí. Jaké budou jeho servisní náklady do 200, 300 a 400 tis km? To během svého života najede každá Škodovka, u které jsou náklady na servis pérování typicky blízké nule. Takže 8-s
Avatar - petrumr
13. 9. 2014 19:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Uživatel_5340709
13. 9. 2014 20:39
Re: ok
Přesně tak, doposud francouzi vždycky lavírovali na hranici únosnosti, ceny a efektivity. Zhruba po 30ti letech přišli na to, že 90% stejné práce odvede i ocelová pružina, zvláště v levnějších modelech.
Avatar - pallas
14. 9. 2014 01:09
Re: ok
to má iný dôvod. Podvozky zdielané s Peugeotom.

jedno video k téme: https://www.youtube.com/watch?…… Nejde iba o komfort.
14. 9. 2014 08:11
Re: ok
Jaký tlumiče...? !!!
Avatar - petrumr
14. 9. 2014 08:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 9. 2014 10:55
Re: ok
Beru to jako srandu...vinuté pružiny a tozní tyče potřebují tlumit, kdežto vzduchové vypružení nepotřebuje tlumení, protože nemá žádné rezonance. Tlumiče nepotřebují ani vícelisté listové pružiny. Ty se tlumí vzájemným třením, pokud jsou tak konstruované...
Avatar - petrumr
14. 9. 2014 11:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - vabis
15. 9. 2014 07:28
Re: ok
Tlumič uklidní sinusovku, ale péruje pružina. Pokud druhé naradíme vzduchem, ok ale první by mělo (aspoň ve většině případů) zůstat.
Avatar - petrumr
14. 9. 2014 08:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - del42sa
14. 9. 2014 12:35
Re: ok
samozřejmě. ředstav si že i vzuchového pérovaní je přítomen klasický tlumič, to je co ? ;-)

[odkaz]
14. 9. 2014 13:35
Re: ok
Děkuji za vysvětlení ;-)
13. 9. 2014 18:28
citroen
Z clanku vyplyva,ze je vzduch ve stredni tride nejaka novinka,nicmene citroen,ktery ma na vyvoji tohoto odpruzeni nejvetsi zasluhu ho nabizi nepretrzite uz desitky let. A to za cenu naprosto dostupnou (ve srovnani s napr.mercedesem). Snad svuj patent prodal i Landroveru a Rolls Royce(nekde jsem snad cetl ze u starsich RR clovek zvedl kapotu a na tlakovych koulich bylo i logo citroenu), ale podrobnosti nevim.
Rozbalit vlákno
33
Avatar - petrumr
13. 9. 2014 18:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
13. 9. 2014 18:56
Re: citroen
Jj Rolls Royce Silver Shadow a Citroen to má běžně v nabídce vod roku 1955. Trochu náskok před německou prémií :-)
Avatar - Ada je zase tady
13. 9. 2014 19:23
Re: citroen
Vzduchové pérování měly také československé autobusy Karosa už před 45-ti lety. :-!
Avatar - petrumr
13. 9. 2014 19:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 9. 2014 03:36
Re: citroen
Citroen má plyno-kapalinové pérování a to je trošku jiné než je tady popsáno.
Avatar - petrumr
14. 9. 2014 08:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - del42sa
14. 9. 2014 12:36
Re: citroen
jiné je konstrukčně, ale pružící médium je u obou rešení plyn.
Avatar - Dinar
14. 9. 2014 08:58
Re: citroen
U vzduchového odpružení žádné koule nenajdeš, podobně jako u hydropneumatického zas žádné měchy. Proto se zde Citroen logicky nezmiňuje!

