Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výroba automobilů v Japonsku 2010 (přehled dle značek)

Ondřej Láník
Diskuze (0)
Vysoká koncentrace automobilového průmyslu na japonském území je momentálně nevýhodou domácích automobilek.

V 80. a 90. letech bylo Japonsko světovým výrobcem aut číslo 1. Expandující Čína jej předstihla v disciplíně počet vyrobených automobilů teprve před několika lety.

Co přesně bude pro japonský autoprůmysl znamenat zemětřesení z 11. března 2011 a jeho následky, to zatím nelze přesně říci. Ekonomické ztráty však budou vysoké.

Alespoň hrubou představu o rozložení výrobních kapacit japonských automobilek dává roční přehled vyrobených automobilů jednotlivých značek.

V čele je podle očekávání Toyota s téměř 3 miliony aut vyrobených v roce 2010 na japonském území. Překvapivé může být druhé místo Suzuki s téměř 1,1 mil. vozů.

Kolem milionové hranice se pohybují značky Nissan, Honda+Acura a Mazda.

Výroba automobilů v Japonsku v letech 2009 a 2010
Poř.ZnačkaVýroba v roce 2010 [ks]Výroba v roce 2009 [ks]
1.Toyota2 959 1072 492 274
2.Suzuki1 091 061908 302
3.Nissan1 077 138847 676
4.Honda+Acura991 472840 924
5.Mazda911 285717 175
6.Daihatsu672 520684 255
7.Mitsubishi655 742416 930
8.Subaru491 080408 399
9.Lexus199 993168 442
10.Scion156 200131 558
11.Infiniti59 59446 899
12.Citroën4 9874 752
13.Peugeot4 8994 848
-Ostatní1 491545
-Celkem9 276 5697 672 979

Zemětřesení 11. března zastavilo výrobu mnoha automobilových firem, protože poničilo závody dodavatelů a elektrárny. Neštěstí na severovýchodě země pravděpodobně připravilo o životy nejméně 18.000 lidí.

Japonské automobilky se po ničivém zemětřesení připravují na opětovné spuštění výroby. Odvětvoví analytici ale říkají, že se podniky budou ještě potýkat s výpadky dodávek elektřiny a v logistice s poničenými silnicemi.

Výrobce aut Subaru, společnost Fuji Heavy Industries, ve středu spustí výrobu autodílů pro zahraniční produkci a ve čtvrtek začne vyrábět náhradní komponenty. Odstávku výroby ve svých pěti japonských závodech ale prodloužila do čtvrtka.

Největší světová automobilka Toyota Motor obnovila část výroby dílů minulý týden. Všech 12 montážních závodů, co má v Japonsku, ale nechá zavřené nejméně do 26. března. Společnost však ještě nerozhodla, zda po tomto datu její montážní linky poběží, dodal Reuters.

Honda Motor odložila znovuzahájení výroby do středy a ještě nerozhodla, zda ji obnoví ve dvou závodech na auta a v jednom na motorky, uvedl mluvčí podniku. Nissan Motor a Mitsubishi Motors spustily některé závody s využitím zásob komponentů. Budou ale moci pokračovat, jen dokud zásoby vydrží.

Automobilky se snaží najít alternativní dodavatele autodílů. Na postiženém severovýchodu Japonska sídlí hlavně terciální dodavatelé komponentů, napsala AP.

JAKÁ AUTA PRODÁVAJÍ JAPONSKÉ AUTOMOBILKY V JAPONSKU?

      

Japonský trh v roce 2010: Pořadí modelů a značek

Marko: Daihatsu - Playmobile z Japonska

Marko: Honda – Exotické alternatívy

Marko: Mazda na domácom trhu

Marko: Mitsubishi Motors v domácich vodách

Marko: Nissan v Japonsku a jeho iné tváre

Marko: Subaru – Plejáda domácich modelov

Marko: Suzuki – Big in Japan

Marko: Toyoty z Japonska

Ondřej Láník
Diskuze (0)