Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Americký trh v roce 2010: Pořadí značek

Diskuze (34)
Ford první, Toyota až třetí a nejdynamičtěji rostoucí značkou Buick – americké statistiky prodeje aut přinesly nejedno překvapení.

V prodejních statistikách amerického trhu za rok 2010 předstihl Ford i Chevrolet japonskou Toyotu.

Americké automobilky, které se úspěšně vypořádaly s existenčními problémy, tedy vrátily Toyotě úder – Japonci se museli v minulém roce vypořádat s kauzou zasekávajících se plynových pedálů i nezvykle velkým množstvím svolávacích akcí. Image Toyoty proto v USA utrpěla a výsledkem je mírná ztráta v počtu prodaných aut. Značky Ford i Chevrolet naopak vykázaly růst.

Všechny tři jmenované značky se dostaly přes 1,5 milionu prodaných aut. Ve srovnání s obdobím před vypuknutím ekonomické krize se ale nejedná o dvakrát optimistická čísla – tehdy se Ford i Chevrolet dokázaly přehoupnout přes 2,4 milionu.

Jedinou další značkou, která v roce 2010 prodala v USA více než milion aut, je Honda, Severní Amerika tak pro ni zůstává klíčovým trhem.

Nejúspěšnější evropskou značkou v USA je Volkswagen, který se stejně jako před rokem nachází mezi Subaru a Mazdou. Dvanáctá příčka navíc znamená umístění hluboko za Hyundaiem i Kiou.

Americký trh v roce 2010 - pořadí nejprodávanějších značek
Poř.značkaprodej 2010prodej 2009změna
1.Ford1.756.4391.445.742+21,49 %
2.Chevrolet1.565.6321.344.629+16,44 %
3.Toyota1.534.2661.554.174-1,28 %
4.Honda1.096.8741.045.061+4,96 %
5.Nissan805.159689.014+16,86 %
6.Hyundai538.228435.064+23,71 %
7.Dodge383.675327.574+17,13 %
8.Kia356.268300.063+18,73 %
9.GMC334.981259.779+28,95 %
10.Jeep291.138231.701+25,65 %
11.Subaru263.820216.652+21,77 %
12.Volkswagen256.830213.454+20,32 %
13.Mazda229.566207.767+10,49 %
14.Lexus229.329215.975+6,18 %
15.Mercedes-Benz225.007190.604+18,05 %
16.BMW220.113196.502+12,02 %
17.Ram212.952195.112+9,14 %
18.Chrysler197.446177.015+11,54 %
19.Buick155.389102.306+51,89 %
20.Cadillac146.925109.092+34,68 %
21.Acura133.606105.723+26,37 %
22.Infiniti103.41181.089+27,53 %
23.Audi101.62982.716+22,86 %
24.Mercury93.19592.299+0,97 %
25.Lincoln85.82882.847+3,60 %
26.Mitsubishi55.68353.636+3,82 %
27.Volvo53.94861.435-12,19 %
28.Mini45.64445.225+0,93 %
29.Land Rover31.86426.306+21,13 %
30.Porsche25.32019.696+28,55 %
31.Suzuki23.99438.689-37,98 %
32.Jaguar13.34011.955+11,59 %
33.(Saturn)12.300268.686-95,42 %
34.Smart5.92714.595-59,39 %
35.Saab5.4468.680-37,26 %
36.(Hummer)3.8129.046-57,86 %
37.(Pontiac)1.182178.300-99,34 %
Celkem - za uvedených 3711.596.16610.638.203+9,00 %

Mimo čelní pozice neprošel zbytek tabulky nijak dramatickými změnami. Na chvostu se usadily značky, které v loňském roce ukončily svoji činnost – Pontiac, Hummer a Saturn. Vzhledem k tomu nejsou jejich nízká prodejní čísla ani drastický pokles překvapivé.

Nejlepší meziroční změnu vykázal Buick (+52 %), následovaný Cadillacem (+35 %) a GMC s Porsche (+29 %). V těsném sledu se nacházejí ještě Infiniti a Acura.

Se zápornou bilancí skončilo jen několik značek – konkrétně Toyota (-1 %), Volvo (-12 %), Saab (-37 %), Suzuki (-38 %) a s drastickým propadem o 60 % Smart.

Asijské značky v USA

Pokud porovnáme jen asijské značky, je jasnou jedničkou i nadále Toyota.

Honda má (v evropském kontextu možná překvapivě) více než milion prodaných aut, což představuje zhruba 9 % trhu, na Toyotu ale už výrazně ztrácí.

Třetí největší japonskou značkou na americkém trhu je Nissan.

Před zbývající japonské značky se dokázala zřejmě už napevno vklínit korejská dvojice Hyundai a Kia, která se v součtu dotahuje na Nissan s Infiniti.

Americký trh v roce 2010 - pořadí japonských a korejských značek
Poř.značkaprodej 2010prodej 2009změna
1.Toyota1.534.2661.554.174-1,28 %
2.Honda1.096.8741.045.061+4,96 %
3.Nissan805.159689.014+16,86 %
4.Hyundai538.228435.064+23,71 %
5.Kia356.268300.063+18,73 %
6.Subaru263.820216.652+21,77 %
7.Mazda229.566207.767+10,49 %
8.Lexus229.329215.975+6,18 %
9.Acura133.606105.723+26,37 %
10.Infiniti103.41181.089+27,53 %
11.Mitsubishi55.68353.636+3,82 %
12.Suzuki23.99438.689-37,98 %

Trojice japonských prémiových značek je symbolicky seřazena ve stejném pořadí jako mateřské automobilky – Lexus, Acura a Infiniti.