Citroen nemá vzduchové pérování, nýbrž plynokapalinové, kombinace kapaliny (olej) a plynu (dusík) v hermeticky uzavřeném systému, kdy odpružení využívá kombinaci vlastností kapaliny (nestlačitelnost) a plynu (stlačitelnost). Vzduchové odpružení funguje jako "otevřený" systém, je to regulované upouštění a přifoukávání (kompresorem) vzduchu - jiný princip!
14. 9. 2014 09:30
Re: citroen
No super, to je aspoň vysvětlení... ;-)
Avatar - petrumr
14. 9. 2014 09:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 9. 2014 13:36
Re: citroen
Nikdy jsem ho neměnil...to je fakt ;-)
Avatar - _Karel_
14. 9. 2014 13:51
Re: citroen
Pokud se chceš bavit s Petrumrem, doporučuji Ti lobotomii.
Avatar - petrumr
14. 9. 2014 15:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 9. 2014 04:12
Re: citroen
Proč mají ti největší troubové se potřebu pořád do někoho navážet? ;-)
15. 9. 2014 08:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
15. 9. 2014 09:07
Re: citroen
Tak to se ozval ten pravý, těžce provařený...
Zapomněl si na své stylové oslovení, "odpade"!
A taky na zmínit něco, co si na někoho vyčmuchal...
15. 9. 2014 13:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
15. 9. 2014 14:23
Re: citroen
Gilgite,můj příspěvek byl-

-nepochybně urážlivý vůči Petrumrovi
- nepochybně měl reálný základ
I když tebe považuji za zamindrákovaného zbabělého ubožáka, nemyslím si, že bys měl (na rozdíl od P.) IQ nižší než rychlost v obci. Ale o to je to možná s tebou horší....
15. 9. 2014 14:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
15. 9. 2014 15:13
Re: citroen
Omluvu příjmám , na oplátku nabízím svou. Budu se snažit (všeobecně) tvoje urážky ignorovat. I když se můj názor příliš nemění.
15. 9. 2014 15:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
15. 9. 2014 21:15
Re: citroen
Jen naprostý primitiv nahrazuje chybějící argumenty oslovením, jako je odpad, a je to logicky jeho vizitka.
Samozřejmě, že je to čmuchání, a že ti tohle označení evidentně moc nevoní, na tom nemůže nic změnit..
16. 9. 2014 00:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
16. 9. 2014 22:51
Re: citroen
Na co si zase hraješ, místní neplacený komiku. Zde je především uloženo tvoje vystupování ze začátku tvého působení (hlavně to si pořádně projeď) na webu, kdys byl sprostý jak dlaždič imrvére (teď už "jen" občas), a když si začal být odvařený, tak si začal hrát naopak slušňáka a moralizovat druhé. Samozřejmě ti to nikdo nežral a nežere, protože ten jasný dojem zpočátku se nedá smazat tím, že si začneš hrát na něco, co evidentně nejsi, viz tvé nezvládnuté "odpady" apod.
Vzpomínám si na náš jarní sraz, jak se tam tomu tvému pokusu převléct kabát dlaždiče za slušňáka všichni smáli.
A jaké moje sprosté urážky, žádné nebyly, zrovna ty bys mi tak za to stál, taková místní loutka komika, která se dá hravě dostat na počkání, aniž by k tomu bylo potřeba jediného sprostého slova. Napsal jsem ti pouze, že tu píšeš jak poskok Vošického, pokud nejsi přímo on, což tě tak rozžhavilo, jako by to byla pravda....
Pak si začal zamindrákovaně čmuchat pod fotosoutěží, aniž bys tam napsal jediný příspěvek, no a dál už to všichni známe, pořád dokola jak zaseknutý kolovrátek...

P.S. A pokud jsi náhodou lepší člověk, než to vypadá dle tvého psaní tady, tak zkus třeba najít odvahu a můžeš vystoupit z anonymity a v reálu se ukázat třeba jako společenský a morální vzor hodný následování...
Mě tady osobně znají desítky nicků a nemám s tím problém, a ví toho o mě stokrát víc, než ty můžeš vyčmuchat a následně to pak tady (trapně) zveřejňovat.
Avatar - del42sa
14. 9. 2014 12:39
Re: citroen
u obou řešení je pružícím elementem plyn. Rozdíl je pouze v systému regulace.
U airmaticu a podobných řešení se připouští/upouští plyn pomocí kompresoru u Citroenu olej pomocí hydraulického čerpadla.
Avatar - Dinar
14. 9. 2014 18:04
Re: citroen
Oba motory fungují na principu spalování, jenom jeden používá naftu a druhý benzin. Až bude článek např. o tom, kdo první použil dýzl ve voze lux. segmentu, budete psát, že to nebyl X, ale Y už o padesát let dřív, jen s tím detailem, že to auto nejezdilo na naftu, ale na benzín? U obou je přece řešení stejné, spalují nějakou ropnou frakci. :-!
Avatar - del42sa
14. 9. 2014 18:27
Re: citroen
článek se jmenuje : "je vzduch pružnější než ocel ?" :-!

