Diskuse

Jawa loni zvýšila výrobu o osm procent: Moc motorek ale nevyrobila...

23.1.2018

Jediný tuzemský výrobce motocyklů Jawa Moto loni vyrobil 1331 strojů, meziročně o zhruba osm procent více. Vyplývá to z údajů Sdružení automobilového průmyslu. Od narození zakladatele Jawy Františka Janečka v úterý 23. ledna uplyne 140 let.

 

  • 11 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 23.01.  10:05

    Jawa vstává z popela

    ten modernizovaný výrobní závod v Brodcích konečně vypadá jako moderní továrna a ne jako oprýskané muzeum zkrachovalé značky.

    Až dokončí tu kapotáž těch litrových motorek, tak budou mít konečně i větší portfolio s potenciálem k dalšímu růstu.
  • 00 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 23.01.  10:07

    JAWA 2017 v ČR

    Jawa loni prodala 110 ks motrek v ČR, zatímco v roce 2016 pouze 24 ks.
    Velmi slušný nárůst :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto gil54

      gil54 23.01.  10:19

      « Re: JAWA 2017 v ČR

      Jedna motorka za tři dny není na palec nahoru.
      Je jedno, jestli je to 120% nebo 400%. Pořád je to málo motorek.
      • 00 Reagovat !

        foto Barrichello

        Barrichello 23.01.  10:37

        « Re: Re: JAWA 2017 v ČR

        Ano je, ale stoupá to. Až budou ty litry, bude to zas víc.

        Problém je podle Jihostroje malosériová výroba. Prý oslovily výrobce že potřebují vylisovat kapotáž na motorky. Na 1000 ks. Přišla jim odpověd že jo, že 1000 ks za měsíc není problém. Oni na to že je to mýlka, že potřebují 1000 ks ročně. A už nikdo enměl zájem >:D Takže proto ty zdržení s vývojem a náběhem sériové výroby.
        • 00 Reagovat !

          foto pradeda7

          praděda7 23.01.  10:49

          « Re: Re: Re: JAWA 2017 v ČR

          Jen jestli Jawa měla svoje vlastní formy na výlisky kapotáže? Pokud ano, pak by to neměl být pro dodavatele problém.
          • 00 Reagovat !

            foto Barrichello

            Barrichello 23.01.  11:09

            « Re: Re: Re: Re: JAWA 2017 v ČR

            To netuším. Jinak oni nedělaj jen motorky....

            viz "Nevyrábíme jen motocykly. Ty jsou sice naším základním výrobním programem, ale vyrábíme i díly, které u nás umíme a to i pro nemotocyklové firmy. Třeba nádrže ke stacionárním motorům nebo pro zahradní sekačky. Ohýbáme i trubky pro motocykly BMW, nebo výfukové potrubí pro sněžné skútry. To všechno je zhruba patnáct procent naší výroby."
            • 00 Reagovat !

              foto pradeda7

              praděda7 23.01.  11:33

              « Re: Re: Re: Re: Re: JAWA 2017 v ČR

              Proč sem se ptal. Já se totiž dost dlouho pohyboval v těchto sférách a vím, že výroba forem je hoooodně drahá záležitost. Při 1000ks/rok by byla návratnost dost problematická. Pamatuju se, jak v Austrálii jeden z našich dodavatelů plastových dílů, vyráběl i zahradní nábytek a formy si na sezónu půjčoval od firmy ze Švédska. Přišlo to tak pro něj levněj, i když to byly formy velké jak půl baráku a přeprava s pojištěním musela být kurrevvsky drahá...
              • 00 Reagovat !

                foto wakantanka

                wakantanka 23.01.  14:41

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: JAWA 2017 v ČR

                Cenu tej formy ale vie vyrobca premietnut do zakontrahovaneho objemu. To ze ten diel bude drahy jak slak je vec druha.
  • 00 Reagovat !

    foto Majkl1

    Majkl1 23.01.  11:18

    Škoda

    Je to škoda, že v ČR neprodali více motorek, i když prodeje stoupají. Osobně se mi 350 OHC hodně líbí - co na tom, že je to překapotovaná Čína, která nemá moc vzhledné výfukové kolena, do budoucna si ji určitě plánuju koupit.
  • 00 Reagovat !

    foto pradeda7

    praděda7 23.01.  11:52

    Jawa

    Byl jsem teď na Jawa stránkách a ta 350tka vypadá docela dobře. I výkonově. Cena 100 000? Nevím, nemám přehled o cenách motorek. Krom Pionýrů, jsme vždy měli jen ČZty. Už náš táta sedlal ČZ 125 áčko .... ;-) Brácha měl 250tku Sport jednovýfuk a jezdil s ní i motocross, než si pořídil pořádnou terenní 360tku....

