Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jakým segmentům se v Evropě nedaří? Malým MPV nebo kabrioletům

David Bureš
Diskuze (25)
Preference evropských zákazníků aut se mění. Prim teď hrají SUV, ale také elektromobily.

Prodeje nových automobilů na evropských trzích v minulých měsících opět rostly, zájem o jednotlivé segmenty se ale mění. Server Automotive News Europe zjišťoval, ve kterých kategoriích prodeje rostou a ve kterých naopak klesají.

Vůbec nejrychleji rostou prodeje v kategorii elektromobilů, což na první pohled může být překvapivé, na druhou stranu se ale nabídka těchto aut postupně rozšiřuje. Prodeje vozů s elektrickým pohonem táhnou Tesla Model S a BMW i3, výsledkem je meziroční nárůst prodejů v segmentu o 91 %. V prvním pololetí letošního roku se na evropském trhu podle statistik společnosti JATO Dynamics prodalo 23.826 elektromobilů.

V celkových statistikách tak elektromobily nadále hrají menší roli, vždyť v prvním pololetí roku se na starém kontinentu prodalo celkem 6,84 milionu vozů.

To malá SUV mají v prodejích větší podíl. Od ledna do června se v Evropě prodalo 390.100 malých SUV, což je meziroční nárůst o 89 procent. Samotné automobilky o zájmu zákazníků o takové vozy vědí, a proto se nabídka malých SUV postupně rozšiřuje. Do segmentu chce vstoupit ještě třeba Ford (EcoSport), Honda (HR-V) nebo Fiat (500X). Letos se prodejně nejvíce daří Renaultu Captur s 87.396 prodanými kusy.

Když se podíváme na opačný konec tabulky, zjistíme, že nejvíce klesají prodeje kupé (-26 %) a kabrioletů (-12 %). Naopak o luxusní kupé ale zájem je – tento segment meziročně vyrostl o 34 %. To otevřeným vozům se obecně moc nedaří – ty luxusní si pohoršily o tři procenta.

Evropské prodeje aut – Nejvíce klesající segmenty
SegmentMeziroční změna [%]
Kupé-26
Kabriolety-12
Malá MPV-9
Malé vozy (luxusní)-6
Střední třída-6
Kabriolety (luxusní)-3
Minivozy-2

Nejčastěji evropští zákazníci nadále kupují kompaktní auta a subkompakty. Také v těchto segmentech prodeje rostou, malé vozy si polepšily o tři procenta, nižší střední třída rostla o devět procent.

V českém prostředí jsou na tom rovněž nejlépe malá auta a vozy nižší střední třídy, po nich následují SUV a MPV, statistiky SDA nicméně nedělí vozy na mainstreamové a luxusní jako JATO Dynamics, navíc SUV a MPV blíže nedělí podle velikosti.

Evropské prodeje aut – Nejvíce rostoucí segmenty
SegmentMeziroční změna [%]
Elektromobily+91
Malá SUV a crossovery+89
Kupé (luxusní)+34
Vyšší střední třída (luxusní)+34
Velká SUV a crossovery (luxusní)+15
Kompaktní SUV a crossovery (luxusní)+9
Nižší střední třída+9
Velká MPV+9
Kompaktní SUV a crossovery+6
Kompaktní MPV+4
Velká SUV a crossovery+3
Luxusní vozy+3
Malé vozy+3
Exotické vozy+2
Střední třída (luxusní)+2
Nižší střední třída (luxusní)+1
Osobní dodávky+0

David Bureš
Diskuze (25)
19. 9. 2014 15:16
Re: NO TAK JAKO NA KABRIO V ZIMĚ NEJSME ZVĚDAVÍ
To jako do nádrže strčím pětitisícovku a pojede 5+ tisíc km? Bere také eura? >:D
Avatar - CommonUser
19. 9. 2014 11:49
Re: NO TAK JAKO NA KABRIO V ZIMĚ NEJSME ZVĚDAVÍ
K+
Ludia maju radsej pozlatko ?!
Avatar - Barrichello
19. 9. 2014 10:28
Re: prekvapil
Pro mě zas kupé a sedan. SUV je na nic, to už kdyžtak ofrroad typu Wrangler.
19. 9. 2014 09:50
Re: NO TAK JAKO NA KABRIO V ZIMĚ NEJSME ZVĚDAVÍ
jj
MY ČEKÁME NA 4x4 TESLA MODEL X !!! [odkaz]
SE SPOTŘEBOU 0 až 100 Kč na 100km [odkaz] >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
19. 9. 2014 00:10
Re: prekvapil
podla mna sa totalne mylis, SUV nikdy nebude konkurovat kategorii coupe/cabrio. Najma v luxusnej triede, je SUV urcene ako auto na bezne vozenie a k nemu sa kupuje nieco sportovejsie menej praktickejsie v podobe kupatka, na vikendy ... pre radost ... SUV+cabrio pre mna idealna kombinacia