měl by se proto vztahovat na všechna řešení, které nepoužívají klasické ocelové pružiny a bez ohledu na princip fungování či konstrukční odlišnosti ;-)
Avatar - white label
14. 9. 2014 19:04
Re: citroen
Hádej proč se ten článek jmenuje: "Je vzduch (nikoli plyn obecně) pružnější, než ocel?", a ne třeba: "Je kapalina s plynem pružnější než ocel"?
Avatar - del42sa
14. 9. 2014 19:50
Re: citroen
kapalina je v tomto slovním spojení zcela nepodstatná, protože je jak víme nestlačitelná a nepruží :-! plyn ano ;-)
Avatar - white label
14. 9. 2014 20:22
Re: citroen
Napsal jsem třeba, tak si tam dosaď dle libosti, např. jen:
"Je plyn pružnější než ocel?"

P.S. Nestlačitelná je tzv. dokonalá kapalina, objemová stlačitelnost reálných kapalin bývá ale obvykle větší než objemová stlačitelnost pevných látek...
Avatar - Dinar
15. 9. 2014 07:15
Re: citroen
No, chceš-li slovíčkařit, prosím. Je vzduch dusík? Není! Vzduch jak známo obsahuje kolem 78% dusíku, a pokud mluvíme o hydropneumatickém odpružení, pak v něm jde o dusík - technický plyn, tedy řádově v jiné čistotě než v jaké se vyskytuje ve vzduchu. Takže, pokud se článek jmenuje, "je vzduch pružnější než ocel?", není důvod do něj tahat jiná řešení než ta, která pracují se stlačováním obyčejného vzduchu.
:-!
Avatar - del42sa
15. 9. 2014 07:51
Re: citroen
to už je fakt zoufalost .... 8-s
Avatar - Dinar
15. 9. 2014 07:53
Re: citroen
Ano, přesně v duchu hesla, jak se do lesa volá... >:D :-!
Avatar - CHerokee
13. 9. 2014 20:33
Vývoj
Co se českých silnic týká, tak vzducháče jsou určitě přínosem. To pohodlí je bezkonkurenční... nejvíce se to pozná na D1...nejdřív se vzducháčema a pak bez. A to že se to posunulo do střední třídy je bezpochyby fajn. V luxusní třídě S je to už překonáno novou technologií - magic body control, kdy auto snímá dopředu vozovku a připravuje na díru každé kolo zvlášť.