    [odkaz]
    • 10 Reagovat !

      foto esenbe

      esenbe 23.01.  12:13

      « Re: Jawa

      Tak koukej a porovnej

      [odkaz]

      a

      [odkaz]

      Jawa má oproti Shineray 400 jiných přesně 5 dílů. Nádrž, zadní blatník, zadní světlo resp. jeho držák, krytku nádrže a podsedlovou krytku. Normál Shineray 400 stojí hádám do 1000 dolarů.
      • 01 Reagovat !

        foto Barrichello

        Barrichello 23.01.  12:23

        « Re: Re: Jawa

        A má to Shineray za 1000 usd taky EU homologaci, 2 letou záruku a ofiko servis? Jawa totiž jo
        • 10 Reagovat !

          foto esenbe

          esenbe 23.01.  13:01

          « Re: Re: Re: Jawa

          EU homologace >:D To je jako výhoda ? 2 roky záruky jsou zákonem daná lhůta ... :no:
        • 00 Reagovat !

          foto jamp

          jamp 23.01.  23:23

          « Re: Re: Re: Jawa

          A Suzuki intruder 1800 ma teraz EU homologaciu ?
          Honda Fury ju ma ?
          Kawasaki Vulcan ju ma ?
          Yamaha XV 950! 1300 a 1800 alebo Raider ju ma ?

          Velke japonske V motory ju od EU4 nemaju a urcite to nie su horsie motorky ako Jawa.
          Ak sa pitas na jawa 350, tak ten Shineray ju ma napriklad ako Romet, ...
      • 20 Reagovat !

        foto Majkl1

        Majkl1 23.01.  13:57

        « Re: Re: Jawa

        A dá se někde tady Shineray 400 vůbec koupit? Koukal jsem na net, nikde jsem ji k dispozici neviděl, ani na zahraničních webech.
        Vím jen, že se dělá pro další Evropský trhy překapotovaný Shineray - Mash 400, ale ten jsem všude viděl zhruba za cenu 3990 euro. Což i ta "česká" verze vyjde o něco málo levněji.
        • 00 Reagovat !

          foto esenbe

          esenbe 23.01.  14:00

          « Re: Re: Re: Jawa

          Otázka spíše zní ... a chtěl by ho vůbec někdo ?
          Za ty prachy co je OHC jsou tady už jiné motorky od renomovaných výrobců.
          • 00 Reagovat !

            foto Majkl1

            Majkl1 23.01.  17:44

            « Re: Re: Re: Re: Jawa

            Píšeš, že je Shineray 400 k dispozici za 1000 dolarů, tak mě samozřejmě zajímá, kde ji novou za takové peníze koupím. Pokud je zcela identická motorka, co Jawa 350 OHC (až na plechy), okamžitě bych ji za čtvrtinovou cenu bral. :-)

            Jinak, co se ceny týče, nemám v motorkách takový přehled, ale za novou motorku, která je podařená (což tyhle různé Shineray verze jsou) a s tím daným motorem, mi 100 tisíc nepřijde nějak moc. Ojeté CBR 125 stojí polovinu.
  • 30 Reagovat !

    foto esenbe

    esenbe 23.01.  12:06

    Janghwa

    Jawa nevyrábí žádné motorky a ani nevstává z popela.
    Je to prostě pokračování v dojení jména kdysi slavné značky.
    Překapotováním ( a ještě navíc opravdu minimálním ) čínských 100 let starých mašin, nevzninkne JAWA. Vznikne čínská motorka s českou kapotáží za předražený peníz.

