Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jakým segmentům se v Evropě nedaří? Malým MPV nebo kabrioletům

Preference evropských zákazníků aut se mění. Prim teď hrají SUV, ale také elektromobily.
Zpět na článek
18. 9. 2014 16:36
18. 9. 2014 18:36
18. 9. 2014 20:58
18. 9. 2014 21:31
19. 9. 2014 00:10
Avatar - Uživatel_5340709
18. 9. 2014 16:22
Ha, ha,
Jak je někdy trh zajímavý, směšný, nic nemající společného s normální logikou. Růst suv je jasný, nemá cenu to vůbec rozvíjet, náš zákazník náš pán, ok. Ale největší pokles - mini mpv, relativně velký nárůst mini - suv. To mě dostalo, tyhle dvě auta se z praktického hlediska liší jen velikostí přední kapoty a 1 cm nad silnicí, jinak je to prašť jak uhoď. Ale je z toho vidět tu zoufalost zákazníka - nemůžu mít teď moderní suv, tak si koupím aspoň to mini-suv. To, že je úplně k h.......u, nevadí. :-!
Rozbalit vlákno
5
18. 9. 2014 16:36
Re: Ha, ha,
Je to tak, ale co nadelas, kdyz se MPVcka zacala naprosto nesmyslne prezentovat jako auta pri lidi, ktere prestal bavit zivot, zatimco SUVcka jako neco nesmirne atraktivniho. Asi je potreba sirit osvetu o tom, ze SUVcka jsou pro blondyny.
Avatar - Uživatel_5340709
18. 9. 2014 16:47
Re: Ha, ha,
Ať si každej koupí co chce, ale můj názor je, že ten kdo rád řídí a trochu je schopen to auto vnímat, tak s suv nemůže být kamarád.
/teď čekám sprchu argumentů co cayene a x5, x6, ale stojím si za svým, řídit výkonné auto, není to samé co řídit komunikativní a dobře ovladatelné auto/
19. 9. 2014 09:50
Re: NO TAK JAKO NA KABRIO V ZIMĚ NEJSME ZVĚDAVÍ
jj
MY ČEKÁME NA 4x4 TESLA MODEL X !!! [odkaz]
SE SPOTŘEBOU 0 až 100 Kč na 100km [odkaz] >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
19. 9. 2014 15:16
Re: NO TAK JAKO NA KABRIO V ZIMĚ NEJSME ZVĚDAVÍ
To jako do nádrže strčím pětitisícovku a pojede 5+ tisíc km? Bere také eura? >:D
Avatar - CommonUser
19. 9. 2014 11:49
Re: NO TAK JAKO NA KABRIO V ZIMĚ NEJSME ZVĚDAVÍ
K+
Ludia maju radsej pozlatko ?!
Avatar - Uživatel_5340709
18. 9. 2014 16:24
Nevyvolal pokles
prodejů ve třídě kabrioletů příchod miaty nd? ..... vůbec bych se nedivil. ;-) >:D
Rozbalit vlákno
2
18. 9. 2014 16:47
Re: Nevyvolal pokles
Za první pololetí v porovnání s 2013 prodeje MX-5 moc neklesly. A v Evropě ani nemá nějak velký podíl.
Avatar - Uživatel_5340709
18. 9. 2014 16:54
Re: Nevyvolal pokles
Tohle byla z mé strany samozřejmě provokace, nd se ještě neprodává tak není co počítat. Jen ventiluji svoje rozčarování, nc vs. nd /nd zatím z fotek/ na mě nepůsobí extra dospělým, nebo minimálně ostrým sportovním dojmem, nevím. ;-\
18. 9. 2014 16:36
Rozdeleni do trid
Kdyz tak koukam na ty tabulky, neni mi jasny, kdo urci, co patri do nizsi stredni tridy a co do luxusni nizsi stredni tridy... Atd atd... V tom aby se prase vyznalo... Chapu, ze je tfeba oddelit a vyzdvyhnout nektere vyrobce, ale napr. ta nizsi stredni je nizsi stredni... Kam tedy patri napr. Golf, Octavia, Megane, MB A, BMW 1???
Rozbalit vlákno
2
18. 9. 2014 16:38
Re: Rozdeleni do trid
Patri tam vsechna tebou jmenovana auta. MB a BMW (spolu s A3 a V40) patri jeste do te luxusni podskupiny.
18. 9. 2014 16:51
Re: Rozdeleni do trid
To si přeci určí ten, kdo tu statistiku dělá. Luxusní bude v tomhle kontextu to, co tu označujeme jako prémiovou.
18. 9. 2014 16:51
Ilustrační obrázek
Vážený pane redaktore, nedomníváte se, že ilustrační foto je poněkud nevhodně vybrané? Kabrioletům se možná celkově nedaří, ale MX-5 se daří, a to velmi. Důkazem budiž téměř milion prodaných vozů za existenci modelu.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Snooob
18. 9. 2014 18:37
Re: Ilustrační obrázek
A čo by si tam dal ty?
18. 9. 2014 18:58
Re: Ilustrační obrázek
Co třeba Eos, Maserati Gran Cabrio, 350 Z Cabrio.., tož tak. Možností je fakt hodně.
Avatar - white label
18. 9. 2014 22:10
Re: Ilustrační obrázek
Proboha nebuďme až dětinsky úzkoprsí. Nadpis/článek je o segmentech, nikoli o konkrétních modelech konkrétních automobilek... s takovou si ty články můžeme dělat sami doma a sem už ani nemusíme chodit... ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
18. 9. 2014 17:14
Nevím na čem jedete.. ale musí to být síla.
Napsat, že nejlépe rozvíjejícím se sektorem jsou elektromobily už chce vážně velkou porci...

