...proti silným autům, ale určitě by bylo dobré legislativně upravit povinnost absolvovat kurzy (můžeme říkat "bezpečné") jízdy...
Ono 400 kobyl je 400 kobyl a s tím už by se mělo umět zacházet. Stejně jako se střelnou zbraní...
Již jsem to tu párkrát psala - to téma "prochází" dlouhodobě německými diskuzemi - a já s ním NAPROSTO SOUHLASím, pro "nad250ti-kilometrové" vozy by měl být "další stupeň" řidičského průkazu (speciální zkouška).
Pěkný den (snad v JAKÉMKOLI voze jezdícím "přes 250 km/h" :-)
Omezování a buzerace ještě nikoho nespasila. Ale pokud chcete aby si komisaři co budou tyto oprávnění udělovat žili jako prasata v žitě tak to klidně můžeme zavádět.
NEmyslím si že máte pravdu - to nemá přece ŽÁDNOU souvislost s "buzerací" atd. Mám "maličké" zkušenosti s "rychlejšími" vozy a (myslím že) VÍM o čem mluvím, když říkám že pro rychlosti kdy jedete třeba přes 80 metrů za sekundu (!) je "vhodná" další zkouška..
PS: Ostatně PROTO byla dlouhé roky platná dohoda mezi německými automobilkami - bohužel Audi tuto "nepsanou" ale DODRŽOVANOU dohodu před nedávnem porušilo ... a "logicky" se přidali další... ;-\
PPS: A zřejmě to NEvíte, ale "solidní" automobilky stejně něco podobného pro své (super)rychlé vozy NABÍZí - samozřejmě "dobrovolně", nicméně JE to "rozumné"
To je můj názor (a jsem na 100% PŘESVĚDČENA že je "správný" ;-)
Zkusím ti přeložit reakci MAPa2009: Kdo má na SS apod., má i na to si nějaké "zkoušky " koupit...a kdo bude případně podobné povinné zkoušky organizovat, se rozhodně špatně mít nebude. :-O:*);-)
Zkusím vám vyložit SVŮJ text - pochopitelně KAŽDÝ kdo má na takové auto má penízky na to si nějaký kurz udělat, ale ten kdo má jen "zájem" si ho udělat, ten spíš NEbude "tím PROBLÉMem" - PROTO "povinné" zkoušky (nijak zásadně se NElišící od běžného řidičského průkazu) na (ultra)vysoké rychlosti..
PS: S tím "vývarem" asi "narážíte" na českou realitu kdy na "povinných" opravách trestných bodů profitovalo (-uje?) jen "pár vyvolených", že? ;-)
ale zaujimalo by ma, ako to v tomto pripade bude s poistenim, resp ako by to bolo ak by sa to stalo u nas, lebo isli sice na zraz, ale boli na verejnej komunikacii (nie na okruhu), takze poistka by mala platit. Isiel vraj neprimerane rychlo, OK, tak mu to asi spocitaju a budu kratit, ale ostatnym by to mali preplatit v plnej vyske z jeho zakonnej, ci nie?
Myslím že NE. Ten první sice "způsobil" celou nehodu, ale z pohledu pojišťovny ostatní jeli s malými rozestupy (nedostatečnou brzdnou dráhou) = je to JEJICH chyba, je to chyba každého jednotlivého zvlášť (tedy pokud to do někoho kdo stihl zabrzdit "nenapálil" někdo zezadu.. :-)
Prikláňam sa "mierne" k názoru Dušana10, netvrdím, že všetci ale hlavne "rýchlozbohatlíci" (čo ale asi nebude prípad týchto Japoncov) si nakúpia silné autá ktoré navyše dosť skresľujú reálnu rýchlosť a končí to žiaľ neslávne... Najhoršie je na tom, ak svojou jazdou spôsobia zranenia prípadne smrť iným účastníkom a ešte sa pred súdom z toho vyvlečú. 8-s
Samozrejme rátam, že časť z majiteľov v tom bola nevinne ....
I z vlastnej skúsensti mám ťažké srdce na týchto "machrov" ...... jednému som zrušil jeho biely Ferrari a to z boku . .. nedal mi prednosť ... musel som riadne brzdiť ....neviem či si myslel, že je nesmrteľný, lebo z boku je Ferrari rovnako bezpečné ako ostatné vozy .... čiže dosť biedne ...
Všimli jste si, že kluci japonští měli helmy i při odklízení nehody. Prvně mi to přišlo, že odklízejí trosky někde na okruhu při F1, ale koukám, že na bezepčnost japonci dbají krutě... :-O Nebo viděl snad někdo u nás policisty při odklízení nehody v helmách?
(Leda by to byli hasiči...?)
Jde o to, kdo nehodu odklizi - u nas policie vysetruje a usmernuje dopravu, ti se na odklizeni prece nepodili, proc by helmy meli? A hasici je maji porad, resp jsou v praci a nosit je musi, je to jako na stavbe.