    Naco bych kupoval takový šmejd jako třeba JAWA 660 vintage za 180tkč, když můžu mít za stejné peníze neretro japonce renomované značky nebo si připlatit 20-30 tkč za Moto Guzzi V7 III, Ducati Scrambler, Triumph street twin apod.

    Jediný smysl vidím v Shinerayjawa 400350, který stojí 60tkč a může nahradit dědkovské skůtry při ježdění na ryby.

    Báje o Jawáckém 1000ccm co zmiňuje barik jsou slyšet už od 90.let. 8-s hádám, že to ve finále bude nějaký Xu xien 1000ccm s jiným blatníkem a krytkou nádrže.

    To co se produkuje pod značkou JAWA s ní nemá nic společného. Lepší bude si koupit starou panelku a nechat si ji renovovat než kupovat tenhle hnůj.
    • 02 Reagovat !

      foto Barrichello

      Barrichello 23.01.  12:20

      « Re: Janghwa

      O dotace si může požádat každý kdo má nějaký projekt. Jawa zaměstnává jednak asi 130 lidí, dále skutečně opravila ten areál, srovnej si staré fotky a nové. Nakoupila CNC stroje a další výrobní prostředky.

      Znam firmy, které dotace utratily mnohem horším způsobem.

      Ty litry a 1200 cm maj mít vlastní motory, samozřejmě že se jim pro překapotovanou čínu, které prodaj 300 ks ročně nevyplatí vyvíjet vlastní motor, to samý ta velká 660ka a tak používaj motr Minarelli no.
      Nejsou rozhodně jediní že, španělské derbi třeba používalo itlaské motory Piaggio do svých skůtrů a další.
      • 10 Reagovat !

        foto esenbe

        esenbe 23.01.  12:49

        « Re: Re: Janghwa

        O dotacích nikde nic nepíšu. To je téma, které jsi otevřel ty.

        JAWA nepoužívá motory. Pouze vezme celou čínskou motorku a bez vlastní invence na ní vymění pár kapotážních dílů. Pokud by například vyvinuli vlastní rám, komplet příslušneství a vzali vyloženě nějaký číňany kopírovaný motor původem z hondy, možná by se dalo mluvit a o nějaké výrobě. Teď momentálně, ale jsou to ale jen úpravci motorek. Předražení úpravci čínských motorek, abych byl přesný.
        • 00 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 23.01.  14:00

          « Re: Re: Re: Janghwa

          JO a ta 660 je jaká čínská motorka??

          Jinak zatím je krom těch 15% nemotockylové výroby živí hlavně export starých 350 do latinské a jižní ameriky + něco do afriky
          • 10 Reagovat !

            foto Emocionante

            Emocionante 23.01.  17:04

            « Re: Re: Re: Re: Janghwa

            660 vintage jsem si vloni koupil, ano má své mouchy ale je to na živo krásná a ojedinělá motorka :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto stary-kluk

    starý_kluk 23.01.  15:57

    Ing. František Janeček * 140 let

    Stálo by zato na auto.cz připomenout.
    A stálo by zato připomenout zlomové konstrukce motocyklů i automobilů JAWA.
    • 00 Reagovat !

      foto jamp

      jamp 23.01.  23:23

      « Re: Ing. František Janeček * 140 let

      Bez Wanderera by nebola JAWA
  • 01 Reagovat !

    foto jamp

    jamp 23.01.  23:16

    Aky motor JAWA 1000

    Reakcia na Barika jangwa 12:
    Jawa 1000, tak na motorkaroch k tomu bolo zopar dobrych diskusii a ten motor vyzeral byt MZ 1000, podla fotiek detailov a uchytenia je to ten isty, vyhrazne maily to potvrdili, autenticky bordel na dielni, kde boli vyfotene tie jawa litre potvrdzoval pravost fotiek z vyroby... No a dekle na prevodovku mozu objednat z ciny, kuryakin a podobne. Patlaju to v PRC..
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné bezpečnostní problémy

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné…

Google končí se svou někdejší odpovědí na Facebook. Sociální síť Google+ se do roka odmlčí, důvody jsou přitom…

 

iSport.cz

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče poslal do továrny

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče…

Třeba se vás plachej? Ne, to nehrozí. Ačkoli jde o klub, jehož vedení bylo dlouho a přehnaně shovívavé k…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…