Ještě bych se vrátil k tomu Jaguaru - XJ má vzduchové pérování pouze na jednu nápravu.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Uživatel_5340709
13. 9. 2014 20:35
Klídek Umr,
nevšiml jsem si, že by byl článek o plynokapalinovém pérování u citroenu. Pokud umím číst, tak se tam spíš píše o vyspělejším a daleko nákladnějším sytému MB a koncernu VW. Já chápu že miluješ ten svůj skleník, ale článek je o něčem jiném. ;-)
Rozbalit vlákno
4
13. 9. 2014 20:39
Re: Klídek Umr,
A čo keby si si dal klídek ty a radšej sa poriadne pozrel, kto o čom píše? ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
13. 9. 2014 20:45
Re: Klídek Umr,
Snad jsem toho tolik nenapsal /právě že čtu/.
Avatar - petrumr
13. 9. 2014 21:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Uživatel_5340709
13. 9. 2014 22:19
Re: Klídek Umr,
Na to stačíš jen ty.
Avatar - jozephko
13. 9. 2014 20:41
Vzduchové pérovanie len do nového auta
Vzduchové pérovanie by som pri kúpe ojazdeného auta vylúčil ako prvé. Ako hovorí jeden z Murphyho zákonov, čo sa pokaziť môže, to sa aj pokazí. A čo sa pokaziť nemôže, pokazí sa tiež. >:-[]
Rozbalit vlákno
4
Avatar - petrumr
13. 9. 2014 21:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 9. 2014 19:27
Re: Vzduchové pérovanie len do nového auta
Takže třeba na Audi Allroad pořídím čtyři pytle za 2800 Kč?
Avatar - eXp10it
14. 9. 2014 20:08
Re: Vzduchové pérovanie len do nového auta
Jasně, pokud přidáš jednu nulu. Koupíš je v bazaru, bez DPH a nepočítáš práci tak je to přesně 2800 :-)
Avatar - white label
14. 9. 2014 20:24
Re: Vzduchové pérovanie len do nového auta
Jestli myslíš pytle na odpadky, tak to ti ještě něco zbude... >:D ;-)
14. 9. 2014 08:19
objektivnost článku
Mně akorát vadí, že autor zapomněl na Citroën, který systém vychytal technicky i cenově.Bohužel pod tlakem omezené technické vyspělosti a informovanosti novodobých řidičů (za to může německá masáž a neschopnost Citroenu tuto techniku účinně prezentovat) sám Citroen tuto technickou vyspělost stahuje ze svých modelů... :-(
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Ham.
14. 9. 2014 09:18
Re: objektivnost článku
Článek je o vzduchovém pérování, což není totéž co hydropneumatické pérování Citroenu. Základní princip (stlačování vzduchu) je podobný, ale realizace je odlišná (koule s kapalinou a s plynem vs vzduchové měchy). To je jako kdyby článek byl o benzínových motorech a někdo by do toho zamíchal dieselové (oba jsou to pístové stroje, ale princip spalování je odlišný).
Za neúspěch Citroenu nemůže žádná německá masáž, ale neschopnost Citroenu vyrobit v počátcích systému spolehlivé komponenty a tudíž silně negativní renomé, které systém získal u uživatelů (výměna koulí po 40tkm, reznoucí trubičky tlakového rozvodu etc.). Citroen sedící bezmocně na břiše a majitel pobíhající okolo vozu byl v daných letech dostatečně odstrašující zážitek pro přihlížející a noční můra pro uživatele. Skutečnost, že následně v dalších generacích systém odladili je hezké, ale pověst už to nespravilo. Takže za neúspěch může Citroen děkovat jenom sám sobě.
14. 9. 2014 09:57
Re: objektivnost článku
Německou mediální masáží myslím taky příklad zadních náprav. Dokud byla v golfíku víceprvková, tak kdo ji neměl, prostě nemohl mít dobré auto a se současnými modely VW s vlečenými rameny je to najednou OK i pro VW... Prostě marketing umí Němci líp.
Podle mýho s tvojí poznámkou je to tak i tak... I u Citroenu je pružící i tlumícím médiem plyn. Hydraulika je pouze sprostředkovatelem a tím, kdo mění výšku vozu. To se mně jeví jako jednodušší a funkčnější. Když je objem vzduchu konstantní a výšku mění objem nestlačitelné kapaliny. Myslím si, že právě proto je německý systém dražší kvůli vývoji. Protože pokud budu tlumit a pružit pokaždé jiným objemem, musím mít výborně zvládnuté řízení tlaku plynu.
Avatar - petrumr
14. 9. 2014 10:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ham.
14. 9. 2014 10:16
Re: objektivnost článku
Ale to je nesmysl, G7 se zadní vlečnou nápravou má horší jízdní vlastnosti než G7 s víceprvkem a všichni to vědí. A vědí také, že pokud chtějí lepší nápravu (víceprvek) musí si připlatit a že tedy vlečka je jenom šetření pro chudé. To že, výrobce říká, že je vlečka taky dobrá je normální reklama. Nebo jsi snad slyšel od Hondy, Renaultu, PSA, kteří vlečku mají také, že jejich auta mají jízdní vlastnosti na prd? Ne, mají (podle výrobců) ty nejskvělejší jízdní vlastnosti. Takže reklama je všude stejná, každá liška chválí to svoje.