Mám nápad - letos prodám bráchovi jednomístnou čtyřkolku.
A příští rok prodám dvě - oběma svým bratrancům... a budu mít jasného vétěze!
Zdvojnásobí se prodeje...

:-!

p.s. nemám bratrance... ale to ničemu nevadí, ne? ;-)
Rozbalit vlákno
1
18. 9. 2014 17:26
Re: Nevím na čem jedete.. ale musí to být síla.
Já myslím, že to chlapci napsali docela jasně ... 24 tis elektromobilů z cca 7 mil aut ...
18. 9. 2014 18:00
Je to článek k něčemu?
Pokud nebude jednotný výklad, které auto patří do jakého segmentu, a určené segmenty, tak jsou to jen hry s čísly.
Já třeba budu operovat s tabulkou kde small MPV je v plusu 8% a small SUV 54%.
A prodeje malých SUV jsou jen 280.857 ks.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Snooob
18. 9. 2014 18:36
???
Ako tak čítam túto diskusiu, niektorí majú očividne problém pochopiť rozdiel medzi percentuálnou zmenou a absolútnymi hodnotami :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
18. 9. 2014 20:58
prekvapil
ma dost velky percentualny pokles automobilov segmentu kupe..... tu sa priznam necakal som takyto prepad.... ale na druhej strane to moze byt sposobene aj tym ze mame dnes aj 4 dverove kupatka ( cls, passat cc ) a niektori zakaznici proste zvolia skor taketo nieco ako 2 dverove menej prakticke varianty...... takze mozno aj tie 4 dverove kupatka ( nezmyselne to znie ) su z casti pricinou poklesu klasickych 2 dverovych kupatok.... alebo zeby v poklese kupatok sme mali zaratane aj verzie so 4 dvermi? .... hadam nie.... verim ze ide len o 2 dverove auta ..... lebo ak by som to ratal aj so 4 dverovymi kupatkami tak hadam takyto velky percentualny pokles by tento segment nezaznamenal..... dalsia vec .... kupatka klesaju mozno aj preto ze ic hje na trhu cim dalej tym menej ... kedysi mala takmer kazda znacke nejake to kupe ( calibra, coupe, corrado/scirocco , cougar, puma, C30, rover rada 800, subaru SVX a podobne..... ) a dnes? fakticky bezna nepremiova znacka ani kupatko neponuka.... je ic hcim dalej tym menej.... a kabrioletov to iste..... kedysi ich bolo snad 15 ... dnes naratam mozno 8 .... ( DS3 s odsuvacou strechou alebo f500 s posuvnou neratam, to nie su kabria ) miznu nam tie kupatka aj kabria... a nove nepribudaju.... ale taketo percentualne prepady som skutocne necakal
Rozbalit vlákno
4
18. 9. 2014 21:31
Re: prekvapil
Tahle "kupé" totiž budou auta jako Astra GTC, Mégane Coupé, Scirocco, nebo Veloster. :-) Třeba Veloster šel dolu meziročně o 76 % a GT86 o 45 %. Ostatní jmenovaní mají ztráty kolem 20 %, stejně tak RCZ.
Avatar - 3_diamanty
18. 9. 2014 22:11
Re: prekvapil
20 alebo 50 percent.... tak ci onak je to hodne velky pokles..... 20 percent je ako vieme patina zo 100 percent ... cize ak si vezmeme priklad ze povedzme z 10 000 kusov klesnu predaje kupatok na 8 tisic ..... to uz je citelny pokles.... veloster sa uz ani nepredava v mnohych statoch europy a jeho zivot v eu je uz na konci.....