Podobného odbytu jako Lexus dosahují i Subaru a Mazda, jejich loňské prodejní výsledky jsou okolo čtvrt milionu aut. Zbývající dvě automobilky – Mitsubishi a Suzuki – neprodávají více než desítky tisíc aut ročně a na americkém trhu se řadí k malým značkám.

GM stále v čele

Mezi koncerny si prvenství udržel General Motors. Po odečtení zaniklých značek má 2,2 milionu prodaných aut a +21 %. Koncern Ford si připsal +19 % na 1,9 milionu, přičemž růst táhne výhradně Ford – Mercury a Lincoln dokázaly zvýšit odbyt jen nepatrně.

Dále následují Toyota s Hondou, Chrysler je v pořadí koncernů až pátý. Pro Evropana může být překvapivým zjištěním, že nejprodávanější značkou této skupiny je Dodge, následovaný Jeepem a Ram Trucks, mateřský Chrysler je nejmenší a představuje jen zbývající pětinu prodaných aut.

Americký trh v roce 2010 - pořadí koncernů
Poř.koncernprodej 2010prodej 2009změna
1.GM2.215.2272.084.492+6,27 %
=nový GM2.202.9271.815.806+21,32 %
2.Ford Mo Co1.935.4621.620.888+19,41 %
3.Toyota Mo Co1.763.5951.770.149-0,37 %
4.American Honda1.230.4801.150.784+6,93 %
5.Chrysler Group1.085.211931.402+16,51 %
6.Nissan NA908.570770.103+17,98 %
7.Hyundai-Kia894.496735.127+21,68 %
8.VW Group (jen VW+Audi)358.459296.170+21,03 %
9.BMW Group265.757241.727+9,94 %
10.Jaguar Land Rover45.20438.261+18,15 %

Americký trh je zřejmě na nejlepší cestě k ozdravení. V loňském roce rostly prakticky všechny segmenty, nejvíc však střední SUV (+42 %) a luxusní SUV (+26 %).

Nejžádanějším modelem je již tradičně Ford F-Series (528 tisíc ks). Mezi osobními vozy vede Toyota Camry/Solara (327 tisíc ks) a mezi SUV Honda CR-V (204 tisíc ks).

Diskuze (34)
18. 10. 2011 20:44
Zbytecna hadka
Jestli je v USA touha po BMW nebo neni, je uplne jedno, toto je jina trida aut. Charger neni konkurenci BMW ani si na to nehraje, toto je proste bezna stredni trida nicmene pro jiny trh a pokud je 3,6 V6 se zadnim nahonem pro nekoho Logan, lze sam sobe.
Ja osobne jsem taky amerky nemohl ani citit, ale kdyz jsem se okolo nich par mesicu motal, pochopil jsem. Oni techniku auta neresi, neresi(li) ani spotrebu, ani plasty, ani priplatkovou vybavu. Auto musi mit automat, klimatizaci na -13 sutpnu a drzak na kolu, vzdyt to na cestu z prace a do prace staci. Ja to pochopil a yhle auta jsem si taky zamiloval. Kdo nezazil, nechape a jeho hodnoceni vypada pize smesne. Nebo se smejete i Indum, ze jezdi v Nano popr Vitenamcum na motorkach? Odpovida to mistnim zvykum a potrebam, ber nebo nech byt, ale ponizovat toto auto je mimo misu
Avatar - Vencos
11. 1. 2011 15:46
Re: Skoda
za to všecko může nacionalismus. A nakonec, není to dobře? Já myslím že je určitě v pořádku,že jsou češi fanatickými zastánci škodovek,i kdyby to byl děsný keply.
Bylo by přeci smutný jít po ulici a místo oktávek a fábií tady vidět toyoty a hjundaje, nemyslíš? ;-)
Avatar - Barrichello
11. 1. 2011 10:56
Re: Skoda
Vencos: přesně tak. Vše si lze snadno ověřit. Vždy vycházím z důvěryhodných materiálů, zdrojů nebo pamětníků doby. Nic si tu necucám z prstu.Ty informace jsou snadno ověřit, těch 120 000 lidí v pořadníků na Lady jsou fakt.

Proč ty lidi chtěli tu Ladu? Posmívaný ruský šrot, co žere jak tank?
Že by byla modernější, lépe vybavená a i elegantnější jak zastaralé šáde?
Ne, to si nejde připustit že.

Ale ta čísla nelžou, a proč vláda omezovala jejich dovoz, kdyš by si byla jistá že to nikdo nebude kupovat a škoda je neporazitelná?
Jenže ono to bylo jinak, vyhodit lidi nemohli a dělat na sklad jako jinde by byla u škodovky trošku bjící do očí.

Vývoz do západních zemí se dotoval, na tom země získala pouze valuty, ale žádný zisk to negenerovalo.
Další věc, kterou fanatici neradi slyší.
Avatar - Vencos
10. 1. 2011 17:40
Re: Skoda
hele a proč musí bejt Barcihello automaticky magor, jen proto že neuznává (přiznejme si,že často hloupý) názor většiny? Trochu fanatiky jistě je,to se pořpít nedá, ale skutečn si myslíte, že tohle by si vymyslel? Asi je to torchu výsměch škodovce,ale i bez něj ta statistika obhajuje jeho tvrzení...

Barri: zkus si jednou vyměnit československo a škodovku za USA a Chevrolet. NAjdeš tam mnoho společný a přetrvávajících rysů ( samozřejmě i spoustu kladných) ;-)
Avatar - Barrichello
9. 1. 2011 20:28
Re: Skoda
Pro pravdu se každej zlobí.
Ta čísla si lze snadno ověřit >:D