Hydraulika, koule etc. jsou další kila navíc což je v době kdy se šetří každé deko asi dost podstatný rozdíl vůči vzduchovému pérování. Ale hlavní problém hydropneumatiky není technický princip, ale nespolehlivost v prvních generacích, kterou to Citroen tomuto principu navždy podělal. Zákazníka většinou nezajímá technický princip, ale reálná použitelnost. A pokud ta není od začátku alespoň vyhovující, tak zákazníci daný systém zahrabou sto metrů pod zem a žádná reklama s tím nic nenadělá.
14. 9. 2014 11:07
Re: objektivnost článku
No právě...vlečená ramena mají horší jízdní vlastnosti, ale chtěl jsem říct, jak jsi poznamenal líp, že nyní s levnějším řešením už pro golfisty není vlečené rameno problém. Snad ze začátku, ale teď už to nikdo neřeší :-)

Ano, hydropneu je těžší a hmotnost má vliv na spotřebu a ekologii. Jenže všichni mají pusu plnou keců, šetří na technice a při tom staví auta vyšší (MPV, SUV). Objektivní pozitivní dopady jako snížení světlosti a tím snížení areodynamického odporu pod vozem a snížení čelního průřezu... Jasně že do městských prdítek a motokár se to nehodí, ale ve střední třídě by to měl být standard a v nižší střední jako volba. Do městských prdítek je třeba rekuperace (vzduchová nebo elektrická), nízká hmotnost a funkce "chcíp".
Avatar - Ham.
14. 9. 2014 19:41
Re: objektivnost článku
Pro Golfisty co si koupí vlečená ramena to problém není, protože preferují levnější řešení a evidentně mají jiné priority. Golfisté co si koupí víceprvek naopak rádi připlatí za vyšší kvalitu jízdy, přičemž v Evropě jich je většina. Takže to řeší všichni (viz třeba pláče nad tím, že není víceprvek v Octavii 2.0 TDI 110kW), kdo si jdou koupit nové auto a řeší se to prakticky ve všech testech Octavii nebo Leonů, u Golfu to není takový problém, protože vlečku mají jen slabé motorizace, které v Evropě moc nefrčí a jejich kupci raději obětují sofistikovanější nápravu, silnější motor a další věci jen když mají co nejlevnější auto.
Avatar - del42sa
14. 9. 2014 15:38
Re: objektivnost článku
" A pokud ta není od začátku alespoň vyhovující, tak zákazníci daný systém zahrabou sto metrů pod zem a žádná reklama s tím nic nenadělá"

kdyby byla pravda co píšeš, tak hydropneumatické odpružení skončilo půl roku po představení DS v Paříži 1955. To že se hydraulika vyrábí dodnes svědčí spíše o opaku a navzdory mnoha dětským nemocem byl systém velmi populární a oblíbený.

Rozdíl v hmotnosti mezi vzduchovým a hydropneumatickým odpružením bude naprosto zanedbatelný ne-li stejný. U Citroenu je sice koule, která něco váží, ale zase v sobě integruje i tlumič, zatímco u airmaticu zase na hmotnosti přidává klasický plynokapalinový tlumič uvnitř vzpěry. Tak či tak budou rozdíly v hmotnosti u obou řešení vždycky horší než u odpružení klasickými pružinami.

mercedes:
[odkaz]

citroen:
[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

stačí porovnat velikost vzpěry u hydrauliky se vzpěrou airmaticu u MB. Obzvláště v původním provedením jako měly Citroeny DS/SM/CX byly vzpěry velmi malé a lehké. Když se pak po převzetí Citroenu Peugeotem přešlo na tzv. pseudo McPherson hydraulické vzpěry u Citroenu BX a XM došlo k výraznějšímu nárustu velikosti vzpěr.