ono kupatka su zvacsa aj kratkodobejsia zalezitost.... par nadsencov si ich kupi ked pride novinka na trh .......rok dva prevlada boom a takzvany narastajuci cyklus predaja modelu.... ( lebo ide o novinku ) a potom ide ich zivotny cyklus do fazy prezivania .... predsa len o klasicke auto je stale zaujem..... ale kupatka by som povedal to maju take narazovejsie.... rok dva slapuuu a potom dalsich 5 rokov ich predaje len tak prezivaju...... lebo trh s tymito autmami je maly a rychlo sa nasyti.... zakaznici ktori uz chceli tak si to auto kupili a novych zakaznikov kupatok nepribuda kazdy den ......a ani ich nie je tolko.... ako beznych zakaznikov beznych rodinnych aut.....

a este jeden postreh...... niektori ludia si kupuju kupe aj kvoli prestizi a kvoli tomu ze sa chcu ukazat a uzivat si luxus... a ja si myslim ze nejeden milionar uz dnes mozno dokonca uprednostni nejake SUV ( evoque ) pred nepraktickymi kupatkami alebo kabriami..... takze mozno aj prave narastajuca SUV trieda je taka dalsia rana pod pas ..... pre tieto kupatka a kabria..... nejedneho namakaneho prachaca uz vidim skor za SUV ako za nejakymi sportiakmi..... proste kupatka nie su uz in.... nie su v kurze..... a tych dovodov je urcie viac.... ako len praktickost.... za volantom Range roveru sa clovek urcite citi aj pohodlnejsie a bezpecnejsie ako za volantom carrery....

kazdopadne by ale bola skoda keby kupatka uplne zmizli... ono aj take RCZ vraj uz ani nebude mat nastupcu.... takze si mozeme pomaly ale isto uz dalsie kupatko odfiknut ..... nevyzera to dobre s tymto segmentom.....a trosku ma to aj mrzi..... kedysi sme tych kupatok mali vcelku dost
19. 9. 2014 00:10
Re: prekvapil
podla mna sa totalne mylis, SUV nikdy nebude konkurovat kategorii coupe/cabrio. Najma v luxusnej triede, je SUV urcene ako auto na bezne vozenie a k nemu sa kupuje nieco sportovejsie menej praktickejsie v podobe kupatka, na vikendy ... pre radost ... SUV+cabrio pre mna idealna kombinacia
Avatar - Barrichello
19. 9. 2014 10:28
Re: prekvapil
Pro mě zas kupé a sedan. SUV je na nic, to už kdyžtak ofrroad typu Wrangler.