Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Japonští výrobci nebudou na rozdíl od těch amerických hromadně vyrábět hliníková auta

Ondřej Chamilla
Diskuze (15)
Zatímco americké automobilky se chystají na to, že brzy budou mít mnoho svých modelů z hliníku, japonští producenti o tom nechtějí ani slyšet. A nejde jen o cenu tohoto kovu.

Vývoj v automobilovém průmyslu je nutný a logický. Tomu odpovídá i nedávno zpráva, že Ford F-150 a další americké pick-upy budou brzy z hliníku. V příští dekádě se očekává až dvacetinásobné zvětšení poptávky po tomto kovu na americkém trhu. Japonci však o výrobě automobilů z hliníku neuvažují a důvodů je hned několik.

V první řadě jde o cenu. Klasická ocel je pořád o kus levnější. V druhé řadě je však potřeba nahlédnout do mentality japonských výrobců. Samozřejmě by musely být předělány výrobní haly, což je nákladné, jde však rovněž o nové vztahy s dodavateli a další logistické a finanční noční můry, které Japonci nechtějí podstupovat. Asijské preference tak často jdou proti technologickému vývoji. Hliníkové Hondy Accord se tedy jen tak nedočkáme.

Ondřej Chamilla
Diskuze (15)
Avatar - curwasportiva
27. 6. 2014 17:58
Re: Mazda
Ty jo nase nebozka Lancia vyrobena pred 25 lety mela z objemu 1600ccm vykon 100k a koukam ze vetsina dnes vyrabenych 1.6 ma vykon kolem 100 koni. Nebo Type R vyrabeny pred osmi lety mel z 2l vykon 147Kw, to je dokonce o 27kw vice nez Skyactive.

A o cem to vypovida? O tom, ze emisni limity ku*wi motory...
27. 6. 2014 14:38
První hliníkovou karosérii
měla Honda NSX. Tedy jako sériové auto.
U Hondy S2000 nakonec dělali zavěšení kol z oceli, protože Honda mohla podstatně zmenšit rozměry.
O al slitinách vím kvůli rámům kol. Mají problém s únavovou pevností - musí se legovat a speciálně tepelně zpracovávat.
Obyčejné al slitiny mají pevnost kolem 300 MPa, crmo ocel 500, reylnods 900 - 1200 MPa podle legur.Což hovoří za vše.
Navíc výroba hliníku je neekologická. Vyrábí se při obrovské spotřebě elektřiny. A nejen to, pamatujeme si katastrofu z Maďarska při zpracování hliníkové rudy.
Celkově shrnuto - velké rozpaky.
Avatar - Barrichello
27. 6. 2014 13:55
Hliník má svoje výhody
i nevýhody, ale pokud se na to jde s rozumeme při konstrukci a jedná se o cenově dražší modely, výhody převažují. uvidíme, jak se s tím amcíci popasují
Avatar - Stejsn
27. 6. 2014 13:40
No a co,
v Žacléři se dělají 1203ky z laminátu a to se přitom firma jmenuje OCELot ;-)
Avatar - eXp10it
27. 6. 2014 11:50
Re: Kvalitní japonská rez
A já se musím zastat sám sebe s Toyotami. Do minulého roku jsem měl RAV4 r.v.2007, kupovaná jako nová, neboural jsem jí, podle VIN vyrobena přímo v Japonsku, najeto 100k do prodeje. Ta mrcha po čtyřech letech začala rezivět komplet celá včetně kovových dílů v interiéru jako jsou lyžiny sedaček! Před prodejem jsem flikoval co jsem mohl aby to nešlo vidět, ale mě tohle přijde u auta za 900tis. opravdu jako známka japonské kvality a japonec nikdy více!