15.5. 2014 David Bureš Google+ profil David Bureš

Japonsko se otevírá světu, zákazníci zde přesedají do zahraničních aut

Japonsko se otevírá světu, zákazníci zde přesedají do zahraničních aut

Domácí značky prodejům aut v Japonsku naprosto dominují. Prodeje dovezených aut ale v poslední době rostou.

Japonští zákazníci jsou známí svojí láskou k vozům domácích značek, odcházející šéf Fordu Alan Mulally dokonce Japonsko loni označil za nejuzavřenější trh světa. V současnosti se ale situace začíná měnit a zdejší klienti přesedávají i do aut zahraničních značek.

I nadále však domácí značky prodejům automobilů v Japonsku dominují. Za fiskální rok 2013 (končící 31. března 2014) se zde prodalo 302.000 aut zahraničních značek, což tvořilo pouhých 8,8 procenta prodejů osobních vozů. To je největší podíl zahraničních značek od roku 1989, kdy importéři začali počítat své prodeje.

Do tohoto čísla každopádně nejsou počítány tzv. kei cars, miniaturní vozy s malým motorem dlouhé maximálně 3,4 metru, které jsou v Japonsku velice oblíbené. Loni se na japonském trhu dle statistik Best Selling Cars Blog prodalo 2,11 milionu kei cars a 3,26 milionu běžných osobních aut.

Dominance domácích značek je viditelná i na desítce nejprodávanějších aut na trhu. Všechny z nich jsou od domácích výrobců, z dovezených vozů na tom byl nejlépe VW Golf. Ten v pořadí modelů skončil s 31.000 prodanými kusy až na 27. místě. Výsledkům mohl pomoci i fakt, že se Golf loni stal jako vůbec první vůz zahraniční značky Japonským autem roku.

Ze zahraničních značek se dařilo hlavně výrobcům luxusních aut. Prodeje Maserati meziročně vzrostly více než dvojnásobně na 714 aut, větší meziroční nárůst jiná prémiová značka nezaznamenala. Mercedes-Benz pak v zemi vycházejícího slunce ve fiskálním roce 2013 prodal rekordních 59.774 aut, o 40 procent více než o rok dříve. Mercedes díky tomu v prodejích překonal Lexus a stal se dokonce nejúspěšnější prémiovou značkou na trhu.

Ze zahraničních mainstreamových značek byl na tom opět nejlépe Volkswagen, 72.000 prodaných aut ve fiskálním roce 2013 znamenalo nárůst o 25 %. Hodně se dařilo Upu!, který se stal vážným konkurentem pro zdejší kei cars.

Otázkou však je, zda růst prodejů zahraničních aut bude v Japonsku pokračovat i nadále. Prodeje aut zde totiž v minulých měsících rostly především kvůli chystanému zvýšení spotřební daně z pěti na osm procent. K němu došlo v dubnu, kdy trh s novými vozy zareagoval 5,5% propadem prodejů. Zahraniční značky si dokonce pohoršily o 24 %. Poklesu prodejů nepomohl ani fakt, že vláda navýšení spotřební daně kompenzovala snížením daně při koupi auta z pěti na tři procenta.

Analytik Takeši Mijao si ale myslí, že prodeje importovaných aut v Japonsku opět porostou. Argumentuje tím, že ekonomika má podle očekávání růst, což obecně vede ke zvýšení prodejů. Pomoci mají i nově uvedené automobily.

Spolupracujeme s TipCars.com
Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky

Italský daňový úřad se dohodl s americkým internetovým…

K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

 
Zdroj: Bloomberg, BSCB

Štítky Ekonomika

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala

Český ceník Dacie Duster zatím není k dispozici, a podle…

Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík

Konfigurátor Lamborghini Urus ukazuje poměrně zajímavé…

 





 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Včera

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na dodavatele potravin

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na…

Řetězec Globus dostal od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokutu 183 milionů korun, a to za porušení…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach porazil Hamburk

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach…

Na spolupráci se slavnějším bratrem Edenem v Chelsea nedošlo, Thorgan Hazard si ale získává jméno v německém…

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit mapa ligových trenérů

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…