Přestože oba systémy prošly výrazným vývojem ve kterém se vychytalo mnoho neduhů a chybiček, dovolím si tvrdit, že hydropneumatický systém odpružení je co se týká spolehlivosti lepší než vzduchové opdružení a i veškeré náhradní díly na něj jsou výrazně levnější než u airmaticu. Stejně tak údržba hydropneumatického odpružení je jednodušší (a levnější) než u vzduchového odpružení.
Avatar - Ham.
14. 9. 2014 20:02
Re: objektivnost článku
Kdyby byla hydropneumatika oblíbená jak píšeš, tak potom nerozumím, proč od ní PSA ustupuje. Podle mě od ni ustupuje proto, že ji prakticky nikdo nekupuje a to svědčí o všem možném, jenom ne o oblibě u zákazníků.
Avatar - del42sa
14. 9. 2014 21:34
Re: objektivnost článku
PSA od ní neustupuje. PSA pracuje na novější verzi.
Avatar - Ham.
15. 9. 2014 08:07
Re: objektivnost článku
Jasně, a dává ji do čím dál více a více modelů a do rádoby prémiové řady ji nedává pro jistotu
vůbec.
Avatar - del42sa
15. 9. 2014 13:40
Re: objektivnost článku
dává ji tam, kde to má smysl a kde se to zaplatí ;-)
Avatar - Dinar
14. 9. 2014 18:06
Re: objektivnost článku
>:D Škoda, že jsem při čtení diskuse nedošel až sem, ušetřil bych si psaní. :-) :yes:
14. 9. 2014 11:46
vzduchac
Zajimave, ze vzduchac udajne nezvlada kratke nerovnosti, ale pritom za ne dostal 4,5*...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - _Karel_
14. 9. 2014 12:59
Vzduch
Z článku je jasné, že vzduch je určen do luxusnějších aut, kde ji za něj movitější majitel rád připlatí v nákupu i servisu. U aut pro běžnou populaci vidím přínos jako mizivý ve srovnání s cenou.U MB C se zdá příplatek cca 35tis. jako pěkný, ale pokud jsou ceny dílů takové jak píší v článku, pak bych se ho v ojetině bál.
Nedávno jsem se vezl v MB R na vzduchu, a byl jsem hodně zklamanej. Ano, velký kola tomu zrovna nepomohly, ale v jakémkoliv režimu na dírách mlátilo a o pohodlí bych si nedovolil mluvit.
Rozbalit vlákno
2
14. 9. 2014 19:29
Re: Vzduch
Taky mi není moc jasné, proč vzduch. U citroenu bych to rád někdy vyzkoušel, to by mně zajímalo. Ale Audi nebo VW - tam mně to moc neuchvátilo.
Avatar - white label
14. 9. 2014 20:27
Re: Vzduch
Tak, taková A6/C6 klasika/vzduch na stejném rozměru kola, to je docela nebe a dudy, ale i dnešní A6 se na vzduchu vypořádá i s 20" koly podstatně lépe, než klasika.
Avatar - rokyta.p
14. 9. 2014 22:34
každá mince má dvě strany
Mercedes má novou fičuru a potřebuje prodat, takže jasně že to vyzní lépe. Novinka a prémiová věc nemůže propadnout. Vzduch není nic nového, dyť to měla u nás v osmdesátých letech i Škoda ŠM atd, byť ne tak stavitelný. Osobně zastávám názor, že: "dobré ocelové péra lepší, než špatný vzduch". Všimněte si s jakou samozřejmostí se nesou přes díry třeba Peugeot 301 nebo Uaz 69. Vzduch je vyšší level. Otázka je, zda to za ten zcela nepopiratelný, byť přecejen ne až tolik dramatický rozdíl stojí. Spolehlivost, ať Citroeny nebo Land Cruiser V8 (byť spíš hydro) ukazují že to jde. Nechť si každý sám zvolí co jeho jest. Mercedes byl vždy nositelem pokroku tak jeho volba je jasná. A automobilka míří na prvomajitele, který vyžere pozitiva. O kupujícího ojetiny který odskáče případná negativa tolik nejde.
Rozbalit vlákno
0